Is dat dat ding met die onderwater tunnel? Die inmiddels buiten gebruik (of inmiddels al verwijderd) is?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:34 schreef mr_chuck het volgende:
Wie heeft deze slide gedaan?
Hoe was het en zijn er filmpjes van?
Yepquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Is dat dat ding met die onderwater tunnel? Die inmiddels buiten gebruik (of inmiddels al verwijderd) is?
Oh die ja. Wazig ding, snap niet wat daar leuk aan was. Eerder een gevaarlijk onding.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Is dat dat ding met die onderwater tunnel? Die inmiddels buiten gebruik (of inmiddels al verwijderd) is?
Die was van vóór de tijd dat telefoons een camera hadden. De kans op beeldmateriaal is niet zo heel groot...quote:
quote:GeschiedenisHet Tikibad werd geopend op 19 april 1984. Voor bezoekers van uitsluitend het Tikibad zou het handig zijn geweest als het aan de rand van het park had gelegen, bij een ingang, maar dat stond de gemeente niet toe, aan de randen zijn groenstroken die de overlast beperken.[2]
Vanaf de opening tot 2008 was er ook een saunagedeelte (nu zijn er alleen nog enkele individuele stoomcabines).
Verwijderde glijbanen:
Tornado. Deze glijbaan lag tegenover de Cycloon en was precies hetzelfde als deze. Na de verwijdering kwam de Tyfoon er voor in de plaats.
Fly-over. Een onderwaterbuis met een snelle stroming waar men 12 seconden de adem moest inhouden. Als iemand in deze buis vastzat, werd hij zo snel mogelijk leeggepompt. Als mensen er voor de gein in blijven zitten, loopt de buis in 5 seconden leeg.
De Tornado is verwijderd omdat er al een andere trechter is: Cycloon.
De Fly-over is verwijderd omdat mensen voor de gein er in gingen blijven hangen, dit kost te veel water en tijd. Deze glijbaan is op bezoekers getest, dit mag niet.
Hoe voelde het om eringezogen te worden?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:56 schreef DroogDok het volgende:
Ik heb hem wel "gedaan" jaar of 15 geleden ofzo. Weet nog dat die 12 seconden een eeuwigheid leken. Opzich was het best vermakelijk, maar dan heb ik liever zo'n super snelle waterglijbaan.
in mijn herinnering werd je er niet ingezogen, je moest erin zwemmen, of je een beetje afzetten om erin te komen. Als je eenmaal in de buis zat werd je wel meegenomen door de stroming, maar zo super sterk was die nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:01 schreef mr_chuck het volgende:
[..]
Hoe voelde het om eringezogen te worden?
Yup, met een lichte stroming erin zodat je niet hoefde te zwemmen. Als je halverwege doodging kwam je er vanzelf weer uit aan de andere kantquote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:20 schreef Fopje het volgende:
WtfWat was dat voor raar ding dan? Gewoon een buis die onderwater stond?
Het geheel bestond uit twee zwembadjes met een meter ofzo hoogteverschil, verbonden met een buis van een meter of vijf lang. Het water stroomde met enig tempo door de buis, als je kon laten zien dat je twaalf seconden je adem in kon houden (werd actief op gecontroleerd) dan mocht je er doorheen, duurde een seconde of 10.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:20 schreef Fopje het volgende:
WtfWat was dat voor raar ding dan? Gewoon een buis die onderwater stond?
Het hele leven is gevaarlijk knulquote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:57 schreef GekkePoes het volgende:
We waren er met een hele club( jaren geleden), en hadden een jongetje bang gemaakt door te zeggen dat dat de enige uitgang was van het zwembad toen moest die huilen
Zelf er ook in geweest?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:57 schreef GekkePoes het volgende:
We waren er met een hele club( jaren geleden), en hadden een jongetje bang gemaakt door te zeggen dat dat de enige uitgang was van het zwembad toen moest die huilen
En hoe voelde het?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:25 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja zeker wel. ik was zelf nog 14
Het vrouwelijke geslachtsorgaan dusquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:27 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Tja, hoe leg ik dat uit. het is net alsof je een warme vochtige tunnel in gaat.
Je zou het zo wel kunnen zien, was helemaal niet eng ofzo.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:28 schreef mr_chuck het volgende:
[..]
Het vrouwelijke geslachtsorgaan dus
Heb je hem ook voor de lol laten leegpompen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:30 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Je zou het zo wel kunnen zien, was helemaal niet eng ofzo.
Ik wist niet dat je die kon laten leegpompenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:32 schreef mr_chuck het volgende:
[..]
Heb je hem ook voor de lol laten leegpompen?
Hoelang duurde het van de 1 naar de andere kant en stoote je je hoofd?
Er zaten om de meter sensoren en als je daar niet binnen 1 seconde van de 1 naar de ander gingquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:33 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je die kon laten leegpompen, duurde iets van 15 seconden. Ik vond die twee snelle glijbanen leuker.
Dit jaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:37 schreef mr_chuck het volgende:
[..]
Er zaten om de meter sensoren en als je daar niet binnen 1 seconde van de 1 naar de ander ging
Ging hij aan beide kanten vol op reverse binnen 5 helemaal leeg!
Er waren dus jochies die dat wisten en expres bleven haken, gevolg;
Ding was helemaal leeg gepompt kost 15 min om weer vol te krijgen en kost geld
Daarom is hij ook verwijdert!
Ik zou hem zo graag willen doen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:33 schreef TigerXtrm het volgende:
Heb dat ding altijd erg fascinerend gevonden. De enkele keren dat ik in het Tikibad was toen hij er nog was was hij echter altijd gesloten en de jaren daarna volledig buiten gebruik.
Dat ding dat er voor in de plaats is gekomen is vele malen leuker. Plat gedrukt worden een glijbaan, het is wachten op de eerste die nokkie gaat in dat ding. Maar dan verdrink je in ieder geval niet
.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:08 schreef Cat22 het volgende:
In geweest, was wel leuk. Ding ging hartstikke snel, ik had niet het idee dat mijn longen uit elkaar klapten, daarvoor was je er te snel door.
Wat ik nog het meest vervelend vond was dat ik mijn bril bij de badmeester moest inleveren. Word je uit die tunnel gestuwd, mag je erachter komen wat boven en onder is en dan op de tast terug naar het startpunt om je bril te halen. Niet leuk als je -5 hebt.
Zo goedgelovig ben ik tegenwoordig niet meer hoor.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:57 schreef GekkePoes het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |