Het klopt dat het vaak zo is dat er bepaalde situaties gebeuren, en dat de manier hoe diegene hiermee omgaat (wat vaak samenhangt met leermomenten van vroeger/opvoeding) invloed heeft op de nasleep van zoiets.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Hoe cliché het ook gemaakt wordt door o.a. films en series, blijkt wel degelijk dat een situatie in de jeugd voor een verstoord beeld van zichzelf/de wereld zorgt.
Vaak gaan mensen gewoon "door" met het leven, maar uiteindelijk komen ze zichzelf altijd tegen waardoor ze vaak hulp gaan zoeken.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het klopt dat het vaak zo is dat er bepaalde situaties gebeuren, en dat de manier hoe diegene hiermee omgaat (wat vaak samenhangt met leermomenten van vroeger/opvoeding) invloed heeft op de nasleep van zoiets.
Dit vind ik altijd een beetje raar aan FOK!, zodra het écht ergens over gaat is het meteen weer te extreem. Natuurlijk is het belangrijkste dat TS naar de hulpverlening gaat, maar het is niet zo dat er helemaal geen advies kan worden gegeven verder.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:41 schreef Re het volgende:
dit zijn nou niet de topics die we graag willen in R&P, en het enige echte advies wat gegeven kan worden is om hulp te zoeken en als je dat al doet, andere hulp of een manier vinden om het wel onder de aandacht te brengen van je hulpverleners
Vind dat je zeker een punt hebt maar dan zou eerst de policy gewijzigd moeten worden. En dat lijkt me ook niet gewenst omdat je dan een onderscheid moet maken tussen automutilatie-topics die wel kunnen en die niet kunnen. Het is handiger om daar een duidelijke lijn in te trekken zoals nu het geval is.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een beetje raar aan FOK!, zodra het écht ergens over gaat is het meteen weer te extreem. Natuurlijk is het belangrijkste dat TS naar de hulpverlening gaat, maar het is niet zo dat er helemaal geen advies kan worden gegeven verder.
Nu weet ik dat ik naar de mening van de meeste FOK!ers heel erg "provocerend" ben, maar ik vind serieus dat FOK!ers dingen wel erg snel de "ver van mijn bed show" vinden. Daarnaast geeft de titel duidelijk aan waar het over gaat en word de "misdaad" niet verheerlijkt. Dus ik zie totaal het probleem niet.
Dat is mijn bescheiden mening, maar misschien dat ik die mening ergens anders op had moeten werpen.
quote:Topics/Posts van users met verregaande problematiek waar FOK! niet bij kan helpen worden gesloten/verwijderd en meestal gevolgd door een ban.
Bijvoorbeeld:
• • topics/posts over het willen plegen van zelfmoord
• • topics/posts over je snijgedrag
• • topics/posts over weigering van medicatie
• • topics/posts over experimenteren met en/of verhandelen van medicatie
dat eerste komt uit het feit dat wij maar een stelletje vrijwilligers zijn zonder de juiste achtergrond, dit is problematiek die te zwaar kan zijn voor FOK!. Aan de andere kant is het nuttig om stopervaringen te delen.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een beetje raar aan FOK!, zodra het écht ergens over gaat is het meteen weer te extreem. Natuurlijk is het belangrijkste dat TS naar de hulpverlening gaat, maar het is niet zo dat er helemaal geen advies kan worden gegeven verder.
Nu weet ik dat ik naar de mening van de meeste FOK!ers heel erg "provocerend" ben, maar ik vind serieus dat FOK!ers dingen wel erg snel de "ver van mijn bed show" vinden. Daarnaast geeft de titel duidelijk aan waar het over gaat en word de "misdaad" niet verheerlijkt. Dus ik zie totaal het probleem niet.
Dat is mijn bescheiden mening, maar misschien dat ik die mening ergens anders op had moeten werpen.
Ik snap het ook wel van FOK!, maar er word een dikke vette streep getrokken op een punt waar die streep naar mijn mening niet hoort.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind dat je zeker een punt hebt maar dan zou eerst de policy gewijzigd moeten worden. En dat lijkt me ook niet gewenst omdat je dan een onderscheid moet maken tussen automutilatie-topics die wel kunnen en die niet kunnen. Het is handiger om daar een lijn in te trekken.
[..]
Dat snap ik natuurlijk ook compleet. Alleen vind ik dan persoonlijk dat daar zeer duidelijk moet zijn dat de persoon in kwestie advies moet vragen aan een hulpverlener en dan in de meeste gevallen de huisarts. Je kan dan bijvoorbeeld ook het nummer plaatsen van stichting 113 en dergelijke, die wel professionals in dienst hebben, i.p.v. dat je het weigert in het forum, waardoor er gewoon een uitlaatklep minder is.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
dat eerste komt uit het feit dat wij maar een stelletje vrijwilligers zijn zonder de juiste achtergrond, dit is problematiek die te zwaar kan zijn voor FOK!. Aan de andere kant is het nuttig om stopervaringen te delen.
En dat FOK!kers wat provocatief zijn, ach, het is soms verhelderend dat je een mening krijgt van iemand die er ver vanaf staat en bagger wordt heus wel verwijderd
Correcte spelling is een aardig begin, updaten dus.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:01 schreef Re het volgende:
we zijn bezig om het hulpverleningstopic up te daten, dus als je wat tips hebt laat maar horen
Het is simpelweg niet gezond als je op die manier je gevoelens / emoties uit. Daarom is het van belang dat je hulp zoekt, en hoewel je die dingen niet wilt vertellen aan de school maatschappelijk werkster zal het niet vanzelf overgaan. Kortom, wat wil je? Je ziet blijkbaar zelf ook in dat dit niet gezond is wat je doet, maar dan moet je ook een stap nemen om er iets mee te doen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:22 schreef gurlll het volgende:
Dank voor alle reacties. Ik heb wel eens met de school maatschapplijk werkster gepraat maar dingen die me echt diep zitten kan ik gewoon niet vertellen, dan blokkeer ik ofzo en wil ik weg. En het gevaar is ook dat ik denk; mijn bovenbenen zijn nu toch al vol littekens, 3 of 4 erbij maakt dan ook niet uit.. Maar t is niet goed natuurlijk
Je moet naar een psycholoog, sla de maatschappelijk werkster over (die is lager geschoold). Het kost tijd om aan zo'n persoon te wennen. Je moet hem/haar leren kennen en pas na een keer of 5-6 kun je echt alles vertellen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:22 schreef gurlll het volgende:
Dank voor alle reacties. Ik heb wel eens met de school maatschapplijk werkster gepraat maar dingen die me echt diep zitten kan ik gewoon niet vertellen, dan blokkeer ik ofzo en wil ik weg
Het punt is dat men dan al op een denkniveau zit waarin je niet meer rationeel denkt. Er komen endorfinen vrij bij het snijden en het is daarom heerlijk verslavend. Je emotionele pijn wordt keihard weggedwongen door de tijdelijke fysieke pijn. Dat geeft zo iemand enorm veel rust, al is het maar heel kort. Daarna begint de stress weer.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:10 schreef Lumia het volgende:
Sorry hoor, maar wtf is dit nou weer?
Je zit niet lekker in je vel, dus denk je: "Hé, laat ik m'n benen kapot snijden." Naar mijn mening hoort elk weldenkend mens niet de neiging te hebben om zichzelf pijn te doen en/of te verminken.
Zoek alsjeblieft een psycholoog op.
goed gezegd inderdaad.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Het punt is dat men dan al op een denkniveau zit waarin je niet meer rationeel denkt. Er komen endorfinen vrij bij het snijden en het is daarom heerlijk verslavend. Je emotionele pijn wordt keihard weggedwongen door de tijdelijke fysieke pijn. Dat geeft zo iemand enorm veel rust, al is het maar heel kort. Daarna begint de stress weer.
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld in hun ene been continu pijn hebben en dan opeens besluiten met hun andere been even zichzelf pijn te doen. Al was het maar "om voor heel even eens wat anders te voelen". Ook niet rationeel (waarom zou je jezelf extra pijn en schade toedoen?), maar wel enorm begrijpelijk als je al jarenlang in zo'n situatie zit.
TS, zoek professionele hulp. Dat is geen schande. Er zijn meer mensen met dit soort situaties dan je ooit had durven dromen.
En toch komt het vaker voor dan je denkt. Zelfs bij dieren (alleen niet in de vorm van snijden). Dat het niet goed is, klopt natuurlijk. Maar jouw post getuigt wel van een nogal beperkte visie.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:10 schreef Lumia het volgende:
Sorry hoor, maar wtf is dit nou weer?
Je zit niet lekker in je vel, dus denk je: "Hé, laat ik m'n benen kapot snijden." Naar mijn mening hoort elk weldenkend mens niet de neiging te hebben om zichzelf pijn te doen en/of te verminken.
Zoek alsjeblieft een psycholoog op.
Jij bent echt all over the place met je fokkennis héquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En toch komt het vaker voor dan je denkt. Zelfs bij dieren (alleen niet in de vorm van snijden). Dat het niet goed is, klopt natuurlijk. Maar jouw post getuigt wel van een nogal beperkte visie.
TS heeft een ban trouwens omdat ze een beetje flipte in een NWS topic, maar dat zal niet langer zijn dan 24u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |