abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122295391
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_122295413
Heb ooit eens les mogen geven aan de dikke vriendenclub, ongeveer 20 kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar. Ze hadden net vakantie gehad, waren druk en luisterden niet... in ieder geval niet dat naar de twee leraressen. Een van die twee stelde zich toen aan me voor en ik dacht in eerste instantie dat ze ook 12 was, maar vond het al zo vreemd want ze was niet dik. :X

Maar:
• Ik werd meester genoemd. :D
• Lesgeven is tof! O+
• Ze luisterden beter naar mij dan naar de leraressen. _O-
• Je hebt er altijd wel kutkinderen tussen zitten.
• Het is leuk als ze je de volgende keer ook weer les van je willen hebben.
pi_122295539
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:40 schreef Nallie het volgende:

[..]

Vertel!
Ik heb een eetlijst meegekregen. Omdat ze me niet compleet wilde afschrikken heeft ze nu een lijst van 1100kcals meegegeven (bij mij gaan er allerlei alarmbellen rinkelen als ik boven de 700 kom) en over twee weken kijken we verder. Ondertussen houd ik eetlijsten bij Ze vond het erg goed dat ik ben aangemeld bij PsyQ.

En ik moet eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om heel eerlijk te zijn zit ik nu al tijden te proberen om niet te gaan janken (ik weet dat ik een aansteller ben) en is mijn concentratie ver te zoeken :S Zeker omdat ik weet dat dit over twee weken nog heel veel meer gaat worden
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:49:54 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122295569
Meester Muf O+ :D

BAM Nallie! :P Die was dicht :+

Hier ook bam... E-mailexplosie..! :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122295617
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb een eetlijst meegekregen. Omdat ze me niet compleet wilde afschrikken heeft ze nu een lijst van 1100kcals meegegeven (bij mij gaan er allerlei alarmbellen rinkelen als ik boven de 700 kom) en over twee weken kijken we verder. Ondertussen houd ik eetlijsten bij Ze vond het erg goed dat ik ben aangemeld bij PsyQ.

En ik moet eten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om heel eerlijk te zijn zit ik nu al tijden te proberen om niet te gaan janken (ik weet dat ik een aansteller ben) en is mijn concentratie ver te zoeken :S Zeker omdat ik weet dat dit over twee weken nog heel veel meer gaat worden
wen toch is die lijst heel normaal, if not zelfs nog wat weinig voor een normaal mens
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122295654
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En ik moet eten:

SPOILER
Een dieet moeten volgen is ook niet makkelijk! Het lijkt me wel goed als de psychische hulp een beetje gelijk loopt hiermee, zodat ze je kunnen ondersteunen bij het meer gaan eten. Heb je daar al een afspraak?

En huilen mag best hoor. Toen ik een dieet moest volgen van de huisarts werd ik daar ook onwijs emo van :')
pi_122295737
quote:
3s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:50 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wen toch is die lijst heel normaal, if not zelfs nog wat weinig voor een normaal mens
I know... en het gaat meer worden omdat ik een erg druk leven heb en veel sport.
(het moeten zes boterhammen worden, vijf opscheplepels basis, drie glazen melk, 100 gr eiwitten bij de maaltijd).

O... ja en ik moet nu twee keer per week iets eten dat niet op de lijst staat. Een koek oid of meesnacken met vriendinnen in het weekend
pi_122295881
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:51 schreef Nallie het volgende:

[..]

Een dieet moeten volgen is ook niet makkelijk! Het lijkt me wel goed als de psychische hulp een beetje gelijk loopt hiermee, zodat ze je kunnen ondersteunen bij het meer gaan eten. Heb je daar al een afspraak?

En huilen mag best hoor. Toen ik een dieet moest volgen van de huisarts werd ik daar ook onwijs emo van :')
Ze zullen me contacteren voor een afspraak. Dus dat is gewoon afwachten, maar een intake is gemiddeld zes weken na de aanmelding. Daarna duurt het nog vier weken totdat de therapie begint. De verzekering heb ik gebeld en het gaat gelukkig volledig gedekt worden.

Diëten zijn lastig en gelukkig heb ik veel steun in mijn omgeving.

Dank je wel :*
pi_122296085
Goed dat je dit gedaan hebt hoor, CotS! Alle verandering zal in het begin lastig zijn, maar uiteindelijk went het wel.
Maar at je eerst zoveel minder dan deze lijstjes dan?
pi_122296197
Hoe zou het trouwens met Siral zijn? :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122296211
Goed dat je er nu mee aan de slag bent CotS! Mijn rolstoeldieet was 1380 kcal... dan snap je zelf ook dat die 1100 inderdaad nog erg laag is.
Zet 'm op meis!
pi_122296246
CotS! Echt goed! *O*. Voel je je gemotiveerd om je aan je iijstje te gaan houden?
pi_122296401
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ze zullen me contacteren voor een afspraak. Dus dat is gewoon afwachten, maar een intake is gemiddeld zes weken na de aanmelding. Daarna duurt het nog vier weken totdat de therapie begint. De verzekering heb ik gebeld en het gaat gelukkig volledig gedekt worden.

Diëten zijn lastig en gelukkig heb ik veel steun in mijn omgeving.

Dank je wel :*
Stapje voor stapje. :)

Heb zelf op een revalidatietraject stage gelopen en zoals iemand al eerder zei, is dat een hele uitkomst met meerdere disciplines samenwerken.
pi_122296661
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:02 schreef Perruche het volgende:
CotS! Echt goed! *O*. Voel je je gemotiveerd om je aan je iijstje te gaan houden?
Ja :) Rationeel zeker. Het moet emotioneel gezien allemaal een beetje bezinken.
En gelukkig word ik goed gesteund door mijn vrienden
pi_122297086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) Rationeel zeker. Het moet emotioneel gezien allemaal een beetje bezinken.
En gelukkig word ik goed gesteund door mijn vrienden
En je moeder? weet die het al?
pi_122297121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:19 schreef Perruche het volgende:

[..]

En je moeder? weet die het al?
Nee, ik ga liever dood dan dat zij het te weten komt. Of zoals mijn moeder zegt, zij heeft geen falende kinderen.
pi_122297232
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, ik ga liever dood dan dat zij het te weten komt. Of zoals mijn moeder zegt, zij heeft geen falende kinderen.
Dan heeft zij een falende definitie van falen :P
pi_122297293
quote:

[..]

Hoe ben jij in het aangeven van eigen grenzen? Zowel naar jouzelf als naar je omgeving?
pi_122297301
quote:

[..]

Juist vertellen dan, lekker zieken :9

Maar wel zeer matig dat je moeder zich zo opstelt :{
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122297415
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:24 schreef Novem het volgende:

[..]

Juist vertellen dan, lekker zieken :9

Maar wel zeer matig dat je moeder zich zo opstelt :{
Dat eerste zou ik wel doen geloof ik :@. Maar ja ik moet niets zeggen :D
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:29:49 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122297528

Fabulous penguin is fabulous! <3
pi_122297687
:D O+
pi_122297741
quote:
17s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
[ afbeelding ]

Fabulous penguin is fabulous! <3
Te schattig dat plaatje
pi_122297883
quote:
3s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe zou het trouwens met Siral zijn? :?
Of Blurred, of Cali, of Rituals, of Mini, of Swietje, of Amsel...

:{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122297984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Jagärtrut het volgende:
zo, net lekker rondje sportschool gedaan!

Lijstje voor vandaag:

O: 3 zuurdezemboterhammen, half met hagelslag, half met jam
T: sneetje brood met kaas, paar plakken komkommer
S: rondje sportschool
L: aardappels uit de oven met tijm, haloumni, broccoli, wortelsalade en een gekookt ei
T: plakje bananenbrood
T: bloedsinaasappel
B: uur wandelen
D: ? staat zuurkoolstamppot op het menu, maar dat zijn wel veel carbs denk ik. Andere suggestie?
T: klein blokje choco
Heeft er iemand nog suggesties voor m'n D?

En commentaar op m'n lijstje?
pi_122298015
Zuurkoolsalade met dingen als walnoten en knoflook en spekjes enzo en wat creme fraiche? Dan laat je de aardappels weg?
Ja doei.
pi_122298078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heeft er iemand nog suggesties voor m'n D?

En commentaar op m'n lijstje?
Veel carbs! (jaja, hoor wie het zegt :P). Zou iets gewoon vlees/groente doen. Maar geen suggesties.
pi_122298129
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Met Amsel gaat het goed :Y zie ik af en toe op FB langskomen.
Rest... geen idee! En Rituals was een kloon toch?

Jag, zuurkoolstamp met knolselderij ipv aardappel?
Of wil je heeel andere suggesties :P
pi_122298240
Mijn update:
O: speltvlokken, banaan, sojamelk, chiazaad, kaneel
L: pistolet gegrilde kip, grote sla met gegrilde groenten en olijfolie, beker optimel
T: 5 winegums
T: 2 mandarijnen
B: 2x20 minuten fietsen
D: 3 gangen (zalm, bief, choco), met veel wijn.

Tot aan D is 1100 kcals. Na D 2500 kcals, ofzo.
pi_122298242
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:37 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik heb ze allemaal of FB, behalve Swietje.
Siral zat destijds in een zelfde situatie als COTS, vandaar dat ik er aan dacht.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122298294
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
Zuurkoolsalade met dingen als walnoten en knoflook en spekjes enzo en wat creme fraiche? Dan laat je de aardappels weg?
ah bah, dat klinkt vies! en met knolselderij ook! Ik denk dat ik voor soep of salade ga, ofzo. Ook even met de duutser overleggen..
pi_122298317
Maar graag gedaan hoor de suggesties :P
pi_122298378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:47 schreef Nallie het volgende:
_O-
pi_122298397
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Siral zat destijds in een zelfde situatie als COTS, vandaar dat ik er aan dacht.
Siral at wel een heel stuk meer kan ik me herinnneren, die had opgebouwd naar 2000 kcals ofzo, maar nog wel psychisch moeite ermee. Zij was wel tof vond ik! :P
pi_122298406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:47 schreef Nallie het volgende:
dank je wel! Als je nu lekkere dingen zou aandragen, neem ik ze graag in overweging! :*
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:50:06 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122298422
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah bah, dat klinkt vies! en met knolselderij ook! Ik denk dat ik voor soep of salade ga, ofzo. Ook even met de duutser overleggen..
Salade met kip en pesto en haricot verts enzo *O*
pi_122298444
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Spinaziesalade met makreel :9
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ja, ik ook wel veel swietje ook, maar toch, oppervlakkige info zo via FB.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:50:55 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122298462
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dank je wel! Als je nu lekkere dingen zou aandragen, neem ik ze graag in overweging! :*
Lekker is subjectief :+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:49 schreef Novem het volgende:

[..]

Siral at wel een heel stuk meer kan ik me herinnneren, die had opgebouwd naar 2000 kcals ofzo, maar nog wel psychisch moeite ermee. Zij was wel tof vond ik! :P
Die was toen een sportmonstertje geworden met een indrukwekkende schouderpartij! :Y
pi_122298466
quote:

[..]

Over smaak valt niet te twisten he. Misschien kan je een lijstje maken voor toegestane suggesties :P
pi_122298540
quote:

[..]

Challenge accepted!

Vega voor de Duutser he?

Maaltijdsalade met sperziebonen, spinazie, feta, pijnboompitjes en zongedroogde tomaten
Quinoa met gegrilde groenten, halloumi en pompoenpitten
Pompoen-wortel-linzensoep
Curry van kikkererwten/aubergine/courgette/linzen

T is wel duidelijk dat ik last heb van WOG :')
pi_122298684
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:52 schreef Nallie het volgende:

[..]

Challenge accepted!

Vega voor de Duutser he?

Maaltijdsalade met sperziebonen, spinazie, feta, pijnboompitjes en zongedroogde tomaten
Quinoa met gegrilde groenten, halloumi en pompoenpitten
Pompoen-wortel-linzensoep
Curry van kikkererwten/aubergine/courgette/linzen
ik denk inderdaad dat het zoiets zal worden, maar dan in wortel, linzen bleekselderij, ofzo. En brood on the side! thanks! :)
pi_122298693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:51 schreef Perruche het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten he. Misschien kan je een lijstje maken voor toegestane suggesties :P
:P In het eerste bericht van het dieettopic staat altijd een ticker van hoeveel iedereen is afgevallen. Als wij hier nou een lijstje van iedereen neer zet met wat ze al dan niet lusten O-)
pi_122298715
Zou je een hele kip ook zo kunnen bereiden als de Amerikanen met kalkoen doen? Idee van een kipje uit de oven gevuld met mix van bonen, spekjes, paprika enz. lijkt me wel erg lekker eigenlijk :@
pi_122298879
Waarom niet?

Laat je inspireren door epic mealtime: more bacon! :9
pi_122298955
Ja tuurlijk V1z! Ik maak met kerst vaak een gevulde kip, kalkoen is te groot voor 3/4 man! (en ik vind dat kalkoen zo'n aparte smaak heeft)

Onder de huid op de borst wat boter smeren, de borst bedekken met plakjes gerookt spek met daaronder salieblaadjes, insmeren met een beetje zout en veel zwarte peper :9 :9

Lekker om te vullen met worstvlees of varkensgehakt met ui, verse kruiden en zelfs appelstukjes :9
pi_122299038
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik denk inderdaad dat het zoiets zal worden, maar dan in wortel, linzen bleekselderij, ofzo. En brood on the side! thanks! :)
Je wilde toch geen carbs? Brood, pompoen, linzen hebben allemaal carbs :?
pi_122299064
Ik weet met een hele kip vaak niet waar ik moet beginnen met snijden. Allemaal van die onlogische botten enzo. Het is me nooit gelukt er mooie stukje vlees van te snijden. Meestal ziet het eruit alsof die kip door een trein is overreden..
pi_122299181
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je wilde toch geen carbs? Brood, pompoen, linzen hebben allemaal carbs :?
minder carbs. en geen pompoen, en rode linzen. Van alleen soep zou ik echt honger krijgen, ik moet er wel een beetje iets substantieels bij hebben...
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:06:11 #50
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122299213
Ik kan compleet blind een hele kip uit elkaar halen.. Zo vaak gegeten O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122299255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:05 schreef Jag�rtrut het volgende:

minder carbs. en geen pompoen, en rode linzen. Van alleen soep zou ik echt honger krijgen, ik moet er wel een beetje iets substantieels bij hebben...
Neem je er toch iets anders bij? Salade ofzo. Of gegrilde groenten. Of een worstje. Ofzo. Maar dan vraag je om iets met minder carbs, neem je de meest "carbloaded" optie beschikbaar :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')