Dansende koeien, eenzame olifanten. Alles.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:52 schreef Aurelius. het volgende:
Het is leuker dan bestuursrecht, met je kutvergunningen
Ik vond het ook best leuk, totdat ik het tentamen van dit jaar voor ogen kreegquote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dansende koeien, eenzame olifanten. Alles.
Heb zes oefententamens maar die van 2013 is verreweg de moeilijkste vind ik.
Het is dat er nu zo'n druk op zit waardoor het plezier me een beetje vergaat maar voor de rest vind ik bestuursrecht best een aangenaam vak.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:52 schreef Aurelius. het volgende:
Het is leuker dan bestuursrecht, met je kutvergunningen
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:55 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik vond het ook best leuk, totdat ik het tentamen van dit jaar voor ogen kreeg
quote:
Ach die nationalistische/islamitische Turken kan je nog het meest medelijden mee hebben in dit voorval. Nationalistisch zijn, maar wél in een ander land wonen en daar je wil opdringen is ongeloofwaardig en hypocriet tegelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 03:40 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Arme Nederlanders bedoel je.
Is er bij legaat vindicationem een titelvereiste voor eigendomsovergang?quote:
Ik weet wel dat bij een legaat vindicationem eigendom gelijk overgaat (bij het doodgaan van de erflater) Bij damnatielegaat moet er eerst nog geleverd worden door de erfgenaam.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:05 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Is er bij legaat vindicationem een titelvereiste voor eigendomsovergang?
Klopt, maar stel dat er een eerder testament was dat nietig was maakt dat niet uit want het titelvereiste ontbreekt, het eigendom gaat gewoon overquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik weet wel dat bij een legaat vindicationem eigendom gelijk overgaat (bij het doodgaan van de erflater) Bij damnatielegaat moet er eerst nog geleverd worden door de erfgenaam.
Jawel, in causaal stelsel welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:05 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Is er bij legaat vindicationem een titelvereiste voor eigendomsovergang?
Edit titel hoefde sowieso nooit geldig te zijn in RR toch?
leg uitquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:08 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Jawel, in causaal stelsel wel
Voor overdracht d.m.v. mancipatio gold een abstract stelsel, nietige titel maakt niet uit (bijvoorbeeld schenking binnen een huwelijk) , terugvorderen door middel van een actie uit onverschuldigde betaling/ ongerechvaardigde verrijking.quote:
Meestal wordt de wijze van overdracht gegeven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:16 schreef Aurelius. het volgende:
traditio kwam meest voor toch?
Hoe herken je dat nou precies
Zoiets staat me wel bij inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:19 schreef Aurelius. het volgende:
Ja klopt Justinianus schafte het af
Gold stipulatie dan niet als titel?
2 uitzonderingen toch feitelijk op die traditio? damnatielegaat en stipulatie
Omdat ik dit leuker vindquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Waarom ben je trouwens geen belastingrecht aan het leren?
Ik heb elementair belastingrecht gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:37 schreef Aurelius. het volgende:
Jij hebt geen enkel fiscaal vak toch?
Ahaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:38 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik heb elementair belastingrecht gedaan.
Dat vind ik meer dan voldoende.
Volgens mij vooral bij verkrijgende verjaring.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:47 schreef Aurelius. het volgende:
Dat adagium over later opkomende kwade trouw, waar kan ik dat onderbrengen? Eigendomsoverdracht?
Weinig interpretatievrijheid stel ik me zo voor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 04:42 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Aha
nou het is heel anders dan de meeste vakken die ik nu in mijn pakket heb, nog steeds juridisch maar een ander soort manier van oplossen
(een manier die ik duidelijk niet onder de knie heb blijkens mijn cijfer voor het tentamen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |