abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 februari 2013 @ 09:41:43 #276
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122455680
Om weer ontopic te gaan:
Ik heb zojuist hier in de omgeving eens de huurprijzen vergeleken: voor dezelfde prijs kan ik 40 vierkante meter meer huren, of dezelfde afmetingen voor 75 euro minder.
De catch: dat is tijdelijke verhuur, tot ze een gek vinden die de vraagprijs wil betalen en het huis koopt. Dus niet direct zinnig om te verhuizen, maar het geeft wel aan dat huurprijzen (hier in ieder geval) langzaam dalen door het toenemende aanbod.
censuur :O
  maandag 4 februari 2013 @ 09:47:25 #277
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122455752
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Om weer ontopic te gaan:
Ik heb zojuist hier in de omgeving eens de huurprijzen vergeleken: voor dezelfde prijs kan ik 40 vierkante meter meer huren, of dezelfde afmetingen voor 75 euro minder.
De catch: dat is tijdelijke verhuur, tot ze een gek vinden die de vraagprijs wil betalen en het huis koopt. Dus niet direct zinnig om te verhuizen, maar het geeft wel aan dat huurprijzen (hier in ieder geval) langzaam dalen door het toenemende aanbod.
er staan bij mij in de buurt al 6 maanden twee vrije sector eengezinswoningen leeg en te huur, dat is nog nooit voorgekomen sinds ik daar woon
Kennelijk is er wel een grens aan wat mensen kunen of willen betalen zelfs tijdelijke scheidingsvogels willen het niet voor die prijs
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122455939
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Om weer ontopic te gaan:
Ga dan maar eens op zoek naar een normale particuliere verhuurder waarbij je ook dit vind en verhuis, dan heb je meer vierkante meters en kun je jaarlijks bijna 1000 euro meer sparen voor je droomhuis te kopen. ^O^ Veel succes ermee.

In mijn optiek is hangt er gewoon een iets lagere prijs aan tijdelijke verhuur omdat de voorwaarden ook een stuk slechter zijn als vast verhuur.
  maandag 4 februari 2013 @ 10:17:43 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122456386
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:57 schreef Basp1 het volgende:
Ga dan maar eens op zoek naar een normale particuliere verhuurder waarbij je ook dit vind en verhuis, dan heb je meer vierkante meters en kun je jaarlijks bijna 1000 euro meer sparen voor je droomhuis te kopen. ^O^ Veel succes ermee.
Om die reden kijken we inderdaad af en toe rond :)

quote:
In mijn optiek is hangt er gewoon een iets lagere prijs aan tijdelijke verhuur omdat de voorwaarden ook een stuk slechter zijn als vast verhuur.
Wellicht. Daarom sta ik niet te springen om tijdelijk te huren, zo leuk is verhuizen nou ook niet.
pi_122456559
Antikraak is trouwen nog veel goedkoper wonen :D

Verhuizen is niet alleen niet leuk, maar kost vaak toch 1 maand overlap huur, en een redelijk wat geld voor het opknappen van de nieuwe woning (muren verven, iets op de vloer, gordijnen).
pi_122457061
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 09:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

er staan bij mij in de buurt al 6 maanden twee vrije sector eengezinswoningen leeg en te huur, dat is nog nooit voorgekomen sinds ik daar woon
Kennelijk is er wel een grens aan wat mensen kunen of willen betalen zelfs tijdelijke scheidingsvogels willen het niet voor die prijs
Ik zou ook niet bij nou in de buurt willen wonen, true :P
  maandag 4 februari 2013 @ 10:54:13 #282
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122457203
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:25 schreef Basp1 het volgende:
Verhuizen is niet alleen niet leuk, maar kost vaak toch 1 maand overlap huur, en een redelijk wat geld voor het opknappen van de nieuwe woning (muren verven, iets op de vloer, gordijnen).
Laatste keer kostte verhuizen 1 dag overlap :D
Vloeren/muren/gordijnen lagen/hingen er al. 't Is meer iets van sociale huur om alles er uit te trekken, particulier doet niemand dat.
pi_122457240
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 02:43 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ik het super oneens ben met dino, alleen dat 1 persoon kan beslissen op onderbuik gevoelens of jij hypo krijgt ja of nee, daar krijg ik rechtopstaande nekharen van.

Dat dat wel kan met een sollicitatie gesprek is natuurlijk wat anders. Daar volgt uit een jaar contract of minder en van allebei de kanten soort van direct opzegbaar. Een hypo gaat direct in voor langere tijd en niet zomaar opzegbaar van beide kanten. Dan mag dat best wel dichtgebakken zitten achter aardig wat administratieve regeltjes.
Nou, onderbuik zou wel goed in het tijdsgewricht passen :)

Zo moeilijk is dat toch niet, is toch heel normaal als je zaken doet? Je probeert in te schatten hoe stabiel iemands omgeving is, wat zijn mentaliteit is, of het iemand is die met tegenvallers kan omgaan en dan keuzes/prioriteiten kan stellen. Of hij support van zijn familie heeft als het misgaat. Of het een luie kloothommel is waar de gebraden kippen de mond in moeten vliegen, of het ambitieuze werker is. In welk vakgebied ie werkt, hoe het toekomst perspectief daar is, of het een joker is die elke drie maanden met ruzie vertrekt, of dat ie daar ook stabiliteit toont. Hoe zijn salarisontwikkeling is (ook relatief aan peers, kun je onder meer aan aflezen hoe blij zijn baas met hem is), wat zijn opleiding is, of hij vervolgcursussen naast zijn werk doet (mentaliteit). Wat zijn idee voor de toekomst, ambitie is (slow and steady, of is het een goudzoeker). En tenslotte vraag je een aantal referenties, die je vervolgens ook natrekt. Etc. etc.

Onderbuik? Dacht het niet. Zul je er wel eens naast zitten? Vast. Haal je er de meeste ongelukken eruit? Absoluut. En merk op dat dat voor beide partijen beter is.

En overigens zou ik liever lenen aan iemand die in een oude auto rijdt, en in zijn smerige werkkloffie voorbij komt ;)
pi_122457266
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Laatste keer kostte verhuizen 1 dag overlap :D
Vloeren/muren/gordijnen lagen/hingen er al. 't Is meer iets van sociale huur om alles er uit te trekken, particulier doet niemand dat.
je wilt over het algemeen toch de boel even opfrissen. Heb bij particuliere huur toch wel redelijk wat lopen klussen bij vrienden :D
pi_122457597
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

En overigens zou ik liever lenen aan iemand die in een oude auto rijdt, en in zijn smerige werkkloffie voorbij komt ;)
Van die werklui die met veel overwerken een bovenmodaal salaris halen maar op hun 50e opgebrand/afgekeurd thuis komen te zitten met een uitkering. ;)
pi_122458209
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van die werklui die met veel overwerken een bovenmodaal salaris halen maar op hun 50e opgebrand/afgekeurd thuis komen te zitten met een uitkering. ;)
In hun afbetaalde huis ;)
  maandag 4 februari 2013 @ 11:36:42 #287
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122458397
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:57 schreef 99.999 het volgende:
je wilt over het algemeen toch de boel even opfrissen. Heb bij particuliere huur toch wel redelijk wat lopen klussen bij vrienden :D
Zo'n huis hebben we ook bezichtigd en overgeslagen...
  maandag 4 februari 2013 @ 11:38:20 #288
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122458438
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou ook niet bij nou in de buurt willen wonen, true :P
nou je zou het niet eens weten, het is een omgeving met koop eengezinswoningen en duurdere schakelwoningen en enkele tientallen straten met vrije sectorhuur
  maandag 4 februari 2013 @ 11:39:38 #289
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122458465
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

huizen worden niet meer afbetaald, daar gaat men mee speculeren op de beurs SNS, KPN en TOMTOM aandelen
pi_122458478
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als ze zich niet teveel door het toen heersende sentiment hebben laten meeslepen (de aflossen is onzin golf) wel, anders hebben we van die gevallen zoals hierboven uit de televaag komen hun aflossing voor 100% in aandelen SNS zetten. :')
pi_122460327
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou, onderbuik zou wel goed in het tijdsgewricht passen :)

Zo moeilijk is dat toch niet, is toch heel normaal als je zaken doet? Je probeert in te schatten hoe stabiel iemands omgeving is, wat zijn mentaliteit is, of het iemand is die met tegenvallers kan omgaan en dan keuzes/prioriteiten kan stellen. Of hij support van zijn familie heeft als het misgaat. Of het een luie kloothommel is waar de gebraden kippen de mond in moeten vliegen, of het ambitieuze werker is. In welk vakgebied ie werkt, hoe het toekomst perspectief daar is, of het een joker is die elke drie maanden met ruzie vertrekt, of dat ie daar ook stabiliteit toont. Hoe zijn salarisontwikkeling is (ook relatief aan peers, kun je onder meer aan aflezen hoe blij zijn baas met hem is), wat zijn opleiding is, of hij vervolgcursussen naast zijn werk doet (mentaliteit). Wat zijn idee voor de toekomst, ambitie is (slow and steady, of is het een goudzoeker). En tenslotte vraag je een aantal referenties, die je vervolgens ook natrekt. Etc. etc.

Onderbuik? Dacht het niet. Zul je er wel eens naast zitten? Vast. Haal je er de meeste ongelukken eruit? Absoluut. En merk op dat dat voor beide partijen beter is.

Nou daar kan ik mij helemaal in vinden. Want meeste wat je nou aanhaalt is gewoon met cijfertjes aantoonbaar imo.

Wel jammer ik rij in oude auto en heb meestal geen pak aan. Hoe moeilijk het dan soms wel niet is om een tv te kopen. Dan blijkt toch heel vaak dat onderbuik gevoel naar voren te komen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122460417
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:45 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nou daar kan ik mij helemaal in vinden. Want meeste wat je nou aanhaalt is gewoon met cijfertjes aantoonbaar imo.
Volgens mij lepel ik 80% kwalitatieve en niet kwantitatieve informatie op.... ?
pi_122460895
quote:
VVD en PvdA drukken spoedbehandeling gluurverhoging door

VVD en PvdA zetten alles op alles om de gluurverhoging (de huurverhoging waarvoor in belastinggegevens van huurders wordt gekeken) in hoog tempo door de Tweede Kamer te jagen. Dankzij procedurele trucs van deze partijen staat de wet volgende week al op de Kameragenda.

De deadline van minister Blok, om vóór 1 maart een aangenomen wet te hebben, blijkt voor de regeringspartijen belangrijker dan zorgvuldige besluitvorming. Binnen een week had minister Blok de schriftelijke vragen van de Tweede Kamer beantwoord. In andere omstandigheden moet de Kamer zes tot acht weken op antwoorden wachten.
http://www.woonbond.nl/nieuws/3034
  maandag 4 februari 2013 @ 13:40:14 #294
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122462090
quote:
De angst zit heel diep bij onze verlichte leiders :Y

Maar het zal hun zeepbel niet redden *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122462248
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus de oplossing is dat iemand met verlies grond ter beschikking moet stellen, iemand moet het huis met verlies voor ons bouwen, en dat moet gefinancieerd worden met een lening waarop de verstrekker een verlies lijdt. :D

Slotje dan maar, dat we daar niet aan gedacht hebben :)
Waarom met verlies? Een hectare landbouwgrond kost laat ons zeggen 50.000 euro (of 5 euro per m²). Kosten voor bouwrijp maken (zonder in detail te treden) 120 euro per m². Dan is het verkopen van die bouwrijpe grond voor laat ons zeggen 200-240 euro per m² (in plaats van de 350 euro per m² nu) toch geen verlieslatende activiteit. Integendeel, zoals reeds gezegd, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de economie in zijn geheel.

Kan me bovendien niet inbeelden dat je op een kaveltje van 110 m² gelukkig kunt zijn (ik alvast niet) want een mens heeft gewoon wat vrije ruimte nodig.
pi_122462506
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:45 schreef Emu het volgende:

[..]

Waarom met verlies? Een hectare landbouwgrond kost laat ons zeggen 50.000 euro (of 5 euro per m²). Kosten voor bouwrijp maken (zonder in detail te treden) 120 euro per m². Dan is het verkopen van die bouwrijpe grond voor laat ons zeggen 200-240 euro per m² (in plaats van de 350 euro per m² nu) toch geen verlieslatende activiteit. Integendeel, zoals reeds gezegd, goed voor de werkgelegenheid en goed voor de economie in zijn geheel.
Een gemeente of ontwikkelaar koopt grond waar ze de intentie hebben om te bouwen echt niet voor 5 euro per vierkante meter. Bboeren zijn niet achterlijk. En 120 euro per vierkante meter voor bouwrijp maken is zeker bij wat grotere wijken (die een eigen rioolvoorziening nodig hebben en eventueel een ontsluitingsweg en wat groen) ook bepaald geen haalbare kaart.
  maandag 4 februari 2013 @ 15:14:39 #297
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122465158
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een gemeente of ontwikkelaar koopt grond waar ze de intentie hebben om te bouwen echt niet voor 5 euro per vierkante meter. Bboeren zijn niet achterlijk. En 120 euro per vierkante meter voor bouwrijp maken is zeker bij wat grotere wijken (die een eigen rioolvoorziening nodig hebben en eventueel een ontsluitingsweg en wat groen) ook bepaald geen haalbare kaart.
boeren verkopen graag voor 10 euro per m2, de marktwaarde van landbouwgrond is 60.000 euro per HA ofwel 6 euro per m2

in duitsland is dat slechts 12.000 per HA
pi_122465606
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:14 schreef HD9 het volgende:

[..]

boeren verkopen graag voor 10 euro per m2, de marktwaarde van landbouwgrond is 60.000 euro per HA ofwel 6 euro per m2

in duitsland is dat slechts 12.000 per HA
En dan?
  maandag 4 februari 2013 @ 15:27:16 #299
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122465654
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En dan?
nou dat is goeikope bouwgrond voor woningen
pi_122466012
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:27 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou dat is goeikope bouwgrond voor woningen
Heb ik ergens gemist dat er een nieuwe besluit ruimtelijke ordening is uitgegeven die opeens een hele stapel landbouwgronden tot bouwgronden bombardeerd. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')