gietijzer is wel te lassen, en het spruitstuk van een arosa zal misschien nog wel in een keukenoven op te warmen zijn tot 150 graden.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou effe goed kijken wat er aan de hand is; kijk eerst even of je het euvel kunt lokaliseren met het spruitstuk (?) erop, want zulke scheurtjes zijn meestal minimaal, het kan zomaar zijn dat je het niet kunt vinden als hij eraf is.
Haal je 'spruitstuk' en 'voorpijp' niet door elkaar trouwens? het spruitstuk zit tegen de kop gebout, dat is het verloop van 4 cilinders naar een flens van één of 2 pijpen, dat is vaak van gietijzer, en dus heel slecht (zeg maar: niet) te lassen. Daar tegenaan zit meestal de voorpijp met de kat en evt de eerste demper.
Duur grappie zo te zien, zou fijn zijn als het dicht te bakken is.
je moet de spanning er ook nog uit kloppen voordat de las is afgekoeld, dit kan bijvoorbeeld met een luchthamer. wel opletten dat de koude perslucht niet richting werkstuk waaitquote:Op maandag 28 januari 2013 18:30 schreef Barcaconia het volgende:
Heel klein scheurtje gaat opzich wel volgens densmee zijn methode. Maar je hebt alsnog een grote kans dat er veel spanning in het materiaal komt waardoor het binnen korte tijd naast de las weer verder scheurt.
Volgorde komt niet zo nauw, gewoon beetje gelijkmatig vastdraaien.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:12 schreef boegschroef het volgende:
Wat is trouwens de juiste manier van het monteren van een uitlaatspruitstuk?
Kruislinks van binnen naar buiten werken net als de cilinderkop? En dan in 2 of 3 stappen of maakt dit niet zoveel uit?
Op een spruitstuk? Dream onquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:44 schreef DonJames het volgende:
Anders een tubetje GunGum halen bij de Halfords!
Da's veel makkelijker te doen met een zwikkie PVC bochies en een pot lijm van de Gammaquote:Op woensdag 6 februari 2013 10:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee man, spruitstuk weggooien en gewoon een nieuwe boetseren!
Dat lijkt me ook de betere optie.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:44 schreef sijs het volgende:
en mocht het het geval zijn is een spruitstuk van de sloop de beste optie, gietijzer laat zich heel slechtlassen
Ik had een klein scheurtje en die man had spul erop gesmeerd om het te fixen volgens mijquote:Op maandag 28 januari 2013 17:31 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zou effe goed kijken wat er aan de hand is; kijk eerst even of je het euvel kunt lokaliseren met het spruitstuk (?) erop, want zulke scheurtjes zijn meestal minimaal, het kan zomaar zijn dat je het niet kunt vinden als hij eraf is.
Haal je 'spruitstuk' en 'voorpijp' niet door elkaar trouwens? het spruitstuk zit tegen de kop gebout, dat is het verloop van 4 cilinders naar een flens van één of 2 pijpen, dat is vaak van gietijzer, en dus heel slecht (zeg maar: niet) te lassen. Daar tegenaan zit meestal de voorpijp met de kat en evt de eerste demper.
Duur grappie zo te zien, zou fijn zijn als het dicht te bakken is.
op de uitlaat zelf kun je gerust gomgom ofzo iets smeren maar op het spruitstuk heeft dat geen enkele zinquote:Op zaterdag 8 november 2014 01:18 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ik had een klein scheurtje en die man had spul erop gesmeerd om het te fixen volgens mij
Doet het nu nog steeds na 3 1/2 maand
Uitlaatspruitstuk pakking was lek dus die werd vervangen en toen zei die datquote:Op zaterdag 8 november 2014 02:29 schreef densmee het volgende:
[..]
op de uitlaat zelf kun je gerust gomgom ofzo iets smeren maar op het spruitstuk heeft dat geen enkele zin
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:30 schreef Barcaconia het volgende:
Heel klein scheurtje gaat opzich wel volgens densmee zijn methode. Maar je hebt alsnog een grote kans dat er veel spanning in het materiaal komt waardoor het binnen korte tijd naast de las weer verder scheurt.
Ik schaam me er ook niet voorquote:Op donderdag 23 april 2015 10:21 schreef Sounddragon het volgende:
Whehe, we wachten op de 'zie je nou wel' posts
Ach, 2 jaar en 40k km verder. Goeie deal als 't laswerk toch gratisz was.quote:
Liefst al hechten gemonteerd op de auto, want nu is de spanning een beetje 'opgelost'quote:Op donderdag 23 april 2015 13:07 schreef densmee het volgende:
Nou de scheur netjes uitslijpen en dan weer dichtlassen
In een arosaquote:Op donderdag 23 april 2015 21:55 schreef Fer het volgende:
Nieuwe spruit laten maken, 4 -> 2 pijpen, cil 1&2 in 1 pijp, 3&4 in een andere. Dan krijg je als ik het goed heb een soort V-twin of boxer geluid. bom bom bom bom bom..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |