Idd, je condens komt van binnenuit. Het is dus zaak om je buis goed te isoleren en dan met dampdichte folie af te sealen. Zo zorg je ervoor dat het vocht de HWA niet kan bereiken en kan gaan condenseren) Vergeet hierbij de uiteinden niet goed te dichten want vocht kruipt door een klein gaatje. Voor het geluid kan je er ook nog een anti dreun plaat op plakken (of een stuk dakleer)quote:Op zondag 27 januari 2013 13:34 schreef blomke het volgende:
Wel een dampdichte laag om de isolatie heen aanbrengen; condens trekt anders in je isolatie. Die dampdichte laag kan gewoon een paar opengeknipt evuilniszakken zijn; met tie-wraps vast om de idolatie binden.
Aluminiumfolie moet aan de buitenzijde.quote:Op zondag 10 februari 2013 10:50 schreef junkiexp het volgende:
Even een late reactie maar iedereen bedankt voor de antwoorden.
Ik heb ook al zitten kijken naar isolatieschalen e.d. maar dat ga ik niet redden qua ruimte.
De hwa ga ik volledig inpakken met isolatie en vervolgens inpakken met een dampdichte laag.
Ik heb hier een rol isolatie liggen met aan een kant alufolie, naar welke kant zou ik die dan moeten doen?
En is dan de dampdichte laag.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:03 schreef klipper het volgende:
Aluminiumfolie moet aan de buitenzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |