abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181063511
registreer om deze reclame te verbergen
Haha :D
Je zegt ook al "ja" på innpust..?

Heb laatst een ontmoeting gehad met de minister van onderwijs en allerlei andere politici. Dan voel je je toch aardig geīntegreerd :D
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 20:33:57 #177
45833 crew  Fogel
pi_181063644
Ja på innpust vind ik supereng klinken, nog steeds, dus nee, daar ga ik niet aan beginnen :D

Ah netjes! Ivm werk?
I'm surrounded by morons!
TRV [2016: Nederland, Portugal, België, Nederland, Nederland, Oostenrijk, Nederland, VK, Nederland, USA, Zweden, België, Japan.
TRV [2017: Frankrijk, Duitsland, Duitsland, Zweden, Nederland, Japan, Duitsland
TRV plannen 2018: Belgie, UK, UK, Nederland, UK
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:42:26 #178
410197 Homijn
Oryctolagus homynus
pi_181256718
Als ik ooit emigreer uit Nederland, dan is het naar Noorwegen. :Y
Ik moet dan alleen nog bedenken in welk deel van het land je het beste kunt wonen. Ik zou niet in een grote stad als Oslo willen wonen. Misschien een leuk, klein provinciestadje of zo.
Op 30 mei 2018 23:03 schreef devzero: Als homijn het post, klinkt het ineens een stuk beter
Op 23 augustus 2018 18:48 schreef Driepink: Enkel waarheden komen uit de strot van dit konijn
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:54:10 #179
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_181259942
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:42 schreef Homijn het volgende:
Als ik ooit emigreer uit Nederland, dan is het naar Noorwegen. :Y
Ik moet dan alleen nog bedenken in welk deel van het land je het beste kunt wonen. Ik zou niet in een grote stad als Oslo willen wonen. Misschien een leuk, klein provinciestadje of zo.
Oslo is helemaal niet zo'n drukke grote stad.
Op een paar minuten lopen uit het centrum zit je al in de rustige wijkjes als Grunerlokka.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:04:41 #180
480136 Bukker
Kaaskop in Noorwegen
pi_181746712
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:28 schreef jumala het volgende:
Hoi,

Jeg har et spørsmål :D

Ik ben op zoek naar een (serieus) Noors internet forum. Iemand enig idee? (Google geeft geen resultaten)

Groeten vanuit het buurland Finland
Er is een Facebook pagina Nederlanders in Noorwegen
Henrik v klink
pi_181868811
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 20:30 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha :D
Je zegt ook al "ja" på innpust..?

Heb laatst een ontmoeting gehad met de minister van onderwijs en allerlei andere politici. Dan voel je je toch aardig geīntegreerd :D
Mijn baas, die Duits is, doet het wel heel af en toe (in het Engels. :D).

Iemand hier al eens smalahove gegeten?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_183298398
Ik zal dit topic maar een klein schopje geven. 3 weken terug een vacature gevonden in mijn vakgebied in Oslo. Eerst een skype gesprek gehad als 1e interview en vervolgens was ik door en mocht ik naar Oslo komen. Kort daarna het bericht dat ik als enige niet Noor tussen 35 sollicitanten door ben :) Dat ik sinds 1,5 bezig ben met cursussen Noors (nu tussen B1 en B2 niveau ergens) heeft zijn vruchten afgeworpen, anders was ik sowieso niet door. De verplichting was dat alles in het Noors moest.

Dus nu is het besef gekomen (voelt nog half als een droom soms) dat ik moet gaan emigreren. Ik moet begin februari starten.

Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp: je moet je 5 dagen voor vertrek uitschrijven bij de gemeente, maar als ik bijv half januari vertrek om een huurappartement te zoeken, dan kan ik toch nog geen nieuw adres opgeven? Zeker niet als ik bijv in een hotel verblijf om vanuit daar te zoeken? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
pi_183982541
Kan het me niet goed herinneren. Vragen ze bij het uitschrijven naar een adres? Je kunt je werkadres opgeven. Weten zij veel.

Bij mijn laatste verhuizing heb ik trouwens wel het hoteladres gebruikt - we bleven daar zes weken.
The gravest, most persistent sin of mankind lies in not treating everyone as an individual - Mark Helprin
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')