abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:22:46 #1
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_122245971

Welkom in het FUT 13 topic!

FIFA Ultimate Team (FUT)
In deze modus voor PS3 en Xbox360 kan je zelf je ultieme team samen stellen met spelerskaarten die je in pakjes kan vinden. Je begint met een team van bronzen spelers en door pakjes te kopen of in kaarten te handelen kan je uiteindelijk je eigen ultieme team samenstellen met de gouden sterren uit de echte wereld.

Linkjes:
- FUT handleiding: http://forum.ea.com/uk/posts/list/76513.page
- FUT Forum: http://forum.ea.com/uk/categories/show/33.page
- Web App: http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/app
- Spelers opzoeken en teams maken: http://www.futhead.com www.futwiz.com
- Prijzen opzoeken: http://ultimatedb.nl/
- Ultimate Team Noobs Lees Dit: http://forum.ea.com/uk/posts/list/997271.page

[b]Xbox 360 Gamertags
(Tussen haakjes FOK!Forum nick)

quote:
AFCAsteven (stevenmac26)
Mister Sm1th (StijnDa)
KevinNL (Dudeweiser )
Jonnsie89 (Jonnsie)
tonymacerony (Johnbon)
Luukiee09 (Luukiee09)
DutchStoner (Tobi-wan)
cr00kk (n0ir)
DANNYDEKO (DannyDeko)
vandermar89 (vandermar)
IwanovichIzBack ( BDIL)
x ZatoX x (DarkSonic2)
bnoankaas (laucas)
Unique BrawlZ (Geluidssysteem)
fetss (fetss)
Smookz (jepperdeprep)
Cha0s_Jr (WezepAFCA)
PS3 Gamertags (Tussen haakjes FOK!Forum nick)

quote:
kkbal (wieisboos)
OmniRocket_nl (OmniRocket)
Mash-nl (Over_hedge)
bnoankaas (laucas)
Nickskeh (Nickskuh)
Fuszy2806 (Fuszy)
dion_v_k (dion_v_k)
Sjineez (Rijst)
Mr_Don123 (RavioliPunch)
KrAlex-03 (Ozz)
TheFast0ne (TheFastOne)
Mr_Lars1982 (PrideoftheSouth)
Leoon16 (leoon.)
Ravnica01 (Revontulet)
OpticalSkillsHD (TBakkert)
Mrvanee (MrvanTrapz)
Vinno0615 (Vinno)

SPOILER: OP materiaal voor de luie honden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_122246207
@thijsslegers

PSV is bereid om vandaag nog meer miljoenen uit te geven aan #maher. Alles voor de titel. Europa League rondom feest #psv100 is schrikbeeld

Lollololololol
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:35:18 #3
356424 PrideoftheSouth
pi_122246249
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:33 schreef Tim86 het volgende:
@thijsslegers

PSV is bereid om vandaag nog meer miljoenen uit te geven aan #maher. Alles voor de titel. Europa League rondom feest #psv100 is schrikbeeld

Lollololololol
Alsof Maher de beslissende factor gaat zijn in een titelrace :')
NAC Breda
Rèsbaarge
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:35:30 #4
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_122246256
quote:
@thijsslegers

Lollololololol
_O- !
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_122246416

:D
Dit is de leven en ik weet dat dit de leven is. En ik weet niet of het nog lang duurt. Maar zolang het er nog even is, geniet ik ervan.
Elke dag
pi_122246452
quote:
@thijsslegers

Lollololololol

Zolang de gemeente het er dus iig mee eens is, vind ik het gezeur over geld iig irrelevant.
Dit is de leven en ik weet dat dit de leven is. En ik weet niet of het nog lang duurt. Maar zolang het er nog even is, geniet ik ervan.
Elke dag
pi_122246511
PSV speelt al jaren geen CL en ze geven elk jaar wel tientallen miljoenen uit aan spelers terwijl ze nauwelijks verkopen.
Kwestie van tijd voor ze ook dik in de schulden zitten?
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:46:43 #8
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_122246513
Heisa om deze reclame in Amerika. Hij schijnt 'racistisch' te zijn :')

Ik vind 'm wel leuk :D
pi_122246542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef Lindgren. het volgende:

Die auto :N
pi_122246544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef Aldo-MC het volgende:
PSV speelt al jaren geen CL en ze geven elk jaar wel tientallen miljoenen uit aan spelers terwijl ze nauwelijks verkopen.
Nee hoor, gewoon subsidie. Betalen we allemaal netjes belasting voor :)
pi_122246589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef Aldo-MC het volgende:
Elk jaar? Van de verkopen van Dzszudszsak en alle andere spelers het jaar ervoor was er een pot van 20/25 miljoen, is ongeveer 5 miljoen meer uitgegeven anderhalf jaar geleden. Afgelopen zomer Narsingh, nu Hiljemark en misschien nog Maher. Nu wordt er dus voor het eerst 15 miljoen (denk ik ) uitgegeven, aan spelers die er volgend seizoen ook zullen staan als vervangers van de huidige selectie: Strootman en Lens gaan namelijk op zeker weg, en of van Bommel volgend jaar nog speelt is ook zeker de vraag.
Elke dag
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:50:05 #12
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_122246604
Trouwens, Pasquale heeft een ban? Of was het weer een garpig garpje? :')
pi_122246628
quote:

Wat is daar nou weer racistisch aan :')?
Elke dag
pi_122246681
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:51 schreef Timmy_Turner het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer racistisch aan :')?
dat de Aziaat niet mag rijden
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_122246683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon subsidie. Betalen we allemaal netjes belasting voor :)
http://www.psv.nl/Nieuws/(...)lgestelde-vragen.htm

Als je dit leest zouden ze kennelijk flink moeten bezuinigen. Maar na Wijnaldum, Mertens, Strootman gewoon nog 10 miljoen voor Maher aftikken is geen probleem.
Tuurlijk is er geld gekomen door die erfpachtdeal maar op deze manier gaat het er net zo snel weer uit.
pi_122246709
quote:

'Murica :')
pi_122246720
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:53 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

http://www.psv.nl/Nieuws/(...)lgestelde-vragen.htm

Als je dit leest zouden ze kennelijk flink moeten bezuinigen. Maar na Wijnaldum, Mertens, Strootman gewoon nog 10 miljoen voor Maher aftikken is geen probleem.
Tuurlijk is er geld gekomen door die erfpachtdeal maar op deze manier gaat het er net zo snel weer uit.
Lekker actueel ook die info :')
Elke dag
pi_122246748
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:50 schreef Lindgren. het volgende:
Het lijkt me niet als ie nog op de app kan. Daarbij ik heb hetzelfde probleem met niet op de webapp komen, maar ik heb geen mail en kan ook nog op de app en op het spel.
Elke dag
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:55:44 #19
356424 PrideoftheSouth
pi_122246753
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:50 schreef Lindgren. het volgende:
Seriously serious.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_122246790
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:49 schreef Timmy_Turner het volgende:

[..]

Elk jaar? Van de verkopen van Dzszudszsak en alle andere spelers het jaar ervoor was er een pot van 20/25 miljoen, is ongeveer 5 miljoen meer uitgegeven anderhalf jaar geleden. Afgelopen zomer Narsingh, nu Hiljemark en misschien nog Maher. Nu wordt er dus voor het eerst 15 miljoen (denk ik ) uitgegeven, aan spelers die er volgend seizoen ook zullen staan als vervangers van de huidige selectie: Strootman en Lens gaan namelijk op zeker weg, en of van Bommel volgend jaar nog speelt is ook zeker de vraag.
Wijnaldum, Strootman, Mertens, Narsingh, Matavz, van Bommel (weer een aanslag op de loonkosten) en dan Maher erbij.

Dzudzak, Berg, Koevermans (haha, lol), Kromkamp en Reis vertrokken. Er zit inderdaad nog heel veel in de pot :D
pi_122246841
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:49 schreef Timmy_Turner het volgende:

[..]

Mertens, Matavz, Tyton, Wijnaldum, Stroot, Hiljemark, Narsingh...flink wat miljoenen hoor..dit rijtje heeft 30 miljoen gekost en er is niemand verkocht volgens mij behalve Doedel en Afellay?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  woensdag 30 januari 2013 @ 09:59:16 #22
356424 PrideoftheSouth
pi_122246842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wijnaldum, Strootman, Mertens, Narsingh, Matavz, van Bommel (weer een aanslag op de loonkosten) en dan Maher erbij.

Dzudzak, Berg, Koevermans (haha, lol), Kromkamp en Reis vertrokken. Er zit inderdaad nog heel veel in de pot :D
Pot? Je bedoelt put. Een bodemloze :')
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_122246877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:57 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Die benoem ik toch ook allemaal? En ze investeren nu uit de komende zomerverkopen. Daar ben ik het niet mee eens, zou ik niet doen (op Hiljemark na dan want het seizoen in Zweden is nu afgelopen, in de zomer kopen zou meer kosten.) Het is een risico. Aan de andere kant het is een deal met de gemeente (waar de gemeente beter van wordt...) en zolang de gemeente de financiele huishouding van PSV op orde vindt, vind ik niet dat de 'belastingbetaler' vervolgens om de haverklap moet lopen zeiken dat PSV gemeentegeld uitgeeft :')

Btw dit vind ik wel om te huilen :

Elke dag
pi_122246896
PSV heeft dit jaar alleen Narsingh en Hiljemark gekocht, van Bommel/Zanka/Waterman waren transfervrij. Dat is amper 5 miljoen..

Niet dat ik een aankoop van Maher wil rechtvaardigen, want dat is echt pure waanzin, achterlijke idioten.
pi_122246923
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:59 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Mertens, Matavz, Tyton, Wijnaldum, Stroot, Hiljemark, Narsingh...flink wat miljoenen hoor..dit rijtje heeft 30 miljoen gekost en er is niemand verkocht volgens mij behalve Doedel en Afellay?
Die benoem ik toch ook allemaal. Als je alle verkopen van het jaar voor die aankopen telt was er 5 miljoen geinvesteerd. Er is ook geld gehaald uit verkopen Maza, Salcido enz enz. 5 miljoen dus, deze zomer 5 miljoen en nu dan ineens veel meer, waarvan ik alleen Hiljemark echt te verantwoorden vind uit financieel oogpunt. Maar als er dealtjes zijn gesloten over Strootman is nu 7/8 miljoen betalen voor Maher op zich te begrijpen.
Elke dag
pi_122246947
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:01 schreef DutchSL het volgende:
PSV heeft dit jaar alleen Narsingh en Hiljemark gekocht, van Bommel/Zanka/Waterman waren transfervrij. Dat is amper 5 miljoen..

Niet dat ik een aankoop van Maher wil rechtvaardigen, want dat is echt pure waanzin, achterlijke idioten.
Klopt, maar in de zomer is hij nog duurder :') Blijkbaar scout Brands alleen in de eredivisie en is Maher de enige fatsoenlijke opvolger voor Strootman...
Elke dag
pi_122246965
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:01 schreef DutchSL het volgende:

Natuurlijk, PSV heeft al die namen gekocht met pure winst, en met een huishoudboekje dat keurig netjes op orde is. het kan door het uitstekende beleid puur op EL inkomsten miljoenentransfers uitvoeren, want Marcel Brands _O_ Bijna elk bedrijf in Nederland heeft problemen, maar PSV kan blijven investeren _O_ Marc van Bommel komt ook voor 10 consumptiebonnen per week voetballen :D
pi_122246969
Het salarishuis van PSV is overigens wel geslonken hoor, van Bommel is geen zware aanslag.. die moet zich ook aan het plafond van 1 miljoen houden.

Als je bedenkt dat een Isaksson is vertrokken, die verdiende bijna 2 miljoen ( :') :') ) en daarmee misschien wel meer dan van Bommel, Zanka en Waterman bij elkaar.
pi_122247021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Natuurlijk, PSV heeft al die namen gekocht met pure winst, en met een huishoudboekje dat keurig netjes op orde is. het kan door het uitstekende beleid puur op EL inkomsten miljoenentransfers uitvoeren, want Marcel Brands _O_ Bijna elk bedrijf in Nederland heeft problemen, maar PSV kan blijven investeren _O_ Marc van Bommel komt ook voor 10 consumptiebonnen per week voetballen :D
Zegt de AZ supporter. Zonder die meesteroplichter die jouw club heeft opgebouwd hadden jullie in de kelder van de eerste divisie gespeeld, waar jullie thuis horen :')
pi_122247038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:06 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Zegt de AZ supporter. Zonder die meesteroplichter die jouw club heeft opgebouwd hadden jullie in de kelder van de eerste divisie gespeeld, waar jullie thuis horen :')
Nee, dit is een teken van zwakte, niet wegwijzen naar iets anders :)
pi_122247082
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

PSV is en blijft een koopclub, zo hebben ze het altijd gedaan. Dat het niet op een nette manier is gegaan door eerst bij de gemeente aan te kloppen, het geld te krijgen en 2 minuten later aan te konden dat je 14 miljoen investeert, ben ik met je eens.

Maar er is echt heel veel gedaan aan de begroting, daar is heel veel geld 'verdiend'. Als de gemeente dit goedkeurt nadat ze zo'n deal hebben afgekondigd, zegt dat genoeg neem ik aan.

Edit: Over de financien van PSV:

Dan zou een verkoop van Strootman alle transfers van dit seizoen in een klap dus financieren, mocht alles lopen als gepland (risico!), zonder dat dat verder gevolgen heeft.
Elke dag
pi_122247131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:04 schreef DutchSL het volgende:
Het salarishuis van PSV is overigens wel geslonken hoor, van Bommel is geen zware aanslag.. die moet zich ook aan het plafond van 1 miljoen houden.

Als je bedenkt dat een Isaksson is vertrokken, die verdiende bijna 2 miljoen ( :') :') ) en daarmee misschien wel meer dan van Bommel, Zanka en Waterman bij elkaar.
Daar stappen ze bij PSV anders net zo makkelijk overheen als het zo uitkomt:

http://www.eredivisievoet(...)alaris/#.UQjjfr_xngw
pi_122247169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:11 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Dat was onzin, heeft Gomes zelf naar buiten gebracht toen hij hier een ererondje ging lopen.
Elke dag
pi_122247203
Ik krijg een PM van iemand (niet echt actief hier) met een vage link. Gaat er over dat er misschien een IP ban is uitgedeeld maar dan alleen op de PC :') lijkt me beetje vaag, maar kan iemand dit bevestigen. Ik ga niet op die link klikken en me gegevens ergens opzetten.

Zeker aangezien veel meer er gisteren en eergisteren een probleem mee hadden maar er weer op kunnen.
Elke dag
pi_122247225
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:11 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ja, alles geloven wat dit soort sites op internet zetten.
Dan had PSV ook al Arshavin gehaald en was er drie weken geleden al 9 miljoen geboden op Maher.. klopte ook niks van.
pi_122247243
Momenteel is het te druk voor onze databaseservers om alle verzoeken te kunnen verwerken. De gevraagde pagina kon daardoor niet getoond worden of de gevraagde actie kon niet worden uitgevoerd. Wacht even een ogenblik en probeer het daarna nog eens. <br /><br /><i><small>(:mysql_busy)</small></i>

Met jou valt in elk geval wat prettiger te praten. Geen termen als achterlijke idioten, of gelijk maar het vingertje wijzen dat het bij AZ ook niet netjes ging (je eigen club goedpraten om jezelf te vergelijken met een ' meesteroplichter' is al een beetje toegeven van je ongelijk).

AZ is trouwens helemaal gezond. AZ zou zonder Scheringa net zo ver zijn als PSV zonder Philips. En Philips heeft onlangs ook een megaboete gekregen, die krijg je ook niet als je je netjes aan de regels houdt.
pi_122247258
Gaat goed met fok ^O^
Elke dag
pi_122247274
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:20 schreef Timmy_Turner het volgende:
Gaat goed met fok ^O^
Lijkt de webapp wel :P
pi_122247302
Oke ik ben gebannen van de webapp, maar ik heb echt geen idee waarom :') Heb niets gedaan dat ik weet, en die coins die ik toen kreeg heb ik zelfs mail van gehad van EA :')
Elke dag
pi_122247306
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef Timmy_Turner het volgende:
Ik krijg een PM van iemand (niet echt actief hier) met een vage link. Gaat er over dat er misschien een IP ban is uitgedeeld maar dan alleen op de PC :') lijkt me beetje vaag, maar kan iemand dit bevestigen. Ik ga niet op die link klikken en me gegevens ergens opzetten.

Zeker aangezien veel meer er gisteren en eergisteren een probleem mee hadden maar er weer op kunnen.
Joh dat was ik, www.fastproxy.nl moet je zijn, en dan zet je dit http://www.ea.com/nl/voetbal/fifa-ultimate-team in die balk. Als je erop kan heb je een IP ban, kan je er niet op is het probleem iets anders

Die link was de directe link van die 2 site's gecombineerd.
pi_122247335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:23 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Joh dat was ik, www.fastproxy.nl moet je zijn, en dan zet je dit http://www.ea.com/nl/voetbal/fifa-ultimate-team in die balk. Als je erop kan heb je een IP ban, kan je er niet op is het probleem iets anders

Die link was de directe link van die 2 site's gecombineerd.
Maar weet je meer over de IP bans? Permanent? En met die fastproxy wel inloggen op de webapp?
Elke dag
pi_122247380
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:14 schreef Timmy_Turner het volgende:

Zo klaar met het tentamen, ging wel lekker. Is een keer wat anders als een 3-uur durend tentamen, waarbij je vaak nog tijd te kort komt.

Om in te gaan op je quote: dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. IP-bans zijn mogelijk en alleen de computer uitsluiten zou ook mogelijk moeten zijn, maar de vraag is dan: waarom?
pi_122247419
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:27 schreef pascal08 het volgende:

[..]

Zo klaar met het tentamen, ging wel lekker. Is een keer wat anders als een 3-uur durend tentamen, waarbij je vaak nog tijd te kort komt.

Om in te gaan op je quote: dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. IP-bans zijn mogelijk en alleen de computer uitsluiten zou ook mogelijk moeten zijn, maar de vraag is dan: waarom?
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat ik een speler die ik gekocht had nog kon aan klikken op mijn watchlist, die wilde ik weg hebben door hem weer te te listen (normaal krijg je dan dit kan niet). Vervolgens kapte ie er mee en kon ik er niet meer op, zoals zo velen hier.
Elke dag
pi_122247425
Er zijn geen bans, het ligt gewoon aan EA. Ik kan er in Firefox ook al 2 dagen niet in, chrome wel. Veel klachten ook op ea forum.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_122247431
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:27 schreef pascal08 het volgende:

[..]

Het hele verhaal is sowieso vaag, want thuis kan ik met chrome/internet explorer niet op de webapp, maar met bijv Opera lukt het wel. Op mijn werk zelfde, met chrome en internet explorer werkt het niet en dat is natuurlijk een hele andere ip range dan bij mij thuis. Er gaat gewoon ergens iets mis, heel ea.com is onbereikbaar.
"Building the future and keeping the past alive are one and the same thing" - Hideo Kojima
pi_122247474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:28 schreef Tim86 het volgende:
Er zijn geen bans, het ligt gewoon aan EA. Ik kan er in Firefox ook al 2 dagen niet in, chrome wel. Veel klachten ook op ea forum.
Maar ik kom er via een proxy wel met chrome, maar normaal niet :'(
Elke dag
pi_122247481
quote:
Dat lijkt me inderdaad waarschijnlijker, omdat EA nou niet bepaald bekend staat om een goede uptime en stabiele spellen/servers.
pi_122247519
Wel apart dat ze me overigens gemaild hebben om te vertellen dat ik fut coins erbij kreeg. Verder mailen ze alleen maar zooi, maar als er echt iets is laten ze niets weten :')
Elke dag
pi_122247550
quote:
Het is iig een IP kwestie anders is die via een proxyserver ook niet bereikbaar, alle apparaten op dezelfde router kunnen er waarschijnlijk niet op. Als je je telefoon op wifi zet zou je er niet op kunnen, zet je hem op 3G dan zou je er wel op kunnen.
Kan ook een firmware fout zijn op je router, of een verkeerd protocol van EA die doorgestuurd wordt.

Het is iig vreemd dat je er op de ene manier wel in kan en op de andere manier niet ;)
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:34:57 #50
368552 Ajacied7
Trotse winnaar SMLENO-cup
pi_122247588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:28 schreef Jay_Snake het volgende:

[..]

Het hele verhaal is sowieso vaag, want thuis kan ik met chrome/internet explorer niet op de webapp, maar met bijv Opera lukt het wel. Op mijn werk zelfde, met chrome en internet explorer werkt het niet en dat is natuurlijk een hele andere ip range dan bij mij thuis. Er gaat gewoon ergens iets mis, heel ea.com is onbereikbaar.
Ben jij toevallig dezelfde persoon als Jayfen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')