quote:
Ik heb het laten afhangen van de regisseur en zangleraar

"Kiezen jullie maar, One song glory uit RENT of Tired van K's choice" en de regisseur schreeuwde meteen "RENT!!!!"
Maar eerst moest ik toonladders doen a.h.v. de piano. "Begin bij deze toon". PLING. Lalala "Nee, deze toon". Lalala. "Neehee, DEZE toon, je zit te hoog. Nee. Deze! NEE DEZE! Oke, die klopte bijna. Nu gaan we lager. LAGER!". Uh, lager? Dat is al bijna zo laag als ik kan. Ik ben dan wel een man maar ik zing als een meisje

Echt. Toonladders en noten nazingen? Ik kan 't niet, ik heb het nooit geleerd en ik zing gewoon "vanzelf" zegmaar zonder enige training of houvast, dus ik zag de frustratie van de piano/zangleraar al van z'n gezicht afspatten. Tot ik mijn nummer deed......
"Zeer aangenaam verrast". Moest hem daarna nog eens doen, met hetzelfde commentaar wat de zangleraar gaf bij mijn andere auditie (minder klemmen met m'n kaak a la Dinand). Daarna moest ik hem dansend doen

Springend rennend draaiend de regisseur nadoend en dan nog de uithalen proberen te halen...

Hel. Whahaha

Ik was bekaf. Hijg hijg en dan doorzingen (lang leve musical).
"Oke dank je. Je hoort het nog".
Dit was dus eigenlijk puur een oefening OF ik kan zingen en of ik dan in het koor mee mag zingen ergens, of een misschien paar regels met iemand duo of solo mag. Komt hij na een uur (na de training) naar me toen. "Kan ik je even spreken? Je hebt de mail misschien wel gezien dat Frabcois,1 van onze zangers, na jaren stopt. Hij had een solonummer. En we willen graag dat jij die gaat zingen. Wil je?"

WTF?!

Nu maar even het nummer youtuben waar ik JA op heb gezegd. Uit urinetown, Sta op en loop.