abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 16:57:56 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122423532
quote:
11s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, kan iemand me hier advies geven? Mijn pickupnaald is al in geen eeuwigheid vervangen en hoewel ik geen idee heb hoe lang die dingen mee gaan lijkt het me een goed plan een keer een nieuwe te kopen. Er zit een VL-37G kop in met een ND-137G naald. Waar kan ik het beste een nieuwe naald kopen? En moet ik alleen een naald hebben zoals ik soms zie of een hele nieuwe kop kopen? :9
Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_122423604
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zo'n kop heet een cartridge... (dat is makkelijker zoeken) en het ligt er een beetje aan soms is een naald voldoende (als hij makkelijk te vervangen is, en het element (ander woord voor cartridge) nog goed is. Een naald vervangen is wel makkelijker als een hele cartridge want die moet je dan opnieuw uitlijnen enzo.
Hoe bedoel je uitlijnen? :o Ik kan de cartridge zo van de arm (weer verkeerde term waarschijnlijk ;() afhalen, ook de naald (inclusief dat gele plastic blokje :')) uit de cartridge halen is geen probleem.
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 17:04:44 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122423889
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 16:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bedoel je uitlijnen? :o Ik kan de cartridge zo van de arm (weer verkeerde term waarschijnlijk ;() afhalen, ook de naald (inclusief dat gele plastic blokje :')) uit de cartridge halen is geen probleem.
Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...

(kort gezegd je cartridge hoeft niet altijd exact haaks op de arm te staan je kunt hem stellen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_122423948
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zitten kleine verschillen in hoe een naald in een cartridge staat, en die cartridge schoef je dus op de kop van de arm (verschilt ook per model). Als je alleen de naald (stylus) in de huidige cartridge vervangt dan is dat niet nodig...

(kort gezegd je cartridge hoeft niet altijd exact haaks op de arm te staan je kunt hem stellen)
Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen? :') En weet je misschien waar ik het beste een stylus kan kopen? :)
  Moderator zondag 3 februari 2013 @ 17:09:31 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_122424172
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar heb ik dat dan compleet verneukt net door de cartridge van de arm af te halen? :') En weet je misschien waar ik het beste een stylus kan kopen? :)
Nee hoor vaak kun je de cartridge met kop en al er af schroeven en dan kun je hem gewoon weer terug plaatsen en dan is er niets aan de hand.

sylussen kun je overal wel kopen heb zo geen ervaring wat het beste is...

trouwens calibreren van een cartridge/stylus doe je met zo'n plaat



daar staat een roostertje en wat punten op en dan moet je hem zo zetten dat hij goed haaks op de groef loopt.

Ik denk trouwens dat als ik ooit mijn naald vervang dat ik dat gewoon laat doen bij een hi-fi winkeltje.

(wordt wel eens tijd denk ik :D )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_122431478
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Namen en rugnummers willen we horen! :P
Ah, ja, excuus, hier komen ze:

• Suzanne Vega - Solitude Standing
• Spinvis - Spinvis
• Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
• Kill Bill Vol. 1 OST
• Tracy Chapman - Tracy Chapman
• Grease ;)
• Massive Attack - Protection

Als iemand nog goede suggesties heeft voor must-haves? Voed mij op! ;)
pi_122431518
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 15:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Die is dus ter revisie bij Dr. Thorens ;). Duurt een week of 2. Had wel een leentafel meegekregen maar toen hij die testte kwam hij erachter dat hij bromde en er een kanaal af en toe wegviel. We hebben het nog geprobeerd te fixen daar maar helaas... dus daarop luisteren is ook niet echt tof nu. Hopelijk volgende week m'n eigen tafel weer terug in super staat!
Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ik :@
  zondag 3 februari 2013 @ 20:31:28 #133
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_122434178
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:31 schreef swoopie het volgende:
Ah, een picdisc noem je dat dus! Mooie set! De verkoper waar ik gisteren mijn speler gekocht heb demonstreerde hem met een zo'n disc van Nirvana. Ziet er toch erg cool uit.
Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typen :)
Let er wel op dat vele picdiscs minder zijn qua geluidskwaliteit. Het ziet er leuk uit, maar er gaat niks boven een 180/200gr plaatje :)
pi_122441887
Nieuw vinylkastje gemaakt:



Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2013 22:17:59 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 22:18:40 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_122442030
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:
Nieuw vinylkastje gemaakt:

[ afbeelding ]

Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.
Netjes. ^O^ :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 3 februari 2013 @ 22:50:33 #136
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_122444490
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:46 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, ja, excuus, hier komen ze:

• Suzanne Vega - Solitude Standing
• Spinvis - Spinvis
• Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
• Kill Bill Vol. 1 OST
• Tracy Chapman - Tracy Chapman
• Grease ;)
• Massive Attack - Protection

Als iemand nog goede suggesties heeft voor must-haves? Voed mij op! ;)
In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_122446046
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:16 schreef Elvander het volgende:
Nieuw vinylkastje gemaakt:

[ afbeelding ]

Morgen gaan de lp-tjes erin.
Nog even nadenken over een prettige sortering.
Ziet er goed uit!! Ik moet binnenkort ook zoiets gaan maken, maar dan wat kleiner (ong. 2 van die vakken). Nu staan m'n platen nog tegen de muur haha
  maandag 4 februari 2013 @ 10:14:39 #138
37295 Luigi
mario pls
pi_122456304
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:47 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ah, oeps, ik dacht dat de operatie al geslaagd was... te druk met mijn eigen avontuurtje denk ik :@
Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.
pi_122473941
Luigi = Servor?
  maandag 4 februari 2013 @ 19:07:26 #140
37295 Luigi
mario pls
pi_122474483
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:56 schreef Altijdgriep het volgende:
Luigi = Servor?
Check ;).
pi_122476459

Gister gekocht. Fijne plaat!
pi_122481662
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 20:31 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ja, voluit geschreven is het een 'picture disc'. Ik had ff geen zin om de twee hele woorden te typen :)
Let er wel op dat vele picdiscs minder zijn qua geluidskwaliteit. Het ziet er leuk uit, maar er gaat niks boven een 180/200gr plaatje :)
Had al zo'n vermoeden ;) Toch jammer dat de kwaliteit minder is. Blijkbaar gaat het bij zulke platen dus meer om het gimmick-gehalte dan de kwaliteit.
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 22:50 schreef Amoeba het volgende:

[..]

In The Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel, om maar even een naam te laten vallen.
Hm, zit hem nu even via Jijbuis te luisteren, maar is toch niet helemaal mijn ding, maar dank voor de suggestie!

Ben momenteel op zoek naar Vinyl van Morphine (Like Swimming) en Enigma (MCMXC). Enigma is wel te vinden, maar alleen vanuit het buitenland te bestellen. Morphine heb ik alleen Cure for Pain nog gevonden.
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Haha, geeft niets. Hopelijk heb ik 'm a.s. weekend weer in huis. Of anders het weekend er op. Geduld is een schone zaak ook al heb ik het niet. In de tussentijd vermaak ik me met aanverwante zaken: nieuw buisje voor m'n voorversterker, moet nog een goed stekkerblok monteren en ik ben nog van plan om de draaitafel aan de muur te bevestigen. Maar dat laatste wordt nog wel wat, ik heb zo'n beetje alleen houten tussenmuren in de buurt en ik vraag me af hoe zinvol dat dan wordt. Of ik moet een stukje plank opofferen ergens. Ga ik nog over nadenken van de week. Heb al wel gezien dat de wall mounts van bijv. ProJect kennelijk goed passen bij een Thorens qua formaat. Maar die zijn wel prijzig.
Volgens mij is alles van Pro-ject prijzig... ;) Ik help je hopen dat je je speler snel terug hebt! Ondertussen genoeg om je bezig te houden als ik het zo lees ja... wat een project :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:19:46 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_122497497
Nou, ik ben er al uit. Gisteren even aan het meten geweest en dankzij het duraline rails systeem wat er al hangt kan de draaitafel redelijk simpel aan de wand, gelukkig. Kwestie van wat diepere beugels halen en even wat nieuwe planken halen. Levert me gelijk weer wat buro ruimte op. En op dat buro staat ie echt te gammel, bij het minste of geringste slaat -ie over. Het zal niet ultiem zijn qua trillingen maar op zich hangen de planken die er nu hangen vrij solide dus dat komt denk ik wel goed. En als de speler terug komt van Dr. Thorens is -ie voorzien van een mooie trespa plaat in de bodem, dat zal ook wel wat doen denk ik ;).
pi_122504602
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:19 schreef Luigi het volgende:
Nou, ik ben er al uit. Gisteren even aan het meten geweest en dankzij het duraline rails systeem wat er al hangt kan de draaitafel redelijk simpel aan de wand, gelukkig. Kwestie van wat diepere beugels halen en even wat nieuwe planken halen. Levert me gelijk weer wat buro ruimte op. En op dat buro staat ie echt te gammel, bij het minste of geringste slaat -ie over. Het zal niet ultiem zijn qua trillingen maar op zich hangen de planken die er nu hangen vrij solide dus dat komt denk ik wel goed. En als de speler terug komt van Dr. Thorens is -ie voorzien van een mooie trespa plaat in de bodem, dat zal ook wel wat doen denk ik ;).
Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:23:20 #145
37295 Luigi
mario pls
pi_122504881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:16 schreef swoopie het volgende:

[..]

Hm, ik dacht eerst dat je je platenspeler verticaal ging hangen en dat wierp weer allerlei vragen bij me op, maar je gaat gewoon een plankje aan de muur hangen begrijp ik? Of alleen beugels waar hij op komt te rusten? Ik heb hem nu op een redelijk solide kastje van de Ikea staan (Galant serie geloof ik). Solide genoeg.
Nee nee vertical is geen succes. :D. Zijn er maar een paar van die dat kunnen geloof ik. Hij staat nu op een (IKEA ;) ) buro maar dat is echt heel simpel een werkblad met vier poten... staat alle kanten op te wiebelen. Plus dat ik er naast zit wanneer ik achter de PC zit en er nog al eens tegen aan gestoten kan worden...

Plankdragertjes zijn binnen, vanavond even hout op maat laten zagen, die stukken krijg ik niet mee op de fiets ;).
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:00:30 #146
37295 Luigi
mario pls
pi_122526077
Zo, dat ging soepel. De plank hangt en de spullen passen er perfect op:



(ja onduidelijk maar donkere zolder + telefoon pic... het gaat om het idee ;) )

vlnr: voeding voor de pre-amp, de Dynavox ET100 eindversterker, de Dynavox TPR2 pre-amp en daarnaast de leen Thorens van Dr. Thorens. Het blijft een beetje tobben met de ruimte op zo'n zoldertje en dit is verre van een ideale setup maar al wel vele malen beter dan de setup op het wankele burootje. In de plank, de dragers en de speler zelf zit amper beweging nu. Morgen maar ff op m'n gemakje bekabelen :).
pi_122533593
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:00 schreef Luigi het volgende:
Zo, dat ging soepel. De plank hangt en de spullen passen er perfect op:

[ afbeelding ]

(ja onduidelijk maar donkere zolder + telefoon pic... het gaat om het idee ;) )

vlnr: voeding voor de pre-amp, de Dynavox ET100 eindversterker, de Dynavox TPR2 pre-amp en daarnaast de leen Thorens van Dr. Thorens. Het blijft een beetje tobben met de ruimte op zo'n zoldertje en dit is verre van een ideale setup maar al wel vele malen beter dan de setup op het wankele burootje. In de plank, de dragers en de speler zelf zit amper beweging nu. Morgen maar ff op m'n gemakje bekabelen :).
Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagje ;) Waarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?

En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
  Designer woensdag 6 februari 2013 @ 02:49:04 #148
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_122539930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagje ;) Waarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?

En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.

Ook in "normale" hifiversterkers zit dit, alleen dan samen in één doosje. Bij sommige duurdere versterkers zitten ze gewoon soms los verpakt. :P
🐙
  woensdag 6 februari 2013 @ 07:37:43 #149
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_122540574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:54 schreef swoopie het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit! Gelijk weer een vraagje ;) Waarom een eindversterker en een pre-amp? Wat is het doel van de eindversterker?

En, nu we het toch over versterkers hebben. Ik heb mijn setup momenteel aan de line-in van mijn PC hangen, maar ik moet in Windhoos (7) het niveau van de line-in op 10% zetten anders is de output van de versterker blijkbaar veel te hoog en vervormt alles enorm. Enig idee of dit normaal is?
Je kunt de line in op een of andere manier niet perongelijk op phono zetten?
nerovetsrethca
pi_122541193
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Een pre-amp kan geen speakers aandrijven. Een pre-amp maakt het signaal van je audio apparatuur geschikt voor de versterker die je speakers aandrijft. Ook zit bij de pre-amp de volumeregeling.

Ook in "normale" hifiversterkers zit dit, alleen dan samen in één doosje. Bij sommige duurdere versterkers zitten ze gewoon soms los verpakt. :P
Ah, zo, tuurlijk. Ik ging er vanuit (geen idee waarom) dat Luigi buiten de foto ook nog audio-apparatuur had staan. Maar idd, ik snap het nu! Dank.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')