van geen wonder het was ook een k* start.. Duurde veel te langquote:
En hij stond niet stil..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:21 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
van geen wonder het was ook een k* start.. Duurde veel te lang
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:23 schreef Ericr het volgende:
Kampioen wordt je op de tweede dagClichetijd is echt aangebroken nu.
Weet je al dat ze daar niet zo streng zijn?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:23 schreef Ericr het volgende:
Kampioen wordt je op de tweede dagClichetijd is echt aangebroken nu.
Inderdaad zeg, die vent kan echt geen bochten rijdenquote:
Dat kon Van Velde ook heel lang niet. Toen het eindelijk wel lukte, leverde het wel goud opquote:Op zondag 27 januari 2013 22:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, die vent kan echt geen bochten rijden
Vergeleken met de vrouwen zeker.quote:
Luchtdruk stijgt. Want er zijn allemaal mensen met natte jassen. En de luchtcirculatie is gestopt.quote:
Vind ik altijd zo'n non-tournooiquote:Op zondag 27 januari 2013 22:31 schreef Felagund het volgende:
Slecht, ook voor een Groothuis in zijn huidige vorm. Dan maar richten op het WK afstanden.
HIj moet een rondje extra rijden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:31 schreef THEFXR het volgende:
krijgt groothuis nog straftijd vor dat blokje?
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:31 schreef THEFXR het volgende:
Ze zijn daar niet zo streng..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:31 schreef THEFXR het volgende:
Precies, doet Blokhuijsen dit, dan wordt iedereen hier hyper.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef marcodej het volgende:
Waarom zeggen ze niks over dat blokje.
Omdat Hersman het bij het NK ook al mis had daar dacht hij dat Blokhuijsen gediskwalificeerd zou worden, wat achteraf niet zo wasquote:Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef marcodej het volgende:
Waarom zeggen ze niks over dat blokje.
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, Otterspeer en Mulder moeten de matige tijden maar even doen vergeten..
dat rondje van Otterspeer ging belachelijk hard...kan nog gewoon wereldkampioen worden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:37 schreef Remzz het volgende:
Die van Otterspeer valt nog behoorlijk mee na die opening.
Dat gaat wel lukken.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Pff, dit is niet goed voor mijn hart.
En Groothuis moet een goede 1000 rijden voor de startplekken
Als Groothuis achteruit rijdt, duikt hij nog de top-16 inquote:Op zondag 27 januari 2013 22:38 schreef Szura het volgende:
Beter rijdt Groothuis een fatsoenlijke 1000m
Ja zeker, de eerste bocht was ook slecht, op de kruising heeft Otterspeer echt hard gereden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
dat rondje van Otterspeer ging belachelijk hard...kan nog gewoon wereldkampioen worden.
ik gun het Mulder meer hoor..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:38 schreef Van_Poppel het volgende:
dat rondje van Otterspeer ging belachelijk hard...kan nog gewoon wereldkampioen worden.
Ja, rondje was 0.3 sneller dan Mulder.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:37 schreef Remzz het volgende:
Die van Otterspeer valt nog behoorlijk mee na die opening.
Ook Mulder en Otterspeer kunnen goed choken. Dus er kan nog van alles gebeuren.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:39 schreef Mani89 het volgende:
Ik gun het Koskela eigenlijk wel, maar dat is een nog grotere choke koning.
Dat ja, dat sloeg echt nergens op Groothuis in slechte vorm schaatst alsnog flink onder de 1.08quote:Op zondag 27 januari 2013 22:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Groothuis achteruit rijdt, duikt hij nog de top-16 in
Hij moet alleen niet zo belachelijk forceren. Altijd hetzelfde met die gozer.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:39 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ik gun het Mulder meer hoor..
Otterspeer moet ff op les voor het een of ander
KH Lee wint dus gewoon.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook Mulder en Otterspeer kunnen goed choken. Dus er kan nog van alles gebeuren.
Laatste binnenbocht was ook wel heel slechtquote:Op zondag 27 januari 2013 22:40 schreef MiLalaa het volgende:
zou Mulder die eerste buitenbocht niet toch wat hebben ingehouden..? hij zag weer een lastige kruising aankomen na die bagger 100m van Otterspeer
Je kunt denk ik niet goed zien hoever iemand achterligt na 100 m.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:40 schreef MiLalaa het volgende:
zou Mulder die eerste buitenbocht niet toch wat hebben ingehouden..? hij zag weer een lastige kruising aankomen na die bagger 100m van Otterspeer
Neuh, hij had buiten dus Otterspeer was de lul geweest bij een lastige kruising.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:40 schreef MiLalaa het volgende:
ja toen was ie uit z'n doenquote:Op zondag 27 januari 2013 22:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Laatste binnenbocht was ook wel heel slecht
Je zou het haast denken...25.0 is barslechtquote:Op zondag 27 januari 2013 22:40 schreef MiLalaa het volgende:
Zo irritant, Hersman vooral die ook weer kwam met dat een valse start op de 2e 500 meter in een sprint toernooi je minimaal 1 tiende kost. Alsof dat ooit serieus is uitgezocht.quote:
Reed gisteren wel een mindere 1000 meter dan Mulder en Otterspeer.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:43 schreef Montov het volgende:
Hmm, het wordt zo wel erg spannend, en eerlijk gezegd heeft Koskela het nu voor het grijpen.
Ik vraag me af of een natuurkundige de middelpuntzoekende krachten zou kunnen uitrekenen.. Ik gok dat die langebaner het moeilijker heeft dan die shorttracker die ook nog geholpen wordt met buiging in zijn schaatsen.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:36 schreef marcodej het volgende:
Ze moeten echt op les bij de shorttrackers.
Rukke komt nog een keer toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef MiLalaa het volgende:
ik zie het niet meer zitten, ga wel vervroegd naar bed
ik twijfel ook, wekker gaat morgen om 05:45quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef MiLalaa het volgende:
ik zie het niet meer zitten, ga wel vervroegd naar bed
En een lagere snelheidquote:Op zondag 27 januari 2013 22:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een natuurkundige de middelpuntzoekende krachten zou kunnen uitrekenen.. Ik gok dat die langebaner het moeilijker heeft dan die shorttracker die ook nog geholpen wordt met buiging in zijn schaatsen.
Dat is natuurlijk geen exacte wetenschap maar ik denk wel dat 'ie daar gelijk in heeft.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zo irritant, Hersman vooral die ook weer kwam met dat een valse start op de 2e 500 meter in een sprint toernooi je minimaal 1 tiende kost. Alsof dat ooit serieus is uitgezocht.
Irritant ja. Voor Otterspeer had het wellicht invloed op zijn start, maar misschien ook niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zo irritant, Hersman vooral die ook weer kwam met dat een valse start op de 2e 500 meter in een sprint toernooi je minimaal 1 tiende kost. Alsof dat ooit serieus is uitgezocht.
Ja ik snap het ook wel en 9 van de 10 keer is het zo. Maar als je net verkeerd staat, is een valse start geeneens zo verkeeerd.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:46 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen exacte wetenschap maar ik denk wel dat 'ie daar gelijk in heeft.
Was wel de laatste rit...het schijnt dat de circulatie dan helemaal weg is.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef Remzz het volgende:
[..]
plus dat je minder risico durft te nemen uit angst voor diskwalificatie. dus die theorie kan wel op gaan.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Was wel de laatste rit...het schijnt dat de circulatie dan helemaal weg is.
Ja, dus Koskela moet een halve seconde ombuigen in 1 tiende voorsprong. Dat is veel, maar zijn potentie is erg groot.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Reed gisteren wel een mindere 1000 meter dan Mulder en Otterspeer.
Klopt, eigenlijk zou je alles eens moeten uitzoeken en dan de perfecte omstandigheden creeeren. Hoe lang na de dweil(ijskwaliteit, luchtcirculatie), welke luchtdruk, welke hoogte. Zou ik wel interessant vinden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Was wel de laatste rit...het schijnt dat de circulatie dan helemaal weg is.
Mulder had 2 passen gedaan... Dat kost niet zoveel energie... Ligt er totaal aan hoe dat effect heeft op zijn focus etc...quote:Op zondag 27 januari 2013 22:46 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen exacte wetenschap maar ik denk wel dat 'ie daar gelijk in heeft.
Of in Milwaukee rijden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Of een paar hazen inhuren die continu op de inrijbaan rijden.
Gaat niet om het aantal passen of verloren energie in die zin. Combinatie angst voor 2e keer vals waardoor je net wat langer wacht en diskwalificatie en daarbij het mentale stuk.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:50 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mulder had 2 passen gedaan... Dat kost niet zoveel energie... Ligt er totaal aan hoe dat effect heeft op zijn focus etc...
Bij de mannen om ongeveer 24:00 uur denk ik.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erben heeft gelijk.
Wanneer 1000? 23:15 weer?
Vrouwen.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij de mannen om ongeveer 24:00 uur denk ik.
En dan ineens een sprintje trekken als iemand de bocht uitkomt..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Of een paar hazen inhuren die continu op de inrijbaan rijden.
Net als Uytdehaage in 2006, tochquote:Op zondag 27 januari 2013 22:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
En dan ineens een sprintje trekken als iemand de bocht uitkomt..
Daar is Uytehage toch eens voor uit de wedstrijd genomen?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Middelpuntzoekende kracht is just omgekeerd evenredig met de staal van de baan/bocht. Dit betekent dat die een stuk groter is voor een shortracker bij een gelijke snelheid (en massa).quote:Op zondag 27 januari 2013 22:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een natuurkundige de middelpuntzoekende krachten zou kunnen uitrekenen.. Ik gok dat die langebaner het moeilijker heeft dan die shorttracker die ook nog geholpen wordt met buiging in zijn schaatsen.
Jaquote:Op zondag 27 januari 2013 22:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Net als Uytdehaage in 2006, toch
Is niet te doen, daarnaast vast en zeker variabel aan de schaatser..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk zou je alles eens moeten uitzoeken en dan de perfecte omstandigheden creeeren. Hoe lang na de dweil(ijskwaliteit, luchtcirculatie), welke luchtdruk, welke hoogte. Zou ik wel interessant vinden.
dat deed verheijen of uitdehaage toch al eens?quote:Op zondag 27 januari 2013 22:52 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ow ja, die rel toenquote:Op zondag 27 januari 2013 22:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Net als Uytdehaage in 2006, toch
Dat toernooi idd...dat was echt comedy capers.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ow ja, die rel toenWas dat niet in Hamar, dat alles misging(dweilmachines kapot dat soort dingen)
Uytdehaage ja..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef franklop het volgende:
[..]
dat deed verheijen of uitdehaage toch al eens?
en die botsing! au ..quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ow ja, die rel toenWas dat niet in Hamar, dat alles misging(dweilmachines kapot dat soort dingen)
Dat zeg ik, ligt er totaal aan wat die impact is op zijn focus.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:51 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Gaat niet om het aantal passen of verloren energie in die zin. Combinatie angst voor 2e keer vals waardoor je net wat langer wacht en diskwalificatie en daarbij het mentale stuk.
wat een toernooi Was dat Hahaquote:
was dat allemaal in hetzelfde toernooi?quote:
De snelheid is alles behalve gelijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Middelpuntzoekende kracht is just omgekeerd evenredig met de staal van de baan/bocht. Dit betekent dat die een stuk groter is voor een shortracker bij een gelijke snelheid (en massa).
Nee.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:55 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
was dat allemaal in hetzelfde toernooi?
wat een vermaak
Iddquote:Op zondag 27 januari 2013 22:56 schreef MiLalaa het volgende:
nou laat ze nu maar stoppen met analyseren, niet goed voor m'n zenuwen.. Over naar de vrouwen!
Klopt, maar dat is gezien de grotere middelpuntzoekende kracht die je zou moeten overwinnen ook logisch.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De snelheid is alles behalve gelijk.
Hij schijnt wel goed in de markt te liggen ja.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef MiLalaa het volgende:
"sprinten is lastig" volgens Heinga lekker allrounden ..
nouja, hij is toch wel cute
Volgens mij was er een toernooi in Hamar in 2004 (?) met een botsing, hobbels in het ijs en slechtzittende pakken.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:55 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
was dat allemaal in hetzelfde toernooi?
wat een vermaak
jammer..quote:
Maar dat is nog de vraag.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is gezien de grotere middelpuntzoekende kracht die je zou moeten overwinnen ook logisch.
Schuimparty, leek wel een kinderdisco.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Uytdehaage herinner ik me echt vooral negatief
Was geniaal op de Spelen in 2002quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een vrolijke Jochem voor jou!quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
En het gaat weer over doping.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Schuimparty, leek wel een kinderdisco.
Dit jaar ook het WK Allround in Hamar, ik ben benieuwd.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij was er een toernooi in Hamar in 2004 (?) met een botsing, hobbels in het ijs en slechtzittende pakken.
Ik in een speedo bij Expeditie Robinsonquote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Yes, in 2004quote:Op zondag 27 januari 2013 22:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar is Uytehage toch eens voor uit de wedstrijd genomen?
EK 2006 Hamar waar toen ook het starpistool faalde waardoor Romme 4 keer overnieuw moest starten op de 500mquote:Op zondag 27 januari 2013 22:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij was er een toernooi in Hamar in 2004 (?) met een botsing, hobbels in het ijs en slechtzittende pakken.
Opnieuwquote:Op zondag 27 januari 2013 23:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
EK 2006 Hamar waar toen ook het starpistool faalde waardoor Romme 4 keer overnieuw moest starten op de 500m
Dat slaat echt helemaal nergens op inderdaad, wist ik geeneensquote:Op zondag 27 januari 2013 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een belachelijk selectieprocedure
Slaat inderdaad helemaal nergens op..quote:Op zondag 27 januari 2013 23:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een belachelijk selectieprocedure
kun je Hedrick die wisselt bij de finish ook vinden?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef Wombcat het volgende:
Hier op 1:45 de attack van Verheijen op Uytdehaage
dat soort lui moet je idd bannen uit de sport.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:03 schreef Remzz het volgende:
Ingrid PaulDat die uberhaupt nog mag werken in de schaatswereld na die Poolse te hebben omgekocht op de spelen. Ik vind dat zo'n raar/eng mens.
1500m Baselga?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
kun je Hedrick die wisselt bij de finish ook vinden?
quote:Op zondag 27 januari 2013 23:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
dat soort lui moet je idd bannen uit de sport.
Jij ookquote:Op zondag 27 januari 2013 23:06 schreef Montov het volgende:
Veel kijkplezier. Ik ga offline verder kijken.
Middelpuntzoekende kracht die overwonnen wordt is bij het shortracken wel groter, als je uitgaat van de records op de 1000 meter. Shani Davis reed ongeveer 15 m/s (54 km/h) gemiddeld, terwijl bij het WR bij shortrack met een gemiddelde snelheid van rond 12 m/s gaat. Neem je een standaardmaat van 25 meter voor de straal van de bocht bij lange baan schaatsen (richtlijnen zijn tussen de 25-26 meter) en 8.25 voor het shortracken (zie http://www.sv-utrecht.nl/shorttrack/shorttrack_alg.aspx) krijg je:quote:
Dat startpistool zorgde toch ook voor dat de toen nog onbekende Niedzwiedzki met een duidelijke valse start de 500 meter kon winnen.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
EK 2006 Hamar waar toen ook het starpistool faalde waardoor Romme 4 keer overnieuw moest starten op de 500m
En hobbels in het ijs.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat startpistool zorgde toch ook voor dat de toen nog onbekende Niedzwiedzki met een duidelijke valse start de 500 meter kon winnen.
Was een tof toernooi verder.
- Nederlanders droegen nieuwe pakken speciaal ontwikkeld voor de OS, maar na een tegenvallende 500m trokken ze hun oude pakken weer aan.
- Door kapotte ijsmachines werd 5 km voor de mannen uitgesteld naar zondag, ze moesten dus 3 afstanden op een dag rijden
- Uytdehaage en verheijen die met elkaar in botsing kwamen
echt joh? dat kan ik me niet meer herinneren..quote:Op zondag 27 januari 2013 23:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
- Door kapotte ijsmachines werd 5 km voor de mannen uitgesteld naar zondag, ze moesten dus 3 afstanden op een dag rijden
Derde plaats zal al lastig genoeg worden...quote:Op zondag 27 januari 2013 23:15 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me niet dat Oenema Yu nog pakt, maar het zou wel geniaal zijn
Vancouver heb ik helemaal gemist... was de hele week aan het schakenquote:Op zondag 27 januari 2013 23:15 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
echt joh? dat kan ik me niet meer herinneren..
wel dat van die ijsmachines. Soort Vancouver-voorproefje
Uiteraard, de vraag is vooral of Oenema 2 goede 1000 meters in 1 weekend kan rijdenquote:Op zondag 27 januari 2013 23:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Derde plaats zal al lastig genoeg worden...
Voor Lee en Yu ook niet makkelijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteraard, de vraag is vooral of Oenema 2 goede 1000 meters in 1 weekend kan rijden
Klopt...en alle negatieve publiciteit was voor Zamboniquote:Op zondag 27 januari 2013 23:17 schreef roos85 het volgende:
[..]
Was toen toch een speciaal ontwikkeld nieuw model oid?
Er werkte er toen toch maar één? Waardoor het dweilen heel lang duurde.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:17 schreef roos85 het volgende:
[..]
Was toen toch een speciaal ontwikkeld nieuw model oid?
Verkeerd afgestelde ijzers tochquote:Op zondag 27 januari 2013 23:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Er werkte er toen toch maar één? Waardoor het dweilen heel lang duurde.
Die juist wel zijn werk deed.. toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt...en alle negatieve publiciteit was voor Zamboni
Van Jorien Voorhuis(quote:Op zondag 27 januari 2013 23:25 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of ze zich nog probeert te plaatsen voor het WK allround straks
Het is te hopen, anders verdient Ter Mors een aanwijsplaats.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:25 schreef Marcoss het volgende:
Ben benieuwd of ze zich nog probeert te plaatsen voor het WK allround straks
Voorhuis?quote:Op zondag 27 januari 2013 23:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Van Jorien Voorhuis() moet ze die skate off wel kunnen winnen
Niet katten op Jorien, wel 1 van de meeste constante Nederlandse dames op een WK de laatste jaren.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:26 schreef Remzz het volgende:
[..]
Van Jorien Voorhuis() moet ze die skate off wel kunnen winnen
Ik dacht juist dat alleen Ter Mors meedeedquote:Op zondag 27 januari 2013 23:27 schreef Remzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgensmij doet Ter Mors niet mee aan die skate-off
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |