abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122106743
Wij hebben hier een inpande hwa lopen van het dakterras.
Alles is gelijmd en lekvrij.
Bij deze kou buiten en warmte binnen gaat deze uiteraard condenseren.
Daarnaast maak het gewoon herrie als er water doorheen stroom.

Nu sta ik op het punt om deze weg te werken achter een voorzetwand.
Hoe kan ik dit het beste isoleren?
Met glas/steen wol?
En moet er nog iets van folie tussen?

Het is de grijze buis rechts:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 27 januari 2013 @ 12:34:44 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_122107190
Ik zou wol doen zonder folie.

Als je een dampdichte laag direct om de pijp doet condenseert water op de dampdichte laag. Als je het er omheen doet kan eventueel vocht wat er in trekt niet weg omdat je aan 2 zijden dampdicht bent.

Het beste dus iets wol achtigs met zo'n damp open kartonnige laag er omheen.

Of: dampdicht schuim eromheen maar dan met aan 1 zijde een spleet (van dat CV buizen isolatieschuim achtige spul) zodat het samenstel toch damp open is. Als het in die diameter te krijgen is tenminste.

Wol heeft (bij mijn weten) ook de beste geluidwerende eigenschappen. Let wel op dat je niet het geluid alsnog via een hard kontakt met je voorzet wand doorleidt.

[ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 27-01-2013 12:41:12 ]
pi_122109781
B.v.k. (Steen)wol = massa die dempt en absorbeert. Ik heb ook ooit eens een soort geel/groene foamkussens gebruikt om de wielkasten van m'n auto te isoleren; werkte perefect.

Wel een dampdichte laag om de isolatie heen aanbrengen; condens trekt anders in je isolatie. Die dampdichte laag kan gewoon een paar opengeknipt evuilniszakken zijn; met tie-wraps vast om de idolatie binden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 27 januari 2013 @ 14:12:05 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_122111676
Of kippegaas om de vuilniszakken heen, kost geen drol en zit goed vast.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_122158657
armaflex eromheen doen

http://www.coolmark.nl/nl(...)tieslangen-en-platen

als je dat er netjes omheen lijmt, dan is je condens probleem over en je hoort minder geluid
pi_122202066
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:34 schreef blomke het volgende:
Wel een dampdichte laag om de isolatie heen aanbrengen; condens trekt anders in je isolatie. Die dampdichte laag kan gewoon een paar opengeknipt evuilniszakken zijn; met tie-wraps vast om de idolatie binden.
Idd, je condens komt van binnenuit. Het is dus zaak om je buis goed te isoleren en dan met dampdichte folie af te sealen. Zo zorg je ervoor dat het vocht de HWA niet kan bereiken en kan gaan condenseren) Vergeet hierbij de uiteinden niet goed te dichten want vocht kruipt door een klein gaatje. Voor het geluid kan je er ook nog een anti dreun plaat op plakken (of een stuk dakleer)
pi_122704843
Even een late reactie maar iedereen bedankt voor de antwoorden.
Ik heb ook al zitten kijken naar isolatieschalen e.d. maar dat ga ik niet redden qua ruimte.
De hwa ga ik volledig inpakken met isolatie en vervolgens inpakken met een dampdichte laag.
Ik heb hier een rol isolatie liggen met aan een kant alufolie, naar welke kant zou ik die dan moeten doen?
pi_122710504
quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2013 10:50 schreef junkiexp het volgende:
Even een late reactie maar iedereen bedankt voor de antwoorden.
Ik heb ook al zitten kijken naar isolatieschalen e.d. maar dat ga ik niet redden qua ruimte.
De hwa ga ik volledig inpakken met isolatie en vervolgens inpakken met een dampdichte laag.
Ik heb hier een rol isolatie liggen met aan een kant alufolie, naar welke kant zou ik die dan moeten doen?
Aluminiumfolie moet aan de buitenzijde.
Overigens zou je ook armaflex kunnen overwegen.
pi_122720958
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:03 schreef klipper het volgende:

Aluminiumfolie moet aan de buitenzijde.
En is dan de dampdichte laag.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_122731224
Je hebt er nu nog meer een sifon en onmogelijk iets van gemaakt om te onstoppen. Goed bezig.
pi_122732986
Bedankt heren, ik ga er mee aan de slag!

Tiho, hier komt alleen water doorheen want er zit een fijn rooster bovenop het dak.
Dit was de enige optie voor deze situatie......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')