abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2013 @ 20:41:12 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122481061
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:02 schreef piepeloi55 het volgende:
Fed's Fisher says job impact of QE is 'questionable'

No shit. Dan kan de koppeling van QE aan het werkloosheidscijfer ook weer de prullenbak in.
Helaas heeft ie geen stemrecht. Maar ik begin wel steeds meer de indruk te krijgen dat de Fed een excuus zoekt om de exit te gaan voorbereiden omdat ze nu toch wel een beetje bang beginnen te worden. Er pleitte er een paar dagen geleden ook al iemand van de Fed ervoor om QE stop te zetten als de werkloosheid laag in de 7% zit. Dat is aanzienlijk hoger dan de 6,5% die ze oorspronkelijk noemden.

Btw: en dat cijfer wordt makkelijker gehaald met dank aan Obamacare. Omdat bedrijven dat niet kunnen/willen betalen nemen ze steeds meer mensen parttime aan waardoor minder gewerkte uren toch een lager headline werkloosheidscijfer opleveren.

[ Bericht 7% gewijzigd door SeLang op 04-02-2013 20:47:43 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 4 februari 2013 @ 20:49:35 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122481609
Wat denken jullie van Imtech? Te zwaar afgestraft of zit er nog meer zuur in het vat? (Niet dat ik ze trouwens nu zal pakken, heb al voldoende risico).
The End Times are wild
pi_122483085
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:49 schreef LXIV het volgende:
Wat denken jullie van Imtech? Te zwaar afgestraft of zit er nog meer zuur in het vat? (Niet dat ik ze trouwens nu zal pakken, heb al voldoende risico).
De manier hoe Imtech dit aan heeft gepakt is natuurlijk een knap waardeloos staaltje corporate governance.

Heb even een jaarverslag er bij gepakt. Voor zover ik kan zien komt maximaal 20% van de omzet (maar wel een groot deel van EBITA) uit het oostblok. Wat dat betreft lijkt, zelfs al zou dit vaker gebeuren, dit een redelijk geïsoleerd probleem. Verder vond ik de analist bij RTL Z ook wel nuchter en duidelijk. Hij gaf al aan dat hij lichtelijk verbaasd was over de prijsschok gezien dit relatief kleine issue.

Nog even een concurrent van Imtech aan de telefoon gehad. Hij zei dat Imtech "veel" business doet/deed in het oostblok/Rusland en dat zij daar mee gestopt zijn vanwege de corruptie en wanbetalingsproblemen.

Vol / Avg. 29.53M/617,385.00

Met een al uitgebreide float short voor het slechte nieuws kan zo'n enorm sell pressure gigantische prijsschommelingen veroorzaken. Eerlijk gezegd had ik na de dip onder de 10 wel verwacht dat ze rustig omhoog zouden gaan en ergens op 11~12 eindigen na market mania. Blijkbaar wil "de markt" meer nieuws.
  maandag 4 februari 2013 @ 21:48:04 #129
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122485821
Imtech... Ik had er aan het eind van de dag nog in willen stappen maar ik was helaas te laat thuis.
pi_122486110
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helaas heeft ie geen stemrecht. Maar ik begin wel steeds meer de indruk te krijgen dat de Fed een excuus zoekt om de exit te gaan voorbereiden omdat ze nu toch wel je bang beginnen te worden. Er pleitte er een paar dagen geleden ook al iemand van de Fed ervoor om QE stop te zetten als de werkloosheid laag in de 7% zit. Dat enlijk hoger dan de 6,5% die ze oorspronkelijk noemden.
Dat gevoel heb ik dus ook. Bullard opperde een aantal dagen geleden dat de omvang van QE aangepast moest worden en uit meerdere toespraken blijkt dat de FED in toenemende mate bezorgd is dat het een nieuwe bubble opblaast.

Ik herinner me nog goed de toespraak van Bernanke die aarzelend overkwam en min of meer zei dat de effecten van QE twijfelachtig zijn op vragen van journalisten. Ook daar werd, voor het eerst massaal, door journalisten vooral gekeken na de exit en de verwaarloosbare effecten van QE. Dat was een interessante persconferentie omdat daaruit bleek dat QE3/4 meer een (laatste?) poging is om hun doel te bewerkstelligen en andere beleidsmiddelen op zijn of niet toereikend. Onder het motto baat het niet dan schaad het niet. Op dat laatste lijkt men nu terug te komen inderdaad, vooral nu de doelen (werkloosheidcijfer loopt weer op) niet gehaald gaan worden voorlopig en de negatieve effecten de positieve beginnen te overschaduwen.

Het is natuurlijk ook levensgevaarlijk voor het vertrouwen als de monetaire autoriteiten all-in is terwijl de economie door een terugtrekkende fiscale autoriteit en de nog onderliggende fundamenten verslechterd. Dit zal ook meespelen denk ik.

Dat afgevaardigde van de fed zich zo uitlaten is imo een manier om de verwachtingen te sturen.
pi_122487367
Het grootste gevaar is dat de markt vroeg of laat gaat beseffen dat de ongeschreven put van autoriteiten niet toereikend is of zelfs helemaal niet bestaat in een omgeving waarin die nog nooit zo hard nodig is geweest.

De middelen om klappen op te vangen worden immers massaal opgebruikt terwijl de fundamenten amper worden aangepakt, sterker nog die worden door het opmaken van de middelen zwakker voor de lange termijn. Op het moment dat die perceptie klapt raakt de poep de ventilator pas echt, maargoed dat ligt nog wel een tijdje voor ons waarschijnlijk. Zorgen zijn voor morgen zullen we maar zeggen.
  maandag 4 februari 2013 @ 22:11:24 #132
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_122487536
Als Congress nou eens ophoudt 1T$ teveel uit te geven is er geen QE nodig. Maarja, politici die harde bezuinigingen willen doorvoeren worden over het algemeen niet gekozen door het volk.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_122487608
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:41 schreef SeLang het volgende:

Btw: en dat cijfer wordt makkelijker gehaald met dank aan Obamacare. Omdat bedrijven dat niet kunnen/willen betalen nemen ze steeds meer mensen parttime aan waardoor minder gewerkte uren toch een lager headline werkloosheidscijfer opleveren.
Handig van Obama om op deze manier de werkloosheidscijfers te verbeteren. Ik vrees dat mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt nu 2 of meer parttime banen moeten hebben om rond te komen.
Misschien tellen ze dan nog voor 2 ook in de cijfers :P
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_122488035
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:11 schreef monkyyy het volgende:
Als Congress nou eens ophoudt 1T$ teveel uit te geven is er geen QE nodig. Maarja, politici die harde bezuinigingen willen doorvoeren worden over het algemeen niet gekozen door het volk.
Hiermee beweer je dus dat de fed monetariseerd en qe nodig is om dat tekort te financieren?

Ik denk dat dat niet het geval is en ook de markt denkt er zo over gezien de lange rente. Het is een misperceptie dat de FED die kan controleren in een dergelijk scenario. Was het maar zo dan hadden we het piigs debacle over kunnen slaan.

Btw, het deficit van 1T is de ondersteunende factor onder de economie. Als het deficit wegvalt terwijl de private sector nog niet herstelt dan is het game over, dat is ook de reden dat men niet bezuinigt. Die gevolgen gaan we de komende jaren trouwens al zien als het deficit langzaam word gereduceerd en daar is men vanaf dit kwartaal mee begonnen.
  maandag 4 februari 2013 @ 22:20:33 #135
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_122488094
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:11 schreef monkyyy het volgende:
Why stop if the world let's you?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 00:09:54 #136
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_122493532
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:12 schreef Physics het volgende:

[..]

De manier hoe Imtech dit aan heeft gepakt is natuurlijk een knap waardeloos staaltje corporate governance.

Heb even een jaarverslag er bij gepakt. Voor zover ik kan zien komt maximaal 20% van de omzet (maar wel een groot deel van EBITA) uit het oostblok. Wat dat betreft lijkt, zelfs al zou dit vaker gebeuren, dit een redelijk geïsoleerd probleem. Verder vond ik de analist bij RTL Z ook wel nuchter en duidelijk. Hij gaf al aan dat hij lichtelijk verbaasd was over de prijsschok gezien dit relatief kleine issue.

Nog even een concurrent van Imtech aan de telefoon gehad. Hij zei dat Imtech "veel" business doet/deed in het oostblok/Rusland en dat zij daar mee gestopt zijn vanwege de corruptie en wanbetalingsproblemen.

Vol / Avg. 29.53M/617,385.00

Met een al uitgebreide float short voor het slechte nieuws kan zo'n enorm sell pressure gigantische prijsschommelingen veroorzaken. Eerlijk gezegd had ik na de dip onder de 10 wel verwacht dat ze rustig omhoog zouden gaan en ergens op 11~12 eindigen na market mania. Blijkbaar wil "de markt" meer nieuws.
ik ben normaal niet degene die loopt te schreeuwen over grote partijen die de koers bewust beïnvloeden, maar je had vanmiddag de orderboeken eens moeten volgen, er was echt totaal geen beweging meer in te krijgen. de koers zat muurvast tussen 10.20 en 10.25. zelfs op een doodnormale middag zie je nog meer schommeling dan vanmiddag :P

ik ben zelf overigens vandaag ook ingestapt, op 10.20, voor de middag nog. wel een prestatie om op zo'n dag precies blanco te eindigen :D
pi_122495517
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 00:09 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik ben normaal niet degene die loopt te schreeuwen over grote partijen die de koers bewust beïnvloeden, maar je had vanmiddag de orderboeken eens moeten volgen, er was echt totaal geen beweging meer in te krijgen. de koers zat muurvast tussen 10.20 en 10.25. zelfs op een doodnormale middag zie je nog meer schommeling dan vanmiddag :P
Dat kan toch een grote aandeelhouder zijn die van zijn pakket af wil met een limietprijs van 10.25 ? Waarom zou dit "beinvloeden" zijn ?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:25:32 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122496644
KPN zal openen met een aardig verlies
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:36:59 #139
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122496791
quote:
KPN doet forse aandelenuitgifte

DEN HAAG (AFN) - KPN gaat een aandelenuitgifte doen ter waarde van 4 miljard euro. Hiermee wil het telecombedrijf zijn financiële positie versterken. KPN kampt met een grote schuldenlast en leed in het vierde kwartaal van 2012 een nettoverlies van 160 miljoen euro.

Dat maakte het concern dinsdag bekend bij de publicatie van de vierdekwartaalcijfers. De omzet daalde in deze periode op jaarbasis met 3 procent tot 3,3 miljard euro. Het resultaat (ebitda) kromp met 15 procent tot 1,12 miljard euro. De winstcijfers zijn slechter dan de markt had verwacht.

Over heel 2012 haalde het bedrijf een nettowinst van 693 miljoen euro. Dat was 55 procent minder dan een jaar eerder. De omzet zakte met 3,5 procent tot 12,7 miljard euro. KPN kampt al langer met teruglopende omzetten door het toenemende gebruik van mobiel internet. Daardoor nemen de inkomsten uit bel- en sms-verkeer af.

Geen dividend

In december telde het telecomconcern 1,35 miljard euro neer bij een veiling van telecomfrequenties. Dat was veel meer dan de markt had verwacht. Het concern kondigde toen al aan geen dividend uit te keren over 2012. In 2013 en 2014 rekent KPN op een dividend van 3 cent per aandeel. Daarna verwacht het bedrijf het dividend te verhogen.

KPN heeft wat betreft zijn strategische doelen, die in mei 2011 werden geformuleerd, de jaartallen die er voorheen aan waren gekoppeld grotendeels losgelaten. Zo had het bedrijf hiervoor als doel om in 2015 een marktaandeel te hebben op de breedbandmarkt van meer dan 45 procent. Nu beoogt KPN dit voor 'de lange termijn'. Met de aanpassing wil het bedrijf zorgen voor een goede balans tussen de marktposities en de winstgevendheid.

Het concern streeft naar een schuldenratio (de verhouding tussen nettoschuld en ebitda) van maximaal 2,5, maar zit daar momenteel ruim boven met een ratio van 2,7. In het vierde kwartaal verlaagden verschillende kredietbeoordelaars hun rating van KPN.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:47:48 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122496942
quote:
Geen dividend
Maar maar maar maar... iedereen kocht toch KPN omdat het zo'n goed dividend aandeel was?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:51:22 #141
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122496996
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar maar maar maar... iedereen kocht toch KPN omdat het zo'n goed dividend aandeel was?
Juist. Een veilige haven was KPN.
pi_122497233
3.41 afteltopic
pi_122497250
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hebben ze die laatste 3 ct ook nog geschrapt dan?
pi_122497448
3.29 nieuwe dieptepunt KPN :X
pi_122497496
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:17 schreef MrBadGuy het volgende:
3.29 nieuwe dieptepunt KPN :X
15 jaar geleden stonden ze op 1 en een beetje, toch?
pi_122497565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

15 jaar geleden stonden ze op 1 en een beetje, toch?
2001 stonden ze ook onder de ¤3 (in 2000 stonden ze nog rond de ¤150)... nouja nieuw dieptepunt van het afgelopen decenium :P
pi_122498797
Tijd om te kopen of tijd om het zinkende schip te verlaten?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:22:10 #148
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122499059
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:11 schreef Sloggi het volgende:
Tijd om te kopen of tijd om het zinkende schip te verlaten?
KPN gaat natuurlijk nooit zinken. Anders worden ze wel overgenomen door een ander bedrijf.
Ik heb ze gekocht. Alleen had ik wat langer moeten wachten. Tussen mijn aankoopbedrag en de koers nu zit alweer 18 cent.
pi_122499442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

KPN gaat natuurlijk nooit zinken. Anders worden ze wel overgenomen door een ander bedrijf.
Ik heb ze gekocht. Alleen had ik wat langer moeten wachten. Tussen mijn aankoopbedrag en de koers nu zit alweer 18 cent.
Same, ik pak ook een tig x tal KPN mee. Niet dat ik in KPN geloof, maar de downside is nu wel even foetsie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:20:15 #150
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_122500770
Carlos kan het wel hebben :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: