Nee dat lijkt niet te werken. ze wil alleen bijna verticaal en dan op haar buik. Het is nu al twee nachten minder, daarvoor ging het wat beter. Op en af dus.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:51 schreef Enfermera het volgende:
Kyara wat een schatjes!!![]()
![]()
En wat een mooie namen zeg, geweldig
Estrys wat lastig![]()
Wij hadden in het begin in het wiegje onder het matrasje zowel voor als achter 2 handdoeken gelegd, zodat ze in een kuiltje lag.. vond ze wel prettig. Maar dat helpt dus niet, dat is niet hoog genoeg voor jouw meid?
Wat vervelend van de wakkere nachten zeg, mango ook al!![]()
Achgossie, verkouden..
Beterschap!
Nou hier heb ik een hele luxe nacht gehad, manlief had de voedingen gedaan![]()
![]()
Nou gaat ie vandaag ook weg voor een week wintersport, dus das wel fijn, vanaf nu mag ik het weer gewoon doen
Maar heerlijk geslapen dus
Wat een vies slurrie weer is het trouwens he
quote:Op zondag 27 januari 2013 11:55 schreef Ticootje het volgende:
Bram is echt een melkmonster!! Tikt vandaag de 4700 aan.Waar gaat het stoppen?
Heel herkenbaar! Gewoon over je heen laten komen, je ook op andere dingen kunnen richten gaat vanzelf weer over een paar wekenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:19 schreef papillion het volgende:
Het is allemaal nog steeds heel overweldigend. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze tijd goed doorkomt met al meerdere kinderen.
Ik geniet er wel echt enorm van. Het word ook wel met de dag minder. De eerste 10 dagen waren voor mij nog echt december 2012, terwijl ze dus nog op het nippertje in 2012 geboren is. Nu de sneeuw en de kou weer wegtrekt probeer ik toch iig regelmatig 'n blokje om met haar te gaan of even op een neer naar de supermarkt. Doet me ook wel goed.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:29 schreef Mineola het volgende:
[..]
Heel herkenbaar! Gewoon over je heen laten komen, je ook op andere dingen kunnen richten gaat vanzelf weer over een paar weken
Welkom en nog gefeliciteerd met je meiske, wat een knapperd! Is ze te vroeg geboren dat ze van prematuur gedrag beschuldigd werd? Fulltime kolven, dat lijkt me zwaar zeg. Ik zou ook kijken of je haar mbv een lk aan de borst kunt krijgen.
Ik ook nietquote:Op zondag 27 januari 2013 12:19 schreef papillion het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze tijd goed doorkomt met al meerdere kinderen.
met behulp van een lactatiekundige aan de borst krijgenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:36 schreef papillion het volgende:
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij wat je voorstelt?
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:52 schreef papillion het volgende:
Thx Phaidra!. Dan had je ook een kleine lieverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
De meiden snappen er niets van. Jen is een beetje van slag. Leyla zoekt mij in huis, maar is er ok als joene uitlegt dat mama er niet is.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:27 schreef Enfermera het volgende:
Kleinzusje wat naar![]()
Twink fijn dat t zo goed gaat met Dwe gaan t zien idd, dit is wel een grotere sprong dan de andere dus ben benieuwd..
Phaidra wat doe je, mn eierstokken!![]()
Tico ja idd, per dag bekijken lijkt me idd de beste strategiehoe zijn joene en de meiden eronder?
He jeetje.. Wat heftig allemaal joh. Is niet hoe je je kraamweek had voorgesteld lijkt me. Sterkte!quote:Op zondag 27 januari 2013 14:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De meiden snappen er niets van. Jen is een beetje van slag. Leyla zoekt mij in huis, maar is er ok als joene uitlegt dat mama er niet is.
J en ik zijn verder elke dag in het ziekenhuis. J slaapt thuis, ik slaap hier.
He jeetje, ik wist niet dat het zo heftig was joh..! Dit was dus de laatste poging? Boh, verdrietig..quote:Op zondag 27 januari 2013 15:51 schreef kleinzusje het volgende:
Jullie zijn lief !![]()
We blijven dus voor altijd met zn drietjes en de kleine wordt lekker verpest verwend![]()
In badje doen vindt ze hier nu pas (6 md) leuk. Douche blijft favoriet.
Succes Tico !
Wij doen het douchen met zn 3en dan. Meestal man onder de douche met de kleine en ik droog af en zo.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:01 schreef Enfermera het volgende:
[..]
He jeetje, ik wist niet dat het zo heftig was joh..! Dit was dus de laatste poging? Boh, verdrietig..
Maar idd, zo is het![]()
hihi.
![]()
Vraagje; hoe doe je een kindje van 6 mndn onder de douche? Vasthouden of laat je dr op de grond zitten ofzo?
Ohja idd, handigquote:Op zondag 27 januari 2013 16:04 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Wij doen het douchen met zn 3en dan. Meestal man onder de douche met de kleine en ik droog af en zo.
Heb het alleen ook wel eens gedaan. Met haar douchen, haar in doeken neerleggen, zelf nat in badjas en na haar te hebben afgedroogd zelf snel afdrogen. Maar toen was het zomer.
Vind het met zn 3 tjes ideaal !![]()
Heb mn meisje ook een keer neergelegd op de grond, op aankleedkussen. Toen met de douche er over heen. Vond het geen succes![]()
![]()
Het enige wat ik kam bedenken is zorgen dat zijn piemel naar beneden zit. Seb is ook een buikslaper maar geloof niet dat hij er last van had.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:27 schreef Morretje het volgende:
Mn mini gaat ook alleen maar mee onder de douche als Ravage thuis is.. Ik heb het 1 keer gedaan met 2 kinderen, dat was geen succes..
Vraagje, zijn er hier meer mensen met jongetjes die buikslapen waarbij de luier (maatje groter al dan normaal) elke nacht doorlekt? Zijn daar nog tips voor? Heb afgelopen nacht de luier eens andersom omgedaan, maar ook toen wastie nat. Wel aan de rugkant, ipv buikkant wat normaal is hier
Doen we al..quote:Op zondag 27 januari 2013 16:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het enige wat ik kam bedenken is zorgen dat zijn piemel naar beneden zit.
Was dat nou nodig Joene?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt wennen aan m'n ventje: hij pieste me vanmorgen bijna in m'n gezicht.
Hier ook!quote:mOp zondag 27 januari 2013 17:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet echt wennen aan m'n ventje: hij pieste me vanmorgen bijna in m'n gezicht.
Nou gewoon zodra de luier af gaat, nog voordat ik een doekje erop kan leggen. Echt, hij doet het erom hoor!quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Was dat nou nodig Joene?![]()
Ja jongens he.![]()
hoe vaak ik niet ondergeplast ben door Seb omdat ik midden in de nacht vergat om er iets overheen te leggen.
mag ik ook een keer een fetish hebben ?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Was dat nou nodig Joene?![]()
Ja jongens he.![]()
hoe vaak ik niet ondergeplast ben door Seb omdat ik midden in de nacht vergat om er iets overheen te leggen.
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou gewoon zodra de luier af gaat, nog voordat ik een doekje erop kan leggen. Echt, hij doet het erom hoor!
Ja!! En dan ook meteen een mega plas. Alles nat.quote:
met een beetje goed richten en volle druk kan je de overkant van de straat halenquote:
Ik vind pampers onwijs stinken. En mijn ervaring met pampers is ook dat ze toch niet zoveel kunnen hebben als ze zeggen. Als ik door de mega voorraad heen ben gaat de kleine man in de jumbo huismerk luiers. Ik vind ze bij leyla erg fijn.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:35 schreef Morretje het volgende:
[..]![]()
Dat doet de mijne alleen na het douchen of badderen.. Die krijgt dus ook meteen een luier om z'n natte kont, een handdoek erover is niet genoeg![]()
Het nadeel van een ander merk proberen vind ik, dat je meteen aan tig luiers vastzit als het niet past/goed zit. Waarom zijn er geen proefpakketjes van verschillende merken..
JA! Dat dus. Rompers die gewoon nat worden. Bij leyla en Bram. Op het kdv hebben ze pampers, daar heb ik een pak jumbo neer gelegd voor leyla. Wat een klotemerk zijn pampers.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:40 schreef Morretje het volgende:
Ik heb hier nu kruidvatluiers, heb pampers gehad. Nadeel van pampers vind ik dat ze ook wat vochtig worden aan de buitenkant.
Ik had het dus vaak snachts. Dan deed ik de luier uit en dan begon hij te plassen. Was ik nog zo slaperig dat het enige wat ik kon bedenken was om mijn hand ervoor te houden.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou gewoon zodra de luier af gaat, nog voordat ik een doekje erop kan leggen. Echt, hij doet het erom hoor!
En dat ook. Leyla heeft vreselijke uitslag van pampers. Ik heb ook echt gevraagd om geen pampers meer te gebruiken voor haar.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:44 schreef Sam1993 het volgende:
Pampers zijn inderdaad niet fijn. een plasje en je hebt het gevoel dat hij vol zit. en ze stinken inderdaad :s Zijn ook de enige luiers waar Lisa uitslag van heeft gehad.
Kruitvat vind ik ook niet fijn. Erg stug en dik.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:47 schreef Estrys het volgende:
Bij Seb lekte de kruidvatluiers altijd door. Ik gebruik juist het liefste pampers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Dat is de volgende stap. Als het goed is zit er een goede (volgens mij de Jong met achternaam maar kan hem niet vinden) in jouw oude woonplaats. Zegt je dat iets?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:11 schreef Ticootje het volgende:
Becky, misschien heeft ze wel pijn in d'r lijfje? Heb je al een osteopaat of chiroprator geprobeerd? Misschien heeft ze wel pijn in d'r nek ofzo?
Dat klinkt ook niet fijn..quote:Op zondag 27 januari 2013 19:19 schreef Sam1993 het volgende:
Becky,
Wanneer je denkt dat ze verstopt zit zou je misschien met de thermometer een beetje kunnen vroeten ? heb ik met lisao ok wel eens gedaan en na 10 minuutjes vroeten had ze twee luiers voelm de lactolose maakt namelijk alleen de bovenste pope zacht wat al dicht aan de ''uitgang'' zit komt de lactolose niet bij.
Nee, ik heb er verder geen ervaringen mee. Maar ik hoor gewoon hele goede verhalen van babietjes die onverklaarbaar veel huilen dat het soms gewoon een kwestie is van een geblokkeerde wervel ofzo.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:25 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap. Als het goed is zit er een goede (volgens mij de Jong met achternaam maar kan hem niet vinden) in jouw oude woonplaats. Zegt je dat iets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik, maar t woord vroeten klinkt gewoon zo lompquote:Op zondag 27 januari 2013 19:46 schreef Sam1993 het volgende:
Kwisted, ze hebben er geen last van hoor. Van harde ontlasting en verstopping kunnen ze meer last hebben. soms hebben ze dat nodig mijn kraamzorg heeft het ook moeten doen de eerste week omdat ze het zelf niet kon.
Dat klinkt me heel erg bekend in de oren. Bij ons is wat jij beschrijft echter alleen 's nachts aan de orde, maar wel precies zo.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:05 schreef becky27 het volgende:
Ik douche vaak met Isabel alleen. We hebben een douche in het bad en het bad heeft een verlengde rand waar het aankleedkussen precies op past.
Hier weer een week met alleen maar huilen. Naast de Zantac, die voor mijn gevoel niet echt werkt hebben we nu ook al sinds woensdag lactulose. Maar nog steeds is het huilen huilen en huilen. Je moet, als ze wakker is, de hele dag met r lopen en een beetje schudden anders is het moord en brand. Even in de box, bed, op het aankleedkussen, in de wipstoel, geen succes. Ze valt of aan de borst of in onze armen in slaap. Als ze de rust heeft dan kan ze ook best lang slapen. Gerust vier uur maar ze begint meestal al te huilen als je dr neerlegt. Zucht.
ah, es kieke dan. Dank je!quote:Op zondag 27 januari 2013 17:50 schreef Cyntiaa het volgende:
Ah eigen merk doet het hier prima bij mijn buikslaper, tip van Lazi :d
Voedselbank is een van de meest arrogante inzamelaars die je kan bedenken. Dikke kans dat je kleding die je beschikbaar zou willen stellen niet goed genoeg is.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:39 schreef kleinzusje het volgende:
Sam, effe off topic, hebben ze bij de voedselbank ook behoefte aan kleding ?
Ziekenhuizen ?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voedselbank is een van de meest arrogante inzamelaars die je kan bedenken. Dikke kans dat je kleding die je beschikbaar zou willen stellen niet goed genoeg is.
Blijf van m'n lijf huizen of ziekenhuizen kun je er wel heel erg blij mee maken.
Volgens mij wel. Of kinderdagverblijf.quote:
Een maat 4 opsturen heeft vast nog geen nutquote:Op zondag 27 januari 2013 20:29 schreef Morretje het volgende:
[..]
ah, es kieke dan. Dank je!
Ach Becky.. Het klinkt zo intens verdrietig, je meisje is duidelijk niet gelukkigIk hoop dat jullie snel een goede oplossing vinden!
En Bram nog steeds niet thuis?Ik hoop dat het hem snel lukt zonder brilletje Tico!
Hij zit voor de nacht nu in maat 4 kruidvatquote:Op zondag 27 januari 2013 20:51 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Een maat 4 opsturen heeft vast nog geen nut
quote:Op zondag 27 januari 2013 20:33 schreef Ticootje het volgende:
We gaan nu de nacht in zonder zuurstof. Dat lukte m gister nog niet. Dus nu is het keihard hopen. Hij doet het vandaag weer zoveel beter dan gister.
Wow!! Mijn 2,5 jarige past nog in 4quote:Op zondag 27 januari 2013 20:55 schreef Morretje het volgende:
[..]
Hij zit voor de nacht nu in maat 4 kruidvatIk heb ook een bollo gebaard
Mijn 2,5 jarige zit idd ook in 5.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wow!! Mijn 2,5 jarige past nog in 4
Oh!!! Gokje... Dat lukt Bram ookquote:Op zondag 27 januari 2013 20:59 schreef Morretje het volgende:
[..]
Mijn 2,5 jarige zit idd ook in 5.
Hij woog bij 2 mnd al ruim 7 kiloKrijg d'r armspieren bij joh
Ik kan je 2x kruidvat 4 en 2x pampers simply dry opsturen. Net ingeslagen en mn meisje van 6 maanden zit nog in 3quote:
Tof!quote:
Ben benieuwd! Mijne was net 6 bij 1 maand idd.. Echt man man, wat een verschil met mn iele meisjequote:Op zondag 27 januari 2013 21:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh!!! Gokje... Dat lukt Bram ook![]()
Nog 300 gr en dan zitten we op 5. Hij is nog geen 3 weken.
Okidokiequote:Op zondag 27 januari 2013 21:06 schreef Morretje het volgende:
[..]
Tof!
kleinzusje, maat 4 van kruidvat heb ik zelf nu. Pampers ben ik geen fan van.. sorry
Haha, voor Stef was ik eigenwijs en heb ik 1 roze exemplaar gekocht. Vervolgens trok ik 'm nooit aan omdat het zo raar stondquote:Op zondag 27 januari 2013 21:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een hele berg met roze luiers. Dat wil ik Bram toch niet aandoen.
Ga ik even over denken. Nu zelf weer een wasmachine, zeker met de blijvende uitslag van leyla. Dat ik erover twijfel om leyla er weer even in te doen.quote:
Gewoon kopen. Daro en otrivin hebben capsules met steriele zoutoplossing. Niet zelf kloten, je maakt het al snel te sterk voor een neus.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:27 schreef kleinzusje het volgende:
Hoe maak je zo'n zoutoplossing ? En waar doe je het in ?
Zijn die Zwitsalsprays wat ?
Leuk mang: dat proeven !!
Ohja, dat scheelt ook welquote:Op zondag 27 januari 2013 22:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ga ik even over denken. Nu zelf weer een wasmachine, zeker met de blijvende uitslag van leyla. Dat ik erover twijfel om leyla er weer even in te doen.
Het zijn bg's. Stuk of 12?? Eigenlijk heb ik er totaal geen zin in. Ik zal m'n ex ook even vragen voor de luiers die nog daar liggen.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ohja, dat scheelt ook welen oeh, dan is het voor Leyla ook wel fijn ws. Gewoon doen hoor! En het ligt er voor mij ook nog aan welke merken en modellen hoor, dus kijk vooral eerst zelf even
hoop dat Bram het goed doet tot nu toe?
Thnx dames! CB komt ook nog intake doen, ben benieuwd..
Oh, en Mango, wens jullie een goede nacht!
Ben ook wel benieuwd!quote:Op maandag 28 januari 2013 03:08 schreef draculettetje het volgende:
Tico bram nog zonder extra zuurstof?
yes!!!quote:
Ach who needs sleep anyway?quote:Op maandag 28 januari 2013 04:50 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd!
Estrys, hoe is het bij jullie? Dat is nog slopender. Als je s nachts een huilende baby hebt.
Verder ben ik het kwijt.
naar huis?! Jee!quote:Op maandag 28 januari 2013 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Tot zover de gratis luiers en ontbijt op bed.
In de afgelopen 5mnd af en toe iets anders gedaan, niet in 1x dat allemaalquote:Op maandag 28 januari 2013 10:25 schreef covie het volgende:
Als ik dat zo lees vraag ik me af of het misschien niet teveel verandering is?![]()
Ik zou zeggen laat eens 2 weken alles zoals het nu is, en kijk of het langzaam aan verbeterd.
Rust en regelmaat, waar ik vind dat het cb wel iets overdrijft, maar het is echt belangrijk.
Alleen laten slapen in bed, nergens anders. Niet te snel uit bed halen bij huilen.
(Bij de basis gewoon weer beginnen dus)
Ook gedaan, maar dan voel ik me een slechte moeder, helemaal als ze dan moet overgeven. Laten huilen = overgeven hier.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:38 schreef Cyntiaa het volgende:
En eens niet naar haar toe gaan wanneer ze wakker wordt? Gewoon eens laten gaan?
Hier is dat af en toe gewoon eens nodig zodat hij weer weet dat het slapen best lukt. /slechtemoedermodus
voor Bram, lekker naar huis!
Nee logisch, is voor niemand leukquote:Op maandag 28 januari 2013 10:53 schreef Cyntiaa het volgende:
Het huilen is ook niet leuk maar soms misschien wel even nodig, ik sta dan ook niet met een glimlach bij zijn deur te wachten..
Hoe lang laat jij haar dan huilen voordat je al het gevoel hebt dat je moet gaan kijken? Ik merkte bij mijn schoonzusje bijvoorbeeld dat ze al heel snel het gevoel had dat haar dochtertje al 'de hele tijd' lag te huilen. Ik zat er dan bij en dan was er nog geen 5 minuten voorbij.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:00 schreef Zoë23 het volgende:
Je laat hem dus huilen, hoe lang huilt hij dan?
Is ook advies bij het cb, vind dat wel lastig
Dat! Heeft Saartje net zoquote:Op maandag 28 januari 2013 11:07 schreef Fee-nix het volgende:
Dan was hij gewoon zo moe, dat hij mij ook niet meer in z'n kamer kon verdragen ofzo.
Hier ookquote:
Vind het zielig, en ook het overgeven vind ik niet leuk.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ookDan gaat hij echt driftig huilen, boos vanwege de overprikkeling. Hoewel mijn zoon ook wel heeft wat Fee over J zegt, één keer anders dan anders zorgt er vaak voor dat het een nieuw patroon is. Hij heeft ook duidelijkheid nodig.
Verder zou ik ook niet 8 minuten achter de deur gaan staan Zoe, dat is ook onprettig voor jou. Ik ging altijd ook echt wat doen, boven de was bijvoorbeeld. Wat vind je er moeilijk aan als ze zo huilt, waar ben je bang voor?
Hehehequote:
Ja, ook een goeie. Ik ging ook altijd iets doen zoals de vaatwasser uitruimen ofzo. Wel beneden, want dan hoorde ik het niet zo ergquote:Op maandag 28 januari 2013 11:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ookDan gaat hij echt driftig huilen, boos vanwege de overprikkeling. Hoewel mijn zoon ook wel heeft wat Fee over J zegt, één keer anders dan anders zorgt er vaak voor dat het een nieuw patroon is. Hij heeft ook duidelijkheid nodig.
Verder zou ik ook niet 8 minuten achter de deur gaan staan Zoe, dat is ook onprettig voor jou. Ik ging altijd ook echt wat doen, boven de was bijvoorbeeld. Wat vind je er moeilijk aan als ze zo huilt, waar ben je bang voor?
Bedankt!quote:Op maandag 28 januari 2013 11:40 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Hehehe. Succes met de nieuwe tips in ieder geval! S klinkt als een pittige tante
.
Zelf kan ik amper functioneren met weinig slaap (en ik word er strontchagrijnig van) en daarbij heb jij nog je zere lijf enzo. Dus respect voor je, hoor.
Maar dat loslaten van de dingetjes die je doet die dan tijdelijk wel werken s nachts (of vroeg in de ochtend) vind ik zelf altijd het lastigst.
Zo hadden wij een tijdje dat J z'n speen s ochtends kreeg, zodat hij nog wat langer sliep. Werkte prima. Hij kreeg m om 6 uur ofzo en sliep dan weer ruim een uurtje verder. Tot we merkten dat hij al eerder ging roepen om die speen. Op slot was t vier uur! Dat werd ons te gek. Maarja, t hielp wel.... En ik was dus bang dat als we er mee stopten, dat ie dan gewoon om 6 uur klaar wakker was. (Hoewel dat tijdstip sommigen hier vast heerlijk in de oren klinkt). Maargoed, toch maar helemaal mee gestopt, cold turkey. Twee nachten een strijd om gehad. Paar keer naar hem toe, streng toespreken dat hij zijn speen niet meer kreeg. En daarna was t over. En begon hij langzaam ook weer gewoon uit zichzelf tot zeven uur te slapen. Hij had niks meer om wakker voor te worden...
Wat wil ik hier nou mee zeggen... Nou dat je soms bang bent om bepaalde 'middeltjes' los te laten (zoals dat instoppen bijvoorbeeld) omdat je bang bent dat het dan misschien nog erger wordt. Maar dat dat dus niet het geval hoeft te zijn! Sterker nog, soms hou je onbewust iets in stand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker boevenkoppiequote:Op maandag 28 januari 2013 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
Even wat anders... ik heb bijna geen baby meer![]()
. Ik moet ff deze foto delen, hoor. Ben zo stapelgek op m
. Kijk nou!
[ afbeelding ]
En hier trouwens ook echt een boefje hoor. Hij luistert echt voor geen meter. Z'n grote broer altijd wel, dus nu pas zijn wij het huis helemaal baby-proof aan t maken, haha. Alles is van de vensterbank. Er is een hekje zodat ze niet meer in de keuken kunnen en t traphekje komt ook vandaag of morgen.
Wij hebben hetzelfde probleem. Inslapen gaat vaak erg goed, maar doorslapen lukt hem niet. En dan staat overal dat je overdag moet oefenen, maar overdag is een slaapje van 2 uur prima, 's nachts nietquote:Op maandag 28 januari 2013 10:47 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ook gedaan, maar dan voel ik me een slechte moeder, helemaal als ze dan moet overgeven. Laten huilen = overgeven hier.
Fee-nix
Dankjewel, tips zijn altijd welkom.
Misschien is het ook wel een kwestie van vol blijven houden, dat instoppen en weggaan, af en toe terug komen enz.
Overdag gaat het zo makkelijk, geen probleem. Inslapen svonds ook niet. Kan dan ook weggaan soms ook al is ze wakker.
Als ze snachts wakker wordt dan is het eigenlijk ingewikkeld. Maar misschien moet ik dr wel laten, troosten en weer weg etc. Vind dat moeilijk als ze zo huilt
Xanteh
Heb ik idd ook gelezen en gelijk geprobeerd haha, was best pittig voor die mensen trouwens en dan is de oplossing zo 'simpel'
Oh, dat vind ik helemaal niet erg, hoorquote:Op maandag 28 januari 2013 12:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Lekker boevenkoppie
En zijn ogenblijf het zeggen haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hihi![]()
Wat een kerel al!!quote:Op maandag 28 januari 2013 12:11 schreef Fee-nix het volgende:
Even wat anders... ik heb bijna geen baby meer![]()
. Ik moet ff deze foto delen, hoor. Ben zo stapelgek op m
. Kijk nou!
[ afbeelding ]
En hier trouwens ook echt een boefje hoor. Hij luistert echt voor geen meter. Z'n grote broer altijd wel, dus nu pas zijn wij het huis helemaal baby-proof aan t maken, haha. Alles is van de vensterbank. Er is een hekje zodat ze niet meer in de keuken kunnen en t traphekje komt ook vandaag of morgen.
Vorige week dinsdag al. Spookje bleef zitten tot 41+1.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik helemaal niet erg, hoorhehehe. Dank je! Ik vind ze ook mooi gelukt
.
Clubsoda twee dagen nog maar!! Wanneer was jij uitgerekend vorig jaar? Ik morgen!
quote:Op maandag 28 januari 2013 18:13 schreef kleinzusje het volgende:
lang leve bram en de koningin. Zo, thuis !
Ga bijlezen !
Ik zag 'mquote:Op maandag 28 januari 2013 18:46 schreef freecell het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Ik heb een heerlijk ukje, maar niemand zag de foto, haha
De volgende keer post ik een foto van een varkentje
Ook goede stats KZ! Mijnes is met alles net íets meerquote:Op maandag 28 januari 2013 18:14 schreef kleinzusje het volgende:
> 6 mnd: stats: 67 cm en 7 kl , 42cm hoofd
En jouw jongens had ik ook gezien. Heerlijke foto van 2 broertjesquote:Op maandag 28 januari 2013 19:01 schreef Fee-nix het volgende:
Sorry freecell, ik had m ook gezien, hoor! Maar vergeten wat te zeggen. Het is een schatje! Ook al grote, blauwe ogen! En een super lief pakje!
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
En jouw jongens had ik ook gezien. Heerlijke foto van 2 broertjes. Idd, het is al veel gezegd maar wat een mooie kijkers!
Mag ik dan ook nog de pasfoto van mijn meisje showen? sorry voor de grootteOh, dat lijkt wel de meisjesversie van mijn jongetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik heb 'm wel eens gezien en ik snap die gedachteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, dat lijkt wel de meisjesversie van mijn jongetje![]()
![]()
Thanks voor jullie reacties!
Dat gaat snel !quote:Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij heeft vanmiddag pcm gehad en straks voor het slapen krijgt ie weer.
Kz, hij is nu 9 weken.
Hopelijk helpt het hem genoeg om lekker te slapen!quote:Op maandag 28 januari 2013 21:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Hij heeft vanmiddag pcm gehad en straks voor het slapen krijgt ie weer.
Kz, hij is nu 9 weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder is hij gewoon cute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
Nee joh, we zitten al bijna op de 9 maanden.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:43 schreef kleinzusje het volgende:
Tinu: mooie stats, 7 maanden toch ?
Keshet: Och, wat een kjoetie
Ach joh, natuurlijk !quote:Op maandag 28 januari 2013 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nee joh, we zitten al bijna op de 9 maanden.
Keshet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
quote:Op maandag 28 januari 2013 22:48 schreef Mangostine het volgende:
Free! Fee! Soesa! Keshet! Kj!
Jullie mini's![]()
Nou moet ik acuut een tweede derde
+1quote:
Lief dat je aan ons denktquote:Op dinsdag 29 januari 2013 08:12 schreef Zoë23 het volgende:
Was de zoon van clubsoda niet jarig vandaag? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Zie het niet in de lijst staan
Geniet vd laatste dag met babyquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Lief dat je aan ons denktMaar morgen pas! Mijn laatste dag met een baby
![]()
Fijn dat je nacht beter ging! Gebeurt hier ook best vaak (zeker nu, hij hoest best veel en maakt zichzelf daarmee wakker), 's nachts even wakker en dan direct een huiltje, is vaak binnen een minuut voorbij. Vroeger moest ik daar ook altijd direct heen, maar tegenwoordig valt hij bijna altijd zelf weer in slaap. Erheen gaan werkt dat inderdaad averrechts.
6 maanden en 10 dagenquote:
Ja, de ontwikkeling gaat zo hard ineens! Bij ons zijn 3 tanden door, de vierde komt vast ook snel (je ziet al een randje glimmen onder het tandvlees), maar zitten is veel leuker dan je door de kamer verplaatsen. Als hij op z'n buik ligt, gaat hij steeds met zijn armen en benen 'fladderen', alsof hij probeert op te stijgenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:12 schreef Kersjes het volgende:
Tico, hoe gaat het met Bram nu hij weer thuis is?
Zoe, je kindje laten huilen is een keuze. Ik heb mijn jongens nooit laten huilen en ze zijn prima groot geworden en kunnen inmiddels zelfstandig in slaap vallen. Die periode dat ze nog zo klein en bang zijn duurt maar zo kort!
Nu hangt S. nog heel erg aan je, met haar hele hebben en houwen heeft ze je nodig. Daar is een reden voor: instinct![]()
Pfff, gaat hard hier ineens....1e tandje dat door is, zichzelf de halve kamer door werken en gore luiers produceren (byebye bv-poep)....
Kleine jongens worden groot
Geert is 10 maanden en als die 's nachts honger heeft krijgt die ook gewoon een fles...CB zei ook laten huilen kan wel als ze groter zijn en het snappen en het er echt om doen. Ik zou er dus lekker aan toegeven en doen waar jij je goed bij voeltquote:
Volgens CB gaat ze van af 6 maanden wennen aan de nachtvoeding, zich er op in stellen en begint het "er om doen " gedrag.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:31 schreef Rixtje het volgende:
[..]
Geert is 10 maanden en als die 's nachts honger heeft krijgt die ook gewoon een fles...CB zei ook laten huilen kan wel als ze groter zijn en het snappen en het er echt om doen. Ik zou er dus lekker aan toegeven en doen waar jij je goed bij voelt
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het nogal negatief oordelend klinken naar ouders die hun kindje wel laten huilen (en dan heb je de standaard discussie meteen weer te pakken: wat is 'huilen', wanneer laat je je kind huilen?). Alsof het laten huilen de foute keuze is.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:12 schreef Kersjes het volgende:
Zoe, je kindje laten huilen is een keuze. Ik heb mijn jongens nooit laten huilen en ze zijn prima groot geworden en kunnen inmiddels zelfstandig in slaap vallen. Die periode dat ze nog zo klein en bang zijn duurt maar zo kort!
Nu hangt S. nog heel erg aan je, met haar hele hebben en houwen heeft ze je nodig. Daar is een reden voor: instinct![]()
Uiteraard verpest je je kind niet met warmte, liefde en etenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:26 schreef kleinzusje het volgende:
En vannacht zat ik met de kleine meid op de bank. Zo te genieten van haar. Zo half slapend, midden in de nacht, op me ...................... hoe moe ook, was verliefdDat duurt maar zo kort ! Zou ik haar nu "verpesten" door haar warmte, liefde en eten te geven ?
Moet ik nu al zo streng zijn ? Gatver !
Ik laat de kleine meid nooit huilen, geen minuutje
Hier werkt het precies zo met D!quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Saartje huilt vrijwel nooit (alleen om aan te geven dat ze honger heeft/een vieze luier heeft/slapen wil, of als ze ziek is natuurlijk). Maar de enkele keren dat ze echt (zonder ziek te zijn) lag te krijsen, en ik haar troostte, maar ze ontroostbaar leek, toen kwam ik er bij toeval achter dat ze juist dat minuutje alleen nodig had.
Waarmee ik denk ik wil zeggen dat het geen kwaad hoeft te doen om je baby een minuutje te laten huilen. Soms is dat zelfs wat ze juist nodig hebben. Althans, bij die van mij werkt dat zo.
Oh, ik vind je ook helemaal niet veroordelend klinken. Doelde op de uitspraak van Kersjes "je kindje laten huilen is een keuze" (en de rest van de tekst, icm de instinct-opmerking).quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:46 schreef kleinzusje het volgende:
Maar coco, je zegt het zelf al: OVER vermoeid. Als mijn meisje dat is gaat ze sneller huilen. Ik probeer er eerder bij te zijn. Zo ook bij mezelf. En naast huilen hebben ze ook andere communicatie mogelijkheden.
Ik veroordeel niemand, maar vind het zelf te lastig. Ik haal dr uit bed en leg haar er later weer in. Werkt prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |