Ik vind het een beetje een vreemde aflevering. De beelden bij de tweede opdracht waren erg mooi en ik vind de groep kandidaten nog steeds leuk. Maar verder stelde het vandaag niets voor.
Eerst een vrij vage opdracht, waarbij op een wel heel eenvoudige manier Tim terug kon komen. Lijkt mij dat ze dit even snel bedacht hebben toen bleek dat Janine niet meer door kon gaan. Want het was wel erg suf. En voor ons was het natuurlijk heel duidelijk dat Tim terug zou komen.
Daarna een opdracht waarbij eigenlijk niet eens zo heel veel geld te verdienen of te verliezen viel. Waarbij er wel wat opvallende zaken waren, maar die waren allemaal wel uit te leggen. Sowieso was het geen opdracht waarbij heel veel gemold hoefde te worden.
Eigenlijk had je dan Kees die nog het meest liep te kloten, met zijn lange en te lastige woorden. Waarbij hij ook nog eens bij de luidruchtige waterval stond. Tania deed het hier vrij goed. Zarayda was verdacht met haar 'vacht', terwijl Paulien uiteindelijk vrij duidelijk was in haar aanwijzingen. Maar toch ook weer niet. Want het nadeel van haar uitleg (die door de herhaling van de woorden wel werkte) was dat het heel uitvoerig was, waardoor de kandidaat afgeleid kon worden en andere woorden zou kunnen vergeten.
En tot slot dan de executie met de kaartjes, waar het toch sterk leek alsof er gemanipuleerd werd. Plotselinge wisselingen van camerastandpunt etc. Plus dat er wel erg veel groene kaarten werden getrokken.
Overigens vind ik het juist wel mooi dat de groep gezellig blijft. Ik vind eigenlijk dat het spel belangrijker moet zijn dan de gezelligheid, maar als de productie wel heel erg hard bezig is om stemming te kweken om zo 'mooie' televisie op te leveren, vind ik het wel mooi om te zien dat dat niet lukt. Want de executie was al de derde 'opdracht' waarbij de kandidaten elkaar konden fucken (bunge jump en watersprong opdrachten met de jokers). Plus nog de manier waarop de vorige executie verliep.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.