Ik heb hier dus totaal geen last van. Ja, rond East Hastings zijn veel zwervers/junkies, maar ze blijven allemaal op 1 plek. Ik heb er ook geen problemen mee om daar langs te lopen, ze doen je helemaal niks.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 03:01 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dat vergat ik nog: ik heb nog nooit ZOVEEL DRUGGIES gezien in mijn hele leven.
Nu ben ik wel wat gewend maar ik schrik me elke keer weer dood hoeveel zwervers en alcoholics/druggies er op de straat zwerven, vooral downtown in de grotere plaatsen.
Advies: ga niet als vrouw alleen de straat op/stappen want dat is nogal link.
Ik voel me veiliger om 01:00 snachts in Amsterdam of een ander stad in de Eu dan hier.
Mooi voor jou maar als ik met mijn kinderen via Hastings naar downtown rijd dan vallen hun monden open van verbazing.quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:03 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ik heb hier dus totaal geen last van. Ja, rond East Hastings zijn veel zwervers/junkies, maar ze blijven allemaal op 1 plek. Ik heb er ook geen problemen mee om daar langs te lopen, ze doen je helemaal niks.
Juist hier in Vancouver voel ik me veiliger dan in de Nederlandse steden; ik kom vaak genoeg alleen thuis na een avondje uit.
Drankwetten zouden wel iets minder streng mogen, maar ik neem aan dat ze dit doen om de stranden schoon en rustig te houden, dus ik heb er niet zoveel op tegen.
De afstanden zijn hier ook wat groter dan in Nederlandquote:Op zondag 1 september 2013 04:58 schreef rogier21 het volgende:
Iets bestellen en het met de post versturen kost je net zoveel als in Nederland, behalve dat het zeker 5 werkdagen onderweg is.
Klopt helemaal, Canada Post is redelijk onbetrouwbaar. Soms komen verjaardagkaarten van SK naar Nederland pas maanden later aan, en soms binnen een week. Het zou natuurlijk ook kunnen dat de vertraging in Nederland opgelopen wordt, maar ik denk van niet. Pakketjes gaan meestal wel redelijk goed.quote:
Da's wel heel heel geflatteerde foto van net de allerergste drie blocks van East Hastings waar ook nog eens buitengewoon veel zwervers bijeen zijn op het moment dat de foto genomen is. Zwervers die je eigenlijk altijd met rust laten als je er langs loopt, in tegenstelling tot mijn ervaringen in Nederland.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
Zoiets. (helaas - dit is de echte hastings)
[ afbeelding ]
Ieder mens is anders en mijn wensen zijn anders dan de jouwe.quote:Op donderdag 5 september 2013 01:07 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Da's wel heel heel geflatteerde foto van net de allerergste drie blocks van East Hastings waar ook nog eens buitengewoon veel zwervers bijeen zijn op het moment dat de foto genomen is. Zwervers die je eigenlijk altijd met rust laten als je er langs loopt, in tegenstelling tot mijn ervaringen in Nederland.
Dit is denk ik ook wel een aantal jaren geleden, het is na de Spelen in 2010 wel een stuk opgeknapt, meer opvang en begeleiding en zo waardoor het zeker in het gebied waar je als normale burger ook nog wel eens komt (richting Gastown) een stuk prettiger is. Wat overigens niet wegneemt dat East Van voor een groot deel een shithole is waar je niet dood gevonden wilt worden, maar zo'n foto kun je ook prima maken in Amsterdam of Rotterdam.
Ik moet zeggen dat ik, behalve de regen, veel van je onvrede over Vancouver dan ook niet herken, maar dat kan ook komen omdat ik in een veilige bubbel in Point Grey woon met de familie. Huisvesting is wel extreem duur in veel van de betere wijken, maar dat heb je eigenlijk in elke grote stad wereldwijd wel. De kinderachtige regeltjes wat betreft alcohol daar zul je mee moeten leren leven, daar maken ze geen grappen mee inderdaad. Als je ziet hoe slecht de gemiddelde local kan omgaan met te veel vrijheid m.b.t. drank is het maar beter ook, anders had je elke 3 maanden wel een riot.
Een internet abonnement is een crime blijkbaarquote:Op zondag 1 september 2013 17:38 schreef BenD het volgende:
[..]
De afstanden zijn hier ook wat groter dan in NederlandMaar ik moet toegeven dat kerstkaarten van Saskatchewan naar Ontario er soms langer over doen dan kaarten naar Nederland. Er is geen touw aan vast te knopen hier.
Dat blijkt wel, want ik zit ook midden tussen de Europese immigranten (ook gezinnen met kinderen) en ik ken niemand die Vancouver kut vindt en weg wil. De meeste moeten wel op den duur vanwege tijdelijke contracten maar een aardig grote groep neemt de moeite permanent residency aan te vragen omdat ze koste wat het kost willen blijven.quote:Op donderdag 5 september 2013 04:04 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ieder mens is anders en mijn wensen zijn anders dan de jouwe.
Ik had dit weekend vrienden uit Vancouver op bezoek en die denken precies als ik: als het kon pakten ze hun koffers en vertrokken meteen.
Het enige wat mij hier houd is het werk.
Voor de rest absoluut niets.![]()
Maar dat is allemaal heel individueel maar het valt mij op dat vele immigranten die ik ontmoet hetzelfde vinden en denken al mij.
Sommigen berusten zich in de verschillen, anderen worden gierend gek en willen graag weg.
Maar helaas is Europa ook in zware crisis dus baantjes zijn slecht te vinden.
Ik ben van plan om volgend jaar de UK te checken of ik daar wat kan vinden en dan zien we wel maar ik blijf zeker niet hier hangen tot het einde van mijn leven.
Absoluut niet.
We zien wel maar ik zal de dag zegenen dat ik in het vliegtuig kan stappen en weg kan gaan hier...quote:Op donderdag 5 september 2013 18:51 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Dat blijkt wel, want ik zit ook midden tussen de Europese immigranten (ook gezinnen met kinderen) en ik ken niemand die Vancouver kut vindt en weg wil. De meeste moeten wel op den duur vanwege tijdelijke contracten maar een aardig grote groep neemt de moeite permanent residency aan te vragen omdat ze koste wat het kost willen blijven.
Ik ben benieuwd of je in de UK wel gaat vinden wat je zoekt, daar zijn veel steden of wijken in grote steden nou ook niet het toppunt van beschaving. Ik hoop het voor je, ik kan me weinig vervelender dingen voorstellen dan ergens wonen waar je niet gelukkig bent.
Tsja ik weet niet waar jij zit maar zelfs Winnipeg is, wat mij betreft, waanzinnig duur voor wat je krijgt.quote:Op vrijdag 6 september 2013 06:43 schreef Plopr het volgende:
Die foto van East Hastings hierboven zou ik elke keer dat ik er was hebben kunnen maken. Er is maar een plek op de wereld waar ik meer zwervers, winkelkarretjes en druggies in een straat heb gezien en dat is los Angeles.
Zit zelf nu bijna 3 jaar in Canada en het bevalt me hier prima. Die hoge huizenprijzen van de grote steden hebben we hier (centraal BC) niet en het mooie is dat je hier overal om je heen natuur hebt, je nooit in de file staat, je beter betaald krijgt. En tsja sommige dingen zijn een beetje 'backwards' (salaris via een cheque... OV is er maar is erg beroerd, weinig support voor mensen met mentale problemen/daklozen) maar goed, voordelen zijn ruimschoots groter dan de nadelen.
Ik woon in de Fraser Valley, Chilliwack.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:46 schreef Inukshuk het volgende:
Na een lange tijd maar weer eens ingelogd om te zien hoeveel fokkers er bij zijn gekomen hier in Canada, en zo te lezen zijn er idd een aantal nieuwbies...zijn er Fraser Valley bewoners onder u?
Heet maar af en toe wat neerslag.quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:53 schreef rogier21 het volgende:
Is het bij jullie ook nog zo heet? Hier in Calgary is het vanaf augustus al non-stop 30 graden, misschien paar uurtjes bewolking gehad.
Hier in Saskatoon ook, gisteren is er zelfs een warmterecord gesneuveld, 32 graden!quote:Op zaterdag 14 september 2013 08:53 schreef rogier21 het volgende:
Is het bij jullie ook nog zo heet? Hier in Calgary is het vanaf augustus al non-stop 30 graden, misschien paar uurtjes bewolking gehad.
Omhoog? Hij staat als sinds eind mei uit! Overdag idd nog steeds lekker weer hier, rond de 25 komende week. 's Nachts koelt het fink af, afgelopen week een nacht van maar +2. Als mn moestuin dat maar overleefd...quote:Op zondag 15 september 2013 18:37 schreef Roof_rack het volgende:
... voor je het weet zit je alweer te denken of de thermostaat niet omhoog moet :p .
Die van ons staat zo laag dat hij nooit aanspringt, dus dat duurt nog wel evenquote:Op maandag 16 september 2013 07:05 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Omhoog? Hij staat als sinds eind mei uit! Overdag idd nog steeds lekker weer hier, rond de 25 komende week. 's Nachts koelt het fink af, afgelopen week een nacht van maar +2. Als mn moestuin dat maar overleefd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |