abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:06:00 #126
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_122514486
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef xenobinol het volgende:
Vind wortel heel normaal, want banksters doen Gods werk :7
Ik ben atheïst hoor :7

En verder, nee, dat vind ik niet normaal.
Maar dat jij me dat in de mond legt had ik van jou wel verwacht hoor. In alle redelijkheid op inhoud met jou een discussie aangaan is bij voorbaat kansloos. Bewijslast en argumentatie en dergelijke zijn voor jou onbestaande begrippen...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_122514615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

Ik ben atheïst hoor :7

En verder, nee, dat vind ik niet normaal.
Maar dat jij me dat in de mond legt had ik van jou wel verwacht hoor. In alle redelijkheid op inhoud met jou een discussie aangaan is bij voorbaat kansloos. Bewijslast en argumentatie en dergelijke zijn voor jou onbestaande begrippen...
Bankiers geloven ook niet in God maar wanen zichzelf als Goden. Kan ik ook niets aan doen :N

Ik wil best met je discussiëren maar heb geen zin om iedere keer weer vol concentratie naar dezelfde drogredenen te luisteren die banksters moeten vrijpleiten van hun misdrijven.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:41:07 #128
238326 Worteltjestaart
pi_122521030
Er is helemaal geen sprake van vrijspreken van misdrijven.
Er is sprake van een persoon (in casu, xenobinol), die mensen in een volkgericht wil laten hangen op basis van buitenrechtelijke onderbuikgevoelens.

Als die kerel onwettig gehandeld heeft, moet hij vervolgd worden en zijn straf door een rechter opgelegd krijgen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.

Dat is geen drogreden. Dat is beargumenteerd, beredeneerd en bediscussieerbaar, maar niet droggeredeneerd.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:58:52 #129
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122522338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er is helemaal geen sprake van vrijspreken van misdrijven.
Er is sprake van een persoon (in casu, xenobinol), die mensen in een volkgericht wil laten hangen op basis van buitenrechtelijke onderbuikgevoelens.

Als die kerel onwettig gehandeld heeft, moet hij vervolgd worden en zijn straf door een rechter opgelegd krijgen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.

Dat is geen drogreden. Dat is beargumenteerd, beredeneerd en bediscussieerbaar, maar niet droggeredeneerd.
Even een vraagje, ik ben het op zich met je eens, maar hoeveel van de verantwoordelijke bankdirecteuren, managers of traders zijn er precies sinds de banken crisis in 2008 veroordeeld? Hoeveel zijn er überhaupt aangeklaagd?

Ergens kan ik me de scepsis van mensen mbt de rechtstaat iets wat voorstellen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:08:39 #130
238326 Worteltjestaart
pi_122523021
Geen idee. Ik kan er i.i.g. niet 1 noemen.

Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?

Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:11:32 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_122523213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:

Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?
Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.

Dan sta je mooi in je hemd met je wetten, argumenten en redenaties.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:16:11 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122523466
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef arjan1212 het volgende:

eigenlijk moet je naar harry kijken om te weten welke bedrijven je moet vermijden...
Dat klopt, dat is een bekende beleggingsstrategie. :).
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:25:38 #133
238326 Worteltjestaart
pi_122524039
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.

Dan sta je mooi in je hemd met je wetten, argumenten en redenaties.
En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?

N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:32:02 #134
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122524422
quote:

Ik heb meer het idee dat er nog nooit echt onderzoek naar is gedaan. Althans verder dan een Bernie Madoff, die toch wel heel zichtbaar strafbare feiten heeft gepleegd is men nooit gegaan en dat is nog in de USA. In Nederland is nog nooit echt goed onderzoek geweest naar geen enkele bank/bankier. Als je niet onderzoekt, dan zal er inderdaad ook niks te vinden zijn.

quote:
Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
:') Lekker makkelijk, ik heb niks met iets van het NWO of wat dan ook, maar ik zet wel me twijfels bij de gang van zaken na de bijna ondergang van DSB, ING, Fortis/ABN-AMRO etc. Of beter gezegd de afwikkeling daarvan en het gebrek aan goed onderzoek door de staat, De Nederlandse Bank en/of justitie etc.

De ondergang van de SNS was wellicht totaal onnodig, men had moeten leren van de vorige keer, maar ja als men weigert ook maar enigszins zich te verdiepen in de materie dan hou je inderdaad de kans dat er nog een bank klapt.

Verdomme man, de SNS is bijna op een identieke manier ten ondergegaan als de ING dat bijna ging en Fortis/ABN-Amro en DSB dat zijn gegaan. 8)7 Maar nee er zal inderdaad niks bijzonder zijn gebeurt. :') Ik zou dat gewoon volhouden tot de volgende bank gaat. ^O^

Overal conspiracies inzien is inderdaad suf, maar niet willen leren van de fouten in het verleden ook.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:40:28 #136
238326 Worteltjestaart
pi_122524917
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:32 schreef Semisane het volgende:
Overal conspiracies inzien is inderdaad suf, maar niet willen leren van de fouten in het verleden ook.
We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?

En hoeozo, geen onderzoek... volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar de rol van bijvoorbeeld DNB.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:43:00 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122525048
quote:
Valt me alleszins nog mee, hoewel 101 nog geen grandioze score is, maar het is serieus meer dan ik dacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 05-02-2013 20:48:56 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:48:37 #138
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_122525346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?
Vanaf tot aan? Want zover ik begreep ging het na 2008 nog door?

quote:
En hoeozo, geen onderzoek... volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar de rol van bijvoorbeeld DNB.
Nu ja! Nu wilt men er daadwerkelijk onderzoek naar doen, maar dat is dan wel na de SNS debacle, een bank die nog geen jaar geleden doodleuk een "clean-bill-of-health" kreeg.

Men heeft inderdaad zitten slapen en het is goed dat men er gaan naar kijken, maar men had natuurlijk veel eerder de zaken echt onder de loep moeten nemen, na ING, Fortis/ABN en DNB was dat echt geen overbodige luxe, het was noodzaak.

Dat er nu weer zoveel miljard uitgetrokken moet worden om de zoveelste bank uit de afgrond te vissen is, op z'n zacht gezegd, triest. Dat men de zoveelste bank moet oprapen omdat er zelfs na 2008 geen goede controles zijn, is dom! Domheid is op dit niveau gewoon weg laakbaar.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:03:56 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122526311
Dijsselbloem heeft SNS gewoon handig voor de neus van de beleggers weggekaapt. Lees dit stuk maar.

quote:
Bericht uit FD

Wie wordt er eigenlijk beroofd in het SNS-verhaal? De belastingbetaler of de belegger?

Dijsselbloem onteigent SNS met unieke actie

De krantenkoppen variëren van ‘Extra bezuinigen’ tot ronduit ‘Bent u boos?’. De teneur is duidelijk: de operatie om SNS Reaal in veiliger vaarwater te krijgen, gaat de belastingbetaler schandalig veel geld kosten. Het gaat om ¤?3,7 mrd. Dat heeft de minister zelf gezegd. Toch?
De rekensom van Dijsselbloem
Dat zei minister Jeroen Dijsselbloem inderdaad toen hij de nationalisatie van SNS vrijdag wereldkundig maakte. Pas na enig doorvragen bleek dat de ¤?1 mrd die de andere banken volgend jaar moeten betalen, van het totaalbedrag af gaat. Dan slinkt de staatssteun dus al naar ¤?2,7 mrd.
Maar ¤?2,7 mrd is nog steeds een hoger bedrag dan in werkelijkheid uit de schatkist stroomt. In de rekensom van Dijsselbloem is ook de staatssteun begrepen die al in december 2008 is overgeboekt. Zelfs het rendement van ¤?282 mln op die steun — geen belastinggeld dus, maar een gehoopte winst — is opgeteld bij de staatssteun.
Gevolgen voor het begrotingstekort
Worden beide posten niet meegeteld, dan is het steunbedrag al teruggebracht tot ¤?1,9 mrd. Daar moet eigenlijk nog ¤?0,2 mrd vanaf omdat een deel van het geld dat de overheid in de aparte vastgoedpoot stopt, geen injectie is maar een papieren overheveling. Zo bezien bedraagt de kapitaalinjectie van staatswege ¤?1,7 mrd, minder dan de helft van de alom gecommuniceerde ¤?3,7 mrd.
Waarom legt Dijsselbloem dan toch de nadruk op het hoge cijfer? Ten dele omdat hij puur kijkt naar de gevolgen voor het begrotingstekort. Dan moet hij zich houden aan de Europese definities en die leiden tot het hogere bedrag.
Een nog maagdelijke Interventiewet zonder jurisprudentie
Bovendien lijkt de commotie hem niet slecht uit te komen. Dijsselbloem had ook kunnen zeggen: eigenlijk kost SNS ons minder dan ¤?2 mrd, en dat is geen geld voor een bank-verzekeraar die zonder vastgoedportefeuille zeker ¤?300 mln winst per jaar boekt. Alleen al de verzekeringspoot kan bij verkoop ¤?1,5 mrd opleveren, zo bleek de afgelopen weken.
Maar straks moet Dijsselbloem bij de rechter uitleggen waarom hij gekozen heeft voor onteigening van alle aandelen en alle achtergestelde schulden. Dat is een novum, zelfs in Ierland en Griekenland zijn beleggers in banken niet zo hard aangepakt. Dat alles op basis van een nog maagdelijke Interventiewet, zonder jurisprudentie. Dan helpt het als iedereen denkt dat niet de belegger, maar de belastingbetaler is beroofd.
'Bij het vastgoed van SNS weet je het nooit'
Er is nog een reden voor de minister om niet te juichen. Hij verstrekt namelijk ook voor ruim ¤?5 mrd aan garanties voor de vastgoedpoot. Weliswaar nadat die fors is afgeboekt, zodat de kans op schade gering is. Maar bij het vastgoed van SNS weet je het nooit.
The End Times are wild
pi_122526966
quote:

Bankster hebben nog veel betere immuniteit, banksters zijn the masters of the universe. Politici buigen diep voor ze, banksters maken achter de schermen het beleid en de gekozen pipo's zijn slechts verkozen trekpopen van het bank kartel.

De enige keuze die wij hebben is tegen welke gezichten wij de komende jaren aan gaan kijken op het staatsjournaal.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom ze ons dan geen eens een paar lekkere wijven gunnen, het sadisme van die banksters is echt heel erg :(
I'll sing you a lullaby.
pi_122527089
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Worteltjestaart het volgende:

N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijf :')

Ik zeg alleen dat als wij als volk de banksters ter verantwoording roepen dat wel eens een bloedige bedoening kan worden :P

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na, revoluties voltrekken zich vrijwel altijd in een orgie van geweld.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:16:25 #142
pi_122527141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?

Heb je wel eens van de Arabische Lente gehoord?

quote:
Just saying
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_122527218
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Heb je wel eens van de Arabische Lente gehoord?
Tja... hij kan moeilijk roepen dat het apen zouden zijn want dat is racisme ;)

Overigens was de trigger voor de lente het tekort aan voedsel, vandaar dat voedselbonnen altijd gratis zullen blijven :9
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:20:19 #144
pi_122527367
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijf :')

Ik zeg alleen dat als wij als volk de banksters ter verantwoording roepen dat wel eens een bloedige bedoening kan worden :P

Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na, revoluties voltrekken zich vrijwel altijd in een orgie van geweld.
“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.
pi_122527395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:
Dijsselbloem heeft SNS gewoon handig voor de neus van de beleggers weggekaapt. Lees dit stuk maar.

[..]

Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:21:19 #146
pi_122527433
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?
Of gestamp van beleggers.
pi_122527475
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.
Mooie quote en waar en waarachtig ^O^

Jammer dat de banksters deze man voortijdig lieten sterven :X
I'll sing you a lullaby.
pi_122527615
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of gestamp van beleggers.
De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:30:19 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122527992
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.
Gratis, wel te verstaan!

Lees nu wat er staat. De staat betaalt er bijna niks voor. En de rente op het bedrag wat ze moeten lenen is 1/10 van de winst van de bank.
The End Times are wild
pi_122528110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gratis, wel te verstaan!

Lees nu wat er staat. De staat betaalt er bijna niks voor. En de rente op het bedrag wat ze moeten lenen is 1/10 van de winst van de bank.
het vastgoed is nog wel een stevig risico. Bij andere opties hadden ze dat risico ook gehad en eigenlijk geen kans om er op een of andere manier nog positief uit te springen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')