abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:34:29 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202308

SimCity staat al sinds 1989 bij gamers bekend als DE steden bouw simulator op de PC. Na het succes van de voorgaande games in de serie hebben EA en Maxis besloten om de serie een reboot te geven. Daarom geen SimCity 5, maar gewoon SimCity.

Het doel moge duidelijk zijn. Een stad bouwen waarin je inwoners gelukkig zijn, je industrie op volle toeren draait en het geld met bakken tegelijk binnen stroomt! En voor het eerst in de geschiedenis kun je dit nu doen met je vrienden want SimCity ondersteunt multiplayer regio's tot 16 spelers.

In Nederland komt SimCity uit op 7 maart 2013.

Stadsplanning
Het succes van je stad is afhankelijk van je stadsplanning. Fabrieken kunnen niet op tijd openen als de Sims de hele ochtend in de file staan. Als de brandweerdekking te laag is, kan een vonkje je halve stad in de as leggen. Zonder een uitgebreid politiekorps bestaat je stad al snel uit achterbuurten vol ongelukkige Sims. Je moet de voor- en nadelen van de verschillende energiebronnen goed afwegen. Ga je voor vervuilende kolen, kies je voor milieuvriendelijke wind- en zonne-energie of gebruik je nucleaire energie. Je kunt ook te veel diensten inzetten die al je geld uitgeven!

Gebouwen aanpassen
Kavels bevatten gedetailleerde 3D-gebouwen die je kunt upgraden met modules om de functionaliteit van je stad te verbeteren. Plaats een ziekenhuis en voeg extra behandelkamers toe om meer Sims te genezen. Met een ambulancedienst vergroot je je medische bereik. Upgrade je brandweerkazerne door een extra garage toe te voegen met meer plek voor brandweerwagens, of stuur de wagens naar nabijgelegen steden door een hoofdkwartier te plaatsen. Speel extra modules vrij voor politiebureaus, studentenhuizen en nog veel meer. Hoe succesvoller je stad, hoe meer kavels je vrijspeelt.

Multi-city
Met Multi-city kun je hele regio's met steden veranderen en beïnvloeden. Nu kun je SimCity op nog grotere schaal spelen, aangezien je stad deel uitmaakt van een regio. Je kunt één of meerdere steden besturen in een open regio, in een afgeschermde regio die je deelt met de steden van vrienden of in je eigen persoonlijke regio. Elke stad in een bepaalde regio beïnvloedt de omliggende steden. Je keuzes zijn dus niet alleen bepalend voor je eigen stad, maar ook voor de steden van je vrienden. Word een goede buur en stuur brandweerwagens en politiemannen naar andere steden die in de problemen zitten, of bouw veel vervuilende fabrieken en zie de Sims in je regio ziek worden. Alles heeft met elkaar te maken!

Video's

Plaatjes

Fok! Regio
Nu er multiplayer in SimCity beschikbaar is gaan we natuurlijk met zijn alleen één of meerdere Fok! regio's maken. Voor zover nu bekend is zal de grootste beschikbare regio 16 steden ondersteunen en dus ruimte bieden aan 16 spelers. Hieronder vindt je een lijst met Fokkers die de verschillende regio's gaan volbouwen. Wil je er ook bij? Laat je Origin naam weten in dit topic en we zorgen dat je er bij komt te staan.

Fok! naam - Origin naam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OP door TigerXtrm

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 29-01-2013 17:39:07 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:46:21 #2
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202590
Die demo werkte niet meer bij mij gisteren bij iemand anders nog wel? Of enig idee hoe je die timer kan resetten of zo? :P
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:46:53 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202602
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:46 schreef sinepedraap het volgende:
Die demo werkte niet meer bij mij gisteren bij iemand anders nog wel? Of enig idee hoe je die timer kan resetten of zo? :P
Waarschijnlijk omdat ze hem offline hebben gehaald...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:47:24 #4
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122202619
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Yep offline.
Zou er al een hack voor uit zijn dat je weer kan spelen en dan ook onbeperkt ? :@
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:47:35 #5
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202622
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:46 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Waarom? :') Waarom moeten ze tegenwoordig zo in controle zijn? Is toch lomp je moet toch zeker zelf kunnen uitmaken wanneer je gaat spelen of zo :( Heb niet eens de kans gehad met m'n key :r
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:48:27 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:47 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ja daar was ik al bang voor. Waarom? :') Waarom moeten ze tegenwoordig zo in controle zijn? Is toch lomp je moet toch zeker zelf kunnen uitmaken wanneer je gaat spelen of zo :( Heb niet eens de kans gehad met m'n key :r
Er is van te voren aangegeven dat de demo van dan tot dan zou zijn :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122202658
En daarbij was 't geen demo maar een beta..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:49:19 #8
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202666
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:48 schreef Troel het volgende:

[..]

Er is van te voren aangegeven dat de demo van dan tot dan zou zijn :P
Ik startte hem zaterdag volgens mij heel even op en toen deed die het niet. Toen gister geprobeerd en toen deed die het weer niet. Dus nee ik ben er niet zo te spreken over, sowieso verplicht met internet verbonden zijn om te gamen :')
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122202726
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:49 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik startte hem zaterdag volgens mij heel even op en toen deed die het niet. Toen gister geprobeerd en toen deed die het weer niet. Dus nee ik ben er niet zo te spreken over, sowieso verplicht met internet verbonden zijn om te gamen :')
Zaterdag lagen de servers er blijkbaar uit. Dat is in de loop van de dag wel weer goed gekomen btw. Een van de dingen die ze waarschijnlijk hebben willen testen. Van te voren was aangekondigd dat de beta speelbaar zou zijn t/m maandag 12:00uur.

Dus kop op, niet zo huilen.

Ik baal er ook van dat ik afgelopen weekend niet heb kunnen spelen. Kon het afgelopen weekend gewoon weg niet (dus ook geen key etc. aangevraagd). Jammer, maar helaas. Nu maar ff het internet een beetje afscrollen hoe de reacties zijn van degene die wél hebben kunnen spelen en dat stelt me tot op heden niet teleur.

Ik kan haast niet wachten tot SC speelbaar is.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:51:44 #10
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122202727
quote:

[..]

Naja, je gaat er wel permanent naartoe.
Internet is een algemeen goed, bijna iedereen heeft het wel.
Ik haat het ook, maar er is weinig wat we eraan kunnen doen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:51:52 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202730
quote:

[..]

Zaterdag waren er inderdaad problemen. Gisteren zou op een bepaalde tijd de beta eruit gaan, dus tja, als je het daarna probeert, dan kan je er niet veel mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:52:34 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Dit dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122202762
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef lipjes het volgende:

[..]

Naja, je gaat er wel permanent naartoe.
Internet is een algemeen goed, bijna iedereen heeft het wel.
Ik haat het ook, maar er is weinig wat we eraan kunnen doen
Is ook haast niet anders mogelijk om cheaten zoveel mogelijk tegen te gaan, gelet op de global market van grondstoffen. (Wat mij een ongelooflijke diepgang lijkt te geven aan het spel).
pi_122202765
quote:
be one of a limited number of gamers to experience the Beta Weekend Event from January 25th-27th 2013.
Jammer, proefperiode is voorbij.
🐱
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:53:35 #15
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:51 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Zaterdag lagen de servers er blijkbaar uit. Dat is in de loop van de dag wel weer goed gekomen btw. Een van de dingen die ze waarschijnlijk hebben willen testen. Van te voren was aangekondigd dat de beta speelbaar zou zijn t/m maandag 12:00uur.

Ik baal er ook van dat ik afgelopen weekend niet heb kunnen spelen. Kon het afgelopen weekend gewoon weg niet (dus ook geen key etc. aangevraagd). Jammer, maar helaas. Nu maar ff het internet een beetje afscrollen hoe de reacties zijn van degene die wél hebben kunnen spelen en dat stelt me tot op heden niet teleur.

Dus in de tijd dat ze zeiden dat die werkt probeerde ik hem te spelen en werkte die niet en dan moet ik niet klagen :')

Sorry maar ben ik de enige die het dan logisch vind dat er een "excuses voor het ongemak, hier hebben jullie een extra dag" dan wel op z'n plaats vind? :P
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:54:26 #16
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122202805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:52 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Is ook haast niet anders mogelijk om cheaten zoveel mogelijk tegen te gaan, gelet op de global market van grondstoffen. (Wat mij een ongelooflijke diepgang lijkt te geven aan het spel).
Ja dat is waar, maar soms kan je ook te ver doorslaan.
Ik zou namelijk hier graag ook een SP van zien zodat je ook als je internet eruit ligt zelf kan spelen.
Zelfde is bijvoorbeeld bij BF3, zonder internet kan ik niet eens de SP spelen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:54:57 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_122202827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Dus in de tijd dat ze zeiden dat die werkt probeerde ik hem te spelen en werkte die niet en dan moet ik niet klagen :')

Sorry maar ben ik de enige die het dan logisch vind dat er een "excuses voor het ongemak, hier hebben jullie een extra dag" dan wel op z'n plaats vind? :P
Dat denk ik wel. Juist die laatste 12 uur op de maandag is er vast al vanaf het begin aan vast geplakt om die test mogelijk te kunnen maken. Wees blij dat er uberhaupt de mogelijkheid bestond.
Iets met vingers, hand enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122202853
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja dat is waar, maar soms kan je ook te ver doorslaan.
Ik zou namelijk hier graag ook een SP van zien zodat je ook als je internet eruit ligt zelf kan spelen.
Zelfde is bijvoorbeeld bij BF3, zonder internet kan ik niet eens de SP spelen
Crackje erover en klaar.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:51 #19
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202860
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Juist die laatste 12 uur op de maandag is er vast al vanaf het begin aan vast geplakt om die test mogelijk te kunnen maken. Wees blij dat er uberhaupt de mogelijkheid bestond.
Iets met vingers, hand enzo.
Ja ok maar ze zeggen dus op die dag kan het en dan kan het die dag niet en dan doen ze niet ff 1 dag langer. Dat is toch gewoon logisch?
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:56:34 #20
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122202887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:55 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Crackje erover en klaar.
Ja, maar dan moet ik een spel wat ik legaal heb gekocht gaan cracken, beetje raar is het niet.

Steam heeft daarbij een prima offline functionaliteit.
Kan ik het meerendeel van mijn games ook spelen als ik geen internet heb
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:57:51 #21
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122202930
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:56 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet ik een spel wat ik legaal heb gekocht gaan cracken, beetje raar is het niet.

Steam heeft daarbij een prima offline functionaliteit.
Kan ik het meerendeel van mijn games ook spelen als ik geen internet heb
Steam gebruik ik alleen nog maar offline eigenlijk. Scheelt een hoop gedoe ^O^ Geen zeurende mensen aan je kop en zo :P

En het duurt soms zo fucking lang als die alles online moet updaten etc
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122203001
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:55 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ja ok maar ze zeggen dus op die dag kan het en dan kan het die dag niet en dan doen ze niet ff 1 dag langer. Dat is toch gewoon logisch?
Het heeft zaterdag wel gekunnen, alleen niet op het moment dat jij wilde spelen. Maar ik vind dat Maxis tijd genoeg heeft gegeven (van vrijdag 18:00 tot maandag 12:00). Er zijn veel keys uitgegeven, waarschijnlijk om te kijken wanneer bij welke capaciteit de server het zou begeven. Waardevolle informatie voor later. Dat jij later niet meer de mogelijkheid hebt gehad om te spelen is zuur voor jouw, maar niet meer dan dat.

Verder wordt SC volgens mij niet via Steam aangeboden maar alleen via Origin.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:01:21 #23
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122203040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:59 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Het heeft zaterdag wel gekunnen, alleen niet op het moment dat jij wilde spelen. Maar ik vind dat Maxis tijd genoeg heeft gegeven (van vrijdag 18:00 tot maandag 12:00). Er zijn veel keys uitgegeven, waarschijnlijk om te kijken wanneer bij welke capaciteit de server het zou begeven. Waardevolle informatie voor later. Dat jij later niet meer de mogelijkheid hebt gehad om te spelen is zuur voor jouw, maar niet meer dan dat.

Verder wordt SC volgens mij niet via Steam aangeboden maar alleen via Origin.
Als het net dat uurtje was dan snap ik het wel, dacht straks was het de hele zaterdag of zo. Maar alsnog: als je iets belooft hou je je daar aan. En je komt altijd met een compromis naar je trouwe (potentiële) klanten. Dat is gewoon goed zaken doen :P

Origin heb ik alleen voor BF3. Geen idee of dat offline kan in m'n eentje tegen bots of zo
Mijn nieuwe ondertitel
pi_122203088
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:01 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Als het net dat uurtje was dan snap ik het wel, dacht straks was het de hele zaterdag of zo. Maar alsnog: als je iets belooft hou je je daar aan. En je komt altijd met een compromis naar je trouwe (potentiële) klanten. Dat is gewoon goed zaken doen :P

Origin heb ik alleen voor BF3. Geen idee of dat offline kan in m'n eentje tegen bots of zo
Sinds Bad company 2 heeft Battlefield geen Singelplayer Conquest tegen bots meer, want elk spel moet tegenwoordig een zo slecht mogelijk verhaal hebben met allemaal QTE's zodat het op een kut film lijkt.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:05:06 #25
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_122203121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:03 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Sinds Bad company 2 heeft Battlefield geen Singelplayer Conquest tegen bots meer, want elk spel moet tegenwoordig een zo slecht mogelijk verhaal hebben met allemaal QTE's zodat het op een kut film lijkt.
Dat is ook kut. Stel je zit een keer ergens en wilt gewoon lekker chillen en rustig spelen is dat geen optie meer. In BF3 ben ik namelijk zo slecht, de hele tijd nakken allemaal van die buikliggers in de bosjes mij, treurig wordt er gespeeld soms.

BF1942 heb ik vaak met bots gespeeld en zo ook met een paar vrienden erbij op lan dat was geniaaal _O_
Mijn nieuwe ondertitel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')