abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122366272
Hallo iedereen,
Je ziet het wek vaker in films: dieven die een auto stelen en hem dan starten door wat aan draadjes te prutsen... Maar kan dit echt en hoe doe je het ? ( ik ben een leek op dit gebied en weet er niets van maar ik zou toch graag weten hoe je dit doet dus liefst een gedetailleerde uitleg ookal is het een puur theoretische vraag :) )
Mvg. 3XK.
The pain you feel today will be the strength you feel tomorrow.
pi_122366327
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:20 schreef 3XK. het volgende:
Hallo iedereen,
Je ziet het wek vaker in films: dieven die een auto stelen en hem dan starten door wat aan draadjes te prutsen... Maar kan dit echt en hoe doe je het ? ( ik ben een leek op dit gebied en weet er niets van maar ik zou toch graag weten hoe je dit doet dus liefst een gedetailleerde uitleg ookal is het een puur theoretische vraag :) )
Mvg. 3XK.
Wil je nog een merk+type auto weten?
0 topics op naam. 14.gif
pi_122366350
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:22 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Wil je nog een merk+type auto weten?
Doe maar die grijze Porsche vier huizen verder... Ik bedoel een grijze Porsche.
pi_122366381
je moet zorgen dat je contact aan is, om bobine aan te sturen of dieselpomp.
en je hebt een draad die spanning moet hebben om het startrelais te schakelen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:27:01 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122366414
Met wat oudere wagens kan dat zeker ja. Je contactslot doet niets anders als de draadjes verbinden.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:27:36 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_122366423
Met een "moderne" auto met startonderbreking zal het een stuk lastiger zijn.
En modern in de vorige zin is relatief trouwens, mijn '97 Civic had al een startonderbreker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_122366438
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
Met wat oudere wagens kan dat zeker ja. Je contactslot doet niets anders als de draadjes verbinden.
tegenwoordig heb je inderdaad een startonderbreker, je krijgt de startmotor wel rond maar je krijgt of geen vonk of geen brandstof
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:34:31 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122366538
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:28 schreef densmee het volgende:

[..]

tegenwoordig heb je inderdaad een startonderbreker, je krijgt de startmotor wel rond maar je krijgt of geen vonk of geen brandstof
En inderdaad, je startonderbreker is gekoppeld aan het motormanagement, die geeft brandstof en geen vonk. Startonderbreker is vaak een chipje in de sleutel, is die er niet, doettie t niet.
De enige beveiliging in oude contactsloten was eigenlijk het feit dat het contactslot aardig vast zit in/aan het stuurhuis. Met bepaald gereedschap trek je het hele contactslot eruit of alleen de cilinder. Als dat gebeurt is een platte schroevendraaier voldoende.
pi_122366561
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:34 schreef blup het volgende:

[..]

En inderdaad, je startonderbreker is gekoppeld aan het motormanagement, die geeft brandstof en geen vonk. Startonderbreker is vaak een chipje in de sleutel, is die er niet, doettie t niet.
De enige beveiliging in oude contactsloten was eigenlijk het feit dat het contactslot aardig vast zit in/aan het stuurhuis. Met bepaald gereedschap trek je het hele contactslot eruit of alleen de cilinder. Als dat gebeurt is een platte schroevendraaier voldoende.
jep, maar bijvoorbeeld bij suzuki kun je het contactblok met 2 kruiskopjes achter van het contactslot schroeven en dan kun je hem met de hand rond draaien, moet je alleen het stuurslot nog breken
pi_122366625
Bij moderne auto's stelen ze gewoon de digitale sleutel, uploaden die naar een lege en rijden er gewoon mee weg.
pi_122366761
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:20 schreef 3XK. het volgende:
ik zou toch graag weten hoe je dit doet dus liefst een gedetailleerde uitleg ookal is het een puur theoretische vraag :) )
Natuurlijk, zou ik ook zeggen...je wilt gewoon leren hoe je een auto steelt. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_122366810
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:27 schreef blup het volgende:
En na 2 bochten het stuurslot erop. ^O^
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 2 februari 2013 @ 00:56:19 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122366966
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 00:48 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

En na 2 bochten het stuurslot erop. ^O^
Ja, dat zei die d'r niet bij!
pi_122366989