Wil je nog een merk+type auto weten?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:20 schreef 3XK. het volgende:
Hallo iedereen,
Je ziet het wek vaker in films: dieven die een auto stelen en hem dan starten door wat aan draadjes te prutsen... Maar kan dit echt en hoe doe je het ? ( ik ben een leek op dit gebied en weet er niets van maar ik zou toch graag weten hoe je dit doet dus liefst een gedetailleerde uitleg ookal is het een puur theoretische vraag)
Mvg. 3XK.
Doe maar die grijze Porsche vier huizen verder... Ik bedoel een grijze Porsche.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:22 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Wil je nog een merk+type auto weten?
tegenwoordig heb je inderdaad een startonderbreker, je krijgt de startmotor wel rond maar je krijgt of geen vonk of geen brandstofquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Met wat oudere wagens kan dat zeker ja. Je contactslot doet niets anders als de draadjes verbinden.
En inderdaad, je startonderbreker is gekoppeld aan het motormanagement, die geeft brandstof en geen vonk. Startonderbreker is vaak een chipje in de sleutel, is die er niet, doettie t niet.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:28 schreef densmee het volgende:
[..]
tegenwoordig heb je inderdaad een startonderbreker, je krijgt de startmotor wel rond maar je krijgt of geen vonk of geen brandstof
jep, maar bijvoorbeeld bij suzuki kun je het contactblok met 2 kruiskopjes achter van het contactslot schroeven en dan kun je hem met de hand rond draaien, moet je alleen het stuurslot nog brekenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:34 schreef blup het volgende:
[..]
En inderdaad, je startonderbreker is gekoppeld aan het motormanagement, die geeft brandstof en geen vonk. Startonderbreker is vaak een chipje in de sleutel, is die er niet, doettie t niet.
De enige beveiliging in oude contactsloten was eigenlijk het feit dat het contactslot aardig vast zit in/aan het stuurhuis. Met bepaald gereedschap trek je het hele contactslot eruit of alleen de cilinder. Als dat gebeurt is een platte schroevendraaier voldoende.
Natuurlijk, zou ik ook zeggen...je wilt gewoon leren hoe je een auto steelt.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:20 schreef 3XK. het volgende:
ik zou toch graag weten hoe je dit doet dus liefst een gedetailleerde uitleg ookal is het een puur theoretische vraag)
En na 2 bochten het stuurslot erop.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Met wat oudere wagens kan dat zeker ja. Je contactslot doet niets anders als de draadjes verbinden.
Ja, dat zei die d'r niet bij!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
En na 2 bochten het stuurslot erop.
Eigenlijk had ik niets moeten zeggen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |