abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:55:06 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122315136
Waarom welk eiland?

Waar moet je zijn als je feest wil vieren?

Waar moet je zijn als je rust wil?

Waar moet je zijn als je natuurschoon wil bewonderen?

Waar moet je zijn als je wil wandelen?

Waar moet je zijn als je cultuur wil opsnuiven?

Kortom deel hier je ervaringen van alle Griekse eilanden.



[ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 13-09-2013 15:11:43 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:58:56 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122315331
Kreta, aantal keer geweest. Blijft een mooi eiland. Rethymnon is sowieso aan te bevelen.

Rhodos, vond ik behoorlijk tegenvallen maar dat komt misschien omdat we niet echt leuk zaten en maar voor 4 dagen.

Kos, leuk en voor herhaling vatbaar. Vlak eiland.

Een dag op Santorini geweest.. Leuk, lijkt mij mooi eilandje om te wandelen.

Dit jaar misschien naar Samos? Iemand daar geweest?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122318741
Kreta heeft heel veel mooi natuurschoon naar mijn mening. Vooral de kloven aan de zuidkust zijn adembenemend
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 23:26:15 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122399684
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122611167
Chios is mooi, erg rustig ook want niet super toeristisch. Wij zaten er wel buiten het seizoen waardoor het vrijwel uitgstorven was, maar over het algemeen waren er hele aardige Grieken die blij waren met de laatste klanten van het jaar.

Rhodos kan ik me niet heel veel meer van herinneren. We zaten niet ver van Rhodos-stad en dat vond ik wel een mooie plaats. Maar verder heeft dit eiland niet veel indruk gemaakt.

Corfu vond ik tegenvallen. De toeristische plekken zijn levendig en aardig wat leuke barren, maar het eiland zelf was nou niet bepaald mooi.

Lefkas is mijn favoriete eiland van de vier. Prachtige stranden/baaien (!), mooi groen eiland. Wij zaten in Vassiliki waar ook een surfschool en een zeilschool zit waardoor het vrij levendig is met strandfeesten en een jong publiek (afgewisseld met de oudere hippie die zich nog jong voelt :)).
pi_122670797
Feest vieren: Kreta, Rhodos, Mykonos (Ibiza van Griekenland), Kos
Rust: Karpathos, bijna alle rode eilanden op de kaart (Thassos, Samothraki, Limnos, Lesbos, Chios), Kefalonia
Natuurschoon: Kefalonia,Lefkas, Kreta
Wandelen: Lefkas, Kreta, Kefalonia (Griekse eilanden zijn niet echt goed om te wandelen gezien de grote hoogteverschillen). Kreta is zo groot dat er delen te bewandelen zijn, zelfde geldt in mindere mate voor Kefalonia. Lefkas zit aan het vaste land vast waar je tevens zou kunnen wandelen.
Cultuur: Rhodos, Kreta, Corfu. Eerste twee zijn open musea. Geldt voor veel Griekse eilanden natuurlijk..
pi_122706511
Wij zijn naar Lefkas, Corfu, Kreta, Rhodos en een paar kleinere eilanden geweest en Zakynthos was toch wel 1 van de mooiste eilanden. Zakynthos is heel erg mooi en een leuk eiland om rond te scooteren! Als je geluk hebt kun je ook snorkelen met zeeschildpadden (caretta caretta)!

De meeste reisboekjes die over griekenland gaan hebben het plaatje van die mooie baai met het shipwreck. De westkust van Zakynthos heeft veel kleine baaitjes waar je goed kunt komen met de scooter en niet met de auto. (lekker rustig dus :))
pi_122708139
Wij zijn ooit eens vanuit Athene naar Paros gegaan per veerboot. Dit was destijds in Oktober, helaas was er storm op komst zodat we dezelfde avond alweer de boot terug moesten nemen omdat men verwachtte dat er de eerste dagen geen veerboten meer zouden uitvaren. Vrijwel iedereen op de boot was ziek vanwege de enorme deining en we kwamen kort voor middernacht weer terug aan in Athene.

Zo''n ruim 8 uur varen verder, een kort bezoek aan Paros en een ervaring rijker denk ik er nog wel eens aan terug. Ik zou ook graag weer eens die kant op gaan :) ..
  donderdag 28 februari 2013 @ 23:07:20 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123482627
Toch maar Rhodos geboekt voor september ondanks dat ik dat de vorige keer niet echt heel leuk vond :')
Dat was maar 3 nachten in een niet zo'n leuk hotel dat speelt mee.

Nu kwam er een mooi hotel, dichterbij Stad en op precies de goede data.
Wandelen en een paar biertjes drinken op terras moet helemaal goedkomen.

Excursies ? Nog geen idee welke.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123489244
Leuk topic, dit ga ik eens volgen om te checken of er nog wat leuks voorbij komt. Ben eigenlijk alleen maar op Kreta, Kos en Santorini geweest.

Kreta is leuk als je echt van alles wat wilt. Er is heel veel mooie natuur, heel veel cultuur en je kan er jezelf ook prima in coma zuipen.

Kos vond ik qua natuur wat minder; maar cultureel was het ook wel interessant.

santorini heb ik in een dagtrip gedaan vanaf Kreta; erg mooi dorpje.
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:04:06 #11
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123532986
Ben alleen maar op Samos geweest, maar was geweldig! Niks voor feesten, maar geschiedenis, luieren, lekker grieks eten, wandelen, musea, vriendelijke mensen en natuurlijk geweldig weer!
:Y Wil graag terug
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:26:46 #12
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124000470
Het idee om te gaan eilandhoppen in Griekenland spreekt me wel aan.
Heb even zitten kijken qua vluchten en dan zijn de goedkope Ryanair vluchten naar Griekenland naar Corfu, Kreta of Thessaloniki.
Bedoeling is om ongeveer 12/14 dagen te gaan en niet te gaan feesten maar gewoon lekker luieren op het strand/lekker weer/ lekker eten/bezienswaardigheden.
Iemand nog ervaringen of tips?
Gezien het budget zal de vakantie dus op een van deze 3 vliegvelden starten;)
pi_124001933
Ik zou voor Corfu gaan dan.
Als je op Thessaloniki vliegt zul je toch weer verder moeten vliegen naar Athene om vandaar de boot te kunnen pakken. De keuze qua boot vanuit Thessaloniki is beperkt.
Vanuit Thessaloniki zou je Thassos (rijden naar Kavala), eventueel Samothraki (rijden naar Alexandroupoli) en de Sporaden kunnen doen. Niet veel meer.

Kreta is zelf zo groot (Ryanair vliegt geloof ik op Chania en niet eens op Heraklion). Daar heb je 12 dagen alleen voor nodig.

Corfu is goed te combineren met Lefkas en mogelijk Kefalonia.
Ik weet dat er een goede verbinding is tussen Lefkas en Kefalonia qua boot. Corfu > Lefkas weet ik niet.

Wat je trouwens ook vanuit Thessaloniki kunt doen (en de moeite waard is) is Chalkidiki. Het schiereiland met de drie poten onder de stad. Plezier gegarandeerd.
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:25:27 #14
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124002439
Bedankt voor de reactie!
Ben nog een beetje aan het oriënteren en zag inderdaad dat Thessaloniki al wat lastiger ging worden.
Ga eens even kijken naar verbindingen vanaf Corfu en Kreta.

En 12 dagen Kreta, weet ik zo net nog niet.
Lijkt me wel leuk om van eiland te wisselen en steeds in iets anders terecht te komen.
Ben nu geweest op: Hvar(Kroatië), Fuerteventura, Mallorca qua eilanden.
Zoek eigenlijk weer net iets als Fuerteventura en Hvar: niet te toeristisch, wel genoeg te doen, mooie stranden en lekker weer.
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:26:06 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124014807
De Peloponnesos is niet echt een eiland, maar je hebt er wel alle mogelijkheden die je zoekt. Prachtige natuur, wandelmogelijkheden, drukke en rustige gebieden. Nafplio is een leuke stad, met dichtbij de ruïnes van Epidavros en ook de drie schiereilanden in het zuiden zijn erg mooi en allemaal verschillend. Dus ook hier kun je steeds in iets anders terechtkomen, eventueel te combineren met Kythira. In het westen heb je Olympia, in het noorden ben je zo in Delphi!

[ Bericht 9% gewijzigd door Lemans24 op 13-03-2013 18:32:16 ]
  vrijdag 15 maart 2013 @ 13:29:10 #16
181274 mr-puta
This is a modern world.....
pi_124089439
Heb nog even verder gekeken naar wat mogelijkheden.
En het hoeft niet meer per se een vakantie met meerdere eilanden te worden.
Geen zin om na iedere 3/4 dagen weer een dag kwijt te zijn met reizen naar ander eiland.
Vooral omdat we maar ongeveer 14 dagen gaan.
Aangezien de mogelijkheden vanuit Thessaloniki beperkt en gaat het denk ik dus worden:
Vliegen naar Chania Kreta of Corfu.
En dan vanuit daar mogelijk naar 1(hooguit 2) andere plaats(en).
Omdat na de 14 dagen weer terug gevlogen zal moeten worden vanaf Corfu of Kreta lijkt mij het het handigst om daar in de buurt te blijven.

Zit nu te kijken om van Corfu->Lefkas->Kefalonia->Corfu
Iemand hier tips qua plaatsen?
Hoe is dit met de boot te doen?
Zouden dan bijvoorbeeld op dinsdag om 21.00 landen op Corfu, dan 2/3 dagen daar, naar Lefkas, hier 4/5 dagen, Kefalonia nog 4/5 dagen, dan weer naar Corfu en hier 's avonds om 21..30 weer vertrekken naar Nederland.

[ Bericht 19% gewijzigd door mr-puta op 15-03-2013 13:44:18 ]
pi_124254019
Er zijn bootverbindingen vanuit Corfu naar Igoumenitsa (vaste land). Zo ver ik weet kun je niet met een reguliere bootverbinding naar Lefkas.
Lefkas zit vast aan het vaste land met een brug. Vanuit Igoumenitsa kun je rijden naar Lefkas (heb je dus een auto nodig). Je komt dan tevens langs Parga.
Vanuit Lefkas is er in het zuiden (Vasiliki) een bootverbinding met Fiskardo (Noord Kefalonia).
pi_124269045
Heeft iemand ervaring hier met Parga? Hoe is het uitgaansleven daar, de mensen en de rust? De foto's spreken mij enorm aan maar ben bang dat het tegenvalt.

Ben zelf op zoek naar een Grieks eiland waar je zowel natuur als mooie stranden en feesten hebt. Zelf twijfel ik tussen Kreta of Parga.

[ Bericht 78% gewijzigd door Erasmus op 19-03-2013 21:32:52 ]
pi_124284208
Parga is geen eiland he.
Redelijk rustig maar erg mooi.
Kreta is erg groot. Alles wat je wilt kun je daar vinden. Feesten, mooie stranden en natuur.
pi_124284470
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:58 schreef uniekhoorn het volgende:

Een dag op Santorini geweest.. Leuk, lijkt mij mooi eilandje om te wandelen.



*; waar mijn vriendin en ik onze eerste vakantie hebben gevierd.
pi_128919404
Wij gaan komende zomer twee weken naar kreta ( klein dorpje onder heraklion) en willen daar graag wat natuurschoon gaan bekijken. Kloven, grotten, dat soort spul O+ heeft er iemand tips voor mooie plekjes? en dan vooral die plekjes die niet al stampesvol zitten met schreeuwende duitsers ofzo :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_129381492
Ik ben op Rhodos, Cyprus en Kreta geweest.

Cyprus viel me tegen, waren wij zonder auto en zonder rijbewijs dus veel verder dan Larnaca en Larnaca Bay kwamen we niet. Heb daar wel Halloumi ontdekt, een gekruide gebakken schapen of geitenkaas, ik weet het niet meer precies.

Kreta mooi als je Chersonissos/Star Beach overslaat. Waar je natuurlijk wel kan stappen.. Maar dit was niet zo mijn ding toen.

Agios Nikolaos is een mooi stadje met een haven, veel terrasjes, winkeltjes, trappetjes, en dan aan het meertje eten na zonsondergang, of aan de kust.. Je hebt er ook wel wat mooie strandjes en lounge-terrasjes aan het strand. Woah!

Chania, een stad helemaal in het westen, wilden wij graag zien maar viel mij tegen. We waren daar wel op een vrij bewolkte dag en het was zondag, dus veel winkels gesloten. Volgens mij kan je daar wel lekker winkelen, maar het is een urenlange reis met de auto, vanaf Heraklion.

Helemaal in het oosten heb je een tropisch strand, Vai, (noordkant) waar de bounty reclames opgenomen zijn. Wij zijn hier niet geweest, was iets te ver weg.

Wij zaten in hotel Sissy Bay, mooi verzorgd hotel in een leuk stadje, haventje van Sissi is erg mooi, maar verder is het klein, dus speciaal Sissi bezoeken zou ik niet doen. Ligt wel mooi centraal dus voor te verblijven een goede plek, niet druk.

Wij hebben een auto gehuurd op Kreta, dit was ook echt wel nodig, anders zie je weinig. Wat wij veel gedaan hebben is gewoon gaan rijden, de bergen in, en dan kom je de leukste dorpjes tegen waar je op krakkemikkige stoeltjes aan straat de lekkerste maaltijden krijgt van niet-engels sprekende grieken, die overigens geweldig gastvrij zijn. De natuur in het binnenland is prachtig! Je komt echt veel tegen, musea, grotten, leuke terrasjes, heel verrassend.

Foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rhodos mijn favoriet!
Hebben een week lang op een scooter rond geracet, en zo Tsambika Beach ontdekt. Een geweldig, iets rustiger strandje aan de oostkust, in een baai. Zee is héél rustig en héél helder. Je kan er de lekkerste hamburgers kopen in een van de strandtentjes. Super! DOEN! We hebben het er nog steeds heel vaak over, 'onze Tsambika beach'. Het ligt aan de oostkust. Je rijdt er via een bergweggetje met allemaal wilde geiten heen, leuk joh! Ook kom je aan dat weggetje prachtige tuinen tegen, met hoog gras, veel bomen, lampionnen, fakkels. Volgens mij kan je daar ook eten, maar dat hebben we niet gedaan.

Onze leukste excursie was de boottocht naar Lindos, erg leuk! Vertrekt in de haven van Rhodos Stad, legt aan in Lindos, waar je de hele middag kan rondlopen, dit is tijd genoeg. Je kan omhoog klimmen naar de acropolis, wat een helse klim lijkt, maar wat enorm meevalt door lage traptredes! Ik zou zeggen, echt doen, want het uitzicht is echt zó gaaf!
Lindos is sowieso een aanradertje, geweldig stadje, wel vrij toeristisch.

De oude stad van Rhodos stad is ook geweldig mooi, erg authentiek, en straten van kiezelstenen.

Wij verbleven in Ialyssos (Trianda/Trianta). Daar heb je ook een Acropolis met een mega kruis (waar je ook in kan), wel echt met auto of scooter heen want dit is het hoogste punt van het eiland, en ook écht hoog, de vliegtuigen vliegen lager! Er lopen daar allemaal pauwen rond, gaaf joh!

Verder kan je heel toeristisch eten en winkelen in Ialyssos en Ixia, maar ik zou die stadjes vermijden. Je kan er goedkoop slapen, maar met de scooter ben je zo in Rhodos Stad en dat is veel gezelliger, zeker aan de haven (oosten, westelijke kust van Rhodos stad is alleen hotel)

Faliraki is het engelse-trailertrash-stap-plaatsje, prima strand met een McDonalds, maar druk.

Stranden aan de westkust: Kiezelstranden en hoge golven, onrustige zee (veel surfers). Oostkust: Zandstranden en stille zee.

Natuur: In het voorjaar de vlindervallei. In het najaar zijn er geen vlinders. Alhoewel, het zijn eigenlijk allemaal motten..
Epta pignes (als ik het goed schrijf), de 7 bronnen. Mooie wandelroute. Wij zijn niet ver gegaan, want had slippers aan, was wel erg mooi!
Ook kan je grotten bekijken, en duiken daar, dit hebben wij niet gedaan.
Het hele stuk ten zuiden van Lindos zijn wij niet geweest.

Oh ik hou van Rhodos!

Ook van Rhodos heb ik foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben echt verliefd op de Griekse eilanden. Zakynthos staat bovenaan op mijn verlanglijst, maar zou ook graag nog eens terug willen naar Rhodos, al heb ik nu een kind en zal het dus allemaal wat minder ontspannen zijn.
Ik ben nu twee jaar naar Italië geweest, maar dat komt niet eens in de buurt van de sfeer van de Griekse Eilandjes, je houdt ervan of je houdt er niet van!

Voor iedereen die nog gaat; veel plezier!

[ Bericht 7% gewijzigd door Sannne op 26-07-2013 21:19:02 ]
  maandag 29 juli 2013 @ 12:31:24 #23
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_129465543
Karphatos staat bekend om het windsurfen omdat er altijd een boel wind is, soms zelfs teveel wind om er goed te kunnen windsurfen.
Er zijn vaak speed challenges en WK's en dergelijke daar.

Veel toeristen zullen dan ook windsurfers zijn, verder een weinig toeristisch eilandje, en erg rustig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ZodiaX op 29-07-2013 12:55:27 ]
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  maandag 29 juli 2013 @ 12:33:58 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_129465638
Ik zit over drie weken ook op Karpathos, ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')