abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2013 @ 07:03:39 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122102302
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_122102305
Hoi :W
-XOXO-
pi_122102307
Iedereen gefeli met zijn baby
-XOXO-
pi_122102308
Hihi
-XOXO-
pi_122102309
Dat rijmt :D
-XOXO-
pi_122102310
Ga slapen ofzo! :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122102313
artisitiek uiten mag elders op Fok!

[ Bericht 86% gewijzigd door debuurvrouw op 27-01-2013 10:22:02 ]
-XOXO-
pi_122102314
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Slapen? Nee joh :P
-XOXO-
pi_122102317
Ik trakteer het hele topic op beschuit met muisjes *O*

-XOXO-
pi_122102324
Komt niemand met mij praten? -O-
-XOXO-
pi_122102332
Hoe heeft het hebben van een baby jullie leven veranderd?
-XOXO-
pi_122102356
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 07:08 schreef Ticootje het volgende:
Ben jij eigenlijk mama?
-XOXO-
pi_122102564
Kyara, wat een plaatjes, jouw meiden!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122102638
Kyara O+ Wat zijn ze cute!
pi_122102639
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, wat een plaatjes, jouw meiden!
Hoi :W
-XOXO-
pi_122102646
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:00 schreef freecell het volgende:
Kyara O+ Wat zijn ze cute!
Gefeli met de kleine *O*
-XOXO-
pi_122102923
Kyara goed werk afgeleverd weer! O+ ^O^ O+
pi_122102929
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:30 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kyara goed werk afgeleverd weer! O+ ^O^ O+
Hai O+ *; :@
-XOXO-
pi_122103125
Tof topic dit :Y
-XOXO-
pi_122103212
Wauw Kyara, mooie meiden. Wat fijn dat ze het zo goed doen.

Hier weer een wakkere nacht gehad. Twee keer voeden en daarna wil ze dus niet liggen voor zeker een uur en soms twee. Bed omhoog helpt niet. En zo rechtop als zij wil kan het bed niet zonder dat ze naar beneden zakt. Overdag gaat dat wel goed overigens met slapen en eten. Van de week maar eens bij het cb aankaarten.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122104046
Mooie meiden Kyara O+
Hoe lang moeten ze in het zkh blijven?

Ik sluit me aan bij de wakkere nachten. Mijn verkouden baby hoest en proest wat af. Hij heeft uiteindelijk naast mij van 2 tot 4 geslapen (en ik dus niet :O ), daarna weer in zijn eigen bed. En na de eerste voeding ook tussen ons in blijven liggen.
Met zijn bovenlichaam op het kussen, zodat het snot en slijm wat kon zakken.

En nu is het een zielig baby'tje. ;(
  zondag 27 januari 2013 @ 10:51:30 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122104173
Kyara wat een schatjes!! O+ :D *O* En wat een mooie namen zeg, geweldig :D
Estrys wat lastig :* -O- Wij hadden in het begin in het wiegje onder het matrasje zowel voor als achter 2 handdoeken gelegd, zodat ze in een kuiltje lag.. vond ze wel prettig. Maar dat helpt dus niet, dat is niet hoog genoeg voor jouw meid?

Wat vervelend van de wakkere nachten zeg, mango ook al! :* -O- Achgossie, verkouden.. ;( Beterschap!

Nou hier heb ik een hele luxe nacht gehad, manlief had de voedingen gedaan :o O+ :@ Nou gaat ie vandaag ook weg voor een week wintersport, dus das wel fijn, vanaf nu mag ik het weer gewoon doen :+ Maar heerlijk geslapen dus O+

Wat een vies slurrie weer is het trouwens he -O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_122104779
Wat een kleintjes Kyara ! Zo schattig ! ook wel erg kwetsbaar *;
Tinu:Fijn dat je foto´s zijn teruggehaald ! Mooi !
En onze Sam is dus niet Barbie :D
Hoe is het met Bram ?
Phaidra: een schatje ! Lief pakje ook O+

Verder alles kwijt.

Hier verdrietig omdat de TP niet is gelukt. Zwaar ongesteld dus.
De kleine meid beweegt als een malle. Probeert te zitten, te kruipen , rolt de kamer door en stoot haar hoofd :+ :D

Morgen CB, ben benieuwd naar de stats !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_122104991
Leuke kleintjes Kyara
-XOXO-
pi_122105284
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:51 schreef Enfermera het volgende:
Kyara wat een schatjes!! O+ :D *O* En wat een mooie namen zeg, geweldig :D
Estrys wat lastig :* -O- Wij hadden in het begin in het wiegje onder het matrasje zowel voor als achter 2 handdoeken gelegd, zodat ze in een kuiltje lag.. vond ze wel prettig. Maar dat helpt dus niet, dat is niet hoog genoeg voor jouw meid?

Wat vervelend van de wakkere nachten zeg, mango ook al! :* -O- Achgossie, verkouden.. ;( Beterschap!

Nou hier heb ik een hele luxe nacht gehad, manlief had de voedingen gedaan :o O+ :@ Nou gaat ie vandaag ook weg voor een week wintersport, dus das wel fijn, vanaf nu mag ik het weer gewoon doen :+ Maar heerlijk geslapen dus O+

Wat een vies slurrie weer is het trouwens he -O-
Nee dat lijkt niet te werken. ze wil alleen bijna verticaal en dan op haar buik. Het is nu al twee nachten minder, daarvoor ging het wat beter. Op en af dus.
pi_122105471
Mango beterschap voor je baby.

Hier ook nog eens een *O* voor Kyara's en Argento's meiden. Ze zijn een plaatje.

Estrys, hopelijk gaat het gauw beter met slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122105659
Bram is echt een melkmonster!! Tikt vandaag de 4700 aan. :') Waar gaat het stoppen?
pi_122105937
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Bram is echt een melkmonster!! Tikt vandaag de 4700 aan. :') Waar gaat het stoppen?
:D beertje

En die van ons zit net op de 3200 met wat geluk
pi_122106444
Als het aan Bram ligt dan ligt hij de hele dag wel met een tepel in z'n mond.
pi_122106543
*komt topic binnen*

Het is al weer bijna 4 weken geleden dat onze kleine meid is geboren, maar eerder er aan toe komen om hier te posten lukte me niet.

Inmiddels is ze wel duidelijk al gegroeid, al gok ik dat ze ook nog niet verder komt dan 3,5 kilo. Ze heeft een mooie start gemaakt, dipte net zoals ieder kind in gewicht na de geboorte maar klom na een weekje weer terug op het gewicht en lijkt dagelijks te groeien. Ze zit nog wel heel lief in maatje 50 kleding, dat kijkt allemaal zo schattig. Ze heeft even geel gezien, maar ook dat is er weer vanaf.

In het ziekenhuis "beschuldigde" ze haar direct van prematuur gedrag. Ze is wel iets misselijk geweest en snapte totaal niet hoe ze moest aan happen aan de borst. Zelfs uit de fles drinken lukte regelmatig niet omdat ze het niet snapt. Drinken uit de borst doet ze helaas nog steeds niet, dus kolf ik dagelijks maar af. Het slapen gaat heel wisselend, de ene keer heel mooi en de andere keer duidelijk niet, maar dat hoort er bij gok ik zo.

Vind het leuk om hier mee te gaan posten, maar moet er nog wel in komen. Het is allemaal nog steeds heel overweldigend. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze tijd goed doorkomt met al meerdere kinderen.
pi_122106618
Kleinzusje wat verdrietig dat het niet is gelukt :(

Papillion Welkom !
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_122106728
Papi wat een schatje! Van harte O+

Kz :*
pi_122106729
Papillion, je meidje aan de borst krijgen is altijd nog een optie he? Een goede laktatiekundige kan je misschien wel begeleiden als je dat wilt.
pi_122106831
Mango en Sam thx :* :* :*

papillion: welkom !!
pi_122106937
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:19 schreef papillion het volgende:

Het is allemaal nog steeds heel overweldigend. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze tijd goed doorkomt met al meerdere kinderen.
Heel herkenbaar! Gewoon over je heen laten komen, je ook op andere dingen kunnen richten gaat vanzelf weer over een paar weken :)

Welkom en nog gefeliciteerd met je meiske, wat een knapperd! Is ze te vroeg geboren dat ze van prematuur gedrag beschuldigd werd? Fulltime kolven, dat lijkt me zwaar zeg. Ik zou ook kijken of je haar mbv een lk aan de borst kunt krijgen.
pi_122106972
Dank jullie wel :)

Wat een mooie meiden Kyara!

@Tico, ik kan in ieder geval niet zeggen dat ze me niet hebben begeleid. In het ziekenhuis is er elke voeding geholpen en op het einde van de kraamtijd nog 2 extra dagen gehad waarbij kraamhulp en kraamverzorgende ook lang bezig zijn geweest met van alles uit te proberen. Blijf dagelijks ook proberen haar aan te leggen. Mijn plan is om morgen naar het spreekuur van het bureau te gaan, wilde daar ook even om info vragen.

Mijn borsten lopen op zich goed, mijn tepels zouden super moeten zijn. Maar ook met fles is nog steeds af en toe te merken dat ze het niet snapt. Gaat de speen niet ver genoeg de mond in, dan drinkt ze gewoon niet. In paniek raken doet ze gelukkig niet veel meer, maar damn wat een kleintje boos kan worden en een kracht dan in zich heeft. Met 'n tepelhoedje pakt ze wel beter, maar gewoon gaan drinken doet ze niet. Weet dus ook niet zeker of het echt aan voeden van mij ligt of dat er ergens bij haar iets mis gaat zeg maar (oke dit klinkt stom).
pi_122107281
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:29 schreef Mineola het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Gewoon over je heen laten komen, je ook op andere dingen kunnen richten gaat vanzelf weer over een paar weken :)

Welkom en nog gefeliciteerd met je meiske, wat een knapperd! Is ze te vroeg geboren dat ze van prematuur gedrag beschuldigd werd? Fulltime kolven, dat lijkt me zwaar zeg. Ik zou ook kijken of je haar mbv een lk aan de borst kunt krijgen.
Ik geniet er wel echt enorm van. Het word ook wel met de dag minder. De eerste 10 dagen waren voor mij nog echt december 2012, terwijl ze dus nog op het nippertje in 2012 geboren is. Nu de sneeuw en de kou weer wegtrekt probeer ik toch iig regelmatig 'n blokje om met haar te gaan of even op een neer naar de supermarkt. Doet me ook wel goed.

Ze is met 37 4 geboren na 'n inleiding ivm mijn bloeddruk. Alles wees erop dat ze nog wilde blijven zitten, geen ontsluiting. Niet eens echt een in daling nadat de vliezen gebroken werden. Heb zelfs 'n uur mogen toegeven aan de (beginnende) pers weeen om haar nog te laten zakken. En vervolgens dus lekker lief, klein en 'n beetje misselijk.

Het kost wel 'n boel tijd, eerst voeden dan kolven en dat elke voeding weer, maar stom genoeg kan ik me daar nu niet druk om maken. Het is 'n beetje jammer en mocht ze gewoon drinken zou het handiger zijn. Maar ben gewoon al super blij dat ik haar toch die borstvoeding kan geven.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij wat je voorstelt?
pi_122107295
KZ :* jullie gaan niet meer voor een nieuwe poging begrijp ik?

Welkom Papillion :W mijn meisje kreeg het in het begin ook niet voor elkaar om goed aan te happen en te drinken, een lactatiekundige (en een voorgevuld tepelhoedje) was hier de oplossing.
pi_122107406
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:19 schreef papillion het volgende:

Ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze tijd goed doorkomt met al meerdere kinderen.
Ik ook niet :P

Door ervaring van de vorige keer ben ik nu veel zekerder in hoe het gaat en hoe ik wil dat het gaat zeg maar. En de shock van het ouderschap is minder groot denk ik :D

Merk trouwens wel verschil van de omgeving ook. Vorige keer hadden we zowat iedere dag bezoek. Nu al het tweede weekend zonder kraamvisite :D ook lekker maar toch anders.
  zondag 27 januari 2013 @ 12:41:19 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122107466
Estrys lastig idd. Miss dat het cb idd nog tips heeft.
Papillion welkom! Fijn dat t al iets beter gaat, hoop dat ze t binnenkort beter gaat snappen :)

Tico wat ee beertje :D heerlijk dat ie t zo goed doet op je bv zeg! Hebben ze t al over ontslag uit t zh of niet?
pi_122107631
Papilion, welkom! Wij hadden een beeb met dysmature trekken en bv ging de eerste weken ook moeizaam. Wij hebben geleerd om te helpen bij het geven van de fles door met 1 of 2 vingers onder de kin 'mee te duwen' om zo de melk er wat uit te persen. Dat werkte heel goed! We bleven steeds ook drinken aan de borst oefenen en dat ging met de dag beter. Succes!

Kleinzusje -O- ;( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122107686
We bekijken het per dag. Hij mag nu weer zonder zuurstof, als hij dat nou eens volhoudt dan komt thuis in zicht.
pi_122107709
O+ Fijn om te horen dat het niet gek is en dus gelukkig gewoon nog kan komen. En bedankt voor de tips!
pi_122107829
Papi, hier is veel info te vinden over bv bij premature / dysmature baby's. Ik herkende er veel in (uk is geboren met 38.3 weken en was 2460 gram)!

http://www.borstvoeding.c(...)ysmatuur/dysma1.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122107940
Thx Phaidra!. Dan had je ook een kleine lieverd.
pi_122108171
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:36 schreef papillion het volgende:

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij wat je voorstelt?
met behulp van een lactatiekundige aan de borst krijgen :)

Wat jammer dat het tot nog toe niet lukt als je het zelf graag wilt en steeds weer probeert. Wel heel fijn dat ze dan door kolven toch borstvoeding kan krijgen! Ik snap wel dat je er vrede mee hebt als het dan zo gaat, maar hopelijk gaat ze toch het licht zien! Wellicht door de vroeggeboorte ja, het komt idd over alsof ze er bepaald nog niet klaar voor was. Succes in elk geval.
pi_122108272
Klein zusje, wat verdrietig dat het mislukt is. :*
pi_122108273
Kleinzusje wat balen dat de tp niet gelukt is :*

Estrys lastig .. jouw mini heeft reflux toch? Of ben ik nu in de war met een andere user? Geen ervaring mee.. dus ook geen tips. Goed dat je hulp zoekt elders.. wie weet hebben zij de oplossing

Tico fijn dat Bram zo goed groeit. Draagt alleen maar bij aan zijn herstel lijkt me.

Papilion herkenbaar hoor. De eerste weken waren voor mi een achtbaan en soms heb ik dat nog wel. Kan nu wel mensen om mij heen verdragen als het met D goed gaat. Als ze huilt kan ik niks hebben en richt ik me totaal op haar en kan alles om mij heen gestolen worden. En goe mensen dat met meerdere kindjes doen? Geen idee.. maar ook dat vindt vanzelf zijn weg. Bovendien heb je dan al een hoop ervaring opgedaan bij mini 1 he.

Mango beterschap met verkouden M!

We krijgen vanmiddag nog kraamvisite en in februari ook nog. Beschouw het niet meer echt als kraamvisite maar gewoon bezoek.. dan erger ik me er niet zo aan ;)

Kyara je meiden zijn mooi!

O Enf.. hopelijk blijft het deze week goed met M gaan dan.

Hier weinig te melden buiten dat D weer de vrolijke blijerd en ongelooflijke slaapkop is zoals ik haar ken :+

En dat ik blij ben dat die rotte sneeuw en zlijs weg gaat. Kan ik tenminste fatsoenlijk naar buiten zonder dat ik op mijn bek ga.
pi_122109251
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:52 schreef papillion het volgende:
Thx Phaidra!. Dan had je ook een kleine lieverd.
:Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122109507
Wat lief en wat mooi ook gegroeid. De link klinkt we heel herkenbaar. Ook met andere zaken als temp vasthouden en ademen. Geeft iig goede hoop dat het gewoon komt door klein/jong zijn en dus nog bij trekt.
  zondag 27 januari 2013 @ 13:27:13 #51
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122109517
Kleinzusje wat naar -O- :*

Twink fijn dat t zo goed gaat met D :D we gaan t zien idd, dit is wel een grotere sprong dan de andere dus ben benieuwd..

Phaidra wat doe je, mn eierstokken! :D O+

Tico ja idd, per dag bekijken lijkt me idd de beste strategie :) hoe zijn joene en de meiden eronder?
pi_122110409
Kleinzusje, wat heel jammer. :*

Tico. Ik hoop zo dat je kleine snel naar huis mag.

Papi, welkom.

Vannacht heeft Riley tot half vijf een goede nacht gehad. Daarna wilde ze niet meer in haar box slapen. Toen om 8 uur de kraamzorg kwam ben ik nog even een uur naar bed gegaan.
En ik heb Riley voor het eerst in bad gedaan. O+
pi_122112638
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:27 schreef Enfermera het volgende:
Kleinzusje wat naar -O- :*

Twink fijn dat t zo goed gaat met D :D we gaan t zien idd, dit is wel een grotere sprong dan de andere dus ben benieuwd..

Phaidra wat doe je, mn eierstokken! :D O+

Tico ja idd, per dag bekijken lijkt me idd de beste strategie :) hoe zijn joene en de meiden eronder?
De meiden snappen er niets van. Jen is een beetje van slag. Leyla zoekt mij in huis, maar is er ok als joene uitlegt dat mama er niet is.
J en ik zijn verder elke dag in het ziekenhuis. J slaapt thuis, ik slaap hier.
  zondag 27 januari 2013 @ 15:22:51 #54
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122115541
Omentielvo leuk is dat he, in badje doen O+

quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De meiden snappen er niets van. Jen is een beetje van slag. Leyla zoekt mij in huis, maar is er ok als joene uitlegt dat mama er niet is.
J en ik zijn verder elke dag in het ziekenhuis. J slaapt thuis, ik slaap hier.
He jeetje.. Wat heftig allemaal joh. Is niet hoe je je kraamweek had voorgesteld lijkt me. Sterkte! :*
pi_122116921
Jullie zijn lief ! :*

We blijven dus voor altijd met zn drietjes en de kleine wordt lekker verpest verwend *;

In badje doen vindt ze hier nu pas (6 md) leuk. Douche blijft favoriet.
Succes Tico !
  zondag 27 januari 2013 @ 16:01:03 #56
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122117431
quote:
17s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef kleinzusje het volgende:
Jullie zijn lief ! :*

We blijven dus voor altijd met zn drietjes en de kleine wordt lekker verpest verwend *;

In badje doen vindt ze hier nu pas (6 md) leuk. Douche blijft favoriet.
Succes Tico !
He jeetje, ik wist niet dat het zo heftig was joh..! Dit was dus de laatste poging? Boh, verdrietig.. :(
Maar idd, zo is het O+ :D hihi. :9
Vraagje; hoe doe je een kindje van 6 mndn onder de douche? Vasthouden of laat je dr op de grond zitten ofzo? :D
pi_122117620
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:01 schreef Enfermera het volgende:

[..]

He jeetje, ik wist niet dat het zo heftig was joh..! Dit was dus de laatste poging? Boh, verdrietig.. :(
Maar idd, zo is het O+ :D hihi. :9
Vraagje; hoe doe je een kindje van 6 mndn onder de douche? Vasthouden of laat je dr op de grond zitten ofzo? :D
Wij doen het douchen met zn 3en dan. Meestal man onder de douche met de kleine en ik droog af en zo.
Heb het alleen ook wel eens gedaan. Met haar douchen, haar in doeken neerleggen, zelf nat in badjas en na haar te hebben afgedroogd zelf snel afdrogen. Maar toen was het zomer.
Vind het met zn 3 tjes ideaal ! O+

Heb mn meisje ook een keer neergelegd op de grond, op aankleedkussen. Toen met de douche er over heen. Vond het geen succes :+ ;)
  zondag 27 januari 2013 @ 16:19:18 #58
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122118284
quote:
17s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:04 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Wij doen het douchen met zn 3en dan. Meestal man onder de douche met de kleine en ik droog af en zo.
Heb het alleen ook wel eens gedaan. Met haar douchen, haar in doeken neerleggen, zelf nat in badjas en na haar te hebben afgedroogd zelf snel afdrogen. Maar toen was het zomer.
Vind het met zn 3 tjes ideaal ! O+

Heb mn meisje ook een keer neergelegd op de grond, op aankleedkussen. Toen met de douche er over heen. Vond het geen succes :+ ;)
Ohja idd, handig :) haha ja in de zomer kan het inderdaad wat anders maar dan is het niet zo koud! :P
XD Dat moet er grappig hebben uitgezien.. hihi. Nee badje en douchen doen wij nu ook nog met z'n 3en idd. Ik doe badje ook wel eens alleen, maar dat is wat lastiger. Al de handdoek in mn trui steken zodat ie voor me hangt en dan haar er tegenaan en omwikkelen. Het gaat, maar het is wat prutsen :+
  zondag 27 januari 2013 @ 16:20:44 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122118340
Je baby in de bumba onder de douche?

En verder toch je baby in handdoeken gewikkeld in de wastafel leggen of de wipstoel, zelf afdrogen en badjas aan en dan kleine aankleden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122118648
Mn mini gaat ook alleen maar mee onder de douche als Ravage thuis is.. Ik heb het 1 keer gedaan met 2 kinderen, dat was geen succes..

Vraagje, zijn er hier meer mensen met jongetjes die buikslapen waarbij de luier (maatje groter al dan normaal) elke nacht doorlekt? Zijn daar nog tips voor? Heb afgelopen nacht de luier eens andersom omgedaan, maar ook toen wastie nat. Wel aan de rugkant, ipv buikkant wat normaal is hier }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122118949
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:27 schreef Morretje het volgende:
Mn mini gaat ook alleen maar mee onder de douche als Ravage thuis is.. Ik heb het 1 keer gedaan met 2 kinderen, dat was geen succes..

Vraagje, zijn er hier meer mensen met jongetjes die buikslapen waarbij de luier (maatje groter al dan normaal) elke nacht doorlekt? Zijn daar nog tips voor? Heb afgelopen nacht de luier eens andersom omgedaan, maar ook toen wastie nat. Wel aan de rugkant, ipv buikkant wat normaal is hier }:|
Het enige wat ik kam bedenken is zorgen dat zijn piemel naar beneden zit. Seb is ook een buikslaper maar geloof niet dat hij er last van had.
pi_122118988
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 16:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Het enige wat ik kam bedenken is zorgen dat zijn piemel naar beneden zit.
Doen we al..
pi_122119186
Ander merk proberen?
pi_122119632
Luier hoger doen aan de voorkant en n ander merk inderdaad.

Welkom nieuwe dames!

Ik zag mooie fotos voorbij komen! Riley! En de mini van phaidra <3

Mango hoe is t met M?

Zoe, zijn jullie alweer beter?

Hoe gaat t met Faye?

Hier alles rustig. Ik ben wat prikkelbaar door de teruggekeerde nachtvoedingen merk ik in combinatie met werk. F.leur doet t super verder. groeit ineens hard en probeert te rollen. Ze poept super veel, wel 3a4x per dag. Alle kleuren vd regenboog haha.
pi_122121307
Ik moet echt wennen aan m'n ventje: hij pieste me vanmorgen bijna in m'n gezicht. :D
pi_122121423
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt wennen aan m'n ventje: hij pieste me vanmorgen bijna in m'n gezicht. :D
Was dat nou nodig Joene? ;)

Ja jongens he. :D
hoe vaak ik niet ondergeplast ben door Seb omdat ik midden in de nacht vergat om er iets overheen te leggen.
  zondag 27 januari 2013 @ 17:33:55 #67
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_122121463
quote:
0s.gif mOp zondag 27 januari 2013 17:30 schreef Ticootje het volgende:
Hier ook! :D
Hij pieste vorige week in één straal in z'n eigen mondje... :+ :{
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_122121475
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

hoe vaak ik niet ondergeplast ben door Seb omdat ik midden in de nacht vergat om er iets overheen te leggen.
Nou gewoon zodra de luier af gaat, nog voordat ik een doekje erop kan leggen. Echt, hij doet het erom hoor!
pi_122121513
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

mag ik ook een keer een fetish hebben ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_122121514
En ver dat ze komen!
pi_122121538
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou gewoon zodra de luier af gaat, nog voordat ik een doekje erop kan leggen. Echt, hij doet het erom hoor!
:D

Dat doet de mijne alleen na het douchen of badderen.. Die krijgt dus ook meteen een luier om z'n natte kont, een handdoek erover is niet genoeg :D

Het nadeel van een ander merk proberen vind ik, dat je meteen aan tig luiers vastzit als het niet past/goed zit. Waarom zijn er geen proefpakketjes van verschillende merken..
pi_122121552
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:35 schreef Estrys het volgende:
En ver dat ze komen!
Ja!! En dan ook meteen een mega plas. Alles nat. :(
pi_122121575
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:35 schreef Estrys het volgende:
En ver dat ze komen!
met een beetje goed richten en volle druk kan je de overkant van de straat halen 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_122121637
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:35 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat doet de mijne alleen na het douchen of badderen.. Die krijgt dus ook meteen een luier om z'n natte kont, een handdoek erover is niet genoeg :D

Het nadeel van een ander merk proberen vind ik, dat je meteen aan tig luiers vastzit als het niet past/goed zit. Waarom zijn er geen proefpakketjes van verschillende merken..
Ik vind pampers onwijs stinken. En mijn ervaring met pampers is ook dat ze toch niet zoveel kunnen hebben als ze zeggen. Als ik door de mega voorraad heen ben gaat de kleine man in de jumbo huismerk luiers. Ik vind ze bij leyla erg fijn.
Of Albert Heijn huismerk, die vind ik ook fijn.
pi_122121690
Ik heb hier nu kruidvatluiers, heb pampers gehad. Nadeel van pampers vind ik dat ze ook wat vochtig worden aan de buitenkant. :X
pi_122121708
Ik ben nog nooit onder geplast door Geert :o Dat bewaard hij netjes voor zijn heit :D
pi_122121811
Ik heb van de week vanuit het voedselpakket een pak lidl luiers gehad die zijn een stuk breder/groter dan andere luiers in dezelfde maat en ik vind ze echt super fijn :)

Wat betreft douchen. vandaag voor het eerst alleen met Lisa normaal dus ook met zijn 3e. en ik durfde niet zo goed de wipper staat inmiddels op zolder dus heb een lege wasmand gepakt daar een groot kussen in met een groot badlaken. kind mee onder de douche die daarna daar in gelegd en toen zelf me eigen gedouched en afgedroogd/aangekleed. Lisa lag in de tussentijd lekker te spelen in die wasmand en toen ik klaar was heb ik haar gedaan. werkt prima moet ik zeggen :)
pi_122121825
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:40 schreef Morretje het volgende:
Ik heb hier nu kruidvatluiers, heb pampers gehad. Nadeel van pampers vind ik dat ze ook wat vochtig worden aan de buitenkant. :X
JA! Dat dus. Rompers die gewoon nat worden. Bij leyla en Bram. Op het kdv hebben ze pampers, daar heb ik een pak jumbo neer gelegd voor leyla. Wat een klotemerk zijn pampers.
En nu bij Bram ook. Die plast onwijs... En is na 3 uur al echt nat, romper ook.
pi_122121860
Pampers zijn inderdaad niet fijn. een plasje en je hebt het gevoel dat hij vol zit. en ze stinken inderdaad :s Zijn ook de enige luiers waar Lisa uitslag van heeft gehad.
pi_122121915
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had het dus vaak snachts. Dan deed ik de luier uit en dan begon hij te plassen. Was ik nog zo slaperig dat het enige wat ik kon bedenken was om mijn hand ervoor te houden. :D Helpt voor geen meter kan ik vertellen.
pi_122121919
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:44 schreef Sam1993 het volgende:
Pampers zijn inderdaad niet fijn. een plasje en je hebt het gevoel dat hij vol zit. en ze stinken inderdaad :s Zijn ook de enige luiers waar Lisa uitslag van heeft gehad.
En dat ook. Leyla heeft vreselijke uitslag van pampers. Ik heb ook echt gevraagd om geen pampers meer te gebruiken voor haar.

Als beste getest... M'n reet!
pi_122121974
Bij Seb lekte de kruidvatluiers altijd door. Ik gebruik juist het liefste pampers.
pi_122121998
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:47 schreef Estrys het volgende:
Bij Seb lekte de kruidvatluiers altijd door. Ik gebruik juist het liefste pampers.
Kruitvat vind ik ook niet fijn. Erg stug en dik.
pi_122122033
Jumbo zou ik moeten proberen.
pi_122122085
Ah eigen merk doet het hier prima bij mijn buikslaper, tip van Lazi :d
pi_122122093
En bijna twee keer zo duur als andere merken.. maja het is merk he en daarom word het gekocht en als beste getest.. vraag me soms ook wel eens af hoe ze dat testen hoor... ze zijn inderdaad veel soepeler enzo maar daar in tegen kunnen ze veel minder hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122122436
Sam, je kan het prima alleen, het is alleen gewoon fijner als je vriend er is. Maar twijfel niet aan je eigen kunnen. Je doet het prima!
pi_122122703
Pampers heb,ik eigenlijk nooit dat ze stinken. Heel af en toe.
Floris.krijgt rode billen,van andere merken. Kruidvat nog t minste, maar daar lekte hij doorheen. Pampers houden bij hem meestal zn plas wel de hele nacht. Af en toe niet, maar dan zit zn luier ook gewoon vol of.niet goed ofzo. En hij maakt nachten van 14 uur minimaal.
Koop t altijd in aanbiedingen, dus combineer voor beiden dan.
Had laatst een proefpakket etos en op zich waren die.ook wel fijn, maar dr poep werd niet goed tegengehouden.
pi_122122716
Dankje ticootje :)
  zondag 27 januari 2013 @ 19:05:56 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122125954
Ik douche vaak met Isabel alleen. We hebben een douche in het bad en het bad heeft een verlengde rand waar het aankleedkussen precies op past.

Hier weer een week met alleen maar huilen. Naast de Zantac, die voor mijn gevoel niet echt werkt hebben we nu ook al sinds woensdag lactulose. Maar nog steeds is het huilen huilen en huilen. Je moet, als ze wakker is, de hele dag met r lopen en een beetje schudden anders is het moord en brand. Even in de box, bed, op het aankleedkussen, in de wipstoel, geen succes. Ze valt of aan de borst of in onze armen in slaap. Als ze de rust heeft dan kan ze ook best lang slapen. Gerust vier uur maar ze begint meestal al te huilen als je dr neerlegt. Zucht.
pi_122126219
Becky, misschien heeft ze wel pijn in d'r lijfje? Heb je al een osteopaat of chiroprator geprobeerd? Misschien heeft ze wel pijn in d'r nek ofzo?
pi_122126636
Becky,
Wanneer je denkt dat ze verstopt zit zou je misschien met de thermometer een beetje kunnen vroeten ? heb ik met lisao ok wel eens gedaan en na 10 minuutjes vroeten had ze twee luiers voelm de lactolose maakt namelijk alleen de bovenste pope zacht wat al dicht aan de ''uitgang'' zit komt de lactolose niet bij.

En voor als je denkt dat ze pijn in haar lijfje ofzo heeft zou ik inderdaad even voor een osteopaat ofzo kijken. Wat hier ook wel eens helpt (lisa heeft vaak last van een stijf schoudertje) is onder de douche de kraan wat warmer zetten en de douchekop erop houden dat het goed warm word en daarna zachtjes masseren.

Ik hoop dat het snel beter gaat.

Ticoo, Hoe is het met B.ram ?
pi_122126699
In april 2011 zijn de kruidvat luiers als beste getest :Y Bij ons kdv gebruiken kruidvat luiers, wij hebben tegenwoordig huismerk van de DM in Duitsland: Babylove. 100 stuks voor ¤11,50. En hele fijne luiers ook :Y

Douchen doen we ook samen met Saartje. Een van ons neemt haar bij zich in de douche en wast haar, de ander neemt haar daarna over en droogt haar af + kleedt haar aan.

Becky, wat lijkt me dat vervelend zeg. Hopelijk vinden jullie snel een oorzaak en/of een oplossing die wel werkt.
  zondag 27 januari 2013 @ 19:25:36 #94
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122126982
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:11 schreef Ticootje het volgende:
Becky, misschien heeft ze wel pijn in d'r lijfje? Heb je al een osteopaat of chiroprator geprobeerd? Misschien heeft ze wel pijn in d'r nek ofzo?
Dat is de volgende stap. Als het goed is zit er een goede (volgens mij de Jong met achternaam maar kan hem niet vinden) in jouw oude woonplaats. Zegt je dat iets?
pi_122127642
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:19 schreef Sam1993 het volgende:
Becky,
Wanneer je denkt dat ze verstopt zit zou je misschien met de thermometer een beetje kunnen vroeten ? heb ik met lisao ok wel eens gedaan en na 10 minuutjes vroeten had ze twee luiers voelm de lactolose maakt namelijk alleen de bovenste pope zacht wat al dicht aan de ''uitgang'' zit komt de lactolose niet bij.

Dat klinkt ook niet fijn.. :{

Wij gebruiken aldi luiers voor overdag. Ik was op zoek naar een goedkoper merk dan pampers. Kruidvat vond ik stug en de poep van F.leur lekt er meteen langs haar beentjes uit. Toen Aldi geprobeerd en die werken hier goed! Maar die houden t snachts niet lang genoeg. Dus de stink pamper krijgt ze alleen snachts aan. Ik heb nog nooit gemerkt dat ze aan de buitenkant nat zijn?
Wat gek..

F.leur heeft toen ze ziek was echt heeele gekke poep gehad, leek net verse gebakken spinazie :o :P
pi_122127737
Overdag Lidl snachts Pampers! ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122128151
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:25 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dat is de volgende stap. Als het goed is zit er een goede (volgens mij de Jong met achternaam maar kan hem niet vinden) in jouw oude woonplaats. Zegt je dat iets?
Nee, ik heb er verder geen ervaringen mee. Maar ik hoor gewoon hele goede verhalen van babietjes die onverklaarbaar veel huilen dat het soms gewoon een kwestie is van een geblokkeerde wervel ofzo.
pi_122128238
Tico, ik duim voor een goede nacht en zonder zuurstof. Mooi gewicht heeft Bram. Hoop het ook voor jou en je kleine meid. Haha, van dat onderplassen hebben we hier ook weleens last. Vandaag kreeg hij het voor het eerst in lange tijd voor elkaar, maar had ook niets op zijnplasser gelegd, dus eigen schuld.

Morretje, hier ook een buikslaper, die met een goede poep spuitluier ook aan de achterkant lekt.

Phaidra, wat een verschil.

Over onder de douche, heb het ook weleens alleen gedaan. En dan of handdoek in de wipper en daar ingelegd of ook een keertje in eigen badzitje in de douche op de grond, was geen succes.

Sam, je doet het geweldig! Maar begrijp dat je je vriend terugwenst. Wanneer is hij terug?

Ik vind Pampers het fijnst voor de nacht, die nemen toch vloeistof het este op vind ik. Verder vond ik Lidl en Kruidvat luiers voor overdag prima.

Vandaag bij de verjaardag van liefs tante geweest. Mijn baby hield zich goed, maar huilde ook weleens, gewoon overweldigd door zoveel vreemde mensen, denk ik. Dan moet die even terug naar veilige haven, mama.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122128272
Kwisted, ze hebben er geen last van hoor. Van harde ontlasting en verstopping kunnen ze meer last hebben. soms hebben ze dat nodig mijn kraamzorg heeft het ook moeten doen de eerste week omdat ze het zelf niet kon.

Tinu,
We weten nog niet wanneer hij terug komt dat kan over 1 week zijn maar kan ook 3 maanden duren. Het ligt aan zijn eigen inzet. Tot nu toe weigert hij medicatie en gaat het heel goed dus ik hoop natuurlijk niet zo lang maar hij zit er pas 3 dagen. (afkicken van de wiet) Dus wie weet wat het brengt. Zaterdag mocht ik langs maar geen geld voor de trein dus nu ga ik woensdag het is maar twee keer in de week dus daar moeten we het dan maar even mee doen.
pi_122128392
Hier in het ziekenhuis zeggen ze het ook hoor. Als de poep niet lukt om dan even de thermometer erin te stoppen.
pi_122128479
Ewww Twisted, verse spinazie zal hier nooit hetzelfde meer zijn :P

Jumbo of Pampers hier.

SPOILER
pi_122128602
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:46 schreef Sam1993 het volgende:
Kwisted, ze hebben er geen last van hoor. Van harde ontlasting en verstopping kunnen ze meer last hebben. soms hebben ze dat nodig mijn kraamzorg heeft het ook moeten doen de eerste week omdat ze het zelf niet kon.

Snap ik, maar t woord vroeten klinkt gewoon zo lomp ;)
pi_122128633
Enfermera en Xanteh, sterkte maar alleen met kind(eren).

KZ dikke :*

Becky, hoop dst jullie snel vinden wat e baby dwars zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122128885
Dat klinkt ook lomp haha :p Maarja alleen erin stoppen heeft ook weinig effect ik moet er wel echt een beetje mee draaien en in en uit halen dusja hoe noem je dat dan he ? xd Vond het ook een heel naar en vies idee maar het verlicht en helpt wel :)
pi_122129828
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:05 schreef becky27 het volgende:
Ik douche vaak met Isabel alleen. We hebben een douche in het bad en het bad heeft een verlengde rand waar het aankleedkussen precies op past.

Hier weer een week met alleen maar huilen. Naast de Zantac, die voor mijn gevoel niet echt werkt hebben we nu ook al sinds woensdag lactulose. Maar nog steeds is het huilen huilen en huilen. Je moet, als ze wakker is, de hele dag met r lopen en een beetje schudden anders is het moord en brand. Even in de box, bed, op het aankleedkussen, in de wipstoel, geen succes. Ze valt of aan de borst of in onze armen in slaap. Als ze de rust heeft dan kan ze ook best lang slapen. Gerust vier uur maar ze begint meestal al te huilen als je dr neerlegt. Zucht.
Dat klinkt me heel erg bekend in de oren. Bij ons is wat jij beschrijft echter alleen 's nachts aan de orde, maar wel precies zo.

Sterkte ermee, hopelijk vinden jullie snel een oorzaak en oplossing.
pi_122129946
Tico ik hoop voor jullie dat Bram zich goed kan houden zonder de toegediende zuurstof en dat jullie gauw in de eigen vertrouwde omgeving verder kunnen genieten.

Aldi hier voor dag en nacht. Groot succes .. geen klamme of stinkende luiers meer. En goed voor de portomonnee!

Becky .. wat ontzettend naar voor jullie en je mini. Dat gehuil gaat door merg en been denk ik. En je wil haar zo graag helpen maar je weet niet waar je moet beginnen. Toen D anderhalve week oud was zijn we naar een kinderosteopaat geweest. Die heeft echt wonderen verricht voor ons. Gelijk na de eerste behandeling een heel ander kind. Uiteindelijk drie behandelingen van een uur gehad .. heeft me in totaal 90 euro gekost. De rest kreeg ik terug van de verzekering. Wellicht dat het een oplossing kan zijn voor jouw mini. Fijn dat jd er voor open staat! Niet iedereen doet dat omdat het geen beschermd beroep is. Volgens mij woon je niet in mijn regio.. anders had ik de naam wel even kunnen doorspelen. Maar er zit vast en zeker ook een goede in jouw regio. Veel succes en hopelijk biedt het uitkomst. Babies kregen hier voorrang en werden er gewoon tussen gepropt. Zodoende konden wij de volgende dag al in zijn lunchpauze terecht.

Sam rot he .. je vriend niet thuis en nu moet je je alleen zien te redden. Maar weet zeker dat je dat lukt!

Wahaha kindjes die de boel onder piesen. Ben ik alvast gewaarschuwd voor als D ooit in de toekomst een broertje mag krijgen.
Ze piest trouwens wel steevast als we haar langer dan een minuut zonder luier laten liggen. Bij het cb is het iedere keer raak!

En ik wilde nog wat zeggen maar ben het kwijt :p
pi_122130067
Ik merk dat Bram een voorkeur heeft op welke kant hij ligt met z'n hoofdje. Dus ik ga dat ook even aankaarten bij het cb en eens even een fysio raadplegen. Misschien dat hij ook wel wat last heeft van z'n nek ofzo dat hij liever op de ene kant ligt.
pi_122130774
Osteopaat is een goede tip. Ben ik met oudste ook geweest toen hij een baby was.
pi_122130824
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 17:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Ah eigen merk doet het hier prima bij mijn buikslaper, tip van Lazi :d
ah, es kieke dan. Dank je!

Ach Becky.. Het klinkt zo intens verdrietig, je meisje is duidelijk niet gelukkig ;( Ik hoop dat jullie snel een goede oplossing vinden!

En Bram nog steeds niet thuis? :{ Ik hoop dat het hem snel lukt zonder brilletje Tico!
pi_122131090
We gaan nu de nacht in zonder zuurstof. Dat lukte m gister nog niet. Dus nu is het keihard hopen. Hij doet het vandaag weer zoveel beter dan gister.
pi_122131530
Sam, effe off topic, hebben ze bij de voedselbank ook behoefte aan kleding ?
pi_122131684
quote:
5s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:39 schreef kleinzusje het volgende:
Sam, effe off topic, hebben ze bij de voedselbank ook behoefte aan kleding ?
Voedselbank is een van de meest arrogante inzamelaars die je kan bedenken. Dikke kans dat je kleding die je beschikbaar zou willen stellen niet goed genoeg is.
Blijf van m'n lijf huizen of ziekenhuizen kun je er wel heel erg blij mee maken.
pi_122131749
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Voedselbank is een van de meest arrogante inzamelaars die je kan bedenken. Dikke kans dat je kleding die je beschikbaar zou willen stellen niet goed genoeg is.
Blijf van m'n lijf huizen of ziekenhuizen kun je er wel heel erg blij mee maken.
Ziekenhuizen ?
pi_122131865
Blijf van mn lijf is een goede tip ! thx !
Heb zelf niet zo veel inkomen, maar heb veel gekregen en wil het niet weggooien. :*
pi_122131895
quote:
5s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:43 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ziekenhuizen ?
Volgens mij wel. Of kinderdagverblijf.
  zondag 27 januari 2013 @ 20:49:26 #116
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_122132202
Rompertjes heb ik gedoneerd aan een kdv en het ziekenhuis. Waren ze erg blij mee.

Shirtjes en broekjes alleen aan het kdv.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122132404
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:29 schreef Morretje het volgende:

[..]

ah, es kieke dan. Dank je!

Ach Becky.. Het klinkt zo intens verdrietig, je meisje is duidelijk niet gelukkig ;( Ik hoop dat jullie snel een goede oplossing vinden!

En Bram nog steeds niet thuis? :{ Ik hoop dat het hem snel lukt zonder brilletje Tico!
Een maat 4 opsturen heeft vast nog geen nut ;)
pi_122132508
:X = ;) Thanks snel invoeren :')
pi_122132758
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:51 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Een maat 4 opsturen heeft vast nog geen nut ;)
Hij zit voor de nacht nu in maat 4 kruidvat :D Ik heb ook een bollo gebaard :+
pi_122132938
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:33 schreef Ticootje het volgende:
We gaan nu de nacht in zonder zuurstof. Dat lukte m gister nog niet. Dus nu is het keihard hopen. Hij doet het vandaag weer zoveel beter dan gister.
*Duimt *

Becky gegaan:*
pi_122132939
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:55 schreef Morretje het volgende:

[..]

Hij zit voor de nacht nu in maat 4 kruidvat :D Ik heb ook een bollo gebaard :+
Wow!! Mijn 2,5 jarige past nog in 4 :D
pi_122133034
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wow!! Mijn 2,5 jarige past nog in 4 :D
Mijn 2,5 jarige zit idd ook in 5.
Hij woog bij 2 mnd al ruim 7 kilo :P Krijg d'r armspieren bij joh :D
pi_122133244
Ik kan je er 2 opsturen?! :)
pi_122133329
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:59 schreef Morretje het volgende:

[..]

Mijn 2,5 jarige zit idd ook in 5.
Hij woog bij 2 mnd al ruim 7 kilo :P Krijg d'r armspieren bij joh :D
Oh!!! Gokje... Dat lukt Bram ook :D :')

Nog 300 gr en dan zitten we op 5. Hij is nog geen 3 weken.
pi_122133437
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik kan je 2x kruidvat 4 en 2x pampers simply dry opsturen. Net ingeslagen en mn meisje van 6 maanden zit nog in 3 _O-
pi_122133615
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Tof!

kleinzusje, maat 4 van kruidvat heb ik zelf nu. Pampers ben ik geen fan van.. sorry ;)
pi_122133667
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:02 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh!!! Gokje... Dat lukt Bram ook :D :')

Nog 300 gr en dan zitten we op 5. Hij is nog geen 3 weken.
Ben benieuwd! Mijne was net 6 bij 1 maand idd.. Echt man man, wat een verschil met mn iele meisje :D
pi_122133820
Als je je adres pm't stuur ik even 2 op!
Ze zijn in de aanbieding deze week, scheelt weer mochten ze goed zijn!
pi_122134228
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:06 schreef Morretje het volgende:

[..]

Tof!

kleinzusje, maat 4 van kruidvat heb ik zelf nu. Pampers ben ik geen fan van.. sorry ;)
Okidokie :D
  zondag 27 januari 2013 @ 21:14:43 #130
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122134295
Jeetje Becky, dat lijkt me echt slopend! Ik hoop van harte dat jullie snel vinden wat het meiske zo dwars zit. Dikke :* en succes ermee, zo rot om je baby zo te zien..

Tico, ik duim voor vannacht!! :* en qua voorkeurshouding, je kunt ook prima zonder doorverwijzing naar de fysio he? Ik ben bij Spring geweest, zit oa in Rijswijk, maar heeft meer filialen en heb er met Stef enorm goede ervaring mee. Ga er met Isabel ook weer heen binnenkort.

KleinZusje, ik heb je voorgeschiedenis gemist, maar maak uit de posts op dat jij wel even verdriet zal hebben.. Sterkte ermee, en ik hoop dat je een mooi doel voor de kleding zal vinden :*

Wij gebruiken voor Stef altijd Etosluiers, die lekken bij Stef het minst door (het is nogal een zeikerd :P ), voor Isabel heb ik op het moment kruidvat ivm de plasindicator. Zodra haar naveltje helemaal geheeld is gaat zij over op wasbaar, maar op dit moment nog niet omdat die over haar navel vallen en 'm openschuren.

Verder weet ik het niet meer, sorry :@ Isabel doet het nog steeds geweldig, haar puistjes beginnen weg te trekken en ze is gewoon zó lief! Morgen mijn eerste dag alleen met 2 kindertjes, dat vind ik wel heel spannend..
3!
pi_122134498
Ik heb een hele berg met roze luiers. Dat wil ik Bram toch niet aandoen. :D
  zondag 27 januari 2013 @ 21:19:30 #132
95408 Incantrix
pi_122134712
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een hele berg met roze luiers. Dat wil ik Bram toch niet aandoen. :D
Haha, voor Stef was ik eigenwijs en heb ik 1 roze exemplaar gekocht. Vervolgens trok ik 'm nooit aan omdat het zo raar stond :') Isabel heeft veel groen en blauw nu, maar dat vind ik wel kunnen ;)
3!
  zondag 27 januari 2013 @ 21:20:26 #133
95408 Incantrix
pi_122134795
(Mocht je er kwijt willen.. :@ )
3!
pi_122135255
De mijne ging in het begin heeeel hard.
Op dag 9 woog ze 4300 gram. Ze begon op 3930. Met 1 maand precies woog ze 5400 gram ongeveer.
En toen stopte ze met hard gaan :D Geen idee wat ze nu weegt trouwens. Laatste keer op t cb was t 6500 gram bij 4 maanden. Mogen dinsdag weer, dan is ze alweer een half jaar.
Ze zit iig in maat 3 kwa luiers en dan gaat prima.
Ik vind het trouwens wel grappig, mijn eigen curve (dus van toen ik een baby was) was ongeveer hetzelfde. Behalve dat ik van midden naar onder ging en Elise van boven naar midden.
pi_122135468
Klein zusje heel de dag zitten denken wat ik tegen je kon zeggen maar verder dan een dikke knuf kom ik niet

spannend inca morgen alleen
ik ook maar mini meisje wordt door meneer naar psz gebracht dus ik heb de ochtend nog alleen mini ventje
pi_122138046
Thx alle ladys :*
Vandaag heeft FOK me enorm geholpen !
Kusjes, knuffels, mn ei kwijt kunnen, afleiding............ heel prettig !
Man sluit zich wat in zichzelf op. Meisje en man liggen nu heerlijk naast me te slapen.
Veel knuffelen hier thuis, dus dat is goed *;
pi_122140349
Het is al laat, maar kleinzusje, wat ontzettend k**!! dikke knuffel
pi_122140599
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 21:20 schreef Incantrix het volgende:
(Mocht je er kwijt willen.. :@ )
Ga ik even over denken. Nu zelf weer een wasmachine, zeker met de blijvende uitslag van leyla. Dat ik erover twijfel om leyla er weer even in te doen.
pi_122143352
Ik duim voor een goede nacht Tico!

Becky en Estrys, voor jullie hopelijk ook snel minder zorgelijke nachten... :*

Inca, fijn dat het zo goed gaat daar! Succes morgen.

Mijn baby heeft vandaag overdag veel geslapen, die had wat in te halen na afgelopen nacht. Zoutoplossing helpt gelukkig, hij drinkt verder prima en is vrolijk. Ben benieuwd hoe ie vannacht slaapt.

Ik laat hem af en toe al eens ruiken en sabbelen aan vast voedsel, mn fruit. Vandaag was het banaan, maar met sabbelen slaagde hij er toch in om een stukje in zijn mond te krijgen. Voorin, dus ik kon het er meteen zo uit vegen, maar man oh man, mijn dramaqueen wist niet wat hem overkwam. Meteen kokhalzen en gillen. :')
Dat wordt nog wat met rapley straks. :Y)
pi_122144460
Hoe maak je zo'n zoutoplossing ? En waar doe je het in ?
Zijn die Zwitsalsprays wat ?

Leuk mang: dat proeven !!
pi_122144631
quote:
5s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:27 schreef kleinzusje het volgende:
Hoe maak je zo'n zoutoplossing ? En waar doe je het in ?
Zijn die Zwitsalsprays wat ?

Leuk mang: dat proeven !!
Gewoon kopen. Daro en otrivin hebben capsules met steriele zoutoplossing. Niet zelf kloten, je maakt het al snel te sterk voor een neus.
pi_122145075
Mwoa, het is vrij eenvoudig zelf te maken met afgekookt water en keukenzout. Hebben we ook wel eens gedaan (alleen het indruppelen was zo'n gedoe). Maar wij gebruiken nu idd een verstuiver van Otrivin.
pi_122146120
Tico ik duim voor vannacht.
  maandag 28 januari 2013 @ 00:23:26 #144
95408 Incantrix
pi_122147349
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga ik even over denken. Nu zelf weer een wasmachine, zeker met de blijvende uitslag van leyla. Dat ik erover twijfel om leyla er weer even in te doen.
Ohja, dat scheelt ook wel :) en oeh, dan is het voor Leyla ook wel fijn ws. Gewoon doen hoor! En het ligt er voor mij ook nog aan welke merken en modellen hoor, dus kijk vooral eerst zelf even ;) hoop dat Bram het goed doet tot nu toe? :*

Thnx dames! CB komt ook nog intake doen, ben benieuwd..

Oh, en Mango, wens jullie een goede nacht! :*
3!
pi_122149669
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 00:23 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ohja, dat scheelt ook wel :) en oeh, dan is het voor Leyla ook wel fijn ws. Gewoon doen hoor! En het ligt er voor mij ook nog aan welke merken en modellen hoor, dus kijk vooral eerst zelf even ;) hoop dat Bram het goed doet tot nu toe? :*

Thnx dames! CB komt ook nog intake doen, ben benieuwd..

Oh, en Mango, wens jullie een goede nacht! :*
Het zijn bg's. Stuk of 12?? Eigenlijk heb ik er totaal geen zin in. Ik zal m'n ex ook even vragen voor de luiers die nog daar liggen.
pi_122150492
Tico bram nog zonder extra zuurstof?
  maandag 28 januari 2013 @ 04:50:22 #147
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122150647
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 03:08 schreef draculettetje het volgende:
Tico bram nog zonder extra zuurstof?
Ben ook wel benieuwd!

Estrys, hoe is het bij jullie? Dat is nog slopender. Als je s nachts een huilende baby hebt.

Verder ben ik het kwijt.
pi_122150759
Nog zonder zuurstof!!
pi_122150786
Wat goed van hem.
pi_122150789
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 06:37 schreef Ticootje het volgende:
Nog zonder zuurstof!!
yes!!!
pi_122150875
Goed zo Bram!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122150880
Wat goed Tico, de hele nacht door. Begrijp ik dat goed?

Mango, dat is schrikken. Ze moeten er gewoon aan wennen. De mijne heeft al 2 tanden en toch zuigt hij nog veel op stukjes bijvoeding in plaats van te bijten en dan gaat er ineens een groot stuk naar binnen.

Succes Inca alleen met je 2 kids en ook met het cb intake.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122150904
Hier word ook niet gebeten op voedsel ondanks haar meerdere tanden.. Gister nog een stukje spruit gegeven en da had ze helemaal leeggezogen en toen ging ze het dus afslikken.. dat lukte naturlijk voor geen meter en je hoorde haar moeite doen. Dus kauwen duurt echt nog wel eventjes :) Boterhammetjes begint ze nu wel te begrijpen dat ze die moet kouwen. Ze heeft nu al 4 dagen koemelkvrije boterhammen met kma vrije boter en dan abrikozejam of geprakte peer/bannaan en dat vind ze heerlijk! ook ga ik niet meer dwingen met gepureerde hapjes maar geef haar gewoon wat wij koken en ze kijkt maar wat ze wel of niet eet proef etc dat gaat veel beter en merk dat ze dan minder gestresst is :) Bij de lidl kma vrije bakboter gevonden :) Dus ze heeft ook kipfilet gehad maar dat kreeg ze net als de spuitjes niet goed af. maar uiteraard lekker om op te sabbelen
pi_122150938
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 04:50 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd!

Estrys, hoe is het bij jullie? Dat is nog slopender. Als je s nachts een huilende baby hebt.

Verder ben ik het kwijt.
Ach who needs sleep anyway? ;)

Ze was erg ontevreden vannacht. Voedingstijden: 23:30, 2 uur, 4 uur en zojuist. Tussendoor is ze na de voeding steeds denk ik een uur wakker geweest. Het lukt gewoon niet om haar in haar bed te leggen. Dus de langste ruk die ik gemaakt heb vannacht was twee uur. En nu snottert ze en spuugt zojuist behoorlijk.
Nu opstaan en oudste naar school brengen. Daarna gaat Jolie hopelijk nog wat slapen en ik ook. Voel me nog best goed ondanks de slechte nacht.

Bram! Goed nieuws!
pi_122151093
Wat goed van Bram! :)

Estrys :* voor de slechte nacht

Sam C krijgt ook wat wij eten, nou ja, niet alles maar kook niet speciaal voor haar. Kauwen doet ze wel, alleen nog steeds geen tandjes hier.
  maandag 28 januari 2013 @ 08:51:16 #156
95408 Incantrix
pi_122151679
Thnx Tinu :)

Tico en Joene, wat goed!! Betekent dit nu dat hij vlot naar huis mag? En laat maar horen of je ze kwijt wil!
3!
pi_122151938
Tico en joene
Wat fijn!

Becky :*

Kleinzusje :* !! Jeetje sterkte :*
Volgens mij ben je echt een lieverd. Je meisje komt ongetwijfeld niets te kort :* lekker verwennen!

Luiers: lang die van de jumbo gebruikt, erg tevreden over. Maar om te kijken of ze het misschien zelf niet lekker vind zitten, weer pampers gehaald.

Volgens mij hebben we nu alles geprobeerd om haar lekker te laten slapen, nieuw matras, ander ledikant, ander kamertje, bed anders, klamboe om het knusser te maken, andere luiers, andere slaapzak, kussentje, knuffeltje, ritueel, muziekje, papje etc etc
Als iemand nog nieuwe tips heeft..

Wel kan ik haar nu weer wakker in bed neerleggen alleen na een uur max 2u is ze weer wakker..snachts.. Opnieuw instoppen of voeden helpt wel maar het is erg slopend. Nu al 5maanden zo.. :O

Oja.. Als ze wakker wordt aan huilt ze heel hard, als ik dat laat gaan geeft ze over. Dus ik moet er wel naar toe. Instoppen helpt dus veel aandacht krijgt ze niet, maar ik begrijp niet zo goed waarom ze vaak wakker is
pi_122152342
Zoe, geen tips voor je maar wel een dikke :* voor de herkenbaarheid!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122152480
Estrys, dat zijn de nachten! ;) Ik voel me dan de hele dag prima tot een uur of 4 en dan ga ik huilen om iets onnozels ;)

Bijgelezen op foon, Weekenden en laptop zijn hier geen combinatie.

Tico,dikke knuffel! Ik ken de spagaat van in het zkh bij 1 en daar ook willen zijn, maar ook thuis willen zijn bij de rest.

Mijnkereltje huilt ineens ook met tranen, cutie O+
pi_122152644
Morning ladys
Troeta en Zoe thx ! :*

Zoe, lastig he ! Honger/Warm/koud. Eerder eten (vast voedsel), voeden in pyama+slaapzak+dekentje en dan wegleggen. Toch ?
Geen idee ? Hier is het een maand of zo drama geweest. Denk een groeistuip. Het wordt nu weer beter ( klopt af). Tis slopend idd. :* :*

Mijnes slaapt nu al 2 nachten in het ledikantje. De wieg uit gegroeid *O*

Zo naar het CB w/
pi_122153299
Tot zover de gratis luiers en ontbijt op bed.
pi_122153338
Marjolijntje :* -O-
beterschap voor Faye

Kleinzusje
Ja klopt dat doe ik :Y
En qua temp slaapt ze nog het best als het ongv 20gr is. Officieel te warm maar mijn vriend slaapt liever ook in een warme kamer, en ik in een koude. Heeft ze vast van hem :+

Succes bij het cb!
  maandag 28 januari 2013 @ 10:21:12 #163
258612 nytar
boys boys boys
pi_122153374
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Tot zover de gratis luiers en ontbijt op bed.
naar huis?! Jee! *O*
pi_122153404
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:21 schreef nytar het volgende:

[..]

naar huis?! Jee! *O*
*O*

Goed he?
pi_122153427
Oh de wijkverpleegkundige belde me om half 9, of ze over een uurtje langs kon komen. :')
Eh. Sowieso een uur van tevoren bellen :')

Nee dus.
pi_122153436
Tico, wat fijn dat jullie naar huis kunnen! *O*
pi_122153449
*O* fijn ticootje!

:{ raar van de wvp
pi_122153467
Als ik dat zo lees vraag ik me af of het misschien niet teveel verandering is? :@
Ik zou zeggen laat eens 2 weken alles zoals het nu is, en kijk of het langzaam aan verbeterd.

Rust en regelmaat, waar ik vind dat het cb wel iets overdrijft, maar het is echt belangrijk.
Alleen laten slapen in bed, nergens anders. Niet te snel uit bed halen bij huilen.
(Bij de basis gewoon weer beginnen dus)
pi_122153595
Ik zeg taart!
pi_122153624
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:30 schreef Joene het volgende:
Ik zeg taart!
mmmtaart :9
pi_122153626
Rust en regelmaat. Dat kun je haast niet overdrijven. Het is afhankelijk van je kindje in hoeverre ze een strak ritme nodig hebben. Ik heb een kleuter die niet gaat slapen als we niet gedoucht hebben. Of als ze een half uur later op bed ligt is het ook al drama. Routine kunnen we hier moeilijk van af wijken. En natuurlijk doen we het wel eens. We gaan heus wel eens bij oma eten of lekker onderweg, maar dan weten we dat het risico wel is dat madam drama gaat maken.
pi_122153634
Bram mag naar huis! *O*

Hier trouwens vanochtend weer verhoging, ben benieuwd of het weer uit gaat lopen op koorts en welke ontsteking we nu dan weer hebben -O-
pi_122153668
Koorts is niet altijd meteen een ontsteking. Bram had ook koorts maar geen ontsteking aan oortjes ofzo.
pi_122153700
Ik weet het, maar hier kwam er iedere keer een ontsteking bij kijken, dus ik vrees er een beetje voor ;(
pi_122153712
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:25 schreef covie het volgende:
Als ik dat zo lees vraag ik me af of het misschien niet teveel verandering is? :@
Ik zou zeggen laat eens 2 weken alles zoals het nu is, en kijk of het langzaam aan verbeterd.

Rust en regelmaat, waar ik vind dat het cb wel iets overdrijft, maar het is echt belangrijk.
Alleen laten slapen in bed, nergens anders. Niet te snel uit bed halen bij huilen.
(Bij de basis gewoon weer beginnen dus)
In de afgelopen 5mnd af en toe iets anders gedaan, niet in 1x dat allemaal :+
Zijn nu al heel lang bezig! Vanaf 3mnd sliep ze opeens minder, en dat is altijd zo gebleven. Ze is nu 8,5mnd

Rust en regelmaat is idd belangrijk, ik zit toch thuis dus genoeg ritme en regelmaat hier, mijn dag draait om S haar dingetjes. Natuurlijk plan ik weleens iets maar haar ritme is belangrijk en probeer ik goed rekening mee te houden.
Eerst vond ze wiegen, kriebelen etc prettig, dat wilde ik allemaal niet meer. Gewoon wakker in bed, eventueel een hand op dr bol en verder geen gedoe.
En dat lukt wel.

Alleen het 100x wakker worden blijft
pi_122153794
En eens niet naar haar toe gaan wanneer ze wakker wordt? Gewoon eens laten gaan?
Hier is dat af en toe gewoon eens nodig zodat hij weer weet dat het slapen best lukt. /slechtemoedermodus

*O* voor Bram, lekker naar huis!
  maandag 28 januari 2013 @ 10:39:09 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122153811
Wat fijn dat jullie naar huis mogen Tico! *O*
  maandag 28 januari 2013 @ 10:39:30 #178
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_122153818
Bram naar huis! *O*

Zoë wat covie zegt idd. Bij de basis beginnen. Wat hier bij alletwee gewoon heel goed werkt is: niet teveel poespas. Gewoon veel rust in t bedje. Geen knuffels/mobiel/andere frutsels. Als ze moe zijn, gaan ze naar bed. Ik haal ze er dan ook niet meer uit. (Ja, bij hoge uitzondering als ze ziek zijn ofzo natuurlijk wel)
Als ze huilen (heel zelden) dan hoor ik of t menens is of niet. Zoja, ga ik er naar toe, zachtjes weer neerleggen, dekens strak, even over de bol aaien en met een lage stem (klinkt dom, maar dat werkt hier. Laag, zacht en langzaam praten) zeggen 'ga maar lekker slapen'. Dan meteen weer weg. Als t huilen dan aanhoudt, ga ik er nog even naast zitten. Beetje aaien en 'ssshh, ssshhh' zeggen. Als hij dan weer bedaard is, ga ik weer zachtjes weg (ook al slaapt hij nog niet). Meestal is dat voldoende. En anders gewoon herhalen.
En t duurt misschien even voordat het werkt, maar als t werkt dan gaat t ook steeds sneller. Op dit moment valt S hier bijna altijd binnen vijf minuten in slaap. Zonder knuffel of speen. Zonder huilen. En hij slaapt dan ook lang (3 uur, want hij slaapt nog maar 1 keertje op een dag).
En naar mijn idee werkt het trouwens bijna altijd averechts als je erbij blijft tot ze echt slapen. Als ze dan weer half wakker worden, dan schrikken ze namelijk dat je er niet bent, beginnen weer te huilen en dan heb je van die hazeslaapjes.
Wel slopend voor je hoor, dat het al 5 maanden zo gaat! Sterkte.

Edit: ik lees dat je het waarschijnlijk al in grote lijnen zo doet. Maar ik post het toch maar, want misschien staat er nog iets bij waar je wat aan hebt :).
pi_122153872
Mooi dat jullie naar huis mogen Tico en wat raar van de wvk :{

Zoë ik las ooit een verhaal op bv.com dat een kindje niet tegen wifi kon :? Je kan het altijd proberen ;)

Marjolijntje :*
pi_122154029
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:38 schreef Cyntiaa het volgende:
En eens niet naar haar toe gaan wanneer ze wakker wordt? Gewoon eens laten gaan?
Hier is dat af en toe gewoon eens nodig zodat hij weer weet dat het slapen best lukt. /slechtemoedermodus

*O* voor Bram, lekker naar huis!
Ook gedaan, maar dan voel ik me een slechte moeder, helemaal als ze dan moet overgeven. Laten huilen = overgeven hier.

Fee-nix
Dankjewel, tips zijn altijd welkom.
Misschien is het ook wel een kwestie van vol blijven houden, dat instoppen en weggaan, af en toe terug komen enz.

Overdag gaat het zo makkelijk, geen probleem. Inslapen svonds ook niet. Kan dan ook weggaan soms ook al is ze wakker.
Als ze snachts wakker wordt dan is het eigenlijk ingewikkeld. Maar misschien moet ik dr wel laten, troosten en weer weg etc. Vind dat moeilijk als ze zo huilt

Xanteh
Heb ik idd ook gelezen en gelijk geprobeerd haha, was best pittig voor die mensen trouwens en dan is de oplossing zo 'simpel'
pi_122154194
Het huilen is ook niet leuk maar soms misschien wel even nodig, ook ik vind het nog steeds moeilijk om te doen maar het werkt wel voor hem. Gisteravond ook weer toe moeten passen, heb hem niet eerder weer gehoord dan iets voor onze wekker.

[ Bericht 49% gewijzigd door Cyntiaa op 28-01-2013 10:59:50 ]
pi_122154412
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:53 schreef Cyntiaa het volgende:
Het huilen is ook niet leuk maar soms misschien wel even nodig, ik sta dan ook niet met een glimlach bij zijn deur te wachten..
Nee logisch, is voor niemand leuk :(

Voor het zelf inslaap vallen smiddags en begin vd nacht heb ik haar 1x laten huilen, kort erna terug, aai over de bol en toen ze rustig was weer weg en toen was het eigenlijk klaar. Sindsdien slaapt ze overdag 1,5-2,5uren ipv 20min

-O- waarom werkt dat snachts niet

Je laat hem dus huilen, hoe lang huilt hij dan?

Is ook advies bij het cb, vind dat wel lastig
pi_122154528
Het ís ook heel lastig en nooit leuk -O-

Gisteravond heeft hij krap aan 8 minuten er over gedaan om in slaap te komen, 06:00 uur werd hij weer wakker.
pi_122154559
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
Je laat hem dus huilen, hoe lang huilt hij dan?

Is ook advies bij het cb, vind dat wel lastig
Hoe lang laat jij haar dan huilen voordat je al het gevoel hebt dat je moet gaan kijken? Ik merkte bij mijn schoonzusje bijvoorbeeld dat ze al heel snel het gevoel had dat haar dochtertje al 'de hele tijd' lag te huilen. Ik zat er dan bij en dan was er nog geen 5 minuten voorbij.

Dat spugen, gebeurt dat iedere keer als ze huilt? Bij alle soorten huilen, zeg maar? Of is het een of twee keer voorgekomen en is het nu vooral het idee/de angst dat ze weer gaat spugen? Ik zou me dat zelf namelijk goed kunnen voorstellen.
  maandag 28 januari 2013 @ 11:07:07 #185
250838 Fee-nix
pi_122154595
Zoë ik denk idd dat het een kwestie van volhouden is... Hoe naar t ook is om weg te lopen als je kindje nog huilt (ik vind dat ook nooit leuk)... Maar heel vaak huilen ze ook uit vermoeidheid he. Bij S hier is dat heel gek. Dan huilt hij vol overtuiging als ik bij hem in z'n kamer sta, dan denk ik 'nou, dit helpt niet, ik moet maar gaan en over 2 minuutjes nog eens kijken' en als ik halverwege de trap ben is hij dan ineens stil. Dan was hij gewoon zo moe, dat hij mij ook niet meer in z'n kamer kon verdragen ofzo.
En dat laten huilen tot ze moet spugen zou ik ook niet doen hoor, lijkt me heel naar. Ik zou zeggen: zoek naar hoelang je kan wegblijven. Als dat bij haar in het begin twee minuten is en dat ze dan weer even die aai over de bol nodig heeft, dan is dat gewoon zo :). Ik troost zelf altijd tot hij rustig is, maar dus niet tot hij bijna in slaap valt.
En pak je haar s nachts dan misschien toch eerder weer uit bed? Doe je iets anders dan overdag? Of doe je het al exact hetzelfde? Want zoals het overdag nu gaat klinkt hartstikke goed! En dat is dus ook mijn ervaring met deze 'methode'. Dat ze er langer door gaan slapen en gemakkelijk zelf in slaap komen.
pi_122154723
Zoiets als Feenix zegt inderdaad. :Y)
pi_122154766
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:07 schreef Fee-nix het volgende:
Dan was hij gewoon zo moe, dat hij mij ook niet meer in z'n kamer kon verdragen ofzo.
Dat! Heeft Saartje net zo :Y

Ze geeft eigenlijk heel goed aan wat ze (niet) wil. Dus (als we niet op tijd zijn met haar in bed leggen :P ) ineens begint ze te huilen. In het begin probeerde ik dan te troosten, maar inmiddels heb ik geleerd dat dat zelfs averechts werkt. Dus ze krijgt een dikke kus, en dan haar bed in. Soms jengelt ze nog eventjes, meestal is ze bijna meteen stil.

We hebben een keer op een verjaardag gehad, dat ze ook begon te huilen. Ik haar boven op een kamer gelegd, en ze was inmiddels flink aan het krijsen. Dus ik met haar wiegen, haar aaien, fluisteren... ze begon alleen maar harder te krijsen. Mijn-trommelvliezen-klapperen-en-gaan-waarschijnlijk-zo-scheuren-krijsen. Dus ik haar heel even alleen op die kamer laten liggen om een flesje te maken (dacht dat dat misschien het probleem was; honger). Nog geen minuut later ben ik terug: Saartje in diepe, diepe slaap.
pi_122155001
Cynthiaa
8min is op zich niet lang maar als je achter de deur staat en je kindje huilt is het een eeuwigheid. Mijn vriend is daar nuchter in, die wilde haar het weekend laten huilen omdat zijn broer en zus dit beide ook gedaan hebben en de kindjes toen doorsliepen. Ze waren toen ongeveer 1 jaar

Het doet me echt pijn :@ terwijl huilen echt geen ramp of mishandeling is, S krijgt zoveel liefde en veiligheid.

Coco
Ik vind tot 5min echt al lang en vind dat echt moeilijk. Vriend vind het minder moeilijk en heeft alle geduld. En toch ga ik er naar toe om het over te nemen :@

Het spugen is bij echt huilen, als ze moppert niet, dan laat ik haar ook. Maar snachts gaat ze gelijk voluit qua huilen en als ik haar eventjes laat en ik ga naar haar toe gooit ze alles eruit. Dit doe ik natuurlijk niet vaak omdat ik het weet, maar zo af en toe kunnen we beide niet meer.. Denken we.. Misschien moet ze dan maar even huilen. En dan geeft ze over en voelen we ons beide rot en willen we haar dat ook niet aandoen

Fee, dat is wel een goede tip, kijken naar hoe lang. Ik vind 2min prettiger, als ze dan rustig is en ik ga weg, dan weer hetzelfde herhalen als ze moet huilen..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik snachts sneller gefrustreerd ben en minder geduld heb. Wil zo graag slapen, dan denk ik.. Gelijk instoppen dan is ze nog niet helemaal wakker en slaapt ze snel ipv huilen, wakkerwakker zijn etc

Misschien maak ik haar juist wel wakker door haar weer in te stoppen, geen idee. Ze heeft bij het huilen haar ogen vaak nog dicht
  maandag 28 januari 2013 @ 11:23:48 #189
250838 Fee-nix
pi_122155232
Haha, ja precies, Coco. Grappig dat die van jou dat ook heeft.

En mijn oudste heeft weer wat anders (ja gek he :P). Die heeft vooral veel behoefte aan duidelijkheid. Als hij bijvoorbeeld een keer s avonds gaat huilen (wat hij nooit doet), dan is dat bij hem echt uitproberen (hij is ook 2,5 natuurlijk). En als je er dan veel aandacht aan gaat besteden, dan gaat hij het ineens elke avond doen! En als je gewoon zegt 'nee, klaar, je gaat nu slapen' dan is het ook over. Heel apart.
Maar hij had dus al van kleins af aan een bepaalde 'strengheid' nodig. Bij hem moest ik ook echt langer wachten met terug de kamer in gaan als hij huilde. Hij raakte dan ook niet echt overstuur. Wel boos, maar dat mag af en toe wel ;). Heel anders dan bij S. En vandaar ook die tip van 'kijk hoe lang je kan wachten bij je kindje', want dat verschilt echt per kind.

O Zoë ik snap idd dat je s nachts gewoon wilt slapen. Maar misschien als je een paar nachten (en dan moet je denken aan 2 a 3 nachten denk ik...) 'opoffert' en t exact hetzelfde gaat doen als overdag... dat ze dan diezelfde 'duidelijkheid' s nachts ervaart?
pi_122155509
Fee
Ja elk kind is natuurlijk weer anders!
S is een klein boefje O+ miepen in de box terwijl ze lekker aan het spelen is. Klinkt alsof er iets heel ergs is en dan is ze gewoon met een boekje aan het spelen :o.
Ook als ze 'boos' is en iets niet wil kan ze hard schreeuwen. Dus volume zegt hier niet zoveel, ik hoor het verschil wel. Als er echt iets is en het mopperen of boos zijn. Snachts is dat moeilijker maar dat komt misschien omdat het in dr slaap is

Kan ik proberen, ik slaap nu ook niet :+
Heb nog wel een tip gekregen om S op haar zij te laten slapen met een voedingskussen erachter, ze schrikt wakker als ze voelt dat er niets achter haar ligt. (sinds de osteopaat wil ze op haar zij slapen)

Iig weer wat dingetjes om te proberen
pi_122155616
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat! Heeft Saartje net zo :Y

Hier ook :Y Dan gaat hij echt driftig huilen, boos vanwege de overprikkeling. Hoewel mijn zoon ook wel heeft wat Fee over J zegt, één keer anders dan anders zorgt er vaak voor dat het een nieuw patroon is. Hij heeft ook duidelijkheid nodig.

Verder zou ik ook niet 8 minuten achter de deur gaan staan Zoe, dat is ook onprettig voor jou. Ik ging altijd ook echt wat doen, boven de was bijvoorbeeld. Wat vind je er moeilijk aan als ze zo huilt, waar ben je bang voor?
pi_122155832
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier ook :Y Dan gaat hij echt driftig huilen, boos vanwege de overprikkeling. Hoewel mijn zoon ook wel heeft wat Fee over J zegt, één keer anders dan anders zorgt er vaak voor dat het een nieuw patroon is. Hij heeft ook duidelijkheid nodig.

Verder zou ik ook niet 8 minuten achter de deur gaan staan Zoe, dat is ook onprettig voor jou. Ik ging altijd ook echt wat doen, boven de was bijvoorbeeld. Wat vind je er moeilijk aan als ze zo huilt, waar ben je bang voor?
Vind het zielig, en ook het overgeven vind ik niet leuk.
Verder geen idee, misschien iets van vroeger, getroost worden ken ik eigenlijk niet, het was niet zeuren en verder gaan.
(ook geen ramp, ik weet dat mijn ouders het druk hadden met zoveel kinderen) maar misschien dat ik dat niet wil doen bij S
  maandag 28 januari 2013 @ 11:40:32 #193
250838 Fee-nix
pi_122155891
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:30 schreef Zoë23 het volgende:

Kan ik proberen, ik slaap nu ook niet :+

Hehehe ;). Succes met de nieuwe tips in ieder geval! S klinkt als een pittige tante ;).
Zelf kan ik amper functioneren met weinig slaap (en ik word er strontchagrijnig van) en daarbij heb jij nog je zere lijf enzo. Dus respect voor je, hoor.

Maar dat loslaten van de dingetjes die je doet die dan tijdelijk wel werken s nachts (of vroeg in de ochtend) vind ik zelf altijd het lastigst.
Zo hadden wij een tijdje dat J z'n speen s ochtends kreeg, zodat hij nog wat langer sliep. Werkte prima. Hij kreeg m om 6 uur ofzo en sliep dan weer ruim een uurtje verder. Tot we merkten dat hij al eerder ging roepen om die speen. Op slot was t vier uur! Dat werd ons te gek. Maarja, t hielp wel.... En ik was dus bang dat als we er mee stopten, dat ie dan gewoon om 6 uur klaar wakker was. (Hoewel dat tijdstip sommigen hier vast heerlijk in de oren klinkt ;) ). Maargoed, toch maar helemaal mee gestopt, cold turkey. Twee nachten een strijd om gehad. Paar keer naar hem toe, streng toespreken dat hij zijn speen niet meer kreeg. En daarna was t over. En begon hij langzaam ook weer gewoon uit zichzelf tot zeven uur te slapen. Hij had niks meer om wakker voor te worden...
Wat wil ik hier nou mee zeggen... Nou dat je soms bang bent om bepaalde 'middeltjes' los te laten (zoals dat instoppen bijvoorbeeld) omdat je bang bent dat het dan misschien nog erger wordt. Maar dat dat dus niet het geval hoeft te zijn! Sterker nog, soms hou je onbewust iets in stand.
  maandag 28 januari 2013 @ 11:42:32 #194
250838 Fee-nix
pi_122155984
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ook een goeie. Ik ging ook altijd iets doen zoals de vaatwasser uitruimen ofzo. Wel beneden, want dan hoorde ik het niet zo erg :@ . Maar wel iets wat dus max een paar minuten duurde. Daarna weer luisteren en vaak was het dan al stil.
pi_122156071
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:40 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Hehehe ;). Succes met de nieuwe tips in ieder geval! S klinkt als een pittige tante ;).
Zelf kan ik amper functioneren met weinig slaap (en ik word er strontchagrijnig van) en daarbij heb jij nog je zere lijf enzo. Dus respect voor je, hoor.

Maar dat loslaten van de dingetjes die je doet die dan tijdelijk wel werken s nachts (of vroeg in de ochtend) vind ik zelf altijd het lastigst.
Zo hadden wij een tijdje dat J z'n speen s ochtends kreeg, zodat hij nog wat langer sliep. Werkte prima. Hij kreeg m om 6 uur ofzo en sliep dan weer ruim een uurtje verder. Tot we merkten dat hij al eerder ging roepen om die speen. Op slot was t vier uur! Dat werd ons te gek. Maarja, t hielp wel.... En ik was dus bang dat als we er mee stopten, dat ie dan gewoon om 6 uur klaar wakker was. (Hoewel dat tijdstip sommigen hier vast heerlijk in de oren klinkt ;) ). Maargoed, toch maar helemaal mee gestopt, cold turkey. Twee nachten een strijd om gehad. Paar keer naar hem toe, streng toespreken dat hij zijn speen niet meer kreeg. En daarna was t over. En begon hij langzaam ook weer gewoon uit zichzelf tot zeven uur te slapen. Hij had niks meer om wakker voor te worden...
Wat wil ik hier nou mee zeggen... Nou dat je soms bang bent om bepaalde 'middeltjes' los te laten (zoals dat instoppen bijvoorbeeld) omdat je bang bent dat het dan misschien nog erger wordt. Maar dat dat dus niet het geval hoeft te zijn! Sterker nog, soms hou je onbewust iets in stand.
Bedankt! :)
Haha pittig wijfie, vind ik wel leuk hoor, is duidelijk met wat ze wel en niet leuk vind en dat mag ook. Andere mensen vind ze reuze interessant en ze durft ook veel. Alleen snachts hè.. :9

Ja precies, dat klinkt erg logisch
We hebben iig gekeken of er iets mis was bij de ha en osteopaat. En ook naar comfort qua matras enz en ze krijgt voldoende voeding en goede luiers. Dus opzich is dat allemaal goed.

Voor S is een aantal uur achter elkaar slapen ook veel beter en gezonder
pi_122156113
Overgeven lijkt me ook heel akelig inderdaad. Ik vroeg het omdat ik merk dat het me vaak helpt om te snappen waarom ik iets niet wil/akelig vind/moeilijk vind. Huilen is inderdaad zielig, maar aan de andere kant is het ook zielig als je kind 's nachts wakker schrikt en het zichzelf niet meer in slaap krijgt omdat ze niet goed weet hoe dat moet. Dat soort dingen hou ik me vaak in mijn achterhoofd als M huilt bij het inslapen. Gisteravond nog, hij sliep bij opa en oma en daar is het slapen altijd wat moeilijker. Hij heeft een half uur gehuild, en ik ben elke vijf minuutjes even gaan kijken. Dat vind ik ook moeilijk, en ik vind het zielig dat hij moet huilen. Maar ik vind het nog zieliger om een doodmoe kind weer uit bed te plukken en ik vind het ook zieliger dat hij denkt dat hij zelf niet in slaap kan vallen in een vreemde omgeving (dat zijn mijn persoonlijk overwegingen in zo'n situatie). En daardoor vind ik het makkelijker de situatie aan te pakken.
pi_122156127
Ik laat M altijd 5 minuten huilen, dan even aaien over haar rug tot ze rustiger is. En dat 3 of 4 keer.
Daarna pas haal ik haar eruit om rustig op de stoel (op haar kamer) te schommelen en knuffelen.

Lastig aan het begin maar het werkte wel.

Aan het begin was het vaak genoeg dat ik amper rechtop stond en dan begon het huilen alweer.
Maar dan denk ik: je hebt een volle maag, schone luier, je bent echt moe en als ik je uit bed haal is er niks aan de hand, dus pijn is het ook niet.

Inderdaad moet je zelf kijken of 5 minuten misschien te lang is, maar vooral structuur erin houden.
En idd niet bij de deur wachten, ga lekker naar beneden of iets doen waardoor je er minder mee bezig bent.
pi_122156680
Tico, fijn dat jullie naar huis mogen!

@Zoe:
SPOILER
pi_122156908
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

*O*

Goed he?
*O* Super!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 januari 2013 @ 12:11:42 #200
250838 Fee-nix
pi_122157040
Even wat anders... ik heb bijna geen baby meer :'( :P . Ik moet ff deze foto delen, hoor. Ben zo stapelgek op m O+ . Kijk nou!

En hier trouwens ook echt een boefje hoor. Hij luistert echt voor geen meter :+ . Z'n grote broer altijd wel, dus nu pas zijn wij het huis helemaal baby-proof aan t maken, haha. Alles is van de vensterbank. Er is een hekje zodat ze niet meer in de keuken kunnen en t traphekje komt ook vandaag of morgen.
pi_122157140
Wat een binkie Fee! Héél herkenbaar trouwens, dat niet luisteren en voortdurend op strooptocht zijn. Nog twee daagjes en een dan heb ik ook een heuse dreumes :o *O*

Tico, super! Lekker genieten thuis met z'n allen!
pi_122157173
Clubsoda
Ja precies, ik vind het ook sneu dat S zo slecht slaapt en zo moe is.
Als je zo nadenkt kijk je naar wat (op langer termijn) het beste is
Dankjewel

DF
Dat is goed om te lezen, geeft hoop
pi_122157212
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
Even wat anders... ik heb bijna geen baby meer :'( :P . Ik moet ff deze foto delen, hoor. Ben zo stapelgek op m O+ . Kijk nou!

[ afbeelding ]

En hier trouwens ook echt een boefje hoor. Hij luistert echt voor geen meter :+ . Z'n grote broer altijd wel, dus nu pas zijn wij het huis helemaal baby-proof aan t maken, haha. Alles is van de vensterbank. Er is een hekje zodat ze niet meer in de keuken kunnen en t traphekje komt ook vandaag of morgen.
Lekker boevenkoppie
En zijn ogen O+ blijf het zeggen haha
pi_122157458
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:47 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ook gedaan, maar dan voel ik me een slechte moeder, helemaal als ze dan moet overgeven. Laten huilen = overgeven hier.

Fee-nix
Dankjewel, tips zijn altijd welkom.
Misschien is het ook wel een kwestie van vol blijven houden, dat instoppen en weggaan, af en toe terug komen enz.

Overdag gaat het zo makkelijk, geen probleem. Inslapen svonds ook niet. Kan dan ook weggaan soms ook al is ze wakker.
Als ze snachts wakker wordt dan is het eigenlijk ingewikkeld. Maar misschien moet ik dr wel laten, troosten en weer weg etc. Vind dat moeilijk als ze zo huilt

Xanteh
Heb ik idd ook gelezen en gelijk geprobeerd haha, was best pittig voor die mensen trouwens en dan is de oplossing zo 'simpel'
Wij hebben hetzelfde probleem. Inslapen gaat vaak erg goed, maar doorslapen lukt hem niet. En dan staat overal dat je overdag moet oefenen, maar overdag is een slaapje van 2 uur prima, 's nachts niet :+. En soms lijkt het even beter te gaan, maar na 2 nachten is dat ook weer over.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 28 januari 2013 @ 12:27:36 #205
250838 Fee-nix
pi_122157517
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Lekker boevenkoppie
En zijn ogen O+ blijf het zeggen haha
Oh, dat vind ik helemaal niet erg, hoor O-) hehehe. Dank je! Ik vind ze ook mooi gelukt ;).

Clubsoda twee dagen nog maar!! Wanneer was jij uitgerekend vorig jaar? Ik morgen!
pi_122157635
Yeeey Tico, fijn! *O*

Kiek:
SPOILER
Hihi :D
pi_122157677
Thuis ! Fijn!
  maandag 28 januari 2013 @ 12:33:11 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122157711
Wat een tips hier, fijn! (en Zoë, nogmaals, bewondering voor hoe jij/jullie het aanpakken. Uit al jouw berichtjes spreekt zoveel liefde en geduld voor S., knap!)

Hier is slapen ook nog steeds wel een dingetje. 's Nachts gaat het op zich prima, ze wordt 1x wakker voor een voeding (al zou ik daar nu, na 6 maanden, ook best wel vanaf willen maar goed...wanneer zij er klaar voor is komt dat vanzelf). Daarnaast wordt ze vaak nog wel 1x tje wakker maar dan is het even naar haar toe en slaapt ze met een paar minuutjes weer. Overdag is een ander verhaal. Ze slaapt alleen lang (1,5 - 2 uur) als ze in de kinderwagen of op mij ligt. In haar bedje, áls we haar überhaupt in slaap krijgen, slaapt ze een half uur. Dat is te kort en daardoor wordt ze gedurende dag steeds mopperiger en oververmoeid. Waardoor ze 's nachts weer rommeliger gaat slapen :+. Cirkeltje is rond.

Ik heb zojuist besloten haar dan toch maar langer te laten huilen 's middags. Ze gaat zo snel compleet over haar toeren dat we dat nooit lang laten gaan. Maar misschien is het wel gewoon een echte dramaqueen :D >:) en heeft ze het even nodig. We blijven oefenen!

Met flesjes is het nu ook even een beetje een gedoe ineens :?. Eerst dronk ze 5 x 180/6 en dronk om 22:00 de laatste fles en werd pas om 07/08:00 weer wakker voor een volgende fles. Nu heeft ze ineens weer echt de nachtvoeding nodig waardoor ze op 6 voedingen uitkomt en dus 6 x 150/5 krijgt waar ze dan weer niet echt tevreden mee is... :') :?. We hebben de laatste fles al met rijstebloem aangevuld en gaan dan nu maar een echt papje geven voor het slapen gaan, hopelijk helpt dat. Ze kan vanaf nu ook meer aan bijvoeding gaan eten maar dat is nog geen pure liefde :P. Ze vind het allemaal niet echt lekker tot nu toe.

Verder is ze super lief en vrolijk. Op het KDV noemen ze haar steeds het zonnetje :D O+ omdat ze daar noooooit huilt en altijd lacht. Heerlijk kind O+

Oh, en Bram thuis *O*. Jippie!
pi_122157768
Fee je zegt het zelf al.. maar wat een boefje! Leuke foto :)

Tico heerlijk met zijn allen naar huis om nu maximaal te genieten van je ventje. Hoop dat het zo goed blijft gaan..

Ik ben begonnen met het inplakken van mijn mega bestelling fotos. Gister was voor ons vermaandag. De afgelopen drie maanden zijn om gevlogen en dat besef je al helemaal als je zo met die fotos bezig bent. Ben zo enorm blij met mijn meisje. Dat er nog maar vele. fotos mogen volgen.

Ik herken D verder in Coco's verhaal. Soms moet ze eventjes huilen en is ze in no time vertrokken. Verdergroot voorstander van rust en regelmaat. Daar. vaart ze het beste op :)
pi_122157773
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:11 schreef Fee-nix het volgende:

[ afbeelding ]

Wat een kerel al!! :o O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122157856
Zo groot worden die van ons niet :P
pi_122157928
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:36 schreef freecell het volgende:
Zo groot worden die van ons niet :P
Nee :D

En jouw mini O+. Wat lijkt hij op zijn broers!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122160099
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik helemaal niet erg, hoor O-) hehehe. Dank je! Ik vind ze ook mooi gelukt ;).

Clubsoda twee dagen nog maar!! Wanneer was jij uitgerekend vorig jaar? Ik morgen!
Vorige week dinsdag al. Spookje bleef zitten tot 41+1.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 28-01-2013 13:56:29 ]
  maandag 28 januari 2013 @ 13:38:49 #214
250838 Fee-nix
pi_122160206
O haha, dat wist ik niet (of ben t weer vergeten ;) ). Hier tot 41+5.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:50:39 #215
250838 Fee-nix
pi_122160639
En nog ff voor Zoë. Kijk! Ik heb twee blauwoogjes O+ . Alleen die van S zijn net een fractie lichter. (Haal m zo weer weg.) Jouw S heeft toch ook behoorlijk blauwe ogen, trouwens?

-weg-

[ Bericht 32% gewijzigd door Fee-nix op 28-01-2013 15:07:29 ]
pi_122160865
Tico en Joene *O*

Goede tips gelezen hier. Die moet ik onthouden. De mijne is nog maar klein. En heeft nog totaal geen ritme. Momenteel nog heel makkelijk. Huilt alleen bij honger en krampjes.
pi_122163458
Mis de lijst in de OP haha
Een aantal die bijna al jarig zijn dus! *G*

Wat een schatje freecell

Fee-nix O+ oh mooie mannen
S zijn ogen zijn idd lichter!
Mijn S heeft idd ook blauwe ogen O+

Phaidra
Wie weet heb je ook iets aan de tips of gaat het vanzelf beter :*

Dankje tante soesa
Fijn dat ze het zo goed doet op het kdv!
En minder van de nachten en middagen qua slaap :(

Net Juud haar tip in uitwerking gebracht (voedingskussen bij haar rug als ze op haar zij slaapt)
En ze is zelf in slaap gevallen zonder dat ik er bij zat. Duurde een half uur.
Lekker liggen.. Uiteindelijk vond ze dat niet leuk en na 5-10min mopperen, wachten, toen ging ze huilen, na 2min een speen aangeboden, lekker kauwen, na een tijdje was dat ook niet zo leuk meer, weer huilen, na 2min uit bed want ik rook iets, dacht poep maar nee.. Dus kus&terug in bed. Liep weg, kort huiltje en nu slaapt ze O+

Ondertussen mijn werk, de fysio en de dokter gebeld, verwijzing voor andere bekkenfysio en volgende week een afspraak.
Met werk geregeld dat ik in mijn eigen stad 2u per week mag werken, in de geriatrie. (wel administratieve werkzaamheden maar toch)
  maandag 28 januari 2013 @ 15:47:10 #218
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122165442
Even niet veel teruggelezen, zit hier met mevrouw met een sprong ;( Gister alleeeeen maar geslapen maar vandaag 2 uur op mn borst gelegen vanochtend, en nu jengelend in bed. Ga dr zo maar weer eruit vissen gok ik en wat series kijken :') Zo sneu.

Zag wel dat Bram zonder zuurstof zit, jeej! *O*

En feenix O+

Verder :* voor ieder die dat kan gebruiken!
pi_122165584
Zonder bijlezen jompel voor joene , tico en bram, eindelijk thuis!
  maandag 28 januari 2013 @ 15:54:36 #220
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_122165793
Oh, Bram al thuis dus :+ jeej! *O* :D
  maandag 28 januari 2013 @ 15:56:37 #221
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122165892
Knap van S, Zoë!

Fijn dat je weer wat aan het werk kan, even wat anders doen is goed voor je!

Meisje is net goedgekeurd op het CB. Ze kruipt qua groei wat meer naar de middellijn maar helemaal keurig. Qua ontwikkeling ook prima, ze draaide en pakte de pen van de arts af :+ en stopte goed haar voet in haar mond :D.

Stats: (over 3 dagen) 6 maanden, 69 cm en 7980 gram.
pi_122167576
Lekker bij je houden Enf :*

Soesa mooie stats!
pi_122170977
Zo'n tweede kind hè brengt ook heel veel 'oh ja momenten' met zich mee ervaar ik.

Oh ja... spuitluiers :D
pi_122172102
Ik ga Bram vannacht maar eens in een nummer 2 luier doen. Hij is steeds nat in de nacht. Al na 4 uur zeg maar.
pi_122173581
w/ lang leve bram en de koningin. Zo, thuis !
Ga bijlezen !
pi_122173634
> 6 mnd: stats: 67 cm en 7 kl , 42cm hoofd w/
pi_122175616
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:13 schreef kleinzusje het volgende:
w/ lang leve bram en de koningin. Zo, thuis !
Ga bijlezen !
Ben benieuwd.

Ik heb een heerlijk ukje, maar niemand zag de foto, haha :D
De volgende keer post ik een foto van een varkentje :+
  maandag 28 januari 2013 @ 18:53:20 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122176074
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Ben benieuwd.

Ik heb een heerlijk ukje, maar niemand zag de foto, haha :D
De volgende keer post ik een foto van een varkentje :+
Ik zag 'm :+ en hij is leuk *O*. Wat een knapperd en wat is 'ie al gegroeid!

quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:14 schreef kleinzusje het volgende:
> 6 mnd: stats: 67 cm en 7 kl , 42cm hoofd w/
Ook goede stats KZ! Mijnes is met alles net íets meer :') (zelfs haar hoofd, 44,6 cm :o)
  maandag 28 januari 2013 @ 19:01:44 #229
250838 Fee-nix
pi_122176745
Sorry freecell, ik had m ook gezien, hoor! Maar vergeten wat te zeggen. Het is een schatje! Ook al grote, blauwe ogen! En een super lief pakje!
  maandag 28 januari 2013 @ 19:04:55 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122177100
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:01 schreef Fee-nix het volgende:
Sorry freecell, ik had m ook gezien, hoor! Maar vergeten wat te zeggen. Het is een schatje! Ook al grote, blauwe ogen! En een super lief pakje!
En jouw jongens had ik ook gezien. Heerlijke foto van 2 broertjes O+. Idd, het is al veel gezegd maar wat een mooie kijkers!

Mag ik dan ook nog de pasfoto van mijn meisje showen? sorry voor de grootte

O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Tante_Soesa op 28-01-2013 20:40:50 ]
  maandag 28 januari 2013 @ 19:18:07 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_122178424
Wat een leuke foto's komen er voorbij! O+
pi_122178736
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

En jouw jongens had ik ook gezien. Heerlijke foto van 2 broertjes O+. Idd, het is al veel gezegd maar wat een mooie kijkers!

Mag ik dan ook nog de pasfoto van mijn meisje showen? sorry voor de grootte

SPOILER
Oh, dat lijkt wel de meisjesversie van mijn jongetje O+
pi_122179240
Ow, soesa, wat een cutie O+
  maandag 28 januari 2013 @ 19:29:44 #234
250838 Fee-nix
pi_122179425
Lief Soesa! En ik zie ook de gelijkenis met M van Clubsoda!

Altijd leuk,foto's kijken :). Ik vond trouwens de kleine van Estrys ook zo'n mooierd laatst!
pi_122179479
Soesa ook al een kale bollie .. net als de mijnes :D

Free ik heb je knappe kereltje ook gespot!
pi_122180299
Freecell
Jaa had gezegd wat een schatje 't is :Y
Mooi mannetje

Tante soesa O+ mooie meid

*O* Voor alle goede stats

*O* S gewoon in bed kunnen leggen zonder miepen mopperen huilen
Dus we zijn weer op de goede weg. Voedingskussen tegen zich aan lijkt ze prettig te vinden (heb een kleine die smal-breed-smal is zegmaar, een soort croissant)
pi_122183318
Wat fijn zoë !

Even een vraagje ? ik heb een zacht tandenborsteltje en babytandenpasta. maar vanmorgen zag ik dat ik gister avond niet goed gepoets had beetje gelige laag rond het tandvlees. Dus ik nog een keer gepoetst maar nu zag ik dus dat heel haar tandvlees dan gaat bloeden als een rund niet voor niks dus waarom ze het altijdf op een krijsen zette... Nu is mijn vraag weet iemand of er voor babys ook zoiets is als tandenpaste voor gevoelig tandvlees ? Het zit bij ons in de familie dat de glazuurlaag op de tanden niet goed aangelegd word dus dat zou kunnen bijdragen aan de kleur want vanmiddag waren ze bruin na niet te sterke thee.. anders ga ik denk met haar langs de tandarts.
pi_122184751
Ik heb een zielige baby... Vanmorgen heeft hij zijn inentingen gehad, en hij is zielig. Huilt veel en ik zie dat ie er last van heeft. Arm ding. Hij ligt nu bij me te slapen en af en toe slaakt hij een kreet. Als ik aan zijn beentje zit begint hij te kreunen.

Hij is wel goedgekeurd bij het cb. Is bijna 1.8 kilo aangekomen in een maand. Hij is nu 6.4 kilo en 59 cm. Al is hij volgens mij wel wat langer, zijn beentjes waren nog wat gebogen.
*poef* nu is het weg
  maandag 28 januari 2013 @ 20:40:21 #239
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_122184947
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

SPOILER
Oh, dat lijkt wel de meisjesversie van mijn jongetje O+
Ik heb 'm wel eens gezien en ik snap die gedachte :Y O+

Thanks voor jullie reacties!
pi_122186320
Kj D was hier vorige week ook heel zielig na de prikjes .. beentjes aanraken was een no go. Terwijl het de vorige keer zo goed ging. Heb haar toen lekker bij me gehouden de hele dag .. lekker bij mammie!
pi_122186488
KJ, pcm mag gewoon bij pijn en ongemak he?
pi_122187409
Fee: Super ventje heb je :9~ ! Bijna baby af dus !

Tico en Joene: Brammetje weer thuis, hoera ! *O*

Zoe: Hele dag aan je slaapverhaal gedacht ! En zeker als je snachts moe bent en zo graag wilt dat ze gaat slapen...... Dat voelen ze haarfijn aan.

Free: Wat een schattig ukje en wat een mooi pakje ! ( met kaboutertjes?) *;

Soesa: Slapen en eten, zou het toch de beroemde “hum” 6 maanden sprong zijn ? S’nachts terug naar mama............pffffft. Hier slaapt ze overdag juist opeens langer. 2x 1,5 uur. Kan het niet geloven. En mn meisje slaapt alleen maar in dr eigen bedje. Nergens anders ! Hoe bizar !

Twink: 3 maanden !!! *O*

Sprong babys: hup, doorspringen graag !

Soesa: Whaa: mooie stats ook ! Super ! Mijn meisje pakte ook de pen van de dokter, hahaha. Een schatje is ut ! *;

foto’s : Wat een mooie babys bakken wij ! *;

Sam: helaas, nog geen ervaring mee, tandloos hier.

KJ: Dat zijn stats, whouw, hoe oud is hij ?

Rest : kus ! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door kleinzusje op 28-01-2013 21:26:37 ]
pi_122187604
Hij heeft vanmiddag pcm gehad en straks voor het slapen krijgt ie weer.

Kz, hij is nu 9 weken.
*poef* nu is het weg
pi_122187736
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:

Kz, hij is nu 9 weken.
Dat gaat snel ! ^O^
pi_122187905
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:

Kz, hij is nu 9 weken.
Hopelijk helpt het hem genoeg om lekker te slapen! ;)
pi_122188702
Free, wat een knapperd.

Fee wat een pientere kerel.

De andere foto's heb ik gemist.

Bram naar huis *G*

Voor alle goede stats *O*

Voor S die lekker sliep *O*

Hier ook goedgekeurd, 68,8 cm, 7572 gram, dus de curve gaat niet meer zo hard omhoog. Gelukkig werd het onder de noemer kruipende, tanden krijgende baby geboekt en vonden ze verder niet noemenswaardig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 28 januari 2013 @ 21:41:36 #247
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122188948
*O* Bram is thuis! Lekker joh! En nu tot rust komen. :*

En verder ga ik lekker egoposten. Mijn baby is zó ontzettend leuk! Hij slaapt, hij drinkt, hij werkt z'n luiertjes vol en verder doet hij niks anders dan lachen. Hij ligt graag bij me maar hij vindt het ook prima om om de box te liggen.

Echt joh, als ik geweten had dat het zo zou kunnen zijn was ik 2,5 jaar geleden al voor een tweede gegaan. :+

Hij doet ook goeie imitaties van breedbekkikkers:
SPOILER
En verder is hij gewoon cute!
SPOILER
A grand adventure has begun.
pi_122189063
Tinu: mooie stats ^O^ , 7 maanden toch ?
Keshet: Och, wat een kjoetie ^)
pi_122189112
Free, ik had de foto gezien en vergat gewoon helemaal te reageren. De foto is echt cute.

Tante Soesa, wat een droppie

Kaatjejannie, wat sneu voor hem. Hopelijk gaat het snel wat beter.
pi_122189835
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:43 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu: mooie stats ^O^ , 7 maanden toch ?
Keshet: Och, wat een kjoetie ^)
Nee joh, we zitten al bijna op de 9 maanden.

Keshet O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122190210
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:55 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Nee joh, we zitten al bijna op de 9 maanden.

Keshet O+
Ach joh, natuurlijk !
9 8)7
Mis de lijst :@
pi_122190387
Ooooh Keshet O+ Mag ik m hebben?
pi_122192121
Inca hoe is het gegaan vandaag?

Ow ja prikjes... succes kj

Keshet ik word gewoon helemaal gelukkig van je post

verder slaap problemen :* en veel mooie foto's!

Wij zijn de dag zonder meneer ook goed door gekomen!
pi_122193106
Free! Fee! Soesa! Keshet!
Jullie mini's O+
Nou moet ik acuut een tweede.
pi_122193196
Keshet die breedbekkikker :D
pi_122193594
Keshet... O+ wat heb je toch een mooi mannetje!

Luuk ligt al de hele avond tegen me aan te slapen. Bewegen is een no go...
SPOILER
*poef* nu is het weg
pi_122194331
KJ... Genieten toch? Heerlijke foto O+

Zooo ik schrik me net effe de tyfus. Ik hoor ineens een soort kokhals/ verslik geluiden. Ik zei alleen "lief..." klik direct het licht aan en als gekken rennen we naar zijn kamertje, het verhaal van D van Twinkle schiet door mijn hoofd... Ligt meneer gewoon slapend op zijn vingers te kauwen. Gevalletje niks aan de hand (mijn man en ik keken elkaar zo aan: :{ :@ )
Ben ik maar een badlaken onder zijn hoofdeinde gaan installeren. Dat gehoest en geproest de hele nacht, ik vind er niks aan.
pi_122195104
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:48 schreef Mangostine het volgende:
Free! Fee! Soesa! Keshet! Kj!
Jullie mini's O+
Nou moet ik acuut een tweede derde

[ Bericht 17% gewijzigd door Sonnetje85 op 29-01-2013 09:36:56 ]
pi_122196121
Kj, Wat een lekkertje is het toch. (Je ziet er wel echt heel moe uit hoor of lijkt dat maar ? Pak optijd rust :) )
pi_122196427
Kj O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_122196481
Pfff Mango wat zul je geschrokken zijn.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_122196554
Denkt dat dat zo lijkt sam, ik voel me prima. Vind mijn mini(nou ja, mini, zo mini is ie niet) zo zielig.
*poef* nu is het weg
pi_122196671
aah oke. ja het is ook gewoon heel zielig als die kleintjes ergens last van hebben.

Mango wat schrikken zeg! Wij hadden dat hier in de kraamweek maar toen lag het lakentje helemaal over haar heen...

Vandaag super grote mijlpaal!! Nadat ze al 3 weken papapapapa roept (dus niet gericht papa) dachten wij dat dat haar eerste woordje werd maar Vandaag zei ze toch echt Mama! En toen ze wat op de grond liet valle en ik niet reageerde deed ze het weer. Toen ik het opraapte begon ze ook te lachen :) Ik ben zo verliefd <3
pi_122200636
Kz, ik mis de lijst ook. Is lastig zo.

Kj, wat een schatje.

Mango, is ook niet leuk zo'n verkoudheid.

Son, ja dat is moeilijk als je dat weet.

Sam O+. Wow dat ze mama zegt

Hier een heel onrustige nacht. Hij kwam vaker om te drinken en wou telkens aan de borst blijven lurken. Toch maar 2 keer naar zijn kamer teruggebracht om daar te slapen want naast mij lukte niet zonder borst. Eerste keer was even huilen, mijn man was bij hem, tweede keer een paar huiltjes/ kreten en toen sliep hij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122200708
Sam wat een mooi moment!

Mango ik heb. ook nog steeds mijn oren gespitst en heb daardoor slechte nachten.. hoewel D van 7 tot 7 in coma ligt. Ik ga ook gewoon kijken bij ongewone geluidjes en eigenlijk is het nooit niks maar toch he.
D lligt nu vaak op haar handje te sabbelen en dat geluid lijkt verdacht veel op toen. Heel irri. Maar ja beter tien keer kijken dat er niks aan de hand is dan er een keer te laat bij zijn.
pi_122201088
Mooie baby's O+

Sam wat heerlijk!
Mama en papa was het hier afwisselend, maar toen mijn vriend lang weg was voor werk werd het mama! Haha

Mooie stats Tinu
En goed gedaan :Y S valt soms ook niet meer aan de borst in slaap

Mango
Bah schrikken! :(

Was de zoon van clubsoda niet jarig vandaag? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Zie het niet in de lijst staan -O-

Kleinzusje :* !

Vannacht ging het redelijk, toen vriend en ik op bed gingen hoorden we haar hoesten en zich verslikken en toen huilen, dus uit bed gehaald. Ze sliep snel weer. Later werd ik wakker & op de automatische piloot naar haar toe omdat ze huilde. Werd ze wakker van en heb haar toen verschoond en gevoed want na een half uur sliep ze nog niet, maar dat was mijn schuld denk ik :@. Haar wel ingestopt, na 2min getroost etc etc maar toen moest ze overgeven :( dus slaapzak moest uit.. Toen dus ook de luier enz gedaan.
Toen om 3u werd ze wakker en toen heb ik haar met rust gelaten, echt na 3min sliep ze! En later weer hetzelfde O+

Dus ik moet haar gewoon eventjes laten als ze in haar slaap huilt en wordt ze echt wakker dan kan ik haar troosten instoppen voeden..wat er maar nodig is.
(eerder ook wel geprobeerd haar zelf in slaap te laten vallen, maar misschien was ze er toen nog niet aan toe)
pi_122202070
Goed bezig zoe!!

Knappe Luc! Lieve foto!

Mango dat was even schrikken!

Fijn dat bram thuis is!

Sam wat leuk dat ze mama zei!

Hier een gebroken nacht. T gaat n beetje de verkeerde kant op.. De slaapjes overdag zijn nooit langer dan 30-40min. T inslapen gaat moeilijk. Het laten huilen en aaien enzo duurde ook elke keer n half uur. Als ik haar in slaap wieg en dan in bed leg ben ik binnen 10min klaar. Gevolg, F.leur wordt overdag altijd inslaap gewiegd. Ben bang dat t op de lange termijn n probleem wordt. Maar nu is t zo handig en t scheelt veel frustratie.

T inslapen savonds is n eitje. Bad-voeding-bed. Ze ligt wakker in bed en valt altijd zelf binnen 5min in slaap. Dit is om 18.30u. Dan wek ik haar om 22.30u voor n droomvoeding. Ze drinkt goed maar wordt a mper wakker. Slaapt ook meteen weer door. sinds 2weken wordt ze rond 3u weer wakker voor n voeding.. Terwijl ze al n maand doorsliep. Helaas pindakaas.
Maar nu sinds n week wordt ze na 3u heel vaak wakker. Zeker wel om t uur. Meestal fiep kwijt. En dat breekt zo op, want ik kom niet in mijn diepe slaap na 3u. om half 7 de eerste voeding weer. Als ik geluk heb slaapt ze dan nog n uurtje naast me.
I
k herken mezelf in t fee-nix verhaal. Onbewust dingen in stand houden.. Ik wil eigenlijk F niet meer elke dag in bad doen, maar durf t ritueel niet te verbreken bijv.
pi_122202485
Kwisted, misschien haal je haar wel uit dr diepe slaap door de droomvoeding. Ik zou es proberen wat er gebeurt als je die weglaat..
pi_122202606
Ja zou de Droomvoeding ook eerst weghalen, je maakt haar misschien wakker zoals ik deed bij S als ik de kamer in ging om haar in te stoppen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:48:09 #270
250838 Fee-nix
pi_122202634
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Keshet die breedbekkikker :D
+1 :D

KJ, arme Luukje... Wel lekker dat ie bij jou zo'n rust kan vinden.

Mango, poeh schrikken inderdaad! Gelukkig niks aan de hand.

Sam, cool dat 'mama' zeggen!

Hier was het eerste wat hij bewust zei: 'poe' (oftewel: poes). Niks papa of mama :P.

Twinkle dat lijkt me best wel slopend, dat je zo gespitst bent op geluidjes. Wel heel begrijpelijk, gezien het incident van laatst natuurlijk. Als ze ouder wordt, zal dat wel makkelijker worden en krijg je vanzelf weer meer vertrouwen!

Zoë, jay voor de redelijke nacht!

Kwisted wat naar dat ze nu na 3 uur steeds wakker wordt... Ik denk dat je met 'fiep' de speen bedoelt? Ik zou die dan helemaal weglaten eigenlijk. Hoe lastig het ook is om even doorheen te gaan. Als ze daar eenmaal vanaf is, kan ze hem ook niet meer kwijtraken en grote kans dat ze dan niet meer steeds wakker wordt.
En als je dat dan hebt afgewend, zou ik gewoon eens een nachtje proberen hoe het gaat zonder badje. Desnoods doe je in plaats daarvan de eerste paar keer alleen ff een warm washandje over gezichtje, handjes en billen. Doe ik ook vaak. Scheelt veel tijd en water! En dan heb je toch nog een momentje met warm water als overgang.
Maar ik zou wel 1 ding tegelijk afwennen :). Maar gewoon doen. Je zal zien dat de werkelijkheid meestal mee zal vallen, waar je er in je hoofd meteen een drama van maakt van wekenlang slapeloze nachten :P. Het is soms wel even een paar avonden/nachten doorzetten, maar dan heb je ook wat ;).
pi_122202769
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:12 schreef Zoë23 het volgende:

Was de zoon van clubsoda niet jarig vandaag? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Zie het niet in de lijst staan -O-

Lief dat je aan ons denkt :* Maar morgen pas! Mijn laatste dag met een baby :o

Fijn dat je nacht beter ging! Gebeurt hier ook best vaak (zeker nu, hij hoest best veel en maakt zichzelf daarmee wakker), 's nachts even wakker en dan direct een huiltje, is vaak binnen een minuut voorbij. Vroeger moest ik daar ook altijd direct heen, maar tegenwoordig valt hij bijna altijd zelf weer in slaap. Erheen gaan werkt dat inderdaad averrechts.
pi_122202897
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lief dat je aan ons denkt :* Maar morgen pas! Mijn laatste dag met een baby :o

Fijn dat je nacht beter ging! Gebeurt hier ook best vaak (zeker nu, hij hoest best veel en maakt zichzelf daarmee wakker), 's nachts even wakker en dan direct een huiltje, is vaak binnen een minuut voorbij. Vroeger moest ik daar ook altijd direct heen, maar tegenwoordig valt hij bijna altijd zelf weer in slaap. Erheen gaan werkt dat inderdaad averrechts.
Geniet vd laatste dag met baby O+! Ga ik morgen jompelen *G*

Ja, lastig eigenlijk, je wilt het goed doen maar uiteindelijk maak je ze wakker :@
pi_122202991
Ach ja, in al je moederliefde doe je ook heel vaak onhandige dingen. Ik althans :+ Soms is niets doen het beste wat je kan doen. Nou ja, ik leer 'm elke dag weer een beetje beter kennen, dat scheelt. En straks roept ie gewoon: "maahaaaam, laat me met ruuhuuust". Wel zo duidelijk :D
pi_122203013
*O* voor de redelijke nacht Zoë

Zag gisteren al een aantal mooie foto's voorbij komen O+

Sam wat lief!

Hier was het eerste woordje ook poes fee-nix :D (apoe) maar nu sinds een maand ook mama en soms papa.

Ondanks dat mijn man niet thuis is toch een goede nacht gehad. Was bang dat door zijn afwezigheid C er last van zou hebben. Gelukkig ging alles goed :)
pi_122203098
Xanteh, fijn!

Hier vannacht een voeding of 5 en nu dus plofborsten. Regelnacht geslaagd _O-

Keshet O+ wat een lekker koppie!
pi_122203344
M's eerste woordje is lamp. En 's ochtends als ik zijn kamer binnenkom en het licht aanknip, dan wordt de lamp ook als eerste uitgebreid begroet }:|

Ik hou van tradities O+ Wij krijgen vroeger altijd een advertentie in de krant met onze verjaardag en ik heb er zojuist eentje voor mijn kind laten maken O+ Voel me dan opeens zo vreselijk volwassen :+
pi_122204210
Morning ladys c_/

Sam: Wat leuk ! O+ En wat een mijlpaal weer !

Tinu: Vermoeiend zo’n nacht.

Twink: Snap dat je onrustig slaapt. Hoop dat je het los gaat laten.

Zoe: Fijn, een betere nacht ! Knap dat je ook naar je eigen rol daarin kijkt en er zo eerlijk over schrijft.

Kwisted: Lastig he, die gewoontes afleren of kiezen het in stand te houden. Groeien ze er niet soms overheen ? misschien wordt wiegen over een tijdje niet meer gewaardeerd.?

Xanteh: Fijn, een goede nacht !

Free: Wat ben jij een bikkel.

ClubSoda: Leuk, tradities ! Nog 1 dagje baby. Wat snel !
pi_122204242
Het CB vertelde me gister dat ik haar snachts niet meer moet voeden. Vannacht dus poging gedaan. Nou, geen succes. Heb om 5.00 uur een fles gegeven. Arme kind had honger.
CB :( :Z
pi_122204284
Hoe oud is ze kleinzusje?
pi_122204424
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:48 schreef Rixtje het volgende:
Hoe oud is ze kleinzusje?
6 maanden en 10 dagen *O*
pi_122204627
Clubsoda, je laatste dag met baby! Lijkt me heel gek :P.

Zoë, fijn dat S vannacht een paar keer zelf in slaap is gevallen. Progresssss ^O^

Oooh eerste woordjes! O+ Ik denk dat het bij ons ook poes wordt, hij is zo gefascineerd door onze twee mormels :D.

Foto's van Hendrikje en Luuk O+ O+

Twinkle, wij zijn pas begonnen met een speentje geven toen het inslapen moeilijker ging rond de 5 maanden. Ik zou willen dat we het nooit hadden gedaan, want nu heeft hij ook 's nachts steeds zijn speen nodig als hij wakker wordt. Maar dat is achteraf makkelijk praten, toen waren we blij dat hij weer makkelijk in bed gelegd kon worden. Inmiddels lukt het hem soms om zijn speen zelf weer te pakken als hij wakker wordt, ik blijf hopen dat hij daarmee ooit weer zelf in slaap kan komen, dan hoeft het wat mij betreft nog niet afgeleerd te worden.

Wij hebben vannacht geprobeerd om hem niet bij ons in bed te leggen halverwege de nacht. Met het verhaal van Fee in gedachten willen we proberen of hij zo meer structuur in de nacht krijgt. Maar pfff dat is wel even een stuk zwaarder. Hij was wakker om 23 uur (speen gegeven) 23.30 (toch maar gevoed), 3 uur (speen wilde weer niet, dus gevoed) en toen om 5.30. Omdat we om 6 uur toch op moeten, heb ik hem toch nog in bed genomen om te voeden.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:26 #282
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_122204915
Tico, hoe gaat het met Bram nu hij weer thuis is?

Zoe, je kindje laten huilen is een keuze. Ik heb mijn jongens nooit laten huilen en ze zijn prima groot geworden en kunnen inmiddels zelfstandig in slaap vallen. Die periode dat ze nog zo klein en bang zijn duurt maar zo kort!
Nu hangt S. nog heel erg aan je, met haar hele hebben en houwen heeft ze je nodig. Daar is een reden voor: instinct :)

Pfff, gaat hard hier ineens....1e tandje dat door is, zichzelf de halve kamer door werken en gore luiers produceren (byebye bv-poep ;( )....
Kleine jongens worden groot :)
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:56 #283
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_122204928
quote ipv edit
pi_122205032
:W
Ik heb Otje net achtergelaten bij het kdv om te oefenen :{
Ga maar eens teruglezen om de tijd te doden.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:19:25 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122205134
oh dat is een raar gevoel he Ophelia. sterkte met 't doorkomen van de tijd! kun je niet even iets echt leuks voor jezelf gaan doen?
in de haak.
pi_122205340
Kersjes: Wat jij schrijft dacht ik vannacht. Na het CB ben ik vaak in de "we gaan het gestructureerder/anders doen" stemming. Terwijl het hier heel goed gaat. Maar ze hebben altijd wel een ongevraagde tip :+
En vannacht zat ik met de kleine meid op de bank. Zo te genieten van haar. Zo half slapend, midden in de nacht, op me ...................... hoe moe ook, was verliefd *; Dat duurt maar zo kort ! Zou ik haar nu "verpesten" door haar warmte, liefde en eten te geven ?
Moet ik nu al zo streng zijn ? Gatver !

Ophelia: wat een stap ! Raar gevoel ! :*

Phaidra: Heel vermoeiend klinkt het. We worstelen wat af met zn allen :D

Ik laat de kleine meid nooit huilen, geen minuutje :@
pi_122205423
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:12 schreef Kersjes het volgende:
Tico, hoe gaat het met Bram nu hij weer thuis is?

Zoe, je kindje laten huilen is een keuze. Ik heb mijn jongens nooit laten huilen en ze zijn prima groot geworden en kunnen inmiddels zelfstandig in slaap vallen. Die periode dat ze nog zo klein en bang zijn duurt maar zo kort!
Nu hangt S. nog heel erg aan je, met haar hele hebben en houwen heeft ze je nodig. Daar is een reden voor: instinct :)

Pfff, gaat hard hier ineens....1e tandje dat door is, zichzelf de halve kamer door werken en gore luiers produceren (byebye bv-poep ;( )....
Kleine jongens worden groot :)
Ja, de ontwikkeling gaat zo hard ineens! Bij ons zijn 3 tanden door, de vierde komt vast ook snel (je ziet al een randje glimmen onder het tandvlees), maar zitten is veel leuker dan je door de kamer verplaatsen. Als hij op z'n buik ligt, gaat hij steeds met zijn armen en benen 'fladderen', alsof hij probeert op te stijgen :'). Wel beweegt hij langzaam achteruit als hij zich omhoog duwt, maar ik geloof niet dat hij daar erg in heeft.

Ophelia :* het is de eerste keer zo rot!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122205479
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:53 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

6 maanden en 10 dagen *O*
Geert is 10 maanden en als die 's nachts honger heeft krijgt die ook gewoon een fles...CB zei ook laten huilen kan wel als ze groter zijn en het snappen en het er echt om doen. Ik zou er dus lekker aan toegeven en doen waar jij je goed bij voelt ;)
pi_122205627
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:31 schreef Rixtje het volgende:

[..]

Geert is 10 maanden en als die 's nachts honger heeft krijgt die ook gewoon een fles...CB zei ook laten huilen kan wel als ze groter zijn en het snappen en het er echt om doen. Ik zou er dus lekker aan toegeven en doen waar jij je goed bij voelt ;)
Volgens CB gaat ze van af 6 maanden wennen aan de nachtvoeding, zich er op in stellen en begint het "er om doen " gedrag.
Ik ben redelijk zeker en doe veel op gevoel, maar na zulke uitspraken begin ik weer even te twijfelen.
pi_122205646
KZ, ik weet niet of het met streng zijn te maken heeft. Ik ben er inmiddels wel achter dat kinderen gewoon echt verschillend zijn in waar ze behoefte aan hebben. Er zijn kindjes die het heerlijk vinden om te hele dag op je liggen, in de doek of gewoon zo, en die dan weer een beetje dommelen, dan weer wat drinken, dan weer even wakker zijn. En er zijn kindjes die veel duidelijkere overgang nodig hebben; wakker en spelen, echt drinken (fles leeg of effectief aan de borst) en in bed om te slapen. Die in de war raken als de overgangen niet helder zijn, of die af en toe gewoon eens met rust gelaten willen worden. En ik denk dat ieder kind het beste vaart bij de manier die bij hem of haar past en dat de kunst om je kind gewoon maar volgen in zijn behoeften.

Edit: en mijn zoon ging ook wel echt wennen aan nachtvoedingen met 6 maanden (wennen als dat hij het vaak niet nodig had en dan opeens weer wel, en dan werd het ook elke nacht een half uur vroeger). Het is nogal een gewoontedier. Ik keek altijd eerst of hij zelf weer in slaap viel, zo niet dan troosten, en als hij dan nog huilde krijgt hij lekker een fles. In 90% van de gevallen is het bij stap 1 al weer rustig en soms drinkt hij nog wel eens 's nachts, maar dan is er vaak iets aan de hand (ziek, of echt slecht gegeten overdag).

[ Bericht 13% gewijzigd door Clubsoda op 29-01-2013 11:42:35 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:37:15 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_122205672
Precies Rixtje, dat de wereld hard en oneerlijk kan zijn leren ze wel als ze ouder zijn. Zo liep ik vorige week nog met een huilende peuter achter me aan sleurend door de supermarkt.
Hij mocht geen chocoladereep hebben. DRA-MA, alsof de wereld verging.
Nadat ik had uitgelegd hoe en wat ben ik zijn gekrijs gaan negeren.
Inmiddels is hij weer gekalmeerd hoor :P
pi_122205678
CS: Juist, zo denk ik er ook over.
pi_122205811
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:12 schreef Kersjes het volgende:
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het nogal negatief oordelend klinken naar ouders die hun kindje wel laten huilen (en dan heb je de standaard discussie meteen weer te pakken: wat is 'huilen', wanneer laat je je kind huilen?). Alsof het laten huilen de foute keuze is.

Sommige baby's kunnen het 'huilen' ook gewoon nodig hebben. Huilen betekent niet meteen dat ze op dat moment bang zijn, of ongelukkig/verdrietig. Voor mini's is huilen zo ongeveer de enige echte communicatiemethode die ze bezitten. Dus die kunnen ook huilen als ze zich wat onprettig voelen (zoals oververmoeid). Als ik zelf oververmoeid ben, wil ik ook niemand om me heen hebben en ben ik chagrijnig. Alleen heb ik andere manieren om het te uiten dan huilen alleen.

Voor iedere baby werkt het anders, natuurlijk. Maar sommige baby's vinden het wellicht zelfs fijner als je ze even laat 'huilen'.

Nogmaals, ik vind het altijd een ontzettend lastige kwestie. Wat is 'huilen'? Wie zegt dat we het hier op het forum over hetzelfde hebben als we 'huilen' noemen. Mgoed. Dat terzijde.
pi_122205926
Maar coco, je zegt het zelf al: OVER vermoeid. Als mijn meisje dat is gaat ze sneller huilen. Ik probeer er eerder bij te zijn. Zo ook bij mezelf. En naast huilen hebben ze ook andere communicatie mogelijkheden.
Ik veroordeel niemand, maar vind het zelf te lastig. Ik haal dr uit bed en leg haar er later weer in. Werkt prima.
pi_122205954
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:26 schreef kleinzusje het volgende:
En vannacht zat ik met de kleine meid op de bank. Zo te genieten van haar. Zo half slapend, midden in de nacht, op me ...................... hoe moe ook, was verliefd *; Dat duurt maar zo kort ! Zou ik haar nu "verpesten" door haar warmte, liefde en eten te geven ?
Moet ik nu al zo streng zijn ? Gatver !

Ik laat de kleine meid nooit huilen, geen minuutje :@
Uiteraard verpest je je kind niet met warmte, liefde en eten O+ Maar misschien denk jij onterecht dat dat is wat je baby het liefste heeft op dat moment. Ik denk gewoon altijd maar dat huilen het enige is dat baby's kunnen. In verschillende gradaties, dat dan weer wel :+

Saartje huilt vrijwel nooit (alleen om aan te geven dat ze honger heeft/een vieze luier heeft/slapen wil, of als ze ziek is natuurlijk). Maar de enkele keren dat ze echt (zonder ziek te zijn) lag te krijsen, en ik haar troostte, maar ze ontroostbaar leek, toen kwam ik er bij toeval achter dat ze juist dat minuutje alleen nodig had.

Waarmee ik denk ik wil zeggen dat het geen kwaad hoeft te doen om je baby een minuutje te laten huilen. Soms is dat zelfs wat ze juist nodig hebben. Althans, bij die van mij werkt dat zo.
pi_122206047
Fee ja het is even rot dat mindere slapen maar dat komt vast wel weer goed :) .. Moet er gewoon weer wat meer vertrouwen in krijgen :)

Ja die discussie van huilen/niet laten huilen blijft telkens weer oplaaien. Ieder moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelt :). En wat Coco zegt, wat is huilen? Ook die definitie is voor iedereen anders, want ieder kindje is weer anders. Mammie weet het vaak het beste :)

Ophelia succes! Hopelijk kom je de tijd een beetje door :)

Phaidra ik denk dat je Kwisted bedoelt :D .. Maar never mind :)

Fijn Clubsoda .. Weet jij ook weer waar je plaats is :') .. Lamp ..
Morgen baby af dus :o . Nog een laatste dagje ervan genieten dan! :Y)
pi_122206070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

Saartje huilt vrijwel nooit (alleen om aan te geven dat ze honger heeft/een vieze luier heeft/slapen wil, of als ze ziek is natuurlijk). Maar de enkele keren dat ze echt (zonder ziek te zijn) lag te krijsen, en ik haar troostte, maar ze ontroostbaar leek, toen kwam ik er bij toeval achter dat ze juist dat minuutje alleen nodig had.

Waarmee ik denk ik wil zeggen dat het geen kwaad hoeft te doen om je baby een minuutje te laten huilen. Soms is dat zelfs wat ze juist nodig hebben. Althans, bij die van mij werkt dat zo.
Hier werkt het precies zo met D!
pi_122206080
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Maar coco, je zegt het zelf al: OVER vermoeid. Als mijn meisje dat is gaat ze sneller huilen. Ik probeer er eerder bij te zijn. Zo ook bij mezelf. En naast huilen hebben ze ook andere communicatie mogelijkheden.
Ik veroordeel niemand, maar vind het zelf te lastig. Ik haal dr uit bed en leg haar er later weer in. Werkt prima.
Oh, ik vind je ook helemaal niet veroordelend klinken. Doelde op de uitspraak van Kersjes "je kindje laten huilen is een keuze" (en de rest van de tekst, icm de instinct-opmerking).

Je moet uiteraard doen wat je goed voelt :Y Voor iedereen werkt wat anders.

Alleen, ik denk dat het goed is om ook aan te geven dat het voor sommige baby's wél kan werken, dat 'laten huilen'. Juist om aan te geven dat er meerdere mogelijkheden zijn en meerdere methodes die 'goed' zijn :)
pi_122206094
Mijn kind werkt net zo Coco, die wil gewoon af en echt graag met rust gelaten worden :Y En als ik dat dan doe, ben ik niet streng of kil en negeer ik 'm niet, maar volg ik zijn behoefte. Ook al zou ik het best wel eens reuzegezellig vinden om 'm in slaap te wiegen of knuffelen, maar ja, afdwingen gaat niet ;)
pi_122206132
Ik herken dat ze soms alleen wil zijn. Ook herken ik dat ze soms even wil huilen na een drukke dag. Probeer daar zeker op aan te sluiten. Maar probeer ook te ontdekken wat haar oververmoeid maakt. Vannacht wilde ze echt bij me zijn. Dat wil ze tegenwoordig vaak ook niet. Dan wil ze "los". Ben mn kind aan het leren kennen. En huilen blijf ik ingewikkeld vinden.
Ik ben van "de laten huilen " generatie. Ben er wat allergies voor :@
pi_122206178
dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')