abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122370073
pi_122370127
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 01:26 schreef highender het volgende:

[..]

Geloof alleen kan ook geen kwaad, het is de religie, de set van regels en het beleid wat er uit voortkomt, welke nog steeds negatieve invloed uitoefent op het leven van athe๏sten.
Dat is debatteerbaar. Stel bijvoorbeeld dat je een sekte hebt waarin de centrale godfiguur puur kwaadaardig is. Jeweetwel, dol op moord, onderdrukking, marteling, discriminatie etc. - allemaal van dat soort onplezierige dingen.

Kinderen van jongsafaan bijbrengen dat dat figuur de ultieme belichaming van liefde is is vast slecht voor hun morele ontwikkeling. Ongeacht wat voor regels de sekte nog meer voorschrijft - zelfs als die regels zelf an sich niet eens zo slecht zijn.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:06:59 #203
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122372678
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:46 schreef sinepedraap het volgende:
Gelovigen zijn gewoon allemaal mongolen
Mwoa vind ik niet. Ik vind jou met dit soort extreem achterlijke uitspraken overigens wel een mongool.
Krekker is de bom!
pi_122372842
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mwoa vind ik niet. Ik vind jou met dit soort extreem achterlijke uitspraken overigens wel een mongool.
Hij verteld gewoon de realiteit, geloof heeft alleen extreem achterlijke uitspraken, zie de verhalen van de bijbel...of de islamitische boeken en regels.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 12:15:32 #205
394033 Witchybitch
het gaat goed met mijn hont
pi_122372882
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:25 schreef Argo het volgende:

[..]

Echt niet, elke aanval die tegen de Heer gericht is moeten worden afgeslagen!

zoiets bedoel je met aanval?
klassieke autist en zolderbewoner
pi_122373492
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:15 schreef Witchybitch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nice "concept" art haha
pi_122373811
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:13 schreef TheThinker het volgende:

[..]

Hij verteld gewoon de realiteit, geloof heeft alleen extreem achterlijke uitspraken, zie de verhalen van de bijbel...of de islamitische boeken en regels.
Popje lees de 10 geboden eens. De meeste zijn tegenwoordig gangbare normen en waarden.

Kritiek hebben op het geloof is eigenlijk nogal dom omdat er geen enkele theorie is over het ontstaan van de aarde die echt bewezen is.

Ik geloof zelf niet in God maar respecteer diegene die het wel doen, heb wel zo mijn gedachten over mensen die onderwerpen uit bijbels/korans dusdanig interpreteren dat ze er extreme gedachten op na houden.
pi_122374350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Popje lees de 10 geboden eens. De meeste zijn tegenwoordig gangbare normen en waarden.

Kritiek hebben op het geloof is eigenlijk nogal dom omdat er geen enkele theorie is over het ontstaan van de aarde die echt bewezen is.

Ik geloof zelf niet in God maar respecteer diegene die het wel doen, heb wel zo mijn gedachten over mensen die onderwerpen uit bijbels/korans dusdanig interpreteren dat ze er extreme gedachten op na houden.
Dat van de Oerknal en het onstaan van de melkweg en de rest is dus een fabeltje en dat er een man met een baard op een wolk water, lucht, licht , etc in enkele dagen zat te maken is een heel geloofwaardig verhaal.

En dat deed hij allemaal met zijn klei en scheikundedoos?
pi_122374404
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:29 schreef Cremetje het volgende:
Oja Ts , het beeld dat je van Christenen heb is helemaal verkeerd!
Er zijn genoeg Christenen met sexy onderbroek en lang haar!
Alleen als je een echte Christen bent, blijf je netjes en beschaafd en sexy tegelijk.
Je kunt ook sexy zijn zonder al te veel naaktheid te vertonen.
Sexy hoeft niet altijd aan naaktheid gekoppelt worden!
Waar haal jij dat uit? Natuurlijk kunnen christenen sexy zijn...

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 09:46 schreef sinepedraap het volgende:
Gelovigen zijn gewoon allemaal mongolen
:')
  zaterdag 2 februari 2013 @ 13:03:59 #210
394033 Witchybitch
het gaat goed met mijn hont
pi_122374410
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:01 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat van de Oerknal en het onstaan van de melkweg en de rest is dus een fabeltje en dat er een man met een baard op een wolk water, lucht, licht , etc in enkele dagen zat te maken is een heel geloofwaardig verhaal.

nee dat deed hij met zijn onzichtbare vingers
klassieke autist en zolderbewoner
pi_122374476
quote:

[..]

Zeg ik niet maar het is beide niet bewezen. Er zijn veel christenen die geloven dat dit beide naast elkaar gebeurd kan zijn. christenen die alles heel letterlijk nemen en geloven dat de aarde in een paar dagen geschapen is en nog maar een paar 1000 jaar oud zijn ook steeds schaarser.
pi_122374559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

hij mag nooit liegen? Woahaha man als ik altijd eerlijk was geweest had ik nooit een vrouw en had mijn baas mij alang ontslagen en gaf mijn ouders altijd huisarest en had ik nooit vrienden enz. Mensen die in een god geloven kunnen nooit winnen in een debat over goden en de verhalen.
pi_122374607
Dus ze accepteren steeds meer dingen als niet kloppend zoals ook de evolutietheorie, maar blijven er lustig op los geloven. Logisch .
pi_122374609
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:09 schreef TheThinker het volgende:

[..]

hij mag nooit liegen? Woahaha man als ik altijd eerlijk was geweest had ik nooit een vrouw en had mijn baas mij alang ontslagen en gaf mijn ouders altijd huisarest en had ik nooit vrienden enz. Mensen die in een god geloven kunnen nooit winnen in een debat over goden en de verhalen.
Nu geef je alleen aan wat je zelf niet lijkt aan geloven en kom je met een punt die christenen ook kunnen aanvoeren wat betreft athe๏sten.
pi_122374635
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:11 schreef tiho1 het volgende:
Dus ze accepteren steeds meer dingen als niet kloppend zoals ook de evolutietheorie, maar blijven er lustig op los geloven. Logisch .
Geloven dat alles toeval is is ook eigenlijk best wel eens moeilijk als je kijkt hoe complex dingen in elkaar zitten.
pi_122374762
Vroeger werd je hoofd eraf gehakt als je niet geloofde of verbrand. Ketterij noemden ze dat. Later dat dat niet mocht gingen ze dreigen met de hel en weet ik wat. Nu voor dit allemaal geen draagvlak meer is in deze maatschappij lopen de kerken langzaam leeg. Goh hoe kan dat nou.

Kunnen mooi appartementen in gebouwd dat wel.
pi_122374784
Dus wat is geloof. Het is opgelegd en dat gebeurd nu nog steeds op heel veel plaatsen.
pi_122374809
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 12:15 schreef Witchybitch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aanvallen komen in een hele boel vormen. Maar God en zijn engelen zijn sterker.
pi_122381571
Wat een discussie over een fictief figuur man.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 16:38:23 #220
294141 tarantism
hups in die kont
pi_122381789
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:31 schreef Gouwenaartje het volgende:
Dat de figuur fictief is maakt toch niet uit? Blijkbaar is spiritualiteit iets heel fundamenteels voor mensen. En aangezien 95% van de mensheid religieus is durf ik ook wel te beweren dat dit een evolutionaire aanpassing is die ons helpt gezond te blijven en te overleven.
pi_122381938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 16:31 schreef Gouwenaartje het volgende:
Fictief of niet, de gevolgen van het geloven zijn zeer re๋el ;)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:45:03 #222
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122384076
quote:

[..]

Ik vind onderstaande uitspraken helemaal niet extreem achter:

quote:
5.Eer uw vader en uw moeder.
6.Gij zult niet moorden.
7.Gij zult niet echtbreken.
8.Gij zult niet stelen.
9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10.Gij zult niets begeren dat van uw naaste is.
En zo zijn er nog een hoop andere uitspraken die helemaal niet zo achterlijk zijn. Daarnaast staan er ook gewoon veel verhalen in de bijbel die waarschijnlijk in grote lijnen werkelijk zo eraan toe zijn gegaan. Gewoon uiteindelijk op papier gezet na mond op mond te zijn doorverteld. Dus nee, je zit er sowieso al naast dat geloof alleen achterlijke uitspraken kent.

Maar belangrijker vind ik eigenlijk dat jij blijkbaar denkt dat je van 'de realiteit' kan spreken wanneer je een grote groep mensen 'mongolen' noemt, omdat JIJ toevallig van mening bent dat hetgeen waar deze verschillende mensen in geloven (wat sowieso al redelijk sterk kan verschillen per persoon) in jou ogen bestaat uit alleen maar extreem achterlijke uitspraken.

Dat is hetzelfde als dat ik het de realiteit noem dat jij een mongool bent om dat jij nu met een achterlijke uitspraak komt. Ik vind jou natuurlijk wel een mongool, maar ik ben me gelukkig nog bewust van het verschil tussen iets als realiteit zien en mijn persoonlijke mening.
Krekker is de bom!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:49:35 #223
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_122384228
quote:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

quote:

[..]

Hij verteldt gewoon de realiteit, geloof heeft alleen extreem achterlijke uitspraken, zie de verhalen van de bijbel...of de islamitische boeken en regels.
Oftewel, TheThinker stelt dat geloof ALLEEN extreem achterlijke uitspraken heeft. De user waar jij op reageert spreekt dit tegen met enkele voorbeelden waaruit dus blijkt dat er ook zinnige uitspraken binnen het geloof voorkomen. En dan kom jij (Tiho1) met voorbeelden om te bewijzen dat er wel degelijk achterlijke uitspraken/denkwijzen binnen het geloof voorkomen. Dat was het punt toch helemaal niet |:(
Krekker is de bom!
pi_122384542
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:07 schreef koulo3000 het volgende:

[..]

Jep en als religie nou niet bestond waren de middeleeuwen misschien niet zo'n tijd van stilstand geweest en hadden we nou minstens 500 jaar op onze tijd vooruitgelopen
Godverdomme :( , denk aan wat we allemaal al uitgevonden zouden hebben. Op-kunstof-zelfgemaakte harten, kanker is te genezen, vliegende auto's, NS-trein op zwaartekracht etc.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 18:27:17 #225
224960 highender
Travellin' Light
pi_122385390
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vind onderstaande uitspraken helemaal niet extreem achter:

[..]

En zo zijn er nog een hoop andere uitspraken die helemaal niet zo achterlijk zijn. Daarnaast staan er ook gewoon veel verhalen in de bijbel die waarschijnlijk in grote lijnen werkelijk zo eraan toe zijn gegaan. Gewoon uiteindelijk op papier gezet na mond op mond te zijn doorverteld. Dus nee, je zit er sowieso al naast dat geloof alleen achterlijke uitspraken kent.

Maar belangrijker vind ik eigenlijk dat jij blijkbaar denkt dat je van 'de realiteit' kan spreken wanneer je een grote groep mensen 'mongolen' noemt, omdat JIJ toevallig van mening bent dat hetgeen waar deze verschillende mensen in geloven (wat sowieso al redelijk sterk kan verschillen per persoon) in jou ogen bestaat uit alleen maar extreem achterlijke uitspraken.

Dat is hetzelfde als dat ik het de realiteit noem dat jij een mongool bent om dat jij nu met een achterlijke uitspraak komt. Ik vind jou natuurlijk wel een mongool, maar ik ben me gelukkig nog bewust van het verschil tussen iets als realiteit zien en mijn persoonlijke mening.
Die eerste 4 laat je bewust weg omdat deze je verweer er volledig onderuit halen, het zijn net die 4 die het achterlijk maken. De 6 die je noemt worden geclaimd door de religie maar staan er volledig los van en hebben ook niets 'goddelijks', je vind ze min of meer overal terug in de natuur, reeds ver voordat de betreffende religie verzonnen was. Dat 'gij zult niet doden' gebod geldt alleen binnen een soort en zolang het de gelovige uitkomt :') .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')