Verder opquote:A new study weighed in on one of the hot-button subplots of the Israeli-Palestinian conflict Monday, saying schoolbooks of both sides largely present one-sided narratives but rarely resort to demonization.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef Disana het volgende:
Israëlische en Palestijnse schoolboeken bevooroordeeld.
[..]
Verder op
http://www.huffingtonpost(...)txtlnkushpmg00000032
quote:The study, presented at a news conference Monday, said the books of both sides are flawed but on par with what is typical of societies in conflict.
"There's no hate speech. There is no incitement. There's selective narratives," said Palestinian scholar Sami Adwan of Bethlehem University, one of the lead researchers, along with Israeli Daniel Bar-Tal from Tel Aviv University and Bruce Wexler from Yale University.
The researchers noted that books in secular Israeli schools included far more information about the other side and more self-critical texts than those in Palestinian or ultra-Orthodox Jewish schools.
Zo zijn die Arabische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.quote:Op zondag 3 februari 2013 13:12 schreef firefly3 het volgende:
Vind het jammer dat bijna niemand zeurt over de honderden raketten die de lucht in zijn gegaan, maar wel over die drie-en-een-halve huis dat er gebouwd gaat worden.
Hoe zit het met je bloeddruk eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zo zijn die Arabische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
Ik ga maar niks zeggen, voordat je gaat zeggen dat Turken de grondleggers waren van de geneeskundequote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoe zit het met je bloeddruk eigenlijk?
Wat? Waarom zou ik dat zeggen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:37 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ga maar niks zeggen, voordat je gaat zeggen dat Turken de grondleggers waren van de geneeskunde!!!!
Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk? De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel. Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel? Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israel is niet onafhankelijk, integendeel, op papier misschien, in praktijk zwaar afhankelijk van de VS voor haar bestaan. Zoals gezegd, weinig joden denken dat joden ooit verslagen kunnen worden, ben benieuwd hoe lang dit experiment nog gaat duren.
Waarom denk je? Een keer raden.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Waarom is dit topic ineens zo dood?
quote:Op zondag 10 februari 2013 00:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk?
quote:De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel.
quote:Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel?
quote:Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.
quote:Of heb je het over conservatieve joden die geloven in het sprookjes jodendom, en op basis van valse verzen claimen dat Israel geen bestaansrecht heeft, omdat de Messias niet is gekomen? Als je het over dit kleine groepje hebt, ben ik bang dat ik je wakker moet schudden, want die landverraders komen niet verder dan hun verzen.
Dit? Ben ik niet gewend van je, hoor. Ook al kraam je soms onzin uit, ik wist niet dat je zo'n slappe reactie kon plaatsen. Zelf weten. Laat meteen zien dat ik gelijk hebquote:
Daar heb je absoluut gelijk in, meer dan 'quote:Op zondag 10 februari 2013 01:04 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit? Ben ik niet gewend van je, hoor. Ook al kraam je soms onzin uit, ik wist niet dat je zo'n slappe reactie kon plaatsen. Zelf weten. Laat meteen zien dat ik gelijk heb
Nog een keer dan maar .. er is over de hoofden van de plaatselijke bevolking heen land weggegeven aan volk dat van overzee kwam en daar zijn staat ging stichten. Deze plaatselijke bewoners hebben het volste recht zich tegen deze bezetting/overname van hun grondgebied te verzetten, zowel tegen de Britten toen als tegen de Israëliërs nu. En dat ze zich zouden verzetten wist het Joodse volk al op het moment dat ze hun staat uitriepen, op 14 mei 1948. Nota bene een dag voor het aflopen van het Britse mandaat, waarna het gebied onder het protectoraat van de VN zou zijn gekomen en dan had het met de rechten van de plaatselijke bevolking heel anders uitgezien. Tenzij je dat stukje geschiedenis volkomen negeert kan je zonder meer stellen dat destijds bewust is gekozen voor het huidige conflict. Als het gebied destijds onder de VN zou zijn gevallen zou de geschiedenis er heel anders uitzien!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Zo zijn die Arabische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
Volgens mij heb jij het verkeerde boekje gelezen? Israel is juist door de VN als onafhankelijke staat verklaard, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat dit juist niet is gebeurd?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar .. er is over de hoofden van de plaatselijke bevolking heen land weggegeven aan volk dat van overzee kwam en daar zijn staat ging stichten. Deze plaatselijke bewoners hebben het volste recht zich tegen deze bezetting/overname van hun grondgebied te verzetten, zowel tegen de Britten toen als tegen de Israëliërs nu. En dat ze zich zouden verzetten wist het Joodse volk al op het moment dat ze hun staat uitriepen, op 14 mei 1948. Nota bene een dag voor het aflopen van het Britse mandaat, waarna het gebied onder het protectoraat van de VN zou zijn gekomen en dan had het met de rechten van de plaatselijke bevolking heel anders uitgezien. Tenzij je dat stukje geschiedenis volkomen negeert kan je zonder meer stellen dat destijds bewust is gekozen voor het huidige conflict. Als het gebied destijds onder de VN zou zijn gevallen zou de geschiedenis er heel anders uitzien!
De zin moet dus zij : Zo zijn die Israëlische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
Oh, wanneer heeft de VN dit gedaan dan?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het verkeerde boekje gelezen? Israel is juist door de VN als onafhankelijke staat verklaard, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat dit juist niet is gebeurd?
De Britten gaven hun bevoegdheden over aan de VN(resolutie 181). Verzin niks
http://nl.wikipedia.org/w(...)ing_Verenigde_Natiesquote:Op maandag 11 februari 2013 00:37 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, wanneer heeft de VN dit gedaan dan?
Datum, bron, resolutie, iets wat op een bron lijkt zou mooi zijn.
Die resolutie stelt dat er een Arabische en Joodse staat moeten komen. Ik wil een resolutie die Israël onafhankelijk verklaart, want dat is wat Pizza beweert en wat niet klopt.quote:Op maandag 11 februari 2013 07:05 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/w(...)ing_Verenigde_Naties
Lol .. over Israëlische propagandamakers gesproken, de geschiedenis wordt gewoon herschreven?quote:Op zondag 10 februari 2013 23:32 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het verkeerde boekje gelezen? Israel is juist door de VN als onafhankelijke staat verklaard, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat dit juist niet is gebeurd?
De Britten gaven hun bevoegdheden over aan de VN(resolutie 181). Verzin niks
Slakken, zout etcquote:Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol .. over Israëlische propagandamakers gesproken, de geschiedenis wordt gewoon herschreven?
De VN heeft een voorstel gedaan hoe het gebied op te delen, dat is resolutie 181 .. die afgewezen werd door de inheemse bevolking, die waren niet genegen om hun grondgebied af te staan aan de 'tsunami' van Zionisten. Daarna werd gewerkt aan een ander concept, tijdelijk protectoraat door de VN
http://en.wikipedia.org/w(...)mmittee_on_Palestine
De Britten hebben niets overgedragen, ze hebben gewoon het mandaat beëindigt. De staat Israël is heel snel erkent, dus wat hadden ze moeten overdragen?
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/decind.html
Waar heb jij het nou over manquote:Op maandag 11 februari 2013 10:50 schreef BorisDeLul het volgende:
Dat heeft geen zin, Peunage. Cognitieve dissonantie zorgt er dan wel voor dat je daar ook weer wat op aan te merken hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |