quote:
Op woensdag 30 januari 2013 20:14 schreef PizzaMizza het volgende:[..]
Ik kan je niet per deel gaan quoten, op de ipad is fok wat minder uitgebreid, dus doe ik het maar zo:
1. Ik weet nog goed dat jij beweerde dat je deels Koerd was, dus lul niet. Daarbij heb ik nooit kunnen lezen dat je voor de rest Turks was, ik weet niet of jij dit bekend hebt gemaakt elders, maar ik heb het niet gezien.
Hallo Pizza. Dat ontken ik toch ook nergens? Kun je eigenlijk wel lezen? Ik heb dat toen ook honderd keer gezegd, maar jij las er blijkbaar overheen in je woede-aanvallen. Want ik kreeg er maar geen reactie op. Je bleef mij telkens landverrader noemen.
Waar is de oude Pizza eigenlijk? Wordt het daadwerkelijk zwart voor je ogen bij elke discussie ofzo? Jammer hoor, je was vroeger een redelijke user.
quote:
Ik maak er geen propaganda oorlog van, jij verwijt mij van dingen die jij zelf doet. Constant probeer jij de Turken in een positief daglicht te stellen, en zeggen dat Koerden het o zo goed hebben, maar je komt nooit met de onderdrukkingen. Dat is propaganda: alleen maar de goede kant laten zien.
Nee dat doe ik niet. Ik laat slechts zien wat er veranderd is en hoe het nog beter kan gaan in de toekomst. Ik ga niet ontkennen dat Koerden zijn onderdrukt in Turkije.
Echter gebeurde dat vooral onder het oude bewind dat meestal niet democratisch gelegitimeerd was. (Staatsgrepen van legers etc. )
quote:
Ik gun de Koerden juist vrede en een eigen land, jij doet alsof jij dit ook pleit. Ik kan echter opmaken uit jouw propaganda dat je alleen maar Turken in het voordeel schuift en daardoor de Koerden niks gunt. Beter gezegd: je gunt het hen, zolang zij het maar niet hebben
Grappig, het schemert juist iets te duidelijk door dat het je alleen maar om Israël gaat.
quote:
Die goede gebeurtenissen die je opnoemt, zijn niet gebeurd omdat de Turkse regering zo barmhartig is. Nee, ze zijn gebeurd omdat o.a. de PKK het hen heel erg lastig heeft gemaakt. Kortgeleden waren de Koerden niet eens erkend, maar waren zij bergturken, weet je dat nog? Ik weet zeker dat jij in die tijd ook Koerden niet erkende, maar nu veel mensen het doen, jij er ook niet omheen kan.
Uh nee. De hervormingen kwamen juist in een periode dat de PKK zich heel koest hield en werden weer trager toen het geweld toenam.
Het heeft ook weinig met de PKK te maken, maar dat er eindelijk een echte democratie kwam in Turkije en de meerderheid van de Turken en Koerden gewoon van mening is dat mensen hun eigen taal moeten kunnen spreken en hun eigen cultuur moeten kunnen bleven.
quote:
Dat mensen doodgaan is een vreselijke zaak, maar niet te voorkomen. Het gebeurt nou eenmaal, overal. Juist de mensen die opkomen voor vrijheden zijn de mensen die bestaansrecht hebben(Koerden dus). Ook tijdens de slaventijden in de VS en andere landen gingen er heel veel revolutionistem dood. Door in opstand te komen(waarbij er heel veel slaven doodgingen), veranderde er iets, juist omdat zij een ideaal hadden en streefden naar een verbetering voor hun volk. Als slaven dachten op jouw manier, zou er nooit iets komen van een slavenverbanning. In ieder geval pas honderden jaren later.
Pure propaganda praatje dit weer.
Je moet gewoon realistisch bekijken wat het beste is voor de Koerden en Turken die in Oost-Turkije wonen. Wat je dan voorlopig krijgt is , volledige vrijheid, meer autonomie en een goede samenwerking met Noord-Irak.
Dit zal zonder bloedvergieten kunnen en is een win-win situatie.
quote:
Als de Turken eens verstandig waren, en mensenrechten zouden erkennen, was er een Koerdistan. Dan zou Turkije er nog heel veel vruchten van kunnen plukken, aangezien het een directe buurland is. Maar nee, dat doen de Turken niet. Zij hebben namelijk een overschat gevoel van nationalisme(daar komt ook het bekende fenomeen Turkije altijd #1 vandaan). Zij willen het liefst alles onder controle hebben. E maar zielig doen over Palestijnen die Erdogan, terwijl er in Turkije ergere dingen gebeuren.
Dat is niet alleen iets Turks. Of is Baskenland al onafhankelijk?
Tevens wonen er ook heel veel Turken in Oost-Turkije en heel veel Koerden in de grote steden in het westen van Turkije. Splitsen is vrijwel onmogelijk.
Tevens zijn Koerden en Turken (In tegenstelling tot Palestijnen en Israeliers) vaak in huwelijken met elkaar en zijn er miljoenen halfbloedjes of kwartbloedjes.