abonnement Unibet Coolblue
pi_135641339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ah ja, de paarse, de ontkalker. Briljant spul, perfect voor glazen douchewanden en dergelijke. _O_
Tav deze post zojuist even naar de Wibra geweest, ben benieuwd :Y
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:37:39 #152
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135656477
Ik ben fan! ^O^
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_135662108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:12 schreef Katinkat het volgende:
Kan die paarse ontkalker-Dasty ook op ruwe douchetegels gebruikt worden?
Op de flacon staat dat het niet op alle ondergronden gebruikt kan worden, durf het niet zo goed.
Op marmer en natuursteen zeker niet gebruiken.
  zondag 19 januari 2014 @ 00:14:16 #154
147091 janeway
live long and prosper
pi_135662459
Zeg dasty poetsters. Ik heb een vraagje.. Zoon doet aan honkbal en draagt daarbij een witte lange broek. Ze spelen op gravel en gras.. Slidings maken is natuurlijk erg leuk en dat gebeurt dan op gravel. Bij droog en zonnig weer is het niet erg, Even afkloppen en het is weg maar zodra het maar een beejte vochtig is trekt dat lekker in. De broeken zijn kunstof . Jullie snappen vast wel wat het probleem is. De broek is niet meer schoon te krijgen.. chloor al geprobeerd en groene zeep en vanish. Nou ja niks helpt. Iemand een leuke dasty tip?
  zondag 19 januari 2014 @ 01:15:35 #155
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135664295
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef quirina het volgende:
Op marmer en natuursteen zeker niet gebruiken.
Nee, maar dat geldt voor iedere ontkalker op zuurbasis.
Al dat soort spul moet je verre houden van kalkgesteenten, zoals inderdaad marmer en ook sowieso de meerderheid van natuursteen-varianten. Zuur is nou eenmaal fataal voor kalkgesteenten, het gesteente lost erin op!

Maar voor glas en gewone keramische tegels is het spul geweldig. :)
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:14 schreef janeway het volgende:
Zeg dasty poetsters. Ik heb een vraagje.. Zoon doet aan honkbal en draagt daarbij een witte lange broek. Ze spelen op gravel en gras.. Slidings maken is natuurlijk erg leuk en dat gebeurt dan op gravel. Bij droog en zonnig weer is het niet erg, Even afkloppen en het is weg maar zodra het maar een beejte vochtig is trekt dat lekker in. De broeken zijn kunstof . Jullie snappen vast wel wat het probleem is. De broek is niet meer schoon te krijgen.. chloor al geprobeerd en groene zeep en vanish. Nou ja niks helpt. Iemand een leuke dasty tip?
In dit topic staan diverse goede ervaringen met de speciale vlekkenspray van dasty, en wellicht kun je ook de gewone gele dasty eens proberen! :Y
Niet geschoten = altijd mis. ;)

EDIT: zie bijvoorbeeld deze quote:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 07:36 schreef AnnaStesia het volgende:

[..]

Je kunt ook de gele gebruiken voor vlekken in kleding,heeft mij al flink vaak geholpen,zelfs grasvlekken op witte broek is er uit gegaan.
Laats een halve pan jus over mijn spijkerbroek gelijk ingespoten met gele dasty (stond toch in de keuken en dasty stond op het aanrecht) en niks meer van te zien
O+


[ Bericht 9% gewijzigd door HetKlusKonijn op 19-01-2014 01:27:06 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135668265
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:04 schreef quirina het volgende:

[..]

Op marmer en natuursteen zeker niet gebruiken.
Ik weet niet of onze tegel natuursteen zijn, ik gebruik nu wc-eend erop. de tegels blijven in orde.
Ik zal eens op een hoekje in de badkamer testen/.
  zondag 19 januari 2014 @ 11:28:55 #157
378192 -mandy-
I am who I am
pi_135669338
Ik ga vanmiddag of morgen onze badkamer weer eens helemaal wit en schimmelvrij maken met dasty. Heb het gisteren gekocht. Zin in!

Met die vlekkentip ben ik ook heel erg blij!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:04:58 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136003319
Dit topic staat genoemd in de Volkskrant van vandaag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136013870
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:04 schreef Lienekien het volgende:
Dit topic staat genoemd in de Volkskrant van vandaag.
Ja, daarom lees ik het. Moet dus ook eens aan de Dasty. Ik heb na het ramen schoonmaken altijd een waas op mijn ramen, en als de zon wat drraait zie ik strepen. Azijn en spiritus, het werkt niet. Morgen dus even naar de Wibra, ik had nog nooit van het spul gehoord.
pi_136014313
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:04 schreef Lienekien het volgende:
Dit topic staat genoemd in de Volkskrant van vandaag.
Link?
  maandag 27 januari 2014 @ 17:50:45 #161
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136014315
Oh is hier een topic van....

Megaspul..









O-)

[ Bericht 23% gewijzigd door Snowballed op 27-01-2014 17:55:58 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 4 februari 2014 @ 18:31:26 #162
309119 QuistNix20
I wanna raise my debt ceiling
pi_136330711
Melden zich ook weleens mannen in dit topic? :') ;)

*Morgen even naar Wibra gaat voor Dasty.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:13:33 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136332783
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:50 schreef quirina het volgende:

[..]

Link?
Geen idee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136349736
quote:
Dasty, het schoonmaakmiddel van Wibra, heeft een grote schare volgelingen. Hun verkondiging van het gifgele evangelie maakte van Dasty een hit.

Het moet ongeveer drie uur 's nachts zijn geweest. Er waren cocktails, de gastvrouw droeg een goudkleurige jurk en een roedel knappe homo's danste de verf van de vloer. Het was, kortom, niet echt de gelegenheid om eens een goed gesprek over schoonmaakmiddelen te beginnen.

Toch stond dit de volgende dag op Facebook: 'Dat jij vannacht uit het niets over Dasty begon, fantastisch!'

Dasty, voluit 'Classic Dasty', is het schoonmaakmiddel van Wibra. En Dasty-gebruikers zijn felle evangelisten die iedereen met een afzuigkap een gifgele fles onder de neus duwen. Dastyanen vormen een hecht genootschap, wisselen oeh's en ah's van herkenning uit en vertellen over hun eerste keer met het middel. Ze praten over wat ze er allemaal mee schoonmaken en of ze de chemische citroengeur wel of niet lekker vinden ruiken (vaak niet, maar hé: wie worstelt, komt boven).

Hoe vaak zal er over Dreft zijn gesproken om drie uur 's nachts, terwijl de laatste slok Cosmopolitan in de keel verdween?

Bert Ebus (45) uit Venlo, motorliefhebber met de bijnaam Ozze, herkent het bondgenootschap der Dasty-fans. Hij koopt de ontvetter al tien jaar bij Wibra. Ooit schafte hij twee dozijn in een keer aan. Hij stalde de buit uit op zijn Yamaha en liet zich trots fotograferen door een motorvriendin. Zij plaatste de foto's vervolgens op haar blog - grapje.

Onder de fans zijn opvallend veel motorrijders. Ze raden elkaar het spul aan op de tientallen drukbezochte biker-fora op internet. Als motorrijders een ontvetter voor de velgen zoeken, schrijft Ebus meteen dat ze naar Wibra moeten. 'Er zijn middelen die specifiek gemaakt zijn voor de motor', zegt hij. 'Maar die zijn duurder en slechter.'

Tien jaar geleden reed hij een Yamaha Fazer, een motor met kettingaandrijving. Tijdens het rijden kwam het vet van de ketting op zijn velgen en achterbrug. Lastig eraf te krijgen, merkte Ebus. Tot een vriendin hem Dasty aanraadde - zij kreeg haar keuken er zo lekker mee schoon. Sindsdien verspreidt hij het evangelie, online en offline.

'Het is goedkoop, werkt goed en komt van Wibra', legt de motorrijder de succesformule uit. Dat laatste is zeker belangrijk. 'Tja, ik bedoel niet dat ik de draak ermee steek, maar: het is een winkel waar ik eerst nooit kwam, je loopt toch niet graag met een tasje van Wibra. En dan blijken ze een enorm goed product te verkopen.'

In het Gelderse Epe, waar het hoofdkantoor van Wibra staat, weten ze dat sommige klanten een drempel over moeten. 'Die mensen denken: Wibra, daar moet ik niet zijn', zegt Ron Wierdsma (59), directeur. 'Vervolgens horen ze over Dasty, gaan een keer kijken en nemen meteen een stukje speelgoed of een schuimblok mee.'

Wibra (afkorting van Wierdsma & Braam) is een familiebedrijf. Een keten - 293 vestigingen in Nederland en België - waar Wierdsma door zijn secretaresse niet CEO wordt genoemd, maar 'heer Wierdsma'. Een man die geen problemen heeft met een interview om 8 uur in de ochtend ('mooi op tijd') en googelen uitspreekt op z'n Epes: 'koekelen'.

De afgelopen jaren zag hij met verrukking hoe Dasty van mond-tot-mond ging, vooral op internet. Vroeger googelde hij eens in de zoveel tijd - hij herinnert zich de foto's van Bert Ebus nog. Tegenwoordig krijgt hij een google-alert als er ergens over Dasty wordt geschreven. Wibra zelf maakt alleen reclame voor de ontvetter in de papieren folder.

Moeiteloos dreunt Wierdsma de statistieken op: het bedrijf verkoopt vier miljoen flessen per jaar. Bij een actie in 2012 ging Dasty in twee weken tijd ruim 400 duizend keer over de toonbank. Een winkel in Den Haag - 'een kleine hoor, 150 vierkante meter' - verkocht zelfs 3.700 flessen. Waar die winkel staat? 'Even aan de secretaresse vragen in welke wijk 'Den Haag 4' ligt'. Even later: 'Oostbroek is dat, Transvaalkwartier.'

Nee, de directeur sluit niet uit dat een deel van die flessen is doorverkocht. Hij is vaker benaderd door mensen die het product wilden verkopen in landen als Marokko. Bert Ebus had naar eigen zeggen ook 'een bloeiende handel' kunnen hebben als hij al zijn motorvrienden die geen Wibra in de buurt hebben, had voorzien.

Wierdsma haalde Dasty zelf naar Wibra. In 1993 was hij in Italië om textiel en kleding in te kopen. Het agentschap dat voor hem bemiddelde, een Nederlands echtpaar woonachtig in Italië, had de ontvetter op een beurs ontdekt. De eigenaar van de fabriek bezocht hem met een proefflesje en demonstreerde aan het bureau hoe hij een vette plaat schoon kreeg.

Het was een waagstuk voor de keten: de fles van 750 milliliter zou 3,79 gulden moeten gaan kosten, vrij duur voor de klanten van Wibra. Toch besloot Wierdsma het te doen, want: 'soms moet je op je gevoel af gaan, hè'. Hij bedong dat hij het product als enige in de Benelux mag aanbieden.

De verkoop ging aanvankelijk langzaam; pas tegen de eeuwwisseling werd de miljoenste fles verkocht. Met alleen mond-tot-mondreclame was het misschien blijven kabbelen. De vlucht van Dasty lijkt te zijn samengevallen met de vlucht van internet.

Op Huishoudplaza.nl raadden forumleden elkaar in 2004 al de ontvetter aan. In 2007 opende een lezeres op het VIVA-forum het topic 'De Dasty Fanclub'. 'Ik ben nog maar een beginnende gebruiker', schrijft ze, 'maar ik meen dat het middel mij van moeilijke schoonmaakkarweitjes gaat verlichten.' Een ander forumlid: 'Ik ben blij dat het jouw leven ook zo veranderd heeft.' Het FokForum heeft eveneens een fantopic, 'waar zij die van Dasty houden tezamen komen'.

Remco Janssen (35) kwam in aanraking met Dasty door zijn vrouw - die het weer van een forum had. Sindsdien is de pr-adviseur veelgebruiker én discipel. Hij schreef er blogs over en maakte een filmpje waarin hij de badkamer schoonmaakt met het middel - en nee, hij heeft geen banden met Wibra. Er wordt veel naar de ontvetter gezocht op internet: jarenlang was 80 procent van het verkeer op zijn blog afkomstig van mensen die 'Dasty' hadden gegoogled. Ook hij werd benaderd door bedrijven die het middel naar het buitenland wilden importeren.

'Dasty wordt aangeprezen als een soort TelSell-product,' zegt Janssen. 'Alleen niet door een slechte presentator, maar door echte gebruikers.' De reden dat zij zo te koop lopen met het middel, volgens hem? 'Mensen hebben steeds meer door dat A-merken niet per se beter zijn. Ze zijn alleen duurder omdat er reclame moet worden gemaakt. Dasty werkt goed en is goedkoop, daar houden mensen van.'

'Ja, hier spreekt de marketinggoeroe Janssen', vervolgt hij. 'Dasty is wat wij tegenwoordig een lifehack noemen: een simpele oplossing voor een complex probleem. Misschien waren er eerst een hogedrukspuit, rare poetslappen en dure middelen nodig om iets schoon te krijgen. Dasty is goedkoop en simpel.'

Naast de prijs en kwaliteit lijkt er ook nog een psychologische component mee te spelen, zoals de motorrijder Ebus al opmerkte. Geanimeerd praten over Dasty betekent ook: ik heb de puberale schaamte die ik voelde als mijn moeder een theedoek kocht bij Wibra van me afgeworpen. 'Wat ben ik toch lekker gewoon, hè', zeg je eigenlijk als je om drie uur 's nachts een gesprek over een goedkoop schoonmaakmiddel begint.

'En doe nog maar een Cosmopolitan ja, lekker.'

HOE VEILIG IS DASTY?
Dasty werkt geweldig, zeggen de gebruikers. Betekent dat ook dat het middel agressief en milieuonvriendelijk is? De ontvetter heeft het uiterlijk tegen. Waar A-merken zich uitputten zo groen en zo zacht mogelijk over te komen ('Lentefris', afwasmiddel met Olaz) lijkt het gifgele Dasty gemaakt in de kerncentrale van Mr. Burns van The Simpsons. Ger Koper, universitair hoofddocent Chemical Engineering aan de Technische Universiteit Delft, keek voor de Volkskrant naar de veiligheidsinformatie van Dasty: 'Het is een stevig goedje dat redelijk basisch is en enigszins corrosief. Incidenteel huidcontact lijkt me - tenzij je extra gevoelig bent - niet bezwaarlijk. Bij veelvuldiger gebruik zou ik aanraden huishoudhandschoenen te dragen. Het kan wat irriteren, maar niet bovenmatiger dan andere reinigingsmiddelen.' Milieuonvriendelijk? 'Zeker', zegt Koper. Maar: 'Ik vermoed dat er niets bijzonders in dit middel zit. In allerlei andere middelen, zoals shampoo, zitten vergelijkbare stoffen.'
  woensdag 5 februari 2014 @ 18:13:18 #165
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136369892
^^ Mooi stukje, bedankt voor het posten! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 5 februari 2014 @ 23:03:34 #166
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_136385650
Toch maar - uit soort van wanhoop - besloten om die smerige vette saté-saus vlekken in mijn peperdure antieke 100% wollen kelim tapijt te bombarderen met een shotje kerncentrale-gifgele vette vlekken-oplosser, aka Dasty.
Ik dacht, nou, beetje schrobben, als het tapijt wordt aangetast, jammer dan, maar die vlekken zijn óók geen gezicht.

Resultaat:
Ongelooflijk... de vlekken zijn weg, niks meer van te zien, ook niet aan het tapijt (dus geen verkleuringen o.i.d.)! ^O^
Had ik dus echt niet verwacht, aangezien dat tapijt antiek is, verwachtte ik dat je toch wel iets aan verkleuringen zou zien na deze behandeling. Niet dus.

BAZENSPUL!

[ Bericht 4% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-02-2014 23:32:24 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:49:39 #167
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_136442341
I love Dasty!
pi_136529550
Dasty Super Ontvettend AFWAS is ook verdomd goed spul. :Y

Op het werk heb ik geen vaatwasser en daar kreeg ik nooit de theeaanslag goed uit de theeglazen.
Met Dasty Super Ontvettend AFWAS heb ik ze zonder enige moeite blinkend schoon.

Vanavond thuis de frituurpan schoongemaakt. Eerder was dat altijd een geklier met water en vaatwasblokje er in, dan aan de kook brengen en nog een half uur schrobben.

Met Dasty Super Ontvettend AFWAS en een brillo pannensponsje was ik in een kwartiertje klaar zonder vaatwasblokje e.d. *O*

Vet er uit en gewoon afwassen maar dan met pannensponsje ipv afwasborstel. *)


pi_136534374
Oh ? Ik doe de frietpan ook gewoon met gele dasty.
pi_136538451
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:36 schreef swollywood het volgende:
Dasty Super Ontvettend AFWAS is ook verdomd goed spul. :Y

Op het werk heb ik geen vaatwasser en daar kreeg ik nooit de theeaanslag goed uit de theeglazen.
Met Dasty Super Ontvettend AFWAS heb ik ze zonder enige moeite blinkend schoon.
Thee aanslag krijg je er nog makkelijker uit met een beetje zout en een nat wc-papiertje :+
pi_136538501
Kan dit op metaal / staal etc? Wil mijn fornuis pitten (inbranden) schoonmaken.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_136538527
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:28 schreef -mandy- het volgende:
Ik ga vanmiddag of morgen onze badkamer weer eens helemaal wit en schimmelvrij maken met dasty. Heb het gisteren gekocht. Zin in!

Met die vlekkentip ben ik ook heel erg blij!
Hoe is het gegaan?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  maandag 10 februari 2014 @ 10:15:36 #173
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136539283
Heel goed! Inspuiten, even laten inwerken, met een sponsje erover, naspoelen en klaar!
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_136540255
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:15 schreef -mandy- het volgende:
Heel goed! Inspuiten, even laten inwerken, met een sponsje erover, naspoelen en klaar!
Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken!
Welke versie had je?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  maandag 10 februari 2014 @ 15:49:08 #175
378192 -mandy-
I am who I am
pi_136551070
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:56 schreef Greyson het volgende:

[..]

Welke versie had je?
Dasty super cleaner muren professional
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')