Bedankt voor je antwoord pecari, maar het is nog niet geheeld duidelijk voor mij.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef pecari het volgende:
je ziet op de foto´s naast de camera een bruine platte (flatcabel) die zit daar in de aansluiting gedrukt die is van je boven scherm.
en je GSM/3G antenne zit aan de onderzijden van je telefoon, bij je micorfoon.
en je GPS antenne zit geplakt op je afdekplaat van achterzijden van je telefoon lings bovenin.
Petro.
ps: ik denk dat er een haarscheur in je boven scherm zit en dat je die moet vervangen om je probleem op te lossen, dit probleem treed op na en val of dat er grote druk is geweest op je boven scherm.
Hee Petro,quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef pecari het volgende:
je ziet op de foto´s naast de camera een bruine platte (flatcabel) die zit daar in de aansluiting gedrukt die is van je boven scherm.
en je GSM/3G antenne zit aan de onderzijden van je telefoon, bij je micorfoon.
en je GPS antenne zit geplakt op je afdekplaat van achterzijden van je telefoon lings bovenin.
Petro.
ps: ik denk dat er een haarscheur in je boven scherm zit en dat je die moet vervangen om je probleem op te lossen, dit probleem treed op na en val of dat er grote druk is geweest op je boven scherm.
Werkt alleen niet meer meen ik.quote:Banggood | 5 % | Coupon | ' b185f7 '
Dat is nou net het probleem: de browser is ook van Google, en die doet het ook niet. Een andere had ik ook niet gedownload, en daar is het nu te laat voor, want Playstore doet het dus niet. Als ik op m'n PC kijk, dan staat de telefoon gewoon geregistreerd op m'n account, samen met m'n tablet. Dus dat klopt wel.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:58 schreef funky_fart het volgende:
Lukt inloggen op Play via Google.nl wél? En staat je device daar ook actief/ingesteld?
Morgen 15% korting ivm valentijnquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:12 schreef supayoshii het volgende:
Weet iemand die banggood kortingscode nog?
Alleen problemen met google-service onderdelen dus?quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:03 schreef Morri het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem: de browser is ook van Google, en die doet het ook niet. Een andere had ik ook niet gedownload, en daar is het nu te laat voor, want Playstore doet het dus niet. Als ik op m'n PC kijk, dan staat de telefoon gewoon geregistreerd op m'n account, samen met m'n tablet. Dus dat klopt wel.
Ik bedoelde ook als je het via je normale pc doet, sorry voor de verwarring. Maar goed, daar niks bijzonders dus, mmmm....quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:03 schreef Morri het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem: de browser is ook van Google, en die doet het ook niet. Een andere had ik ook niet gedownload, en daar is het nu te laat voor, want Playstore doet het dus niet. Als ik op m'n PC kijk, dan staat de telefoon gewoon geregistreerd op m'n account, samen met m'n tablet. Dus dat klopt wel.
Als er 15% korting op alles is haal ik misschien wel nog een g3quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Morgen 15% korting ivm valentijn(weet niet of dat ook op die items is).
[..]
Alleen problemen met google-service onderdelen dus?
Heb je root?
Inderdaad alleen daar mee, dat is nou juist het gekke. En nee, geen root :/ Maar ik begrijp dat ik dus de enige ben, ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Alleen problemen met google-service onderdelen dus?
Heb je root?
je G3 na het legen van de cache ook even uit en weer aan gezet?quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:49 schreef Morri het volgende:
[..]
Inderdaad alleen daar mee, dat is nou juist het gekke. En nee, geen root :/ Maar ik begrijp dat ik dus de enige ben, ook.
G2Plus, en ja, die combinatie had ik ook al geprobeerd. Stond ook ergens in de tips die ik had gevonden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:51 schreef funky_fart het volgende:
[..]
je G3 na het legen van de cache ook even uit en weer aan gezet?
Dan hoop ik dat de diehard Android-kenners je kunnen helpenquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:58 schreef Morri het volgende:
[..]
G2Plus, en ja, die combinatie had ik ook al geprobeerd. Stond ook ergens in de tips die ik had gevonden.
Denk dat de beste oplossing is:quote:Op woensdag 13 februari 2013 20:49 schreef Morri het volgende:
[..]
Inderdaad alleen daar mee, dat is nou juist het gekke. En nee, geen root :/ Maar ik begrijp dat ik dus de enige ben, ook.
Enkel op geselecteerde itemsquote:Op woensdag 13 februari 2013 19:08 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Morgen 15% korting ivm valentijn(weet niet of dat ook op die items is).
Ik zeg gewoon jie-aa-joe, maar dat zal wel niet echt kloppenquote:Op donderdag 14 februari 2013 07:46 schreef kloetzak het volgende:
Hoe spreek je Jiayu eigenlijk uit?
Tot die conclusie was ik ook gekomen. Backup is niet nodig. Ik heb niet zo veel op de telefoon staan nog. Het ergste is echter, na wat Googlen, dat er mensen zijn waarbij dit ook niet eens hielpquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Denk dat de beste oplossing is:
Rooten
backup van apps maken (titanium backup)
Firmware opnieuw installeren
rooten
backup terug zetten (titanium backup)
Rooten werkt het zelfde als bij de G3 of Neo N001 (staat genoeg van op het forum) dan moet je alleen even een titanium backup van het internet af plukken en installerenKan ik je vanaf daar wel verder helpen
Hmz, raar. Wellicht zat het probleem bij google zelf (iets met je account?)quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Morri het volgende:
[..]
Tot die conclusie was ik ook gekomen. Backup is niet nodig. Ik heb niet zo veel op de telefoon staan nog. Het ergste is echter, na wat Googlen, dat er mensen zijn waarbij dit ook niet eens hielp![]()
Van het weekend, als ik meer tijd en rust heb, ga ik er eens aan zitten.
Krijg nou toch wat...Ik klik net nog eens op de Playstore, en verrek...Hij doet het ineens weer. De updates doen het, en alle Google dingen hadden ook updates. Beetje mysterieus allemaal. Maar ik geloof dat ik toch nog even een extra niet-Google browser erop ga zetten.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef supayoshii het volgende:
Ik krijg straks een Jiayu binnen als het goed is, (g3) moet ik hem nog updaten ofzo? of hoeft dat niet meer, alleen rooten?Sorry kom van de NEO af
Met dank aan: CBL, Chirs.nl en enige andere mensen die aan de bestanden in deze guide hebben bijgedragen.quote:Updaten van je Jiayu (Stock rom zonder root).
Stappen:
- Drivers installeren
- Rooten
- Recovery updaten
- Firmware updaten
Voorbereiding (drivers):
Installeer PDA-net
Rooten van je JiaYu G3:
- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
Updaten recovery/updaten:
MobileUncle op de telefoon
- Hierna download je de nieuwe recovery: bestanden downloaden
- Download de ROM
- Pak de ROM uit met en plaats de update.ZIP die er in zit samen met het recory bestand op je mobiel.
- Start de Mobileuncle app en klik op recovery update
- klik/Installeer de recovery met de naam: recovery_Cwm5.5.0.4_eng.img (staat boven aan)
- klik op OK
- Reboot into recovery mode: OK
Het toestel start nu opnieuw op en komt in een menu.
Dit menu bedien je door de volume-toetsen en de power knop (powerknop = ok)
- Ga 1 naar onderen (volume - ) je staat nu op Install zip from Sdcard, klik nu op OK
- Ga 1 naar onderen (volume -) je staat nu op apply /sdcard/update.zip en klik op OK
- Ga naar onderen en kies voor Yes - install /sdcard/update.zip en klik op OK
De update wordt nu geïnstalleerd. Als dit klaar is ga je terug naar het hoofdmenu en druk je op reboot now.
Waarom wil je perse deze headset. Elk ander met een microfoon werkt erop, althans dat is mijn ervaring.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef replay11nl het volgende:
Fuckzooi, mic is kapot
Heeft iemand verstand hier verstand van zaken en kan je het repareren
En heeft iemand toevallig deze oortjes over? Dan kan ik tenminste nog bellen. Want tsja, daar heb je tenslotte een telefoon voor... [ afbeelding ]
In principe werkt de G3 gewoon uit de doos.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef supayoshii het volgende:
Ik krijg straks een Jiayu binnen als het goed is, (g3) moet ik hem nog updaten ofzo? of hoeft dat niet meer, alleen rooten?Sorry kom van de NEO af
Op welkequote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:42 schreef Twiveo het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)artphone-gelekt.html
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat de afbeelding lijkt op een toestel dat wij allemaal al kennen
Heb het hier met Wi-Fi ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:54 schreef FreaZ het volgende:
Ik ondervind wat connectiviteit problemen. Mijn WIFI en 3G lijken zo af en toe te pauzeren. Alles lijkt dan normaal, maar een website laadt dan niet of er wordt niks verstuurd/ontvangen via de whatsapp.
Iemand die dit bekend voor komt?
WiFix Manager geprobeerd?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:07 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Heb het hier met Wi-Fi ook.
Zag dat je defecte headphones/mic combo had van Jiayu. Ik heb nog hoop Samsung, Nokia en andere headphone/mic combos liggen. Wil ik je best 1 van opsturen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef replay11nl het volgende:
Fuckzooi, mic is kapot
Heeft iemand verstand hier verstand van zaken en kan je het repareren
En heeft iemand toevallig deze oortjes over? Dan kan ik tenminste nog bellen. Want tsja, daar heb je tenslotte een telefoon voor... [ afbeelding ]
De eerste weken was ik lang niet zo tevreden over de batterijen dan dat ik nu ben. Kan zo 4 dagen zonder stopcontact als ik de 2e batterij mee neemquote:Op maandag 18 februari 2013 21:36 schreef FastFox91 het volgende:
Met root heb je meer rechten. Zolang je geen vreemde apps installeert zal je niet zo snel virussen krijgen. Persoonlijk gebruik ik geen antivirus als root zijnde. Misschien dat dit over een paar jaar totaal anders is.
Batterij is binnen. Android gaf aan dat die nog 75% opgeladen was. Ben 'm nu aan het ontladen.
Waarom was je er in het begin er niet mee te vrede mee dan? Dit is mijn eerste smartphone en ben blij dat ik het tijdperk "batterij is op" heb overgeslagen. Ik kan gemakkelijk de deur uit, zelfs met 30%. Heb zelf een extra batterij gekocht, omdat ik Ingress (soort geocaching strategie spel) speel. Dan kan ik nog steeds een aantal uur spelen met 3g, gps, geluid aan en helderheid op 100%, maar een reserve batterij achter de hand is wel fijn idee.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:40 schreef RobertNL het volgende:
[..]
De eerste weken was ik lang niet zo tevreden over de batterijen dan dat ik nu ben. Kan zo 4 dagen zonder stopcontact als ik de 2e batterij mee neem
Batterij is door software en (wellicht) gebruik merkbaar beter geworden. Ik verwachte de eerste week iets meer van de batterij (omdat hij zo groot was), maar dat heeft hij later meer dan goed gemaaktquote:Op maandag 18 februari 2013 21:46 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Waarom was je er in het begin er niet mee te vrede mee dan? Dit is mijn eerste smartphone en ben blij dat ik het tijdperk "batterij is op" heb overgeslagen. Ik kan gemakkelijk de deur uit, zelfs met 30%. Heb zelf een extra batterij gekocht, omdat ik Ingress (soort geocaching strategie spel) speel. Dan kan ik nog steeds een aantal uur spelen met 3g, gps, geluid aan en helderheid op 100%, maar een reserve batterij achter de hand is wel fijn idee.
Mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Batterij is door software en (wellicht) gebruik merkbaar beter geworden. Ik verwachte de eerste week iets meer van de batterij (omdat hij zo groot was), maar dat heeft hij later meer dan goed gemaakt
ze schrijven gewoon wat op. heb nog geen pakket gehad waar een echte waarde op stond. Buiten dat, verkoopwaarde vs. inhoudelijke waarde is ook niet altijd hetzelfdequote:Op maandag 18 februari 2013 21:56 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Mooi.
Op de post stond waarde van 4.20 dollar, terwijl ik 8.39 had betaald. Gebruikt Banggood ook dropshipping, of proberen ze zelfs zulke lage prijzen nog verder af te dingen, om belasting te omzeilen?
Niet meer. Bij mij doet die precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:42 schreef FreaZ het volgende:
Iemand die de automatische helderheid stand gebruikt? Bij mij flipt ie compleet als ik dat aanzet. Je ziet het scherm constant donkerder en weer helderder worden.
Ik gebruik de automatische helderheid en het werkt perfect hier. Net als de rest eigenlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:42 schreef FreaZ het volgende:
Iemand die de automatische helderheid stand gebruikt? Bij mij flipt ie compleet als ik dat aanzet. Je ziet het scherm constant donkerder en weer helderder worden.
Ik vind het op zich niet zo'n probleem, maar het viel me vandaag ineens op toen ik 1x te ver drukte. Doe meestal handmatig helderheid even instellen, want auto is vaak net te donker voor mij.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:22 schreef groninge01 het volgende:
[..]
Ik gebruik de automatische helderheid en het werkt perfect hier. Net als de rest eigenlijk
Batterij is top. GPS werkt prima. 3G & wifi geven geen problemen. Icm mijn awei es900i's & google music kan ik lekker muziek luisteren maar evengoed gesprekken aannemen ( en weer ophangen ). En in t zwarte siliconen jiayu hoesje ziet de zilveren versie er gewoon strak uit!
Voor 150 euro lach ik al die gasten met een wolfgang keihard uit hahaha...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:59 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Ik vind het op zich niet zo'n probleem, maar het viel me vandaag ineens op toen ik 1x te ver drukte. Doe meestal handmatig helderheid even instellen, want auto is vaak net te donker voor mij.
Verder doet de G3 het hier ook prima. GPS niet altijd even snel, maar gebruik het ook niet zo heel vaak. Wat ik wel graag zou willen is in het drop down menu een optie voor de zaklamp. Nu moet dat via het homescreen door op de torch app te drukken. Iemand die daar een oplossing voor weet?De zaklamp widget op je homescreen zetten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
Ja, dat heb ik dus alquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:07 schreef tokko1 het volgende:
[..]
De zaklamp widget op je homescreen zetten?
Ja dat kan. Installeer power toggles en je kan dan in de notifications via het "bliksempje" de flash aanzetten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:59 schreef FreaZ het volgende:
[..]
Wat ik wel graag zou willen is in het drop down menu een optie voor de zaklamp. Nu moet dat via het homescreen door op de torch app te drukken. Iemand die daar een oplossing voor weet?
Je moet gewoon op www.taobao.com en www.tmall.com zelf zoeken. De manier waarop MisterTao zoekresultaten filtert is inderdaad halfgaar. Ook erg vervelend dat wanneer je een random powerbank of oordopje wil kopen die alleen maar 'compatible' met een merk is en daarom de merknaam in de titel heeft staan, niet omdat het claimt een merkproduct te zijn, je bijvoorbeeld alles met 'Apple', 'Samsung' en 'HTC' niet kunt aanschaffen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:13 schreef hengstum het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is met de zoek-functie op Mistertao? Ik ben op zoek naar een hard plastic hoesje voor de Jiayu G3 maar ik kan ze niet vinden! Alleen via Mistertao zodat ik mijn credit kan op maken.
Alvast bedankt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |