De sound is a la Music, maar dan met hevige rockgitaren! Wordt een geheide top 10 hit!
Luister zelf op Madonnapower.com!
quote:Omdat het voor de nieuwe bondfilm is... :p
Op maandag 02 september 2002 16:40 schreef GrayFox het volgende:
en waarom wil je een typische bondplaat?
quote:klinkt redelijk :p maar beetje afwisseling is ook wel leuk toch?
Omdat het voor de nieuwe bondfilm is... :p
Hier alvast de songtext!
DIE ANOTHER DAY
(Written by Madonna and Mirwais)
I'm gonna (...)
I'm gonna break the cycle
I'm gonna kiss this secret
I'm gonna close my body now
CHORUS x4
I guess I'll die another day
I think I'll find another way
I think I'll die another day
I think I'll die another day
whispering: Analyze this x 3
I'm gonna take a part of you
I'm gonna (......)
There's so much more to know
It's not my time to go
For every sin I'll have to pay
A time to work. A time to play.
It's not my time to go! (echoes)
(........)
(........)
(........)
CHORUS x4
It's not my time to go
(laughs hysterically)
CHORUS x4
Another Day x 4
quote:Ik geloof dat er inderdaad ook een Mad'House versie op stapel ligt....
Op maandag 02 september 2002 16:49 schreef montesqieu het volgende:
Is dat nummer niet officieel van MadHouse?
Just kidding.
quote:En lesbisch in de film toch?
Op maandag 02 september 2002 23:24 schreef calvobbes het volgende:
Madonna en BondDat moet een aardige combi zijn
Je kan het nummer vinden op http://www.artmike.com
Die Another Day kicks ass!
Dat vervormen van die stem vind ik niet zo, de live versie wordt beter denk ik, want bij Impressive Instant heb je ook van die vervormde stemmen en daar vond ik de live versie (zonder vervormde stemmen) ook beter.
Die songtext die hierboven staat klopt volgens mij niet echt Maar het is ook wel lastig om precies te horen wat ze zingt.
quote:OMG
Op maandag 2 september 2002 16:19 schreef Hapertje het volgende:
Het is weer eens zover... de nieuwe single van Madonna circuleert op internet... Die Another Day klinkt in de rough version echt geweldig!
De sound is a la Music, maar dan met hevige rockgitaren! Wordt een geheide top 10 hit!
Liefs,
Helga
quote:OMG
Op maandag 2 september 2002 16:49 schreef montesqieu het volgende:
Is dat nummer niet officieel van MadHouse?
DIE ANOTHER DAY
(Written by Madonna and Mirwais)
I'm gonna wake up... yes and no!
I'm gonna kiss... some part of ...
I'm gonna kiss this secret
It's not my time to go
Sigmund Freud... analyze this
Analyze this
Analyze this
I'm gonna shake up the system
I'm gonna destroy my people
It's not my time to go
For every sin I'll have to pay
A time to work
A time to play
It's not my time to go! (echoes)
I'm gonna avoid the cliche
I'm gonna suspend my senses
I'm gonna delay my pleasures
It's not my time to go
(laughs hysterically)
meesterlijke plaat. Ik blijf het zeer positief vinden van madonna, dat ze zich blijft open staan voor nieuwe geluiden en experimentele invloeden.....
quote:Behalve dan dat dit exact hetzelfde klinkt als haar hele laatste album. Met een Bond-sausje, okay, maar verder voor Madonna weinig vernieuwend. Goeie plaat, dat wel.
Op donderdag 3 oktober 2002 08:48 schreef Tovaho het volgende:
meesterlijke plaat. Ik blijf het zeer positief vinden van madonna, dat ze zich blijft open staan voor nieuwe geluiden en experimentele invloeden.....
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 06-10-2002 12:13]
quote:mirwais kan beter heet het dan
Op zondag 6 oktober 2002 10:47 schreef postinggirl het volgende:
Leuk, maar Madonna kan beter.
quote:Heb je wel gelijk in, maar ik zie dit Kylie of consorten nog niet doen. Volgende stap voor madonna zou eigenlijk een samenwerking met Aphex Twin of Autechre moeten betekenen........
Op zondag 6 oktober 2002 01:46 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Behalve dan dat dit exact hetzelfde klinkt als haar hele laatste album. Met een Bond-sausje, okay, maar verder voor Madonna weinig vernieuwend. Goeie plaat, dat wel.
Maar Music vond ik persoonlijk een erg matige plaat met teveel herhaling.
Ook Die Another Day heeft veel herhaling in het nummer en toch vind ik het erg knap van Madonna, dat het nummer toch 4.27 minuten lang blijft boeien!
quote:True!
Op zondag 6 oktober 2002 16:33 schreef Hapertje het volgende:
Voor een deel heb je gelijk Gellarboy!Maar Music vond ik persoonlijk een erg matige plaat met teveel herhaling.
Ook Die Another Day heeft veel herhaling in het nummer en toch vind ik het erg knap van Madonna, dat het nummer toch 4.27 minuten lang blijft boeien!
Over Bond nummers zul je me zowiezo nooit horen klagen. Leuk dat Madonna eindelijk een keer de kans kreeg (nam?) om er een te maken. Werd tijd.
quote:Ja, ik zei nog tegen Claus "Die another day", maar ja, hij luisterde niet.
Op maandag 7 oktober 2002 11:08 schreef Tovaho het volgende:
Ik denk niet (gezien de titel) dat ie deze week veel gedraaid zal gaan worden op de nederlandse radio.........
Ahhh, nee hoor, Claus was okay! .
quote:Mwah, maar om daar nou de totale programmering van alle zenders voor om te gooien.........beetje belachelijk (maar dat is een andere discussie)
Op maandag 7 oktober 2002 11:17 schreef Gellarboy het volgende:
Ahhh, nee hoor, Claus was okay! [afbeelding].
quote:lang leve mp3
Op maandag 7 oktober 2002 11:08 schreef Tovaho het volgende:
Ik denk niet (gezien de titel) dat ie deze week veel gedraaid zal gaan worden op de nederlandse radio.........
GRANDIOOS!
Geweld met een boodschap
De controverse is terug!
quote:Ja, gisternacht.
Op vrijdag 11 oktober 2002 07:58 schreef Hapertje het volgende:
Heeft iemand de clip al gezien?
quote:En wat vonden we ervan?
Op vrijdag 11 oktober 2002 10:50 schreef The_Joshua_Tree het volgende:[..]
Ja, gisternacht.
Maar na het zien van de clip en met de impact van het geweld, denk ik stiekempjes dat het nummer wel eens de derde nummer 1 van Madonna kan gaan worden in Nederland.
Sowieso nummer 1 in Engeland, Amerika, Italie, Canada en Duitsland.
Lekkere plaat, heeeeeel goed dansbaar Madonna heeft zich weer bewezen als queen of pop...
quote:Die Another Day is maar een nummer hoor! En Madonna deed dit nummer onder EEN voorwaarde zei ze vanochtend al tegen Larry King op CNN: James Bond needs to go techno
Op vrijdag 11 oktober 2002 21:24 schreef G1Ace het volgende:
dit is echt klote nummer,
Ik heb ze allemaal mogen beluisteren, en dit techno vind ik maar niks
Goede keus... laat James Bond met zijn tijd meegaan, want het werd allemaal wel erg oubollig.
Overigens lees ik net een reactie dat er geen strijkers in het nummer zitten... HALLLLLLOOOOO! WAKKER WORDEN! Het hele nummer is doorspekt met vioolmuziek, gecomponeerd door Michel Colombier! Hulde voor Colombier
quote:ok maar het blijft een kutnummer
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:21 schreef Hapertje het volgende:[..]
Overigens lees ik net een reactie dat er geen strijkers in het nummer zitten... HALLLLLLOOOOO! WAKKER WORDEN! Het hele nummer is doorspekt met vioolmuziek, gecomponeerd door Michel Colombier! Hulde voor Colombier
MEGATOP 100:
Volgende week nieuw binnen op 84
Week erop stijgend van 84 naar 4.
TOP 40:
Over twee weken nieuw binnen op 5.
Madonna rules gewoon.
Het is inderdaad el beetje Music Stijl
Be sure to live to die another day!
Madonna rulezzz!
Be sure to live to die another day!
Volgens de WanadooTop40 site is 't nummer de Radio 538 Dance Smash... wat dag ook mag betekenen
quote:Inderdaad, duidelijk verschil van iemand die met hetzelfde nog probeert te scoren (Michael) en iemand die volledig met d'r tijd meegaat. Maar ik vond de house versie van What it feels like for a girl ook al helemaal geweldig.
Op woensdag 16 oktober 2002 11:00 schreef MrAssyria het volgende:
Jaaaa die nieuw clip is ook geweldig. Gaaf nummer gave clip. Michael Jackson moet eens voorbeeld van haar aannemen.
Trouwens erg vreemd dat deze clip in eerste instantie niet voor 22.00 op de buis mocht, terwijl het christina - dirrty gedrocht wel gewoon vertoond mocht worden.
Voor mij zeker weten de nummer 1 van de hitlijsten op het moment, en nog steeds een bond song.
Dit nummer klinkt ongelofelijk lekker,mega goed
quote:Hmmm... ik vind de single al beter dan menig Bond-film
Op dinsdag 29 oktober 2002 09:59 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik ben er niet zo weg van moet ik zeggen.. Hij ligt niet in de lijn van de 'oude' James Bond nummers.. James Bond gaat al teveel met de tijd mee, en dan vind ik dit nummer niet zo'n goede ontwikkeling.
quote:Dat blijft een kwestie van smaak he?
Op woensdag 30 oktober 2002 00:59 schreef CloudBox het volgende:
Vreselijk, een JB nummer moet leuk klinken, deze doet dat niet.
Trouwens, hij is idd klote.
quote:Of van stijlbreuk.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:16 schreef Fitnessboy het volgende:Dat blijft een kwestie van smaak he?
quote:Madonna bewijst dat ze steeds weer opnieuw met haar tijd mee gaat? En de JB serie ook?
Op woensdag 30 oktober 2002 01:18 schreef CloudBox het volgende:Of van stijlbreuk.
quote:DAD het nummer is meer van het zelfde (na Music)
Op woensdag 30 oktober 2002 01:19 schreef Fitnessboy het volgende:[..]
Madonna bewijst dat ze steeds weer opnieuw met haar tijd mee gaat? En de JB serie ook?
En als titelsong, sja, ik vind het niet catchy genoeg, maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Ik ook niet, goedkoop zelfs.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:21 schreef CloudBox het volgende:En als titelsong, sja, ik vind het niet catchy genoeg, maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:als het dan toch de titelsong is hadden ze in de clip toch ook wel wat beelden uit de film kunnen laten zien
Op woensdag 30 oktober 2002 01:21 schreef CloudBox het volgende:[..]
DAD het nummer is meer van het zelfde (na Music)
En als titelsong, sja, ik vind het niet catchy genoeg, maar dat zal wel aan mij liggen.
quote:Nou ja, er zal heus nog wel een James Bond-film komen (en nog een, en nog een, en nog een...) en dan kan hij misschien de titelsong zingen, hij zou het best wel leuk doen, denk ik.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:24 schreef CloudBox het volgende:
Ik had Robbie Williams een betere keus gevonden, die maakt alleen maar nummers die zo de titelsong van een JB-film kunnen worden.
quote:Alsof deze clip de enige daar in is?? Meest recente voorbeeld is de single van Garbage (vind ik trouwens een van de mooiste Bondnummers ooit; gave strijkers). En ook een mooi introfilmpje in de film. Dat was eigenlijk de enige reden dat ik die DVD kocht -> dat introfilmpje.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:23 schreef Tokus het volgende:
als het dan toch de titelsong is hadden ze in de clip toch ook wel wat beelden uit de film kunnen laten zien
De trailers van DAD zijn tot nu toe steeds in een 'icey style' geweest, dus ik verwacht iets met ijsmeisjes voor Madonna's introfilmpje.
quote:Gelukkig is dat (nog) niet doorgegaan
Op woensdag 30 oktober 2002 14:01 schreef CloudBox het volgende:
Er waren zelfs plannen om RW een jonge Bond te laten spelen.
Die persing is zwaar kl*te, schandalig dat ze zo'n slechte persing uit durven te brengen en dat met een remix van o.a. Felix da Housecat. M'n "platendealer" had 'em opgezet en had zoiets van terug die troep, het klonk gewoon hartstikke slecht.
quote:ik las op de site dat ie 2 weken geleden er al dancesmash was,
Op vrijdag 1 november 2002 19:53 schreef Tovaho het volgende:
Volgende week alarmschijf...........Zijn ze lekker snel bij bij 538. Tsjonge jonge!
quote:Dat valt idd tegen, en volgende week natuurlijk helemaal verdwenen uit de top tien.
Op zondag 3 november 2002 19:59 schreef Cybart het volgende:
slechts op 3 binnen gekomen deze week in de uk top 40
quote:Ik mag het hopen, ik vind het namelijk een k*tnummer.
Op zondag 3 november 2002 23:04 schreef schatje het volgende:[..]
Dat valt idd tegen, en volgende week natuurlijk helemaal verdwenen uit de top tien.
Het wordt Madonna's 28e top 10 hit in Nederland. Alleen Elvis en Michael Jackson scoorden meer top 10 hits, namelijk 30 stuks.
Het wordt Madonna's 19e top 5 hit in Nederland.
En het is het meest succesvolle James-Bond nummer sinds 13 jaar!
quote:Toch gekocht!
Op zaterdag 2 november 2002 16:25 schreef drexciya het volgende:
Het spijt me zeer, ik vind het niet geweldig (de 12"), voor de liefhebbers een grote waarschuwing:
KOOP DE 12" NIET!!!Die persing is zwaar kl*te, schandalig dat ze zo'n slechte persing uit durven te brengen en dat met een remix van o.a. Felix da Housecat. M'n "platendealer" had 'em opgezet en had zoiets van terug die troep, het klonk gewoon hartstikke slecht.
De remixen kicken trouwens wel ZWAAR aars. De beste sinds Ray of Light, waar ik ook spontaan een erectie van kon krijgen!
quote:Het heeft genoeg met haar te maken... haar zakken worden namelijk gevuld
Op vrijdag 8 november 2002 09:41 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind deze plaat niets met Madonna te maken hebben.. Het is een met de computer vervormd stemmetje die wél leuk klinkt, maar het zou net zo goed m'n oma geweest kunnen zijn die het ingezongen heeft..
Ik heb ook de maxi gekocht, met die 5 remixen erop, en natuurlijk zijn er mindere en betere remixen, maar track 5 vind ik toch erg cool, net als het orginel zelfs....
Na de eerste eker dacht ik ook wel van, tsja, niet zo super, maar gaandeweg ben ik deze song toch erg gaan waar waarderen
quote:Mjah, da's dan ook het enige...
Op vrijdag 8 november 2002 10:40 schreef Hapertje het volgende:[..]
Het heeft genoeg met haar te maken... haar zakken worden namelijk gevuld
Als ik het niet had geweten, dan had ik echt geen Madonna uit dat nummer gehaald...
quote:Stond die Goldeneye theme van Moby ook niet toevallig in de top 10?
Op maandag 4 november 2002 10:37 schreef Hapertje het volgende:
En het is het meest succesvolle James-Bond nummer sinds 13 jaar!
quote:Dat was iirc Tomorrow Never Dies, maar geen flauw idee eerlijk gezegd. Wel een erg smakelijke versie.
Op zondag 10 november 2002 00:26 schreef Beathoven het volgende:[..]
Stond die Goldeneye theme van Moby ook niet toevallig in de top 10?
quote:Maar Moby had natuurlijk niet de officiele Bond-theme... DUH!
Op zondag 10 november 2002 00:26 schreef Beathoven het volgende:[..]
Stond die Goldeneye theme van Moby ook niet toevallig in de top 10?
James Bond hits
Zoals je weet, is Die another day het thema van de twintigste officiële James Bond-film met de gelijknamige titel. Het is voor Madonna haar vijftiende filmhit, want Ill remember (1994: #28), vorige week niet vermeld, komt uit With honors. Vorige week gaven we al even een overzicht van alle James Bond themas en hun eventuele hitnoteringen. Vandaag beperken we ons tot de noteringen in Nederland en omdat dat er exact tien zijn, geven we een top 10 van de meest succesvolle titelsongs:
1981 - For your eyes only: SHEENA EASTON (#1)
1989 - Licence to kill: GLADYS KNIGHT (#2)
1985 - A view to a kill: DURAN DURAN (#3)
2002 - Die another day: MADONNA (#6)
1983 - Octopussy: RITA COOLIDGE met All time high (#8)
1987 - The living daylights: A-HA (#9)
1995 - Golden eye: TINA TURNER (#17)
1973 - Live and let die: WINGS (#29)
1997 - Tomorrow never dies: SHERYL CROW (#43)
1999 - The world is not enough: GARBAGE (#48)
Bovenstaande lijst betreft alleen de officiële themas van de betreffende films, want in 1997 heeft MOBY een eigen versie gemaakt van het James Bond Theme, en bereikte de 37ste plaats. Dus eigenlijk heeft James Bond al elf hits opgeleverd in ons land.
Madonna stijgt deze week van 6 naar #4 in deze top 10 en als ze volgende week de top 3 van de Mega Top 100 bereikt, wint ze ook weer een plaatsje in de James Bond-ranglijst.
Erg jammer dat U2 alweer zakt van 4 naar 10... da's zo'n goed nummer!
quote:En nog eentje:
Op zondag 10 november 2002 18:04 schreef Hapertje het volgende:
...
James Bond hits
...
1977 - The spy who loved me/Nobody Does It Better: Carly Simon #31
Misschien niet een traditionele Bond theme, maar Bond kon wel een beetje hipster gebruiken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |