abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122206193
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122206366
*O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_122206701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:19 schreef trui het volgende:
oh dat is een raar gevoel he Ophelia. sterkte met 't doorkomen van de tijd! kun je niet even iets echt leuks voor jezelf gaan doen?
Ik heb de muziek lekker vol open O+ , dat is niet baby-vriendelijk, dus al even geleden.

Laten huilen heb ik ook moeite mee. Gelukkig huilt Otje alleen als ze echt oververmoeid of overprikkeld is, meestal 'roept' ze alleen maar wat.
pi_122207509
Ik sleep hem even hierheen :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:22 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Om een voedingskussen achter haar rug te doen en dan richting haar benen zodat ze niet wakker schrikt omdat er niets achter haar is. Als ze bij me sliep hield ik haar altijd vast. Ik heb een klein voedingskussen in de vorm van een croissant, dat werkt wel goed.
Top dat het werkt ^O^ en waar koop je zoiets? Ik zou een kleintje goed kunnen gebruiken.
pi_122207609
Laten huilen doe ik ook niet. En 'mopperen' vind ik ook gewoon huilen.

En voor de mensen die denken dat je dan jaren 's nachts wakker bent, mijn oudste sliep erg vlot door en mijn middelste niet, maar dat had een duidelijke oorzaak. En allebei vinden ze hun bed een veilige plaats en gaan 's avonds vrijwillig naar bed ;)

Ik legde hummel net in zijn bedje. Enorme paniek :o hij stopte gewoon met ademen van het huilen. Helemaal paars en daarna wit werd hij.
Breath holding ken ik van mijn oudste, had het zelf ook vroeger als er echt iets was (paniek of pijn) maar dat kan toch nog niet bij driemaandertjes?
Hij tukt nu iig lekker in de doek.
pi_122207874
Wat zeggen jullie eigenlijk tegen een ouder waarbij je op babybezoek bent en je het kind lelijk van vind? Liegen jullie of zeggen jullie letterlijk dat het een graflelijk beest is ?
U MAD?
pi_122207926
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
Wat zeggen jullie eigenlijk tegen een ouder waarbij je op babybezoek bent en je het kind lelijk van vind? Liegen jullie of zeggen jullie letterlijk dat het een graflelijk beest is ?
Dan zeg je niets. Of wat een lief kind :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:51:15 #8
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_122207999
:Y ja want lieve kinderen is een ander woord voor lelijke kinderen
W
Z
E
pi_122208087
Wat issie klein! O+ Of: hij lijkt zo op pappa! :+

Overigens vind ik baby's (uitzonderingen daargelaten) meestal niet echt lelijk.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:00:15 #10
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_122208342
:W hallo ik kom me hier ook melden met Zoë geboren op 1-1-13 O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze doet het hartstikke goed, slaapt overdag heerlijk in de box of doek maar de avond is wakker tijd en s'nachts gaat het op en af lekker met soms doorslapen en soms 2 x per nacht wakker.
maar ik geloof dat ik niet mag klagen als ik het soms zo lees hier.

donderdag gaan we naar het c.b. ben benieuwd hoeveel ze nu gegroeid is want borstvoeding maakt me soms een beetje onzeker.

hopelijk kan ik het een beetje bijhouden, ik lees in ieder geval wel alles :)
W
Z
E
pi_122208576
Rebel mooie foto!

En de meeste mensen zijn op haar verjaardag vrij! :)
pi_122208602
Wat een snoepje rebel O+ O+

Ik wil ook weer een mini *;
pi_122208785
Wat een mooi nieuwjaarskindje O+.

Twinkle, ik bedoelde idd Kwisted :@ :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122208878
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Dan zeg je niets. Of wat een lief kind :+
Ik zeg altijd wat een lief kind idd.
U MAD?
pi_122208922
Het ouderschap bestaat uit keuzes maken, elke dag weer.
Grote issues (bv. fles of borst) en kleinere (1 boekje voor het slapen gaan? Of toch 2?).
Wat je voor keuzes maakt moet je zelf weten, zolang jij en je kindje het goed doen... prima toch?
Ik wilde Zoe net een tegengeluid laten horen na al die verhalen over je baby laten huilen voor het slapen gaan.
Mijn persoonlijke ervaring met haar delen, ze vond het overduidelijk niet fijn om S. te laten huilen. En dat hoeft ook helemaal niet, dat is mijn ervaring althans ;)

Wij zouden ook slaap-issues met Seth hebben gehad. Al vanaf dag 1 wil hij namelijk niet alleen slapen. Dus is zijn bedje slechts een paar uur in gebruik geweest en tukt hij overdag in de doek, in de wagen, op schoot of op het voedingskussen op de bank.
's Avonds is hij ook altijd bij ons beneden en we nemen hem mee als we zelf rond 'n uur of 12 naar bed gaan. Hij slaapt dan bij ons in bed.
Werkt prima voor ons allemaal ^O^
Dit is de keuze die we hebben gemaakt en waar we ons fijn bij voelen.
Maar voor anderen is dit horror, die gaan in de weer met inbakeren, slaaptrainingen, laten huilen...

Ieder voor zich, toch?
.... met gevoel voor drama....
pi_122208992
R-A, wat een schatje O+
pi_122209125
Welkom RA O+ Wat een prachtige foto van een prachtig meisje
pi_122209178
Het zijn dus vooral anderen die issues hebben met Seth zijn slapen Kersjes. :)

Nou ervaar ik wel dat het anders is bij een tweede of derde. Ik trek veel meer mijn eigen plan. Bij de eerste keek ik ook veel meer naar mijn omgeving hoe het zou horen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122209289
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:14 schreef Kersjes het volgende:
Maar voor anderen is dit horror, die gaan in de weer met inbakeren, slaaptrainingen, laten huilen...
Ik denk dat dat een verkeerde aanname is. En dat lijkt te suggeren dat mensen het niet doen omdat ze het niet over hebben voor hun kind. Het kan namelijk ook gewoon niet werken. Ik ben altijd heel makkelijk geweest, er mocht overal geslapen worden, overdag op ons, op het voedingskussen, in de box, en 's nachts altijd in de co-sleeper. Ging altijd uitstekend, tot hij een maand of twee was. Dan lag hij 's avonds van 9 tot 12 te huilen op papa's borst -O- Voor de gein maar eens geprobeerd in de co-sleeper te leggen om 9 uur. Boem, in slaap. Ga ik dan 'in de weer' met mijn kind in zijn eigen bed laten slapen omdat ik het horror vind dat hij op mijn slaapt, of stem ik mijn handelen af op de behoefte van mijn kind? Ik vind het geen recht doen om er vanuit te gaan dat ik een meer 'mainstream' aanpak kies omdat IK het zo wil zonder dat het ertoe doet wat mijn kind aangeeft.
pi_122209301
Relaxt he Estrys!
Zo van: de eerste doet het nog, die 2e kunnen we ook wel aan *)
pi_122209458
Clubsoda, helemaal met je eens.
Maar dan kies je er toch voor om je op dat moment te laten leiden door de behoeftes van je kind?
Je kan je namelijk ook laten leiden door wat de mevrouw van het CB zegt. Of de buurvrouw met 'r afkeurende blik, of wie dan ook.

Met 'n 3e hoor je het niet vaak meer, maar schoonmoeder begon er toch over te mopperen dat hij nou wel eens in z'n eigen bed MOET gaan slapen hoor }:|
Oh ja? Van mij niet hoor :?
pi_122209471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:14 schreef Kersjes het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring met haar delen, ze vond het overduidelijk niet fijn om S. te laten huilen. En dat hoeft ook helemaal niet, dat is mijn ervaring althans ;)

Wij zouden ook slaap-issues met Seth hebben gehad. Al vanaf dag 1 wil hij namelijk niet alleen slapen. Dus is zijn bedje slechts een paar uur in gebruik geweest en tukt hij overdag in de doek, in de wagen, op schoot of op het voedingskussen op de bank.
's Avonds is hij ook altijd bij ons beneden en we nemen hem mee als we zelf rond 'n uur of 12 naar bed gaan. Hij slaapt dan bij ons in bed.
Werkt prima voor ons allemaal ^O^
Dit is de keuze die we hebben gemaakt en waar we ons fijn bij voelen.

Ieder voor zich, toch?
Mijn Zoë is nu 21 maanden en slaapt ook bij ons in bed. We hebben het geprobeerd om in haar eigen bedje te doen maar dan slaapt ze niet of is om het uur wakker en dan slaap je zelf niet :+
Ik vind het ontzettend fijn om die friemel naast me te hebben en word heerlijk wakker gemaakt (soms op een niet al te fijn tijdstip) met een zoen en een glimlach. De ene keer van mijn man maar vaker van friemel (die is eerder wakker). Wij hebben er beide ook geen probleem mee en ze slaapt. Ze slaapt in, in ons bed. En ik neem d'r vaak mee naar beneden zodat ze op de bank verder slaapt en weer mee naar boven als wij gaan slapen.
Ook al is het op dit moment wat moeilijker (dikke buik van de zwangerschap) ben ik nog steeds blij dat wij er voor gekozen hebben om haar tussen in te hebben.
Ik heb d'r nooit laten huilen en vind dat ook totaal niet nodig. Het is een onwijs vriendelijk en lief kind.
Dus ik heb niet het idee dat we iets verkeerd doen. En zoals je zegt: Ieder voor zich.
Dit is het voor ons :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_122209536
R-A welkom, wat een schatje.

Hier gaat het prima. Goede nacht gehad ook met 1 voeding en verder gewoon lekker slapen. Helaas nog niet in haar eigen bedje want zodra ik haar na de voeding op pak en weer neerleg wordt ze wakker. We gaan komend weekend het ledikantje even ombouwen tot cosleeper, misschien dat ik haar dan zo haar bed in kan schuiven. Ze lijkt ook wat verkouden. Rochelen, veel slijm en meer spugen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122209574
Gezellig Tally *;

Hoe gaan jullie dat straks doen met de baby erbij?

Wij hebben hier ook nog regelmatig peuter erbij in de loop van de nacht.
Dan ligt Seth tegen de muur, ik ernaast, dan peuter en manlief die z'n best moet doen niet uit bed te rollen :D
pi_122209652
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:26 schreef Kersjes het volgende:
Clubsoda, helemaal met je eens.
Maar dan kies je er toch voor om je op dat moment te laten leiden door de behoeftes van je kind?
Je kan je namelijk ook laten leiden door wat de mevrouw van het CB zegt. Of de buurvrouw met 'r afkeurende blik, of wie dan ook.
Ik ben wars voor afkeurende blikken en mijn cb is best heel tof, dus ja, ik doe inderdaad wat goed voelt voor ons allebei :D

Maar ik heb soms wel moeite dat er een idee lijkt te bestaan dat je richting de AP-kant gaat omdat je de behoeftes van je kind volgt en dat je mainstream bent omdat 'het zo lekker makkelijk is om je kind te laten huilen' of omdat het cb het zegt. Ik heb best wat dingen die me van te voren fijn en prettig leken (dragen is daar ook één van) overboord gezet omdat mijn kind er niets mee kan. Ik ben veel sturender en bepalender in zijn dagritme dan ik van plan was, maar hé, ik doe ook alleen maar wat mijn kind me opdraagt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')