abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122421033
er zijn geen ondernemers met een inkomen voor de inkomstenbelasting van 500.000 euro
namelijk als een bedrijf veel winst maakt word het een bv. en dan is het belastingtechnies niet verstandig om jezelf een salaris van meer dan 80.000 euro te geven; immers de vennootschapsbelasting is lager dan de inkomstenbelasting, die winst komt dan bij het eigen vermogen van je bedrijf en dat maak je dan te gelde als je je bedrijf verkoopt, maar het is ook verstandiger om het niet te verkopen maar te vererven als je dood gaat want dan is er weer een vrijstelling van 80% in het erfrecht

De enige mensen die 5 ton verdienen zijn artiesten , tv presentatoren , voetballers , ceo van beursgenoteerde firma's ( hoewel 80% daarvan niet meer dan 150.000 euro verdiend ), hedgefund en private equity managers.

Dat zijn niet heel veel mensen, en een belasting tarief van 100% leverd de staat geen geld op, dan moet je er 80% van maken, maar is dat eerlijk? de pvda wil 60% voor boven de 250.000 de sp 72% voor boven de 80.000 het is nu 49% dacht ik.

Wat erger is dat er 1600 personen zijn die bij een (semi)-overheidsbedrijf werken en meer dan 180.000 euro verdienen. Ik vind dat iemand die bij de overheid werkt max. 100.000 euro mag verdienen, enkele uitzonderingen laten we zeggen een stuk of 8 tot 10 maximaal, daargelaten, bv. de voorzitter van de AFM die moet namelijk even slim zijn als een bankier die bij goldman sachs werkt......
  zondag 3 februari 2013 @ 16:11:05 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122421573
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 12:45 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het extra nut van inkomen boven de 500K is te verwaarlozen. Of denk je echt dat mensen die een villa van 5M hebben minder gelukkig zijn dan mensen met een villa van 10M. De staat kan veel meer nut halen uit die bedragen. Het is beter voor de maatschappij.
Staat haalt daar helemaal geen inkomsten uit bij een tarief van 100%, de belastinginkomsten gaan terug bij dat tarief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122423460
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:58 schreef arjan1212 het volgende:
er zijn geen ondernemers met een inkomen voor de inkomstenbelasting van 500.000 euro
namelijk als een bedrijf veel winst maakt word het een bv. en dan is het belastingtechnies niet verstandig om jezelf een salaris van meer dan 80.000 euro te geven;
56K is de grens naar het 52% tarief, dus die 80K klopt alleen voor ondernemers die een HRA hebben (of andere aftrekpost) van 24K.

Maar inkomen voor de inkomstenbelasting is een stuk ruimer dan alleen salaris en als je veel spendeert, dan kun je niet eindeloos de RC op laten lopen. Daar heb je dan weer dividenduitkeringen voor bijvoorbeeld.

Maar bij een DGA reken ik gewoon de resultaten van de BV tot zijn inkomen, net zoals ik bij de CEO de opties meereken. Dat is wel zo realistisch.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_122424935
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:15 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Helemaal speciaal voor jou: Ja ik HAAT die grootgraaiende arrogante op niets gestoelde vette ceo/topbestuurder/banksters. Ik HAAT die kut-elite. Ik HAAT die mentaliteit van ze. Ik HAAT die arrogante klote tronies. En ik HAAT het dat er nog steeds zoveel mongolen het voor die hufters opnemen. Bizar en abject gewoon.

Voor figuren als Erik Staal, Dick Scheringa en co past alleen een short drop with an sudden stop. Een aftopping van salarissen tot 40K is daarbij vergeleken een niemendalletje. Wees blij dat je er zo mild vanaf komt ipv van te janken als een verwende kutkoter.
Dirk Scheringa was juist een top gozer, een noord-hollandse boerenlul die ooit politie agent was, en de arme mensen van nederland leningen verschafte met lage rentes.
Hoge hypotheken met lage rentes voor mensen met lage inkomens
Een man die de winsten van zijn bedrijf teruggaf aan het volk door middel van het sponseren van een voetbalclub, schaatsploeg en museum. Rente op je betaalrekening, die verder gratis was. Hoge rentes op je spaarrekening. Dsb moest kapot omdat de grootbanken geen zin hebben om hun eigen klanten te compenseren voor te hoge rentes op hypotheken en woekerpolissen
De echte grote boeven zitten bij rabobank, ing en abn amro
pi_122425233
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:15 schreef stopnaald het volgende:

Helemaal speciaal voor jou: Ja ik HAAT die grootgraaiende arrogante op niets gestoelde vette ceo/topbestuurder/banksters. Ik HAAT die kut-elite. Ik HAAT die mentaliteit van ze. Ik HAAT die arrogante klote tronies. En ik HAAT het dat er nog steeds zoveel mongolen het voor die hufters opnemen. Bizar en abject gewoon.

Voor figuren als Erik Staal, Dick Scheringa en co past alleen een short drop with an sudden stop. Een aftopping van salarissen tot 40K is daarbij vergeleken een niemendalletje. Wees blij dat je er zo mild vanaf komt ipv van te janken als een verwende kutkoter.
Die frustratie... _O-
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:38:03 #206
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122425532
Het is een eng soort mens dat individuele vrijheden wil inperken omdat dat 'beter is voor de maatschappij'.
Economische vrijheid staat wat mij betreft op gelijke hoogte met vrijheid van meningsuiting.
  zondag 3 februari 2013 @ 17:42:07 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122425716
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:38 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het is een eng soort mens dat individuele vrijheden wil inperken omdat dat 'beter is voor de maatschappij'.
Economische vrijheid staat wat mij betreft op gelijke hoogte met vrijheid van meningsuiting.
Jep, deze mensen en die de vrijheid van meningsuiting willen beperken om bv Wilders de mond te snoeren zijn de beste wegbereiders voor een dictatuur van het ergste soort
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122426379
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')