abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122337230
"We hebben een crisis. Er gaat teveel geld naar het buitenland. Al het geld dat we naar het buitenland overmaken komt bij verkeerde mensen terecht. We zien er niks meer van terug. Ik wil dat we eerst mensen in ons eigen land helpen"

Wat een gejank mensen, serieus. We zitten hier verdomme z'n beetje op het rijkste meest ontwikkelde stukje aarde maar nog is het niet genoeg. Je zou door de crisis maar biertje minder kunnen drinken. Deal with it gays.

En waarom is een Nederlander zoveel belangrijker dan bijvoorbeeld een Ugandees, Soedanees, Belg of Griek? stelletje nazi's :r

Ik ken die Groningse boer net zo persoonlijk als die neger welke op een houtje zit te bijten. Als ik dan toch betaal aan anderen. (wat wel zo logisch is gezien onze rijkdom en winsten welke wij boeken ten kosten van anderen) Dan betaal ik liever aan iemand die het écht nodig heeft. Ongeacht nationaliteit.

klacht: Egoïsme en gebrek aan empathie onder de "ontwikkelde" bevolking
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:48:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_122337470
Bier in Uganda is een stuk goedkoper hoor! :(
pi_122337471
Eens met de klacht. Nu de OP lezen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:49:59 #4
391839 2013
Op FOK daar post een kuikentje
pi_122337509
Terechte klacht. Ma Tokkie met die met d'r auto naar de voedselbank rijdt krijgt van mij niet per definitie meer respect dan een hard werkende Afrikaanse boer, puur omdat ze toevallig Nederlands is.

Probleem is alleen dat er (vooral vroeger) miljarden zijn weggegooid door blindelings bakken geld erheen te sturen, waarvan grote delen verkeerd terecht kwamen. Gevolg: corrupte regimes werden rijker en machtiger, en de bevolking nog armer/onderdrukter, in plaats van dat je duurzaam een volk vooruit helpt.

Daarnaast moet je ontwikkelingshulp zo inrichten dat je er zelf ook van kan profiteren d.m.v. handel. Genoeg interessante hard groeiende markten in een aantal Afrikaanse landen waar je zelf ook op in kan springen als exportland.
pi_122337546
Gewoon weer koloniseren dat Afrika. levert het ons ook nog wat op.
pi_122337579
TS vergelijkt appels met peren. Je kunt Uganda met negers met strooien hoeden niet vergelijken met onze kantooreconomie. Daarbij is ontwikkelingshulp eerder een politiek mechanisme dan daadwerkelijke hulp. Dat blijkt ook wel als je al 40 jaar geld in een put aan het storten bent en er verandert maar niks.

Ik ben inderdaad voor het direct afschaffen van ontwikkelingshulp en het daarmee sponsoren van lokale corrupte regimes. Het lijkt zo'n mooi links ideaal, andere mensen helpen, maar als 90% van het geld niet aankomt omdat het rechtstreeks naar je eigen overhead, topsalarissen van je eigen directie, omkooppraktijken in het land zelf, sponsoren van corrupte regimes gaat, heeft het dus niet gewerkt en hou je het verkeerde in stand.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:53:50 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_122337649
Als die luie negers nou eens zouden gaan werken zijn ze binnen dertig jaar ook ontwikkeld.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_122337658
Fuck die charities en dergelijke. Laat ze zelf ontwikkelen.
pi_122337677
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:53 schreef MichaelScott het volgende:
Als die luie negers nou eens zouden gaan werken zijn ze binnen dertig jaar ook ontwikkeld.
En aan de AD's en burn-outs zeker :')
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:55:55 #10
391839 2013
pi_122337717
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:50 schreef fratsman het volgende:
Gewoon weer koloniseren dat Afrika. levert het ons ook nog wat op.
Misschien wel slim. De bevolking groeit daar 10 keer zo hard als hier, en dan kunnen we mooi een super-leger inzetten voor als China binnen valt.
pi_122337760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS vergelijkt appels met peren. Je kunt Uganda met negers met strooien hoeden niet vergelijken met onze kantooreconomie. Daarbij is ontwikkelingshulp eerder een politiek mechanisme dan daadwerkelijke hulp. Dat blijkt ook wel als je al 40 jaar geld in een put aan het storten bent en er verandert maar niks.

Ik ben inderdaad voor het direct afschaffen van ontwikkelingshulp en het daarmee sponsoren van lokale corrupte regimes.
Het is ten eerste te makkelijk maar aan te nemen dat het allemaal maar bij corrupte mensen aankomt. Dit is natuurlijk een ontzettend makkelijke reactie welke ook nog eens precies in je straatje valt.

Maar waarom hebben we voor Nederlanders wel geld over wanneer het aankomt op voedsel hulp of medische zorg en kan een niet-Nederlander hier naar fluiten? Het blijven nazipraktijken hoe je het ook went of keert.

Ik verwacht iets in de richting van "Het is ons geld we hebben hier hard voor gewerkt". Wat ons word aangepraat door de altijd vriendelijke VVD. Wij zijn echter de gore plunderaars van de planeet. Er stroomt meer geld onze kant op dan we ooit aan ontwikkelingshulp hebben weggegeven

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2013 12:57:46 ]
pi_122337870
Ik wil niet beweren dat we maar meer moeten gaan uitgeven aan ontwikkelingshulp. Ik blijf me alleen er over verbazen hoe makkelijk we hier maar beslissen dat Nederlanders belangrijker zijn dan mensen van een andere nationaliteit. Schofterig is het
pi_122337975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is ten eerste te makkelijk maar aan te nemen dat het allemaal maar bij corrupte mensen aankomt. Dit is natuurlijk een ontzettend makkelijke reactie welke ook nog eens precies in je straatje valt.
Als je Afrika al 40 jaar aan het infuus hebt liggen zonder dat er een steek verandert komt het geld niet op de juiste plaatsen terecht, dat weet zelfs de stomste Afrikaanse geitenhoeder.

quote:
Maar waarom hebben we voor Nederlanders wel geld over wanneer het aankomt op voedsel hulp of medische zorg en kan een niet-Nederlander hier naar fluiten? Het blijven nazipraktijken hoe je het ook went of keert.
En het blijft ook mijn geld, hoe je het wendt of keert. Ik bepaal dus zelf waar ik het aan uitgeef.

quote:
Ik verwacht iets in de richting van "Het is ons geld we hebben hier hard voor gewerkt". Wat ons word aangepraat door de altijd vriendelijke VVD. Echter zijn we gore plunderaars van de planeet. Er stroomt meer geld onze kant op dan we ooit aan ontwikkelingshulp hebben weggegeven
Het is wel wat meer. Stel dat jij kinderen hebt. Dan zorg je toch ook dat zij eerst te eten hebben? En als ze daarna nog honger hebben, geef je hen eten totdat dat niet meer zo is. Daarna begin je pas eens aan je buurman te denken.

Dan kan je de linkse kaart "maar we moeten sociaal zijn!" wel trekken, maar ik heb een verrassing voor je: een mens is niet sociaal. Een mens denkt eerst aan zichzelf, en aan zijn familie. Als dat niet zo was kwamen al die gelukzoekers namelijk niet deze kant op. Die dachten dan ook eerst aan of het land waar ze heen wilden en of ze daar niet misschien een te grote last voor zouden zijn, in plaats van aan zichzelf.
pi_122337982
Ik ben voor de herinvoering van slavernij, gewoon weer koloniseren dat pauper gebied en ze aan het werk zetten. Hebben ze waarschijnlijk ook meteen meer te eten.

Zoek op youtube naar Vice, en kijk hun filmpjes ( Met name de over de afrikaanse warlords ).
pi_122337989
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:53 schreef MichaelScott het volgende:
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:54 schreef damirovic het volgende:
Fuck die charities en dergelijke. Laat ze zelf ontwikkelen.
Al zou je je maar eens wat verder in de materie verdiepen.. De ontwikkelde landen houden Afrika bewust klein. Maar niet verder vertellen hoor.. het moet lijken alsof het allemaal aan hunzelf ligt; het zijn natuurlijk ook allemaal gewoon luie domme negers
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:04:28 #16
335133 MichaelScott
pi_122338002
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:00 schreef Roellie80 het volgende:
Ik wil niet beweren dat we maar meer moeten gaan uitgeven aan ontwikkelingshulp. Ik blijf me alleen er over verbazen hoe makkelijk we hier maar beslissen dat Nederlanders belangrijker zijn dan mensen van een andere nationaliteit. Schofterig is het
Een Nederlander is gewoon meer waard dan een 10 kinderen producerende aidsverspreider die het leuk vind vrouwen te verkrachten en besnijden.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:04:34 #17
391839 2013
pi_122338006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

Ik ben inderdaad voor het direct afschaffen van ontwikkelingshulp en het daarmee sponsoren van lokale corrupte regimes. Het lijkt zo'n mooi links ideaal, andere mensen helpen, maar als 90% van het geld niet aankomt omdat het rechtstreeks naar je eigen overhead, topsalarissen van je eigen directie, omkooppraktijken in het land zelf, sponsoren van corrupte regimes gaat, heeft het dus niet gewerkt en hou je het verkeerde in stand.
Met anderen helpen is niets mis. Zeker niet als je er dus een win-win situatie van maakt.
Maar je hebt idd gelijk dat er weinig vooruitgang is geboekt in het algemeen. In Mali hebben we zelfs bijgedragen aan de oorlog door de corrupte figuren daar zoveel geld te bezorgen dat de armen in opstand kwamen. Dat lijkt me echt precies het tegenovergestelde van de intentie van ontwikkelingshulp :')

Toch zijn er ook goede (niet overheids-)initiatieven die wél werken. Alleen dat valt niet op, omdat die initiatieven zich pas na een hele lange periode pas uitbetalen, en vaak lastig direct terug te koppelen.
Om zo'n land te helpen, moet je vandaag beginnen met opleiden/onderwijzen van de jongste kinderen. Dat zal zich over 15-20 jaar uitbetalen, maar dan heb je wel wat duurzaams en effectiefs neergezet. Die korte-termijn oplossingen helpen niet.
pi_122338011
quote:
Niet belangrijker, maar we gaan ons ook geen brood uit de mond sparen voor een continent dat al 40 jaar zelf niets doet en teert op andermans zak.
pi_122338023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Een Nederlander is gewoon meer waard dan een 10 kinderen producerende aidsverspreider die het leuk vind vrouwen te verkrachten en besnijden.
Kijk jij snapt hem.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:05:36 #20
335133 MichaelScott
pi_122338034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

[..]

Al zou je je maar eens wat verder in de materie verdiepen.. De ontwikkelde landen houden Afrika bewust klein. Maar niet verder vertellen hoor.. het moet lijken alsof het allemaal aan hunzelf ligt; het zijn natuurlijk ook allemaal gewoon luie domme negers
De reden dat jij hier genoeg welvaart hebt om je druk te maken over het welzijn van mensen in een ander land is dat er in andere delen van de wereld armoede bestaat.
pi_122338049
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

[..]

Dat zou best kunnen, maar dan is ontwikkelingsgeld dus HELEMAAL uit den boze.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:06:08 #22
391839 2013
pi_122338055
quote:
Eens. Een Nederlander die loopt te frauderen met uitkeringen is mij minder waard dan een keihard werkende eerlijke boer in Afrika.
pi_122338119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:05 schreef LoempiaLikker het volgende:

[..]

Kijk jij snapt hem.
En toch heb je een UI van ontwikkelingsgeldsinterklaas Cohen! :o
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:08:32 #24
391839 2013
pi_122338141
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

:') Pfffff....

Ten eerste heeft niet direct elke Afrikaan aids of besnijdt meisjes, ten tweede: Robert M. is jou dus meer waard dan een Afrikaan die geen vlieg kwaad doet? Dan ben je gewoon een walgelijke racist.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 13:09:25 #25
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_122338174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 13:08 schreef 2013 het volgende:

[..]

:') Pfffff....

Ten eerste heeft niet direct elke Afrikaan aids of besnijdt meisjes, ten tweede: Robert M. is jou dus meer waard dan een Afrikaan die geen vlieg kwaad doet? Dan ben je gewoon een walgelijke racist.
Robert M. is een Let.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')