abonnement Unibet Coolblue
pi_122603233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:46 schreef Holyme het volgende:

[..]

Succes, dat kunnen ze heel lang volhouden, dus hopelijk doet ie snel z'n plasje. Wat je anders kan proberen is plastic korrels bij de DA halen, die zijn speciaal voor dit soort gevallen. Hier werkte helaas niks en heb ik uiteindelijk zijn normale grit gegeven en met een grote lepel onder meneer gehangen toen ie 't écht niet meer op kon houden :')
Vorige keer ook geprobeerd, de lepel dan, lukte niet. Als hij niet gaat plassen doet de DA het straks met een katheter
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 18:47:54 #202
184769 crew  Deisyy
pi_122605260
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:48 schreef Cindy1988 het volgende:
Ik ben vandaag vrij dus dacht zet bandit in de badkamer, kan ik vanmiddag een plasje brengen naar de DA ter controle voor z'n blaasgruis.... Nou hij zit er nog steeds en geen plasje...
Het is voor katten dan ook tegennatuurlijk om hun plasje zomaar op de badkamervloer te doen. Ik kreeg van de DA van die plastic korrels, zodat de urine er makkelijk tussen uit te vangen was, maar daar zijn die katten van mij maar 1 keer in getrapt, de volgende keer hielden ze het meer dan 12 uur vol om niet te plassen en toen heeft de DA met een holle naald urine afgetapt (geen katheter maar de naald via de buikwand de blaas in).

Natuurlijk was dat even pijnlijk voor de kat, maar achteraf vond ik het zieliger dat ze meer dan een nacht hoge nood hebben gehad en geen plasje op de plastic korrels durfden te doen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_122606152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:47 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Het is voor katten dan ook tegennatuurlijk om hun plasje zomaar op de badkamervloer te doen. Ik kreeg van de DA van die plastic korrels, zodat de urine er makkelijk tussen uit te vangen was, maar daar zijn die katten van mij maar 1 keer in getrapt, de volgende keer hielden ze het meer dan 12 uur vol om niet te plassen en toen heeft de DA met een holle naald urine afgetapt (geen katheter maar de naald via de buikwand de blaas in).

Natuurlijk was dat even pijnlijk voor de kat, maar achteraf vond ik het zieliger dat ze meer dan een nacht hoge nood hebben gehad en geen plasje op de plastic korrels durfden te doen.
Natuurlijk hoeft hij het niet op de badkamervloer te doen :s staat gewoon een bak waar hij vaker op heeft geplast met een aantal korrels erin
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 19:08:36 #204
184769 crew  Deisyy
pi_122606187
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:07 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Natuurlijk hoeft hij het niet op de badkamervloer te doen :s staat gewoon een bak waar hij vaker op heeft geplast met een aantal korrels erin
Maar gewone korrels absorberend de urine toch?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_122606419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:08 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Maar gewone korrels absorberend de urine toch?
Ja daarom ook geen hele laag erin zitten maar een beetje, dan kon ik de bak op z'n kant houden en liep het zo het bakje in :) helaas nu niet
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:21:13 #206
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122606716
niet bijgelezen, sorry

Maar het is niet goed met poes. Ze heeft een massa onder haar lever, tijdens narcose voor foto's hebben ze bioptie gedaan. Uitslag pas over 3 dagen. Ik moet uitgaan van het ergtse en dat een operatie weinig zin gaat hebben.
Stiekem blijf ik hopen op een "gewone ordinaire"onsteking die met anti-biotica overgaat maar de dierenarts had het al over kanker..
Ze krijgt nu krachtvoer, wat ze gelukkig echt eet, en ze doet heel stoer springen en krabben aan de paal. Maar ze houdt me al langer voor het lapje door net te doen of ze eet en speelt zodat ik haar niet weer wegbreng.
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122607082
Oh radobe, we zitten in hetzelfde schuitje. Mijn kerel heeft minstens 1 gezwel naast zijn hart. Met A/D voer en eetlust opwekker krijgt hij eindelijk weer wat voedsel binnen. Lijkt iets beter te gaan, maar weet niet hoelang.
pi_122607324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:14 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Ja daarom ook geen hele laag erin zitten maar een beetje, dan kon ik de bak op z'n kant houden en liep het zo het bakje in :) helaas nu niet
dat mag toch helemaal niet omdat de urine dan niet helemaal 'schoon' is?
pi_122607387
De kater van mijn ouders is ook serieus ziek. Hij heeft dat gezwel aan zijn bek. Kleiner wordt het niet, maar het is sinds het begin wel gegroeid al. Het gaat nu met ups en downs. Ene dag gaat het goed, is hij best fit, komt hij buiten, geeft kopjes en heeft een duidelijke eetlust. Ook probeert hij te mauwen. :P

Andere dagen lijkt hij somber en is hij liever alleen. Soms verliest ie meer bloed uit zijn bekje dan andere dagen maar ja...echt wassen kan hij zich niet. Dus mijn moeder was hem min of meer.
Eten en drinken doet ie wel, maar langzaam.
Dus mijn ouders blijven in dubio zitten of ze hem moeten laten inslapen. Op goeie dagen kan je het niet maken...op slechte dagen durf je niet omdat je hoopt dat die goeie dagen weer gauw komen.
Beestje wordt sowieso niet meer beter en hij is ook al 14 jaar.
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:34:37 #210
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122607399
he bah ;(
Dat voer krijgt poes ook, ze eet nu wel zelf maar wat je zegt, voor hoelang?

Heel erg veel sterkte want jij voelt je vast ook ellendig! En een lekkere kroel voor de kat! Dat heeft ie vast wel verdiend
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
  donderdag 7 februari 2013 @ 19:39:22 #211
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_122607644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:34 schreef vencodark het volgende:
De kater van mijn ouders is ook serieus ziek. Hij heeft dat gezwel aan zijn bek. Kleiner wordt het niet, maar het is sinds het begin wel gegroeid al. Het gaat nu met ups en downs. Ene dag gaat het goed, is hij best fit, komt hij buiten, geeft kopjes en heeft een duidelijke eetlust. Ook probeert hij te mauwen. :P

Andere dagen lijkt hij somber en is hij liever alleen. Soms verliest ie meer bloed uit zijn bekje dan andere dagen maar ja...echt wassen kan hij zich niet. Eten en drinken doet ie wel maar langzaam.
Dus mijn ouders blijven in dubio zitten of ze hem moeten laten inslapen. Op goeie dagen kan je het niet maken...op slechte dagen durf je niet omdat je hoopt dat die goeie dagen weer gauw komen.
Beestje wordt sowieso niet meer beter en hij is ook al 14 jaar.
Nou precies dat dus, ene dag gaat het goed, volgende dag heel slapjes en futloos en dan denk ik, nu ga ik de dierenarts bellen en dan gaat ze spelen/eten/drinken.
Poes is nog maar 8, dat vind ik nog veel te jong :'(
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_122610430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:34 schreef vencodark het volgende:
De kater van mijn ouders is ook serieus ziek. Hij heeft dat gezwel aan zijn bek. Kleiner wordt het niet, maar het is sinds het begin wel gegroeid al. Het gaat nu met ups en downs. Ene dag gaat het goed, is hij best fit, komt hij buiten, geeft kopjes en heeft een duidelijke eetlust. Ook probeert hij te mauwen. :P

Andere dagen lijkt hij somber en is hij liever alleen. Soms verliest ie meer bloed uit zijn bekje dan andere dagen maar ja...echt wassen kan hij zich niet. Dus mijn moeder was hem min of meer.
Eten en drinken doet ie wel, maar langzaam.
Dus mijn ouders blijven in dubio zitten of ze hem moeten laten inslapen. Op goeie dagen kan je het niet maken...op slechte dagen durf je niet omdat je hoopt dat die goeie dagen weer gauw komen.
Beestje wordt sowieso niet meer beter en hij is ook al 14 jaar.
;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 februari 2013 @ 20:33:28 #213
269689 crew  Viv
pi_122610767
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:20 schreef vencodark het volgende:
Oh, ik had jullie pas iets voorgelegd over dat jonge katje van mijn nichtje wat na 10 weken ineens dood was, een Main Coone.
Nu las ik in haar statusupdates dat er over 5 weken een nieuw katje komt. Ik weet niet of dit weer een raskatje is, wel dat deze kat tegen die tijd ook nog maar 8 weken is. Ik heb haar nu toch maar gemaild over waar ik mee zat mbt de dood van haar vorige katje en of het wel allemaal 'klopt'.
Ben benieuwd.
Ik ben ook benieuwd. :o
pi_122611015
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd. :o
Oh, dat is waar ja. Had al vrij snel bericht van haar terug gehad.
Het katje kwam inderdaad van een fokker maar in de week dat hij was overleden, had hij tijdens het spelen een zwaar boek op zijn ribbetjes heeft gehad waardoor zijn longetjes waren doorboord. Zo omschreef zij het. Wel ongelooflijk zielig en triest. ;(
Het nieuwe poesje is ook raszuiver maar zonder stamboom, zegt ze. -O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 februari 2013 @ 20:40:49 #215
269689 crew  Viv
pi_122611224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef vencodark het volgende:
Oh, dat is waar ja. Had al vrij snel bericht van haar terug gehad.
Het katje kwam inderdaad van een fokker maar in de week dat hij was overleden, had hij tijdens het spelen een zwaar boek op zijn ribbetjes heeft gehad waardoor zijn longetjes waren doorboord. Zo omschreef zij het. Wel ongelooflijk zielig en triest. ;(
Het nieuwe poesje is ook raszuiver maar zonder stamboom, zegt ze. -O-
Ja, een stamboom krijg je niet als je alle regels aan je laars lapt, maar het is vast lekker goedkoop. :')
Wat sneu van dat eerste katje. :'(
pi_122611302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, een stamboom krijg je niet als je alle regels aan je laars lapt, maar het is vast lekker goedkoop. :')
Wat sneu van dat eerste katje. :'(
Ja, ik weet de details verder ook niet. Daar ga ik mij dan ook verder niet mee bemoeien. Als deze gewoon gezond is, is er niets aan de hand. Maar het andere poesje was dus niet overleden aan een gebrek aan zijn gezondheid in ieder geval.
pi_122611804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, ik weet de details verder ook niet. Daar ga ik mij dan ook verder niet mee bemoeien. Als deze gewoon gezond is, is er niets aan de hand. Maar het andere poesje was dus niet overleden aan een gebrek aan zijn gezondheid in ieder geval.
weet je hoe de fokster heet? Mag via DM/PM wij hebben ook een coon uit zo'n nest. Ik kan het haar niet aanraden
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:10:51 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122613300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:34 schreef vencodark het volgende:
De kater van mijn ouders is ook serieus ziek. Hij heeft dat gezwel aan zijn bek. Kleiner wordt het niet, maar het is sinds het begin wel gegroeid al. Het gaat nu met ups en downs. Ene dag gaat het goed, is hij best fit, komt hij buiten, geeft kopjes en heeft een duidelijke eetlust. Ook probeert hij te mauwen. :P

Andere dagen lijkt hij somber en is hij liever alleen. Soms verliest ie meer bloed uit zijn bekje dan andere dagen maar ja...echt wassen kan hij zich niet. Dus mijn moeder was hem min of meer.
Eten en drinken doet ie wel, maar langzaam.
Dus mijn ouders blijven in dubio zitten of ze hem moeten laten inslapen. Op goeie dagen kan je het niet maken...op slechte dagen durf je niet omdat je hoopt dat die goeie dagen weer gauw komen.
Beestje wordt sowieso niet meer beter en hij is ook al 14 jaar.
Och jee. Dit klinkt bekend. Toen er bloed uit haar bek kwam (ik wist toen al dat ze een tumor had) ging ik met lood in de schoenen weer naar de dierenarts. Die keek in de bek, ik zag zijn blik en ik wist: einde verhaal. Twee dagen later kreeg ze thuis de spuitjes. Ze was 14.

Heel moeilijk. Het lijf was nog heel sterk. Maar die middag liet ze wel al haar koppie hangen.

Sterkte met de beslissing. Sterkte voor daarna.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122613497
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:33 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

dat mag toch helemaal niet omdat de urine dan niet helemaal 'schoon' is?
Had het toen gevraagd en mocht mja nu net bij de DA geweest. Ze heeft 5x geprobeerd in z'n blaas te prikken maar omdat bandit een flink buikjes heeft lukte het niet (naalden te kort). Hij moest dus inderdaad een katheter :( aww wat was dat zielig maar zodra het gebeurd was kwam hij wel alweer knuffelen zelfs met de DA.

Het is een stuk minder maar nog steeds gruis, dus nog even verder op de rc high dillution :(
pi_122613664
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Och jee. Dit klinkt bekend. Toen er bloed uit haar bek kwam (ik wist toen al dat ze een tumor had) ging ik met lood in de schoenen weer naar de dierenarts. Die keek in de bek, ik zag zijn blik en ik wist: einde verhaal. Twee dagen later kreeg ze thuis de spuitjes. Ze was 14.

Heel moeilijk. Het lijf was nog heel sterk. Maar die middag liet ze wel al haar koppie hangen.

Sterkte met de beslissing. Sterkte voor daarna.
Ja, ik denk dat Rocky het nu...maand of 2,5 heeft. Ik woon niet meer thuis dus moet eerlijk zeggen dat ik de tijdsperiode niet zo goed onthoudt. Mijn ouders hebben al paar keer op het punt gestaan om de dierenarts te bellen maar de laatste keer was deze ziek.
Mijn moeder vond het prettig dat toch deze specifieke persoon het zou doen dus heeft ze gewacht tot ze beter was. In die paar dagen ging het toch weer beter met de kat en op dit moment gaat het vrij goed.
Soms heeft hij gewoon echt goede zin en dan kan je het niet over je hart verkrijgen hem te laten inslapen.
Maar ja, hoe lang willen ze dat beestje met die ups en downs laten rondlopen..dat is zo lastig! ;( Als ik hm zie word ik ook altijd een beetje verdrietig. Hij ziet er met die dikke kin belachelijk uit en hij kwijlt ook. :')
pi_122615188
Ik denk dat als een beest echt duidelijk pijn heeft dat het dan makkelijker is om knoop door te hakken.
Max zal het steeds benauwder krijgen waarschijnlijk, door de vocht in borstkas en tumor en opgezette lever is er gewoon niet veel ruimte voor goed ademhalen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:26:44 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122618085
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:39 schreef computergirl het volgende:
Ik denk dat als een beest echt duidelijk pijn heeft dat het dan makkelijker is om knoop door te hakken.
Max zal het steeds benauwder krijgen waarschijnlijk, door de vocht in borstkas en tumor en opgezette lever is er gewoon niet veel ruimte voor goed ademhalen.
Nou ja, de dierenarts zei toen tegen mij dat katten heel taai zijn en weinig laten merken. Pas het koppie laten hangen als het echt heel erg is.

Toen bij dat bezoek dat ik beschreef, vroeg hij ook vol ongeloof: en eet ze nog goed? Ja, dus, maar met wat hij zag, kon hij zich dat slecht voorstellen. (Poes kreeg prednison, wat de eetlust ook wel hielp.)

Ik ben achteraf nog zo blij dat het zo is gegaan. Ik zag het meeste op tegen het doorhakken van die knoop. En die blik van mijn dierenarts zei mij echt genoeg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_122618946
Gebeurt dat eigenlijk altijd thuis, en wat doe je vervolgens met de overleden kat?
  donderdag 7 februari 2013 @ 22:55:50 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122619748
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:41 schreef computergirl het volgende:
Gebeurt dat eigenlijk altijd thuis, en wat doe je vervolgens met de overleden kat?
Nee, dat kan op verzoek. Ik weet niet of alle dierenartsen dat doen. Er hangt ook wel een prijskaartje aan. (In 2005 rond de 80 euro.)

Ik heb beide keren de poes op laten halen door de dierenambulance. Want die konden dan later het vervoer naar het crematorium doen en ik kon bij hun gebouwtje dan de as ophalen. (Ik woonde in een huurhuis en wilde daar geen katten begraven en ik had zelf geen vervoer.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_122621313
Gisteren is mijn kat terug gekomen van een operatie om blaasstenen te verwijderen.
Die operatie is gelukt alleen nu zit hij nog steeds vrij vaak op de kattenbak zonder dat er echt iets uit komt. Echter lijkt hij nu totaal geen pijn te hebben, iets wat hij hiervoor dus wel had.
Sowieso ga ik morgen weer de dierenarts bellen maar kan iemand mij gerust stellen dat dit vaker voor komt na een blaasoperatie?
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')