Eventjes kijken, ben een hele tijd niet meer op het CBB geweest.quote:Op woensdag 20 november 2013 06:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Heb het vuurtje weer eens lekker opgestookt op het CBB
Tja ik denk dat de meest "spannende " stad hier Toronto is.quote:Op vrijdag 22 november 2013 22:10 schreef rogier21 het volgende:
Ik merk het zelf best wel dat veel immigranten, en dan vooral degene die al langer hier wonen, een bord voor hun kop hebben. Zo is mijn familie in Edmonton ook, wonen er al sinds 1990 oid maar die vinden het geweldig hier, en een discussie over het bankwezen wordt afgedaan met: in Europa was het ook allemaal kut. Tja in 1990 misschien, maar in tegenstelling tot Edmonton hebben ze daar niet stilgezeten.
Ik woon in Calgary SW dus niet downtown maar ook niet in een dorp, het is rustig en ik heb hier eigenlijk alles om mee heen. Maar we gaan eigenlijk nooit downtown, wat moet je er doen? Winkelcentrums heb je ook buiten downtown net als cinema's theaters etc. Daarnaast zijn de restaurants enorm duur en kan ik het gewoon niet veroorloven om elke week maar uit eten te gaan.
Voorderest vinden wij Calgary maar een saaie stad met rechte streets en avenue's met eingelijk maar één straat waar iets te doen valt.
Rheden?quote:Op zaterdag 23 november 2013 07:50 schreef Roof_rack het volgende:
Rheden is een mooi dorp. Heb er een tijdje op kamers gezeten. Lekker dicht bij de posbank, je bent zo in Zutphen en ga je de andere kant op zo in Arnhem. Pak de snelweg nabij het dorp en je kan alle kanten op. Genoeg supermarkten en een winkelstraat met bakker e.d. Zou ik in Nederland wonen is het zeker in die omgeving. Kom oorspronkelijk uit hoogwoud (N-H) en hoewel ik de polder nog erg mooi vind zou ik toch liever in een wat meer beboste omgeving wonen (gek h'e als een bosbouwer :p).
Stervenskoud trouwens. Volgend weekend de kerstboom ergens uit het bos trekken en dan gaan we alweer hard richting 2014. De jaarwisseling is wel wat leuker in Nederland, al dat vuurwerk. Nog niet veel soeps bij het sollicitatiefront.
Bespaar je de moeite.quote:Op maandag 25 november 2013 06:19 schreef jeroen1976 het volgende:
Yay go Riders!
Zo dat moest er even uit, ik weet dat dit niet het sportforum is maar ik woon op 8 minuten van het stadium dus het is een gekte hier!!
Echt waar?quote:Op maandag 25 november 2013 19:59 schreef jeroen1976 het volgende:
Grotendeels waar, maar de Nederlanders die ik hier in de provincie ken zijn wel Canadian Football Leage fan en een paar zitten op Fok!
Bij mij werden de papieren opgestuurd naar Washington DC, USA en daar kwam het nieuwe paspoort vandaan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 05:08 schreef BenD het volgende:
Tja in Nederland is het ook elke dag voetbal, voetbal en voetbal.... Dan wedstrijden, dan geouwehoer over voetbal. Nationale sport, dan zal je er veel over horen/zien.
Ik heb zelf ook voor het eerst naar de Riders gekeken met een groep Canadese vrienden die allemaal Rider-fan zijn en en ik moet zeggen ik vond het wel leuk! Volgend jaar maar eens vanaf het begin van het seizoen kijken.
Even wat anders.. Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van je Nederlandse paspoort? Blijkbaar moet ik in Edmonton (dichtstbijzijnde stad waar het kan) een afspraak maken om het te vernieuwen. Enig idee hoe lang dit gaat duren?
Verdiend gewonnen, mooie pot wel! Zo zie je maar dat het vooruitzicht op Grey Cup home advantage wel degelijk uitmaakt, Calgary was een groot deel van het seizoen ongenaakbaar volgens mij maar was kansloos in de division final.quote:Op maandag 25 november 2013 06:19 schreef jeroen1976 het volgende:
Yay go Riders!
Zo dat moest er even uit, ik weet dat dit niet het sportforum is maar ik woon op 8 minuten van het stadium dus het is een gekte hier!!
Ja inderdaad wat Dutchko zegt, ik heb de mijne 2 jaar geleden vernieuwd. Ik maakte een afspraak bij het consulaat in Calgary en daar naartoe gereden een paar weken later, alle papieren/scans gedaan, betaald, en omdat ik zo verweg woon (8 uur rijden) konden ze het opsturen naar mn adres. Volgens mij had ik mijn paspoort binnen een 3-tal weken, kwam ook uit Washington DC.quote:Op dinsdag 26 november 2013 05:08 schreef BenD het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van je Nederlandse paspoort?
Ja de meeste mensen hier zijn prettig gestoord wanneer het gaat over de Riders. Wij hebben ook geen NHL team dus dat maakt ook een verschil kwa aanhang. Voorderest vind ik de CFL zo leuk omdat het meestal heel vriendelijk/gemoedelijk gaat tussen de supporters van de teams. Bij het feest dit weekend waren er 0.0 incidenten of aggressie en liepen de Hamilton supporters gewoon mee feest te vieren (waaronder Tom Hanks, de acteur).quote:Op dinsdag 26 november 2013 18:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Ik vind het ook mooi om te zien hoe erg het leeft in SK,
21$ per dag voor parkeerkosten???quote:Op woensdag 27 november 2013 04:05 schreef rogier21 het volgende:
Maak je borst maar nat wat electriciteit is hier in Calgary stuk minder dan het in NL kost
Betaal hier maar 0,089$ per kWh zonder alle toeslagen, dus eigenlijk 0,21$ per kWh, oh wacht dat is helemaal niet zo goedkoop ik betaalde in NL 0,21¤
Vandaag 2 sollicitatiegesprekken gehad, salaris viel me tegen en zeker dat ze hier geen reiskosten vergoeden, een parking permit is 21$ per dag en met de bus doe je er 1,5 uur over, naja morgen nog een gesprek gelukkig.
Klopt.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef Roof_rack het volgende:
Wanneer ik iemand vertel dat ik wel in BC wil werken zeggen ze allemaal "Bring Cash".
Ja dat is het Chinezen effect.quote:Op donderdag 28 november 2013 06:22 schreef Roof_rack het volgende:
Interessante website:
http://www.greaterfool.ca/
In vandaags blog:
The average house price in Vancouver in 2003 was $329,447. The median family income was $57,926. Today the median income is $68,970, and the average house costs $922,600.
Het is een beste bubbel aan het worden die huizenverkoop. Goedkoop veel lenen, 30 jaar afbetalen en maar hopen dat de rente niet omhoog gaat.
Het is erg hip in Kits/Point Grey onder projectontwikkelaars om twee naast elkaar liggende plots op te kopen (dus echt met een figuurlijk koffertje met 2-3 M$ aan de deur komen), alles tegen de vlakte te gooien en er drie huizen op te bouwen. Je ziet het overal, en het verkoopt binnen een dag of twee voor 150% van het originele aankoopbedrag.quote:Op donderdag 28 november 2013 02:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar laten we eerlijk zijn: houten huizen een stukje grond van 450.000 is toch bezopen?
45k is geen vetpot denk ik, ik zit daar zelf 5k onder (als postdoctoraal onderzoeker ben je hier "Trainee", met bijhorend salaris, LOL) en als dat onze enige inkomstenbron zou zijn was ik hier niet gebleven denk ik. Maar het hangt ook van je thuissituatie af en waar je woont. Verder maakt het contract nogal wat uit, heb je extra vakantiedagen, ontslagbescherming (heb ik niet, ik kan morgen de deur gewezen worden), hoe veel stijg je per jaar etc., etc.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef rogier21 het volgende:
Wat vinden jullie van een startsalaris van 45k? Dat heb ik aangeboden gekregen als software ontwikkelaar bij bedrijf met ~100 man (full-time dienst, niet contracting).
Ik krijg er zelf een wrang gevoel bij omdat ik overal op internet zie dat de startsalarissen tegen de 60k liggen, voel me beetje de uitgeknepen immigrant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |