abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122293881
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat vervelend dan voor hun dat ze niet nog wat potjes meer gevonden hebben om de winst geheel te laten verdampen op papier. :D
Misschien kunnen ze wat contribuanten aan dit topic uitnodigen dan, die zijn vrij vergaand qua fantasie :+
pi_122293940
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze wat contribuanten aan dit topic uitnodigen dan, die zijn vrij vergaand qua fantasie :+
Zou een xeno zijn ziel aan de duivel verkopen, of zou hij toch zo principieel zijn en zijn poot stijfhouden als men hem een offer doet wat in principe niet af te slaan is. :D
pi_122294115
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij had toch een huisje gekocht van mensen die het slachtoffer waren van een DSB woekerhypotheek en daarom hun huis met fors verlies moesten verkopen? (volgens mij heb je zelf het bedrag van 80k euro genoemd).
Verlies op hypotheek != verlies op huis.
Het huis zelf was zo'n 10k goedkoper dan zij het 1 1/2 jaar ervoor gekocht hebben. Die 10k doet dus niets aan mijn verhaal af. Voor 10k minder hypotheek was het een tussenwoning i.p.v. een hoekwoning geweest met voor de rest dezelfde layout en tuin.
Die mensen hebben inderdaad 80k restschuld overgehouden ja. DSB beleggingshypotheek + koopsompolissen + bouwdepot + opgehoogd bouwdepot (waar ze allemaal spullen voor hebben gekocht die ik er weer uit heb gesloopt omdat het door een klusbulgaar ofzo er in was gezet) + crisis + scheiding = 80k bij moeten lappen op de hypotheek. Maar dat betekent dus niet dat het huis 80k goedkoper was. Was het maar zo :P
Denk dat de bank daar niet mee accoord zou zijn gegaan. Of naja... de curator van de ex-bank in dit geval dan :P

Die mensen waren overigens vooral slachtoffer van zichzelf en niet zozeer van de bank. Hebben zich wat laten aansmeren (niet netjes van de bank, toegegeven), maar hebben het vervolgens grotendeels zelf verprutst. Financieel mismanagement en achterlijke planning, daar is geen postbus-51 campagne tegen opgewassen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_122294906
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou een xeno zijn ziel aan de duivel verkopen, of zou hij toch zo principieel zijn en zijn poot stijfhouden als men hem een offer doet wat in principe niet af te slaan is. :D
Welke ziel? :D

Maar even zonder gekheid: buitenlandse banken kunnen toch zonder al te veel problemen op de hypotheekmarkt actief zijn, sterker nog, concerns zoals Allianz hebben hier al een bankvergunning. Er zou zeker een markt zijn voor <60% hypotheken met een korting op de rente, want als er iets raar is in de NL markt is dat het 'Loan to Value'% bizar weinig impact op het rentetarief heeft. Ik bedoel, je bent niet verplicht om het hele assortiment van hypotheken aan te bieden, dus ik begrijp niet zo goed wat Blok denkt te kunnen doen, anders dan hopen.

Waarom ze het toch niet doen? Ik gok dat NL gewoon te klein voor ze is. Bovendien kunnen ze in securitisaties van de NL banken beleggen zonder alle operationeel gezeik, misschien heeft dat wel hun voorkeur.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:25:21 #80
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122297341
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welke ziel? :D

Maar even zonder gekheid: buitenlandse banken kunnen toch zonder al te veel problemen op de hypotheekmarkt actief zijn, sterker nog, concerns zoals Allianz hebben hier al een bankvergunning.
waarom mogen buitenlandse zorgverzekeraars hier niet de markt op dan
De NZA heeft slechts een beperkt aantal toelatingen voor de zorgverzekeraars
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122297647
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Verlies op hypotheek != verlies op huis.
Het huis zelf was zo'n 10k goedkoper dan zij het 1 1/2 jaar ervoor gekocht hebben. Die 10k doet dus niets aan mijn verhaal af. Voor 10k minder hypotheek was het een tussenwoning i.p.v. een hoekwoning geweest met voor de rest dezelfde layout en tuin.
Die mensen hebben inderdaad 80k restschuld overgehouden ja. DSB beleggingshypotheek + koopsompolissen + bouwdepot + opgehoogd bouwdepot (waar ze allemaal spullen voor hebben gekocht die ik er weer uit heb gesloopt omdat het door een klusbulgaar ofzo er in was gezet) + crisis + scheiding = 80k bij moeten lappen op de hypotheek. Maar dat betekent dus niet dat het huis 80k goedkoper was. Was het maar zo :P
Denk dat de bank daar niet mee accoord zou zijn gegaan. Of naja... de curator van de ex-bank in dit geval dan :P

Die mensen waren overigens vooral slachtoffer van zichzelf en niet zozeer van de bank. Hebben zich wat laten aansmeren (niet netjes van de bank, toegegeven), maar hebben het vervolgens grotendeels zelf verprutst. Financieel mismanagement en achterlijke planning, daar is geen postbus-51 campagne tegen opgewassen.
Naar mijn weten bestaan er ook geen slachtoffers van de DSB alleen maar idioten die erin stonken. Was idd niet super netjes van de DSB natuurlijk maar goed dat is met wel meer oplichters en slachtoffers het geval. Van hoe in vredesnaam kun je erin trappen. Dat een huis dan niet 80k goedkoper werd is ook niet zo raar. Die koopsompolis had namelijk helemaal niks met de waarde van het huis uit te staan. En vage verbouwingen maken het ook niet duurder ofzo.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:35:47 #82
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122297788
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Waarom ze het toch niet doen? Ik gok dat NL gewoon te klein voor ze is. Bovendien kunnen ze in securitisaties van de NL banken beleggen zonder alle operationeel gezeik, misschien heeft dat wel hun voorkeur.
is een herenafspraak, niet in elkaars gebied komen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122297912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:35 schreef HD9 het volgende:

[..]

is een herenafspraak, niet in elkaars gebied komen
Dat mag dus niet, waarom kan hier dan het Europees aanbestedingsbeleid niet gebruikt worden. Ach nee natuurlijk niet zodra in voordeel burger dan is het een slecht plan.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122303351
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

waarom mogen buitenlandse zorgverzekeraars hier niet de markt op dan
De NZA heeft slechts een beperkt aantal toelatingen voor de zorgverzekeraars
Wat hebben zorgverzekeraars hiermee te maken? Ofwel: wat zever je?
pi_122305136
quote:
'Woningverkopen veertig procent gedaald in januari'
AMSTERDAM - In januari zijn veertig procent minder woningen verkocht dan een jaar eerder. "Dit is precies het aantal dat in december meer werd verkocht", stelt Makelaarsland donderdag in zijn maandelijkse woningmarktindicator.

Volgens de makelaarsorganisatie is het totaal aantal woningverkopen in januari uitgekomen op 3500. Veel kopers hebben de aanschaf van een woning naar voren gehaald, omdat zij voor het einde van vorig jaar nog konden profiteren van de oude hypotheekregels.
http://www.nu.nl/geldzake(...)aald-in-januari.html
pi_122305286
quote:
De huizenprijzen zijn sinds de crisis in 2008 al met 16% gedaald. Is de bodem bijna in zicht, of moeten we rekening houden met nog een forse daling van de huizenprijzen?

In 2009 sprak EenVandaag met woningmarkt-adviseur Maartje Mertens en oud Robeco-topman Jaap van Duijn, die destijds al waarschuwden dat de huizenprijzen nog flink zouden dalen. Hoe kijken ze er nu tegen aan?
http://www.eenvandaag.nl/(...)g_in_de_woningmarkt_
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:01:08 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122307200
volgend jaar moet men 105% maximaal lenen
als je nu ene huis wil dan moet je eerst sparen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122307688
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
Woning + KK kunnen daar prima mee betaald worden toch?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 31 januari 2013 @ 18:17:42 #89
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_122307741
Bouwdepot erbij en je kunt verbouwen.
pi_122308522
Verstandige taal van Maartje Martens en Jaap van Duijn in 1vandaag.
pi_122308545
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
gokje: koop mijn boek! ;)

(wordt vast zodadelijk gevolgd door een commerciele boodschap van een bepaalde janksite)

[ Bericht 4% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 31-01-2013 18:57:38 ]
pi_122309103
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Wijkt het nog veel af van het verhaal wat je al een paar jaar van ze aan het spammen bent?
  donderdag 31 januari 2013 @ 19:13:29 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122309575
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Woning + KK kunnen daar prima mee betaald worden toch?
ja maar het gaat naar 100% en lager he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122309653
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
ja maar het gaat naar 100% en lager he
En wat heeft dat met volgend jaar te maken :?

quote:
pi_122309662
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 18:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

gokje: koop mijn boek! ;)

(wordt vast zodadelijk gevolgd door een commerciele boodschap van een bepaalde janksite)
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wijkt het nog veel af van het verhaal wat je al een paar jaar van ze aan het spammen bent?
Gewoon het linkje bekijken in plaats van gelijk oordelen.
pi_122310475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:15 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

[..]

Gewoon het linkje bekijken in plaats van gelijk oordelen.
Vat het maar in drie zinnen samen, dat lijkt me nuttiger voor de lezer alhier.
pi_122313897
quote:
5s.gif Op donderdag 31 januari 2013 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vat het maar in drie zinnen samen, dat lijkt me nuttiger voor de lezer alhier.
Dan ben ik zeker weer de boeman als er wat 'negatiefs' in staat.
pi_122314331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Dan ben ik zeker weer de boeman als er wat 'negatiefs' in staat.
Zolang je niet alles in het belachelijke probeert te trekken, niet spamt, en ook nog eens openstaat voor argumenten van mensen die het wellicht -terecht of onterecht- niet met je eens zijn, niet :) En als je geen kvg bent, natuurlijk.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:56:37 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122315219
quote:
Nou zeg, zelfs als je 106% nodig hebt, moet je straks een paar duizend euro (!!) bezitten om vele tonnen te mogen lenen...
censuur :O
pi_122315988
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Nou zeg, zelfs als je 106% nodig hebt, moet je straks een paar duizend euro (!!) bezitten om vele tonnen te mogen lenen...
Waarom zou je die moeten bezitten? Die kun je ook van familie lenen. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')