Dat is Gini, leuk als entry level. Heb er nooit mee gewerkt dus ga er geen oordeel over geven maar het is wel heel erg veel waar voor weinig geld. Dus misschien een beetje te mooi om waar te zijn? nogmaals ken het niet uit de praktijk dus het zou ook allemaal mee kunnen vallen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:54 schreef shiznuts het volgende:
Zoiets dan?
http://www.ebay.nl/itm/251206652568
N.a.v. o.a. http://cheesycam.com/the-gini-rig-arrives-from-korea/
Maar het is natuurlijk wel érg minimaal, wat denk ik ook het comfort verslecht en de stabilisatie minder effectief maakt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:50 schreef shiznuts het volgende:
Goddang it, schuift net iemand me ff een product door, dus ik kijken: MIND BLOWN!
Hoe vet is dat.
Je zou eigenlijk een stel werkloze handige 50+ klussers die graag werk willen aan de slag moeten zetten in een of ander metaldepot en dan complete rigs laten fabriceren voor een gangbare prijs.quote:Gini cages are now generally listed with higher "buy it now" price, altough the "best offer" option does provide some hope. Gini used to accept offers of 20-30% off the listed price. I don't know that is till the case.
behalve bescherming heeft een cage wel vrij weinig nut hoor...quote:Op zaterdag 9 februari 2013 21:53 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja klopt. Ik zat ook al naar een mooie Cage te kijken. Misschien is die in eerste instantie wel geen handiger. Zal toch ook vanuit verschillende hoeken willen filmen en niet alles op mijn schouder willen filmen. Zeker bij het maken van commercials en korte films.
Voordeel van zo'n cage, met handvaten erop, is dat ik die uiteindelijk ook wel op een rig kan zetten.
Great!quote:Op zondag 10 februari 2013 13:05 schreef spaceagent het volgende:
Heb de afgelopen 2 dagen een short opgenomen met de GH3. De eerste echte productie ermee. Op wat 'hiccups' na heeft de camera het goed volgehouden tijdens moeilijke omstandigheden.
De beeldkwaliteit is simpelweg fantastisch en het 'grade' heerlijk. Hier wat screen grabs voor de geïnteresseerden, ben nu druk bezig met het editten en de muziek maken voor de film.
Als iemand vragen heeft, beantwoord ik ze graag. De film zal spoedig volgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik denk dat ik in eerste instantie een rod-systeem moet hebben voor op mijn statief.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:03 schreef ervani het volgende:
Een cage is in eerste instantie bedoeld om te gebruiken binnen een studio set-up en dus als je vanaf statief draait. Hou er rekening mee dat die kooien flink zwaar kunnen zijn. Hier een link naar een review over een cage die ik geruime tijd geleden heb geschreven:
http://www.staalwol.com/wordpress/letus-cage/
Netjes. Als je de volgende punten nu vergelijkt met je 5D MkII, wat vind je van:quote:Op zondag 10 februari 2013 13:05 schreef spaceagent het volgende:
Heb de afgelopen 2 dagen een short opgenomen met de GH3. De eerste echte productie ermee.
Als iemand vragen heeft, beantwoord ik ze graag. De film zal spoedig volgen
Cameramannen hebben we hier genoeg, we willen cameravrouwenquote:Op zondag 10 februari 2013 22:33 schreef videonatic het volgende:
Leuk topic, ben zelf cameraman met DSLR en editor. Even volgen dus
- Kleurtoon is goed! Stuk beter dan de GH2, vergelijkbaar met Canon DSLR's met misschien iets meer uitslag naar blauw/paarsig. Niks wat een klein beetje color correct niet kan oplossen. Sowieso schiet ik altijd 'flat', contrast en saturation omlaag gezet dus. Dit beeld grade heerlijk.quote:Op zondag 10 februari 2013 22:33 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Netjes. Als je de volgende punten nu vergelijkt met je 5D MkII, wat vind je van:
- De kleurtoon van het materiaal uit de GH3;
- Batterijduur van de GH3;
- Wekbaarheid van de ALL-I codec vs H.264 (weet niet of je in deze setting gefilmd hebt)
- Hoe vind je de bedienbaarheid van de GH3 body. Ik heb redelijk grote klauwen en ik vind de controls van de GH2 dus te klein, tot nu toe altijd met een EOS 5D/600D body gewerkt.
Wat waren die 'hiccups' trouwens?
Ik heb em ook. Veel gebruikt in de short ook die ik nu aan het editten ben en een dezer dagen hier zal posten. Haarscherp ding, focust snel en accuraat. Wel iets andere kleuren / contrast dan de Panasonic lenzen, maar kun je makkelijk fixen in post.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:19 schreef shiznuts het volgende:
Vraag ik me ook af, op http://www.43rumors.com/?s=black+magic kon ik nog niet veel vinden.
Wel tof dat MFT nog lang niet dood is.
Laatst was Drew in een video over een Pana-lens nogal te spreken over de Olympus 45mm f/1.8, nu lees ik ook een stukje op Cameralabs: http://www.cameralabs.com(...)5mm_f1-8/index.shtml . Ik denk dat ik 'em ga halen.
Net waar je aan refereert. Ik gebruik hem om te filmen, dus refereer aan 35mm film! Een 7D heeft een APS-C sensor, die ongeveer net zo groot is als een 35mm filmrol gebruikt in film. Een 5D heeft een 'full frame' sensor die net zo groot is als een oude FOTOfilm.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:22 schreef shiznuts het volgende:
Toch een portraitlens dus met factor 2.0x zo'n 90mm als 35mm equivalent, dichtbij de veel gebruikte 85mm, niet 55mm?
Hier ben ik ook een beetje naar aan het kijken nuquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:24 schreef ervani het volgende:
Als je met een DSLR filmt stel je totaal andere eisen aan een objectief dan wanneer je er mee fotografeert.
Als je filmt wil je:
- Grote focus rotatie
- Goed gevoel van de focusring (Mechanisch)
- Mechanisch diafragma of liever nog traploos diafragma
Dus je hebt bijvoorbeeld niets aan een goede auto-focus. Ik kom nog uit de analoge-tijd en ben dus ook als ik fotografeer gewend om handmatig scherp te stellen maar ik heb het gevoel dat zo'n beetje elke fotograaf tegenwoordig met AF werkt.
Als je voor een schappelijke prijs een objectief wil aanschaffen, kan je naar 80's-90's spullen kijken:
- Contax (Zeiss)
- NIkkor (bijv. de ai's)
- Minolta Rokkor's
- Pentax
- En dan mijn favo's: Leica R objectieven
Ligt eraanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:24 schreef ervani het volgende:
Dus je hebt bijvoorbeeld niets aan een goede auto-focus.
Nice man, vanuit waar werk je?quote:Op maandag 11 februari 2013 01:34 schreef ervani het volgende:
Als we met portfolio's gaan strooien hier nog een :-) http://www.youtube.com/user/STAALWOLDOTCOM
Op zich heb je gelijk en zou ik ook liever grote Cine lenzen hebben op de set, maar ik moet toch zeggen dat de autofocus ook wel handig is met die kleine Panasonic lenzen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:24 schreef ervani het volgende:
Als je met een DSLR filmt stel je totaal andere eisen aan een objectief dan wanneer je er mee fotografeert.
Als je filmt wil je:
- Grote focus rotatie
- Goed gevoel van de focusring (Mechanisch)
- Mechanisch diafragma of liever nog traploos diafragma
Dus je hebt bijvoorbeeld niets aan een goede auto-focus. Ik kom nog uit de analoge-tijd en ben dus ook als ik fotografeer gewend om handmatig scherp te stellen maar ik heb het gevoel dat zo'n beetje elke fotograaf tegenwoordig met AF werkt.
Als je voor een schappelijke prijs een objectief wil aanschaffen, kan je naar 80's-90's spullen kijken:
- Contax (Zeiss)
- NIkkor (bijv. de ai's)
- Minolta Rokkor's
- Pentax
- En dan mijn favo's: Leica R objectieven
quote:
Amsterdam.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |