abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188953814
wel gestemd, vind het zowel een recht als een burgerplicht. Dat gezegd hebbende... het was inderdaad mweh, althans in Bærum.

Woon er nu alweer 4 jaar, net buiten Oslo, en met flexibel werk valt het filerijden best mee (tol wordt betaald door het werk 😇).

Eerder dit jaar voor het werk een aantal keren weer naar het noorden geweest, Lofoten en Tromsø, blijft wel trekken om t.z.t weer die kant op te gaan.
pi_188955368
Zeker gestemd! Ben in Oslo tevreden over het resultaat. Ben nogal actief op gebied van kwaliteit in barnehages, dus voorlopig tevreden met het resultatmat.
  maandag 16 september 2019 @ 08:46:18 #228
80382 manny
30 is best veel
pi_188969327
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:04 schreef Roomsnoes het volgende:
Zeker gestemd! Ben in Oslo tevreden over het resultaat. Ben nogal actief op gebied van kwaliteit in barnehages, dus voorlopig tevreden met het resultatmat.
vraagje: hier zien we kinderen van de barnehagen komen die nog weinig kunnen wat betreft taal, rekenen en zo. er wordt gezegd dat ze op de barnehagen wettelijk geen tijd / aandacht mogen besteden aan dat soort onderwijs (weet de precieze term niet, maar laten we zeggen hard-skills: rekenen, taal, etc) maar dat ze vooral spelen, sociale dingen doen, etc.

is dat broodje aap?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189081331
Heb zelf nog even een tijdje gekeken naar opties om naar Oslo te vertrekken. Heb een keer nabij Bislett ( Rosenbergate ) gezeten en Bygdoy. Alleen qua werk vinden etc toch maar gelaten voor wat het is. Hoewel ik Noorwegen toch echt een prachtig land vind en Oslo een super mooie / leuke stad.
Hosan _O_ super lekker gegeten daar :D
Ook in moeilijke tijden.
pi_191998134
Fraai is dat. Alle scholen, kroegen, sportscholen etc 2 weken dicht. En ik kon geen rijst of pasta meer vinden in de supermarkt. Als de poep echt de ventilator raakt kan ik gelukkig nog vis vangen in het Oslofjord :+
pi_192022915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:06 schreef WoundedKnie het volgende:
Fraai is dat. Alle scholen, kroegen, sportscholen etc 2 weken dicht. En ik kon geen rijst of pasta meer vinden in de supermarkt. Als de poep echt de ventilator raakt kan ik gelukkig nog vis vangen in het Oslofjord :+
Ik werk op de uni, die is sinds gisteren gesloten, dus ik werk vanaf nu thuis. In de supermarkten nog geen problemen gehad, nog geen lege schappen gezien (behalve het brood op vrijdagavond, maar dat is wel vaker zo volgens mij).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:09:55 #232
80382 manny
30 is best veel
pi_192024610
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 08:06 schreef WoundedKnie het volgende:
Valt hier ook mee. En ze vullen gewoon weer aan. Beetje aanklooien thuis maar de komende weken. En ik heb mijn boot al weer een paar weekjes in het water, dus kan lekker op pad.
  donderdag 2 april 2020 @ 16:56:28 #233
80382 manny
30 is best veel
pi_192413757
Alt bra ?

Allemaal nog gezond. Hier braaf de regeltjes volgen en nog weinig besmettingen in de omgeving
pi_192417076
Druk :X
Mijn man werk bij Nav dus die heeft het mega druk. Ik werk als styrer in een barnehage en moet nu 3 stuks draaiende houden. Mede mogelijk gemaakt door Viaplay :P

Wel gezond gelukkig.
pi_192501514
Alt bra hier ook. Bij ons op het werk zijn nu 50 vikarer gepermitteerd (bedrijf heeft 450 medewerkers in totaal). 300.000+ die bij de nav moeten gaan schooien om dagpenger. Vraag me nog steeds af of deze maatregelen echt zo verstandig zijn geweest.
  maandag 13 april 2020 @ 19:46:41 #236
80382 manny
30 is best veel
pi_192601913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Druk :X
Mijn man werk bij Nav dus die heeft het mega druk. Ik werk als styrer in een barnehage en moet nu 3 stuks draaiende houden. Mede mogelijk gemaakt door Viaplay :P

Wel gezond gelukkig.
fijn. vraagje: het gerucht dat hier gaat is dat ze op een Barnehage absoluut geen "echt" onderwijs mogen aanbieden, zoals leren schrijven en of rekenen. Is dat broodje aap?
pi_192608342
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 07:32 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Heb zelf nog even een tijdje gekeken naar opties om naar Oslo te vertrekken. Heb een keer nabij Bislett ( Rosenbergate ) gezeten en Bygdoy. Alleen qua werk vinden etc toch maar gelaten voor wat het is. Hoewel ik Noorwegen toch echt een prachtig land vind en Oslo een super mooie / leuke stad.
Hosan _O_ super lekker gegeten daar :D
Even terugkomend op deze post. Intussen toch gaan twijfelen. Hoewel het momenteel natuurlijk crisis is ivm het Coronavirus, is Noorwegen / Oslo toch in mijn hoofd blijven hangen.

Mijn achtergrond is Maatschappelijk werk en momenteel nu reeds twee jaar Overheid, Invorderaar bij de Belastingdienst. Wat zijn banen / werk die in eerste instantie relatief makkelijk op te pakken zijn voor een nieuweling ? En wat in een beetje de 'Indeed' van Noorwegen om een baan te vinden ?
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:19:51 #238
80382 manny
30 is best veel
pi_192609421
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:01 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Even terugkomend op deze post. Intussen toch gaan twijfelen. Hoewel het momenteel natuurlijk crisis is ivm het Coronavirus, is Noorwegen / Oslo toch in mijn hoofd blijven hangen.

Mijn achtergrond is Maatschappelijk werk en momenteel nu reeds twee jaar Overheid, Invorderaar bij de Belastingdienst. Wat zijn banen / werk die in eerste instantie relatief makkelijk op te pakken zijn voor een nieuweling ? En wat in een beetje de 'Indeed' van Noorwegen om een baan te vinden ?
in principe is finn.no de marktplaats en indeed ineen van Noorwegen. Keuze jobb en dan kun je omgeving enzo aangeven. Verdiep je er wel even in wat nodig is om te mogen wonen en werken in Noorwegen (allemaal niet zo lastig voor EU burgers, maar er zijn wat spelregels).
  zondag 17 mei 2020 @ 06:17:30 #239
80382 manny
30 is best veel
pi_193173659
Gratulerer med dagen!

Beetje koud hier, maar we gaan meedoen aan de 17mei boot optocht...
  zondag 17 mei 2020 @ 07:11:04 #240
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193173796
Alle kaaskoppen in Noorwegen een fijne 17de Mei gewenst, met 1,5 afstand natuurlijk!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207278850
Hallo allemaal. Ik zit met de gedachte om te emigreren naar Noorwegen. Nu wil ik natuurlijk eerst het land verkennen voordat ik dat daadwerkelijk ga doen. Ik ben al Noors aan het leren d.m.v. een taalapp en ben ook aan het zoeken naar les voor de taal (tips voor regio Noord-Holland zijn welkom). Nu is mijn vraag, wat zijn tips en weetjes om te kunnen emigreren? Hoe makkelijk is het in het algemeen om werk te vinden? En een woonplek? Welke regio biedt de meeste kans aan op een baan? Handige links mag ook geplaatst worden. Heb al sites gevonden, maar was niet erg duidelijk. Takk!
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 12:52:26 #242
45833 crew  Fogel
pi_207279052
Of je een baan kan vinden hangt natuurlijk heel erg af van wat je kan…
Woonplek kan je op zich overal vinden, als je budget OK is.
Zonder wat extra info is het onmogelijk om je raad te geven.

Voor zowel banen als woningen (huur en koop) kan je op www.finn.no terecht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_207283509
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:52 schreef Fogel het volgende:
Of je een baan kan vinden hangt natuurlijk heel erg af van wat je kan…
Woonplek kan je op zich overal vinden, als je budget OK is.
Zonder wat extra info is het onmogelijk om je raad te geven.

Voor zowel banen als woningen (huur en koop) kan je op www.finn.no terecht.
Thanks voor je reactie! Ik heb op het moment MBO4 diploma in Logistiek, maar sta (graag zelfs) zeker open voor andere richtingen. Ik denk niet dat daar veel behoefte aan is in Noorwegen?
  Moderator woensdag 28 december 2022 @ 16:08:34 #244
45833 crew  Fogel
pi_207283800
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Thanks voor je reactie! Ik heb op het moment MBO4 diploma in Logistiek, maar sta (graag zelfs) zeker open voor andere richtingen. Ik denk niet dat daar veel behoefte aan is in Noorwegen?
Www.finn.no/job
Zoek op ‘logistikk’ en je ziet meer dan 1000 vacatures in het hele land. In hoeverre die relevant zijn voor jou, geen idee, dat moet je zelf maar even bekijken.
Gooi het desnoods door google translate heen.

Een baan zoeken in een andere richting dan je opleiding in een nieuw land? Lijkt me niet perse een recept voor succes, maar wie niet waagt wie niet wint :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 28 december 2022 @ 17:57:35 #245
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207286466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik heb zelf een tijdje in Stavanger gewoond, dat is een centrum voor de olie en gas industrie. Daar zit vast en zeker ook een hele logistieke kant aan (al ben ik niet zo bekend met die kant van de business) . Ook erg internationaal dus je valt er als Nederlander ook niet heel erg buiten de boot.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_207289324
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 17:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb zelf een tijdje in Stavanger gewoond, dat is een centrum voor de olie en gas industrie. Daar zit vast en zeker ook een hele logistieke kant aan (al ben ik niet zo bekend met die kant van de business) . Ook erg internationaal dus je valt er als Nederlander ook niet heel erg buiten de boot.
Bedankt voor de tip! Zal eens zoeken voor vacatures in die regio. Hoe was het wonen daar in Stavanger?
  woensdag 28 december 2022 @ 22:55:24 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207295473
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 20:00 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Zal eens zoeken voor vacatures in die regio. Hoe was het wonen daar in Stavanger?
Prima om te wonen, Stavanger zelf een beetje duur, maar Sandnes vlak eronder weer wat goedkoper. Je zit ook zo in natuur. Als je van varen houdt zit je ook goed.
  donderdag 29 december 2022 @ 08:43:26 #248
80382 manny
30 is best veel
pi_207299949
Er is online veel te vinden over / van Nederlanders in Noorwegen, en er schijnt een Belgische tv serie te lopen over Belgen die naar Noorwegen zijn vertrokken.

Ik kan me herinneren dat er ook een soort startpagina was met allerlei info over werken, belasting en andere administratieve dingen voor Nederlanders in Noorwegen. Ambassade heeft ook wel wat info.
pi_207316162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:43 schreef manny het volgende:
Er is online veel te vinden over / van Nederlanders in Noorwegen, en er schijnt een Belgische tv serie te lopen over Belgen die naar Noorwegen zijn vertrokken.

Ik kan me herinneren dat er ook een soort startpagina was met allerlei info over werken, belasting en andere administratieve dingen voor Nederlanders in Noorwegen. Ambassade heeft ook wel wat info.
Ik heb op Reddit wel wat handige links gevonden, maar de uitdaging lijkt mij een geschikte woonplek vinden nadat er werk gevonden is. En de te overbruggen kosten.
  vrijdag 30 december 2022 @ 10:43:21 #250
80382 manny
30 is best veel
pi_207327059
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 21:10 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ik heb op Reddit wel wat handige links gevonden, maar de uitdaging lijkt mij een geschikte woonplek vinden nadat er werk gevonden is. En de te overbruggen kosten.
De verhuurmarkt voor "hybels" (een klein appartementje waar je even kan wonen in de eerste maanden, om te checken of het je bevalt), is vrij aardig. Je kan in de meeste plaatsen vrij makkelijk zo een klein verblijf vinden en huren voor een paar maanden. Google op "Hybel til leie" en dan de plaatsnaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')