quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Een dag op Santorini geweest.. Leuk, lijkt mij mooi eilandje om te wandelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rhodos mijn favoriet!
Hebben een week lang op een scooter rond geracet, en zo Tsambika Beach ontdekt. Een geweldig, iets rustiger strandje aan de oostkust, in een baai. Zee is héél rustig en héél helder. Je kan er de lekkerste hamburgers kopen in een van de strandtentjes. Super! DOEN! We hebben het er nog steeds heel vaak over, 'onze Tsambika beach'. Het ligt aan de oostkust. Je rijdt er via een bergweggetje met allemaal wilde geiten heen, leuk joh! Ook kom je aan dat weggetje prachtige tuinen tegen, met hoog gras, veel bomen, lampionnen, fakkels. Volgens mij kan je daar ook eten, maar dat hebben we niet gedaan.
Onze leukste excursie was de boottocht naar Lindos, erg leuk! Vertrekt in de haven van Rhodos Stad, legt aan in Lindos, waar je de hele middag kan rondlopen, dit is tijd genoeg. Je kan omhoog klimmen naar de acropolis, wat een helse klim lijkt, maar wat enorm meevalt door lage traptredes! Ik zou zeggen, echt doen, want het uitzicht is echt zó gaaf!
Lindos is sowieso een aanradertje, geweldig stadje, wel vrij toeristisch.
De oude stad van Rhodos stad is ook geweldig mooi, erg authentiek, en straten van kiezelstenen.
Wij verbleven in Ialyssos (Trianda/Trianta). Daar heb je ook een Acropolis met een mega kruis (waar je ook in kan), wel echt met auto of scooter heen want dit is het hoogste punt van het eiland, en ook écht hoog, de vliegtuigen vliegen lager! Er lopen daar allemaal pauwen rond, gaaf joh!
Verder kan je heel toeristisch eten en winkelen in Ialyssos en Ixia, maar ik zou die stadjes vermijden. Je kan er goedkoop slapen, maar met de scooter ben je zo in Rhodos Stad en dat is veel gezelliger, zeker aan de haven (oosten, westelijke kust van Rhodos stad is alleen hotel)
Faliraki is het engelse-trailertrash-stap-plaatsje, prima strand met een McDonalds, maar druk.
Stranden aan de westkust: Kiezelstranden en hoge golven, onrustige zee (veel surfers). Oostkust: Zandstranden en stille zee.
Natuur: In het voorjaar de vlindervallei. In het najaar zijn er geen vlinders. Alhoewel, het zijn eigenlijk allemaal motten..
Epta pignes (als ik het goed schrijf), de 7 bronnen. Mooie wandelroute. Wij zijn niet ver gegaan, want had slippers aan, was wel erg mooi!
Ook kan je grotten bekijken, en duiken daar, dit hebben wij niet gedaan.
Het hele stuk ten zuiden van Lindos zijn wij niet geweest.
Oh ik hou van Rhodos!
Ook van Rhodos heb ik foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben echt verliefd op de Griekse eilanden. Zakynthos staat bovenaan op mijn verlanglijst, maar zou ook graag nog eens terug willen naar Rhodos, al heb ik nu een kind en zal het dus allemaal wat minder ontspannen zijn.
Ik ben nu twee jaar naar Italië geweest, maar dat komt niet eens in de buurt van de sfeer van de Griekse Eilandjes, je houdt ervan of je houdt er niet van!
Voor iedereen die nog gaat; veel plezier!
[ Bericht 7% gewijzigd door Sannne op 26-07-2013 21:19:02 ]
Wij waren afgelopen mei tijdens pasen op Kreta (grieks Pasen....niet tegelijk met onze Pasen). Alleen de bakkers waren open waar wij zaten en een paar kleine 'supermarkten' zelfs de restaurants waren dicht. Daar hadden we ons aardig op verkeken. (Wij zaten in een appartement...en kwamen op eerste Paasdag aan.)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:
Weet iemand hoe 15 aug op kreta gevierd wordt( onze lieve vrouwe hemelvaart) ? Google vertelt me alleen maar dat het een orthodoxe feestdag is, maar verder niks
kunnen we nog ergens gezelligheid verwachten of is het vooral een suffe dag waarop alles gesloten zal zijn?
dan zitten we ongeveer in dezelfde regio nu denk ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:25 schreef exode het volgende:
[..]
Wij waren afgelopen mei tijdens pasen op Kreta (grieks Pasen....niet tegelijk met onze Pasen). Alleen de bakkers waren open waar wij zaten en een paar kleine 'supermarkten' zelfs de restaurants waren dicht. Daar hadden we ons aardig op verkeken. (Wij zaten in een appartement...en kwamen op eerste Paasdag aan.)
Iedereen vierde het in familiekring dus geen buitenfeesten ofzo. Wij zaten overigens niet aan de kust maar 20 kilometer ten zuiden van Heraklion.
zo eens met je laatste zinquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:35 schreef fruityloop het volgende:
Corfu (westkust) is erg mooi en rustig, Skopelos is ook een aanrader, en het schiereiland Evia ook. Rhodos ook aan de oostkust, maar de westkust wil je niet zitten. Dat zijn alleen maar resorts met het vliegveld wat te dichtbij naar mijn smaak. Idem voor de noord/oostkust van Corfu, bijna geen stranden, en veel Engelsen in de resorts.
Kreta kom ik al ~25 jaar, maar dat hangt erg af van de locatie. Qua natuur is het redelijk dor in vergelijking met de noordelijker gelegen eilanden, maar ook in die woestenij is veel moois te vinden. Als je de bekende plekken zoals Chersonissos en Malia mijdt als de pest, is ook Kreta zeker de moeite waard.
Sowieso is elke plek in Griekenland, geboekt via Eliza was here, al een goede start.
Wij zaten ook via Eliza, was onze eerste kennismaking. Ben niet zo van de 'organisaties' maar het beviel wel, wie weet in de toekomst.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zo eens met je laatste zinveel mooie plekjes, ver van de toeristenhel
Bijna.. tickets binnenquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Toch maar Rhodos geboekt voor september ondanks dat ik dat de vorige keer niet echt heel leuk vond
Dat was maar 3 nachten in een niet zo'n leuk hotel dat speelt mee.
Nu kwam er een mooi hotel, dichterbij Stad en op precies de goede data.
Wandelen en een paar biertjes drinken op terras moet helemaal goedkomen.
Excursies ? Nog geen idee welke.
Een dagtocht naar Kefaloniaquote:Op dinsdag 10 september 2013 20:44 schreef Kerol het volgende:
Zakynthos is PRACHTIG! Wat een mooi eiland. Mooie grotten, schildpad gezien, prachtige zee, Shipwreck Beach is prachtig. De mensen zijn er geweldig en het is goedkoop. Wat wil je nog meer?
Inderdaad, was alleen erg duur helaas. Dat laatste althans.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:43 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Een dagtocht naar Kefalonia
Olympia kan je vanaf daar ook doen trouwens
Peloponessos is geen eiland maar een schiereiland. Zelf voornamelijk rond Nafplion geweest (oosten). Erg mooi.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:12 schreef Kerol het volgende:
Iemand hier wel eens op Santorini of Peleponessos geweest? Zit er aan te denken volgend jaar één van deze eilanden aan te doen
Behalve de meest populaire eilanden en bijbehorende plaatsen kun je met dit eisen pakket op ieder Grieks eiland terecht. Als je van te voren maar even na gaat hoe ver je van de zee zitquote:Op maandag 7 juli 2014 19:52 schreef Chr1st1aan het volgende:
Ik zit zelf ook te kijken voor een vakantie naar griekenland, 8 a 9 dagen.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen voor welk gebied ik zou moeten gaan.
Eisen:
Niet te ver van de zee (loopafstand)
Leuke winkelstraat
De mogelijkheid om te kunnen sporten
Niet een miljoen toeristen
En hebben jullie nog tips voor het huren van vervoer, welke voordelig zijn en zonder extra-extra-kosten die opeens opduiken. ?
Snorkelen lijkt me wel leuk, en hardlopen mag ookquote:Op maandag 7 juli 2014 23:45 schreef Nirak het volgende:
[..]
Behalve de meest populaire eilanden en bijbehorende plaatsen kun je met dit eisen pakket op ieder Grieks eiland terecht. Als je van te voren maar even na gaat hoe ver je van de zee zit
Wat voor sport wil je doen? Snorkelen, hardlopen, fietsen?
Op sommige eilanden valt meer te beleven dan op anderen. Kreta is redelijk toeristisch maar heeft ook veel te bieden. Karphatos is weer heel kleinschalig maar biedt weer veel rust en wandel gelegenheid bv...
Boek je een hotel dan zit je al vlug in toeristisch gebied. Je kunt eens kijken of je ergens een vakantiehuis kunt huren, vaak net wat meer afgelegen en relaxed als dat meer jou ding is..
Bezoek ook eens andere Griekse eilanden. Er is veel mooier dan Kos te vinden. (ook geweest en vond het het minst mooie eiland van Griekenland eerlijk gezegd). Wel leuke vakantie gehad toen hoor.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Yeah, geboekt voor Kos. Had niet zoveel zin in echte bergen maar wel om veel te doen, wandelen en fietsen
Wij zijn er al eerder geweest (precies 4 jaar geleden) en was ons goed bevallen.
Samos en Lesbos wil ik ook nog heen maar aangezien het niet in de periode kon wat ik wil is het toch Kos geworden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:02 schreef Kerol het volgende:
Samos is ook prachtig. Vorige week geweest. Absolute aanrader, en boek dan ook de excursie in Phytagorion met kapitein Yiannis. Nog nooit zon leuke excursie gehad.
Arke biedt nog genoeg aan op Samosquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Samos en Lesbos wil ik ook nog heen maar aangezien het niet in de periode kon wat ik wil is het toch Kos geworden.
En ik hou niet zo van rustHou echt van bedrijvigheid en toerisme.
Ben zelf opgegroeid in de complete rust en daar vind ik niet zoveel aan
Fijn he, alvast fantaseren en zoekenquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:14 schreef Kerol het volgende:
[..]
Arke biedt nog genoeg aan op Samos. Ja als je niet van rust houdt moet je eerder naar Kos ja haha. Samos en Zakynthos vond ik heerlijk rustig. Wat zal ik volgend jaar eens bezoeken.. Hmmm
Denk aan Kefalonië, maar Chios/Lesbos trekt me ook wel.
Mijn vorige reactie is volgens mij per ongeluk verwijderd dus ik zal het nog maar eens herhalen :quote:Op vrijdag 11 maart 2016 20:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Okee, Samos, heb het perfecte hotel met de perfecte vluchttijden en de perfecte data!
Maar wat nu weer om te twijfelen??? Vluchtelingen
Wel of niet boeken?
Post gewoon inhoudelijk zoals je normaal gesproken meestal doet, hier heeft niemand wat aan.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn vorige reactie is volgens mij per ongeluk verwijderd dus ik zal het nog maar eens herhalen :
Voor bepaalde eilanden krimpt de vraag inderdaad. Maar genoeg plekken groeien enorm. Vorig jaar was er een recordaantal aan Duitse, Amerikaanse, Franse en Britse toeristen in Griekenland. Voor dit jaar wordt er nog meer groei verwacht, omdat steeds minder toeristen nog naar Tunesië, Egypte of Turkije durven/willen/kunnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik zag laatst op het journaal dat reisaanbieders steeds meer reizen/verblijven uit hun aanbod schrappen omdat de vraag ontzettend krimpt. Misschien loop je wel risico dat je verblijfplaats daar failliet gaat of de luchtvaartmaatschappij er niet meer op vliegt vanwege de te kleine vraag naar transport die kant op. Ik zou het om die reden nu niet doen. Samos ligt er volgend jaar ook nog wel.
Kom op Fogel, iemand die schrik heeft om een vluchteling tegen te komen moet maar lekker op Terschelling of een Idyllisch eilandje rondom Tromso gaan wandelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 10:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Post gewoon inhoudelijk zoals je normaal gesproken meestal doet, hier heeft niemand wat aan.
Neehoor, alhoewel het op tijd bijvullen van pinautomaten nog steeds wel lastig is voor Grieken. Het kan dus zijn dat die ene pinautomaat in een dorpje zeg vr, zat en zo geen geld geeft, omdat die pas op maandag weer gevuld wordt. Maar in veel supermarkten en restaurantjes kan je betalen met creditcard. Als je die niet hebt, is cash voor een dag of 2 à 3 genoeg om tijdelijk lege pinautomaten op te vangen.quote:Op donderdag 17 maart 2016 21:50 schreef Paul het volgende:
Moet je nu nog steeds heel veel cash meenemen?
Zie niet in waarom je met CC zou betalen als je gewoon met je bankkaart kan betalen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Neehoor, alhoewel het op tijd bijvullen van pinautomaten nog steeds wel lastig is voor Grieken. Het kan dus zijn dat die ene pinautomaat in een dorpje zeg vr, zat en zo geen geld geeft, omdat die pas op maandag weer gevuld wordt. Maar in veel supermarkten en restaurantjes kan je betalen met creditcard. Als je die niet hebt, is cash voor een dag of 2 à 3 genoeg om tijdelijk lege pinautomaten op te vangen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je op sommige plekken met een creditcard net iets verder komt dan met je maestro bankpas in Griekenland. Zeker als je wat buiten de grotere bevolkingscentra komt. Maar je hebt wel een punt, een creditcard is niet meer zo nodig als vroegah, tegenwoordig kan je met je maestro kaart ook een heel eind komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 09:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie niet in waarom je met CC zou betalen als je gewoon met je bankkaart kan betalen?
Tsja, net iets verder. Dat zegt allemaal niet zo veel meer. Zelfs in de middle of nowhere kan je nog met een gewone bankkaart betalen. Ik ben 'vaak' in het armste en minst ontwikkelde deel van Griekenland en zelfs daar kan je in de gehuchten met een normale bankkaart betalen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat je op sommige plekken met een creditcard net iets verder komt dan met je maestro bankpas in Griekenland. Zeker als je wat buiten de grotere bevolkingscentra komt. Maar je hebt wel een punt, een creditcard is niet meer zo nodig als vroegah, tegenwoordig kan je met je maestro kaart ook een heel eind komen.
Dit eilandje wordt ook steeds populairder. Leuk zegquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:33 schreef Bluezz het volgende:
Ha! Wij gaan over 4 weken een weekje naar Kefeloniá.
Nog nooit in Griekenland geweest ben heel benieuwd
Dat heb ik met Italië dus ben heel benieuwd naar mijn gevoel in Griekenland.quote:Op vrijdag 9 september 2016 00:09 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dit eilandje wordt ook steeds populairder. Leuk zeg
Owwwwwwwwwwwww ik weet zeker dat jullie de Griekse mentaliteit en sfeer, fantastisch vinden. Ech het pakt je.
Als ik uit het vliegtuig stap op een Grieks eiland dan moet ik huilen.. het voelt als thuiskomen, op slag enorm gelukkig.
En nee, dat is niet overdreven
Ja, weet niet, nog nooit in Italie geweest.. Owww ik ben zo benieuwd wat jullie van Griekenland vindenquote:Op vrijdag 9 september 2016 18:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat heb ik met Italië dus ben heel benieuwd naar mijn gevoel in Griekenland.
( niet dat huilen hoor 😂)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prachtig weer gehad alle dagen, de eerste week wel veel wind. Blij dat we niet in Kokkari zaten want daar was het niet te doen volgens mensen die naar Pythagorion kwamen omdat het daar te hard waaideNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Nope. Half Turks en half Cypriotisch.quote:
Kreta, Rethymnon en hotel Atlantis Beach... echt ontzettend lekker etenquote:Op maandag 1 mei 2017 16:09 schreef sanger het volgende:
Samen met mijnwil ik in de week van 10-18 juni een weekje naar een van de Griekse eilanden.
Wat we zoeken:
• All inclusive of halfpension
• Lekkere temperatuur, strand en zee. Dus waarschijnlijk de zuidelijkere eilanden?
• Goede prijs/kwaliteitverhouding. Budget is niet superhoog (komt er tussendoor eigenlijk)
• Eten moet goed zijn, en indien mogelijk met allergieen rekening moeten houden
• Ook bezienswaardigheden, cultuur en/of iets actiefs doen maar ook natuur
Iemand suggesties voor een eiland en/of hotel?
Lijkt helaas niet (meer) beschikbaar in de periode waarin wij willen.... Ziet er wel goed uit!quote:Op dinsdag 2 mei 2017 17:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kreta, Rethymnon en hotel Atlantis Beach... echt ontzettend lekker eten
Rhodos Horizon misschien?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Lijkt helaas niet (meer) beschikbaar in de periode waarin wij willen.... Ziet er wel goed uit!
Voldoet ook aan alle eisen inderdaad, behalve de reisdataquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |