quote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je ziet toch wel dat het geen libel is?
Ik zie nu pas dat het geen vleugels heeft.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je ziet toch wel dat het geen libel is?
Ook niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:07 schreef tarantism het volgende:
Waarschijnlijk een Cicindela gallica. Zandloopkever, onderfamilie van de loopkevers.
Ja, op de vleugels na is het toch sprekend een libel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:10 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat het geen vleugels heeft.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:10 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat het geen vleugels heeft.
Dacht ik in eerste instantie ook aan, maar is het niet.Heeft ook wat weg van een (gemarmerde) boktor.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:07 schreef tarantism het volgende:
Waarschijnlijk een Cicindela gallica. Zandloopkever, onderfamilie van de loopkevers.
Dan vraag ik me af waar deze vandaan komt, zo in Januariquote:De wespenbok komt wel voor in Europa maar niet in Nederland en België, in Duitsland is de kever zeldzaam. De boktor is warmteminnend en wordt vaak zonnend op bloemen aangetroffen waar stuifmeel gegeten wordt.
De larve is polyfaag en leeft van zowel hout van houtachtige planten als in de stengels van kruidachtige planten, de ontwikkeling duurt twee tot drie jaar. De volwassen kevers zijn te zien van mei tot september.
Yepquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:18 schreef Kroegtijgertje het volgende:
Deze lijkt er meer op
http://www.soortenbank.nl(...)roep=insecten&id=597
Ja, die lijkt het wel te zijn! Tekening klopt ookquote:
Ja! Waar zou ie vandaan komen!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:21 schreef Lienekien het volgende:
Alleen meldt de beschrijving dat die niet in Nederland voorkomt. Moet dan verdwaald zijn!
Hij is niet heel groot... Hier samen met een muntje.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:21 schreef GoeieGriebels het volgende:
Behalve het borststuk dan. Het zou hem kunnen zijn hoor, maar wat is de lengte van de kever op je foto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |