Geheugen is kortquote:Op maandag 4 februari 2013 16:48 schreef JimmyJames het volgende:
Wel grappig dat dat soort covers niet zelden gepaard gaan met de aanvang van een flinke daling.
Ik ken iemand die 70.000 euro meer hypotheek op zijn huis nam om aandelen te kopen in die tijd. Bijna allemaal kwijt.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:58 schreef monkyyy het volgende:
We zitten nog lang niet op 1999 niveau's! Toen gingen grote multinationals voor 40x de winst over de toonbank en kocht Henk de bouwvakker tech-aandelen met geleend geld en vertelde dat dan trots op kringverjaardagen.
Geen Apple destijds gekocht dan en 4 maanden geleden verkocht? 3,23 dollar kerst 1997.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 70.000 euro meer hypotheek op zijn huis nam om aandelen te kopen in die tijd. Bijna allemaal kwijt.
Hij wil niet zeggen wat hij heeft gekocht. Hij zal wel gek gemaakt zijn destijds en heeft sindsdien ook nooit meer aandelen gekocht.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Geen Apple destijds gekocht dan en 4 maanden geleden verkocht?
Wie zegt dat we daar naartoe gaan?quote:Op maandag 4 februari 2013 16:58 schreef monkyyy het volgende:
We zitten nog lang niet op 1999 niveau's! Toen gingen grote multinationals voor 40x de winst over de toonbank en kocht Henk de bouwvakker tech-aandelen met geleend geld en vertelde dat dan trots op kringverjaardagen.
Als je de dotcom en huizenbubble top er even afknipt dan zit je historisch gewoon helemaal bovenin de historische range hoor. We zijn nu trouwens veel meer overgewaardeerd dan we op de 666 bodem ondergewaardeerd waren. Onderwaardering was toen 26%, overwaardering nu is 40% op basis van Shiller P/E.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:58 schreef monkyyy het volgende:
Ah, World Online, Baan, vd Moolen, dat soort shit waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:03 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hij wil niet zeggen wat hij heeft gekocht. Hij zal wel gek gemaakt zijn destijds en heeft sindsdien ook nooit meer aandelen gekocht.
Een collega van mij had een veel te duur huis gekocht en dat gefinancierd met een beleggingshypotheek die belegde in (als ik het goed herinner) Ahold, ING, RDS en Unilever. Die was dus ook toastquote:Op maandag 4 februari 2013 17:00 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 70.000 euro meer hypotheek op zijn huis nam om aandelen te kopen in die tijd. Bijna allemaal kwijt.
Het is dat de markt beseft dat ze onteigend kunnen worden. Dat is een unicum in de recente geschiedenis. Verder is aan de kredietwaardigheid van ASR niets veranderd, zover ik weet.quote:Op maandag 4 februari 2013 17:38 schreef Lemans24 het volgende:
Leuk, die ASR obligaties...
Van 121 naar 109 in een maand!
De koersgrafiek is dramatisch: met steeds hoger volume steeds harder naar beneden. Maar in elke situatie in het verleden, wanneer ik uitstapte in zo'n situatie, verkocht ik op de bodem. Dat ga ik nu niet doen dus.
Dus, is het blinde paniek of is er een redelijke kans dat ze worden onteigend?
Beheerkosten en vermogensbelasting betaal ik toch niet hoorquote:Op maandag 4 februari 2013 18:25 schreef LXIV het volgende:
Voor je rendement maakt het overigens geen fluit uit hoe hoog ze noteren. Lager is zelfs beter, ivm je vermogensbelasting en je beheerskosten.
Ik had een baan die me niet beviel, dus wil liever als zelfstandige genoeg verdienen.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:35 schreef LXIV het volgende:
Dat is dan jammer. Je moet eigenlijk ook niet beleggen met geld dat je op korte termijn nodig hebt. Kun je niet gewoon wat verdienen met werken?
Wat doe je dan als zelfstandige? En waar?quote:Op maandag 4 februari 2013 18:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik had een baan die me niet beviel, dus wil liever als zelfstandige genoeg verdienen.
Dat geld had ik niet nodig toen ik de obligaties kocht hoor, want dat zou ik inderdaad niet doen.
Dat is nog in ontwikkeling, kan ik niets over vertellen helaas.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat doe je dan als zelfstandige? En waar?
Je maakt me aan het schrikken :pquote:Op maandag 4 februari 2013 17:38 schreef Lemans24 het volgende:
Leuk, die ASR obligaties...
Van 121 naar 109 in een maand!
De koersgrafiek is dramatisch: met steeds hoger volume steeds harder naar beneden. Maar in elke situatie in het verleden, wanneer ik uitstapte in zo'n situatie, verkocht ik op de bodem. Dat ga ik nu niet doen dus.
Dus, is het blinde paniek of is er een redelijke kans dat ze worden onteigend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |