abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122722524
Gezellig zo'n logeerpartijtje Nikki!

Nou Lamb, ik hoop dat het bij O niet door gaat zetten.
Dyon wil absoluut niet dat ik nu zijn temp op meet. Ik heb gezegd dat we het morgenochtend wel moeten doen (vanwege wel/niet kdv). Hij heeft vandaag niet gespuugd, maar eet niet veel en is hangerig en warm.
Helaas heb ik het nu zelf ook te pakken, blijkbaar weet ik ook niet echt meer hoe griep voelt want dat de thermometer 39 aan gaf had ik niet verwacht ;) Ik probeer het nog te negeren, lig nu wel met Dyon op bed.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:31:06 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122781190
Hoe is het met de zieke kinderen,al weer aan het opknappen?

Roy heeft weer een nieuw spelletje, ik tel 1 2 en bij 2 laat Roy zich achterover vallen op mat/bank/matras. :)

Vandaag is hij carnaval aan het vieren op de tjasker, ik kwam bij met Roy binnen,hij ziet de slingers enzo en word helemaal enthousiast. Vanmiddag halen we Roy weer op en gaan we langs de cardioloog.
Mag hij een clowntje onderzoeken :+
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122793966
Haha, hier in het noorden altijd lollig om te lezen over carnaval daar :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:36:19 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122795643
En niks geen problemen met zijn hart!

Roy heeft zich prima vermaakt tijdens het carnaval op school :)
pi_122800155
Wat fijn dat met zijn hart alles goed was Bar!

Dyon is vandaag weer naar het kdv geweest. Vanmiddag werd hij daar wel moe en toen ik hem ophaalde voelde hij wel weer warm. Hij is wel weer wat meer gaan eten sinds vandaag.
pi_122800163
Hoe is het nu in jullie ziekenboeg meimel??

Fijn bar!!

O. heeft uiteindelijk 2.5 dag tussen de 39 en 40 graden in gezeten.. en vandaag 38 met een smerig hoestje maar ze speelt wel weer lekker... Helaas zijn wij ook allebei flink ziek geworden met koorts...
Gelukkig is ze dus heel lief nu.. beetje moeite met in slaap komen maar dat is niet gek
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_122802068
He jee jullie dus ook allemaal te pakken...
Dyon zat ook steeds tussen de 39 en 40.
Beterschap voor jullie alledrie :*
Ik heb zelf geen koorts meer, alleen nog meer last van keel en snotverkouden.
pi_122803653
Bar wat fijn dat alles goed was met Roy!

Hier een meisje net met 38,1 met een zetpil op bed gelegd, inclusief heel naar hoestje en heel verstopte neus. :( Ik hoop dat het niet het begin is van een griep. Ik krijg nu alweer de rambam als ik aan koorts en het eventuele gevolg (koortsstuip) denk. Al is de laatste nu zo'n jaar geleden en kan ze er best overheen gegroeid zijn inmiddels, maar bah ik blijf het niets vinden.
pi_122803956
Als ik dat zo hoor hoop ik toch echt dat de griepprik van Driekus zijn werk doet en hij iig niet de griep gaat krijgen. Snotverkouden is ie al, maar ja, dat zijn ze allebei op en aan en al weken. Doe mij maar lente. Beterschap voor iedereen!

Ons manneke gaat ineens heel hard vind ik. Niet alleen letterlijk (hij groeit waar je bij staat lijkt wel) maar ook figuurlijk. Is ineens veel wijzer ofzo. We merken nu ook steeds meer van zijn karakter. Hij wordt echt ondergesneeuwd door zijn kleine broertje. Dat is niet alleen fysiek een heel ander manneke, maar laat zich ook niet op de kop zitten. En dan verliest Driekus het dus. We zien dat ook gebeuren bij de kindjes op zijn groep van het kdv. Hij is gewoon een beetje een watje. En een kindje dat graag weet waar hij aan toe is.
We zagen om deze redenen enorm op tegen de school hier die we voor hem op het oog hadden. Grote school, twee locaties, BSO niet vooraf al te koppelen aan de locatie waar hij onderwijs zou krijgen en de kans dat hij na de eerste maanden naar een andere klas zou moeten. We zijn bang dat hij daar echt gaat verzuipen.
Vorige week zijn we daarom bij het integrale kindcentrum gaan kijken. Op montessori leest, daarom wilden we in eerste instantie niet. Maar nu we er geweest zijn, zijn we om. Dit gaat het worden. Een veel kleinere school, elke dag een duidelijke indeling, BSO loopt naadloos door en er is maar 1 team voor elk domijn. Uiteindelijk komt hij dadelijk de eerste jaren in een groep van maximaal 60 kindjes tussen de 3 en de 6 jaar. Op die groep staan dan vier volwassenen, dus de luxe van 1 op 15. Voor ons een hele zorg minder dat dit nu geregeld is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122819358
Nikki, hoe is het met je dametje? Die angst voor de koortsstuip had ik bij onze oudste ook na 2 keer. Maar het is bij die 2 keer gebleven. Het blijft spannend :*

Mefke, wat fijn dat jullie een school en aansluitende BSO gevonden die goed voelt!!!

Ik heb hier een flink snotterige peuter, de zakdoekjes vliegen er doorheen, maar ze is nog lekker ontdeugend gelukkig.
Fake it till you make it...
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:03:28 #161
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122821508
Mefke wat ik mis in je verhaal is dat je denkt dat Driekus ook geschikt zal zijn voor het montessori. Dat is namelijk de belangrijkste reden om wel of niet voor die vorm van onderwijs te kiezen vind ik. Ik weet het zelf nog zo net niet of het wat gaat zijn voor O.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122828409
Ow, een koortsstuip lijkt me zo eng bij een ukkie! Kan me voorstellen dat je dan bang bent voor herhaling.

Ik heb net een kokostaart en een arretjescake gebakken. Zonder melk, ei en soja, zodat iedereen hier morgen kan mee-eten :)
Want mijn middelste kereltje wordt morgen 3.
En hoewel hij er helemaal niks van snapt, gaan we het morgen een beetje en zaterdag iets uitgebreider vieren :)
pi_122832362
lazi het montessori zijn staat bij deze school niet voorop. Ze willen een integraal kindcentrum zijn en gebruiken daar montessori principes voor, maar niet alles. We denken dat het individuele karakter en het op verschillende manieren leren goed aansluiten bij driekus. Maar goed, tis een gok, is het niets dan kunnen we altijd nog wisselen. Liever niet natuurlijk, maar er zijn nog andere scholen in de buurt.

Free, bijna al weer drie. Wat vliegt de tijd he. Hoe gaat het met je middelste verder?

O en ook hier koorts en een nasty hoestje helaas.
pi_122833335
Met hem gaat het wel goed :Y We zijn een hele kudde testen verder en nog niet veel wijzer, haha.
Morgen adviesgesprek :) Ben benieuwd wat zij er van maken.
pi_122837577
Zouden er scholen zijn die prediken voor een níet individueel lesprogramma?
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:22:21 #166
244125 laziness
pi_122838381
Ik denk dat er genoeg zijn die voor zoveel mogelijk klassikaal zijn maar door de inspectie gedwongen worden tot adaptief onderwijs.

Maar op verschillende niveaus in een klas werken binnen dezelfde lesstof of montessori zijn wel twee verschillende dingen.
Al is de ene montessori de andere niet.

Maar de oorspronkelijke vorm van montessori is van veel meer individueel karakter dan de gemiddelde openbare school.
pi_122841138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:10 schreef freecell het volgende:
Met hem gaat het wel goed :Y We zijn een hele kudde testen verder en nog niet veel wijzer, haha.
Morgen adviesgesprek :) Ben benieuwd wat zij er van maken.
Wel ehm wat is het goede woord? Gek, lijkt me, op zijn geboortedag. Succes morgen
:*
pi_122841393
zij leggen het uit als wel het individuele van het montessori, met voor elk kind een eigen planning (letterlijk, ze lopen allemaal met een snelhechter met een planning) maar ze werken met moderne methoden die niet perse montessori zijn. Wel dus met domijnen ipv klassen en ook een hierop aangepast schoolgebouw. Wat mij vooral opviel was dat het geen chaos was in de ruimten, maar dat er rust was. Toen we op de openbare gingen kijken was dat wel anders. En als we iets gemerkt hebben is het dat driekus in rustige omgevingen veel meer op z'n plek is.
pi_122842147
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 19:31 schreef Jore het volgende:

[..]

Wel ehm wat is het goede woord? Gek, lijkt me, op zijn geboortedag. Succes morgen
:*
Jep, en ik heb net het voorlopige verslag gelezen. En ik ga niet vrolijk worden van het gesprek.
Ze hebben wel gelijk overigens.... Het was morgen of echt veel later, en morgenochtend hebben we wel de handen vrij, aangezien hij dan op de PSZ is, dus komt wel goed uit.

En ze hebben hem een oudere zus bezorgd _O- Zullen wel Leandra verstaan hebben _O-
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:08:43 #170
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122843054
Free, mag ik vragen wat je concludeert uit het voorlopige verslag? Alvast heel veel succes morgen met het gesprek en geniet van de verjaardag van je mannetje. O+

Beterschap voor de zieke kindjes!

Mef, klinkt als een weloverwogen beslissing! ^O^
A grand adventure has begun.
pi_122843197
Dat ze hem op een MKD willen hebben. En dat er geen duidelijke diagnose is. onder andere.
pi_122843604
Fijn mefke dat jullie een school gevonden hebben.

Succes morgen freecell, is er geen cos ofzo bij jullie ? Die testen behoorlijk uitgebreid.
pi_122843947
pf freecell lastig lijkt me dat, dat je al zoveel herkent in een voorlopig rapport terwijl je liever had dat ze het misschien toch niet bij het rechte eind hadden. En inderdaad, dan ook nog op z'n geboortedag. Van de andere kant, dan kan hij straks wel de juiste hulp krijgen, ook fijn.

Trouwens, over dat individuele plan voor elk kind: ik kreeg bij onze openbare echt het idee dat de meerderheid meegaat in het vaste stramien van de klas en dat alleen de uitzonderingen eruit gehaald worden voor losse onderdelen. Overigens, als we een beter gevoel bij die school hadden gehad, dan was het waarschijnlijk gewoon die geworden. Wij hebben zelf beide een standaardschool gehad en waren helemaal niet van plan verder te kijken.
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:41:30 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_122864915
Hier zitten we overduidelijk in de uitprobeerfase.

Met als klap op de vuurpijl elke dag even op de bank springen en vragen "Mag dat?"

Maar wel met zo'n lief snoetje erbij dat je eigenlijk alleen maar kan lachen dat hij het weer vraagt :P En gelukkig stopt hij wel netjes als je nee zegt :D In dit geval :')

En eerlijk is eerlijk, soms is het even vervelend, maar over het algemeen vind ik het heerlijk dat ie zo aan het groeien is. Het begint echt een kleutertje te worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:53:37 #175
244125 laziness
pi_122865282
94cm, 13,8kg en hij praat al erg goed *)
Dat was een heel snel CB bezoekje. Ik dacht eigenlijk dat die tweejaars afspraak wel meer behelsde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')