abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133523333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 06:27 schreef DUTCHKO het volgende:
Heb het vuurtje weer eens lekker opgestookt op het CBB
Eventjes kijken, ben een hele tijd niet meer op het CBB geweest.
pi_133530923
Ik merk het zelf best wel dat veel immigranten, en dan vooral degene die al langer hier wonen, een bord voor hun kop hebben. Zo is mijn familie in Edmonton ook, wonen er al sinds 1990 oid maar die vinden het geweldig hier, en een discussie over het bankwezen wordt afgedaan met: in Europa was het ook allemaal kut. Tja in 1990 misschien, maar in tegenstelling tot Edmonton hebben ze daar niet stilgezeten.

Ik woon in Calgary SW dus niet downtown maar ook niet in een dorp, het is rustig en ik heb hier eigenlijk alles om mee heen. Maar we gaan eigenlijk nooit downtown, wat moet je er doen? Winkelcentrums heb je ook buiten downtown net als cinema's theaters etc. Daarnaast zijn de restaurants enorm duur en kan ik het gewoon niet veroorloven om elke week maar uit eten te gaan.

Voorderest vinden wij Calgary maar een saaie stad met rechte streets en avenue's met eingelijk maar één straat waar iets te doen valt.
  zaterdag 23 november 2013 @ 02:13:43 #203
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133539145
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 22:10 schreef rogier21 het volgende:
Ik merk het zelf best wel dat veel immigranten, en dan vooral degene die al langer hier wonen, een bord voor hun kop hebben. Zo is mijn familie in Edmonton ook, wonen er al sinds 1990 oid maar die vinden het geweldig hier, en een discussie over het bankwezen wordt afgedaan met: in Europa was het ook allemaal kut. Tja in 1990 misschien, maar in tegenstelling tot Edmonton hebben ze daar niet stilgezeten.

Ik woon in Calgary SW dus niet downtown maar ook niet in een dorp, het is rustig en ik heb hier eigenlijk alles om mee heen. Maar we gaan eigenlijk nooit downtown, wat moet je er doen? Winkelcentrums heb je ook buiten downtown net als cinema's theaters etc. Daarnaast zijn de restaurants enorm duur en kan ik het gewoon niet veroorloven om elke week maar uit eten te gaan.

Voorderest vinden wij Calgary maar een saaie stad met rechte streets en avenue's met eingelijk maar één straat waar iets te doen valt.
Tja ik denk dat de meest "spannende " stad hier Toronto is.
Zou daar eens naar toe moeten gaan.
Voor de rest zou ik het niet weten.
Afijn: acoount laten verwijderen van het CBB. Daar ben ik klaar mee.

Ik ben van plan om mijn pijlen te richten qua wonen tussen Arnhem en Nijmegen, liefst er tussen in.
Waarom? Dicht bij Duitsland, dicht bij Veluwe en Betuwe, dichtbij Belgie en Luxemburg en uiteraard tussen twee middelgrote steden.
De speciale ISK scholen zijn daar ook te vinden en er zijn huizen te koop rond de 100.000 euries. Lijkt mij een goede uitval basis voor werk en de verkoop van log homes. :)

Hebben jullie nog wat suggesties?
pi_133540272
Rheden is een mooi dorp. Heb er een tijdje op kamers gezeten. Lekker dicht bij de posbank, je bent zo in Zutphen en ga je de andere kant op zo in Arnhem. Pak de snelweg nabij het dorp en je kan alle kanten op. Genoeg supermarkten en een winkelstraat met bakker e.d. Zou ik in Nederland wonen is het zeker in die omgeving. Kom oorspronkelijk uit hoogwoud (N-H) en hoewel ik de polder nog erg mooi vind zou ik toch liever in een wat meer beboste omgeving wonen (gek h'e als een bosbouwer :p).

Stervenskoud trouwens. Volgend weekend de kerstboom ergens uit het bos trekken en dan gaan we alweer hard richting 2014. De jaarwisseling is wel wat leuker in Nederland, al dat vuurwerk. Nog niet veel soeps bij het sollicitatiefront.
  zaterdag 23 november 2013 @ 17:05:56 #205
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133548219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 07:50 schreef Roof_rack het volgende:
Rheden is een mooi dorp. Heb er een tijdje op kamers gezeten. Lekker dicht bij de posbank, je bent zo in Zutphen en ga je de andere kant op zo in Arnhem. Pak de snelweg nabij het dorp en je kan alle kanten op. Genoeg supermarkten en een winkelstraat met bakker e.d. Zou ik in Nederland wonen is het zeker in die omgeving. Kom oorspronkelijk uit hoogwoud (N-H) en hoewel ik de polder nog erg mooi vind zou ik toch liever in een wat meer beboste omgeving wonen (gek h'e als een bosbouwer :p).

Stervenskoud trouwens. Volgend weekend de kerstboom ergens uit het bos trekken en dan gaan we alweer hard richting 2014. De jaarwisseling is wel wat leuker in Nederland, al dat vuurwerk. Nog niet veel soeps bij het sollicitatiefront.
Rheden?
Verrek nog nooit van gehoord. :Y Dacht dat je Rhenen bedoelt maar wat blijkt? Ligt het vlak naast Arnhem! Bingo!! ^O^
Ga ik zeker ff bekijken. Dank voor de tip.

Solliciteer jij dan ook? Dacht dat jij een job had?
pi_133549834
Haha, een maat van mij zou eens op bezoek komen en had rheNen in de navigatie. Zijn vriendin was niet zo blij met hem :p . Heb momenteel een survival job waar ik qua PR niet zoveel mee kan, dus ik ben druk aan het solliciteren.
pi_133599564
Yay go Riders!

Zo dat moest er even uit, ik weet dat dit niet het sportforum is maar ik woon op 8 minuten van het stadium dus het is een gekte hier!!
  maandag 25 november 2013 @ 16:18:37 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133612274
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 06:19 schreef jeroen1976 het volgende:
Yay go Riders!

Zo dat moest er even uit, ik weet dat dit niet het sportforum is maar ik woon op 8 minuten van het stadium dus het is een gekte hier!!
Bespaar je de moeite.
Niemand weet waar je het over hebt. :z
pi_133619832
Grotendeels waar, maar de Nederlanders die ik hier in de provincie ken zijn wel Canadian Football Leage fan en een paar zitten op Fok!
  dinsdag 26 november 2013 @ 04:08:00 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133632850
quote:
16s.gif Op maandag 25 november 2013 19:59 schreef jeroen1976 het volgende:
Grotendeels waar, maar de Nederlanders die ik hier in de provincie ken zijn wel Canadian Football Leage fan en een paar zitten op Fok!
Echt waar?
Ik dacht dat alles hier om hockey draaide.
Ik word er helemaal gaar van. ELKE dag hockey wedstrijden.
En dan heb mijn baas ook nog eens de godsganse dag de sport radio aan waar ze 24 uur ouwehoeren over hockey. Hoe verzin je het!! Kan geen hockey meer zien!

Afijn schiet al op met mijn onderzoek naar vestigingsplekken in Nederland en Nijmegen schijnt er uit te springen. Of ik probeer vlak bij de gekozen school te gaan wonen of ik ga kijken in de Lingewaard. :Y :Y :Y
  dinsdag 26 november 2013 @ 05:08:43 #211
369821 BenD
in Canada
pi_133632997
Tja in Nederland is het ook elke dag voetbal, voetbal en voetbal.... Dan wedstrijden, dan geouwehoer over voetbal. Nationale sport, dan zal je er veel over horen/zien.

Ik heb zelf ook voor het eerst naar de Riders gekeken met een groep Canadese vrienden die allemaal Rider-fan zijn en en ik moet zeggen ik vond het wel leuk! Volgend jaar maar eens vanaf het begin van het seizoen kijken.

Even wat anders.. Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van je Nederlandse paspoort? Blijkbaar moet ik in Edmonton (dichtstbijzijnde stad waar het kan) een afspraak maken om het te vernieuwen. Enig idee hoe lang dit gaat duren?
  dinsdag 26 november 2013 @ 15:51:10 #212
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133644538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 05:08 schreef BenD het volgende:
Tja in Nederland is het ook elke dag voetbal, voetbal en voetbal.... Dan wedstrijden, dan geouwehoer over voetbal. Nationale sport, dan zal je er veel over horen/zien.

Ik heb zelf ook voor het eerst naar de Riders gekeken met een groep Canadese vrienden die allemaal Rider-fan zijn en en ik moet zeggen ik vond het wel leuk! Volgend jaar maar eens vanaf het begin van het seizoen kijken.

Even wat anders.. Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van je Nederlandse paspoort? Blijkbaar moet ik in Edmonton (dichtstbijzijnde stad waar het kan) een afspraak maken om het te vernieuwen. Enig idee hoe lang dit gaat duren?
Bij mij werden de papieren opgestuurd naar Washington DC, USA en daar kwam het nieuwe paspoort vandaan.
Ik denk dat je zeker een paar weken kwijt bent.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:55:34 #213
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133649761
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 06:19 schreef jeroen1976 het volgende:
Yay go Riders!

Verdiend gewonnen, mooie pot wel! Zo zie je maar dat het vooruitzicht op Grey Cup home advantage wel degelijk uitmaakt, Calgary was een groot deel van het seizoen ongenaakbaar volgens mij maar was kansloos in de division final.

Ik vind het ook mooi om te zien hoe erg het leeft in SK, ik ben naar een paar BC lions wedstrijden geweest maar da's toch niet hetzelfde, zo'n veel te groot stadion wat dan al half afgesloten is en waar dan zelfs de onderste ring nog voor 25% leeg is.
pi_133654880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 05:08 schreef BenD het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het vernieuwen van je Nederlandse paspoort?
Ja inderdaad wat Dutchko zegt, ik heb de mijne 2 jaar geleden vernieuwd. Ik maakte een afspraak bij het consulaat in Calgary en daar naartoe gereden een paar weken later, alle papieren/scans gedaan, betaald, en omdat ik zo verweg woon (8 uur rijden) konden ze het opsturen naar mn adres. Volgens mij had ik mijn paspoort binnen een 3-tal weken, kwam ook uit Washington DC.
pi_133655542
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 18:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Ik vind het ook mooi om te zien hoe erg het leeft in SK,
Ja de meeste mensen hier zijn prettig gestoord wanneer het gaat over de Riders. Wij hebben ook geen NHL team dus dat maakt ook een verschil kwa aanhang. Voorderest vind ik de CFL zo leuk omdat het meestal heel vriendelijk/gemoedelijk gaat tussen de supporters van de teams. Bij het feest dit weekend waren er 0.0 incidenten of aggressie en liepen de Hamilton supporters gewoon mee feest te vieren (waaronder Tom Hanks, de acteur).
  woensdag 27 november 2013 @ 03:37:09 #216
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133666431
Zo we hebben weer eens een dieptepunt bereikt in BC.

We krijgen verhoging van de electriciteit uitgesmeerd over 5 jaar van.....roffel roffel..... meer dan 25%!!!!!!!
Ja ja DAT is me toch ff wat. Volgend jaar gaat fase 1 in en word per April (men ik) de electra 9% hoger (plus de "normale" 5% verhogong dacht ik)
Afijn...dat gaat ons een paar honderd dollar meer kosten per jaar.
Smullen toch???? :r
pi_133666486
Maak je borst maar nat wat electriciteit is hier in Calgary stuk minder dan het in NL kost :)

Betaal hier maar 0,089$ per kWh zonder alle toeslagen, dus eigenlijk 0,21$ per kWh, oh wacht dat is helemaal niet zo goedkoop ik betaalde in NL 0,21¤ :(

Vandaag 2 sollicitatiegesprekken gehad, salaris viel me tegen en zeker dat ze hier geen reiskosten vergoeden, een parking permit is 21$ per dag en met de bus doe je er 1,5 uur over, naja morgen nog een gesprek gelukkig.
  woensdag 27 november 2013 @ 16:31:11 #218
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133678868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 04:05 schreef rogier21 het volgende:
Maak je borst maar nat wat electriciteit is hier in Calgary stuk minder dan het in NL kost :)

Betaal hier maar 0,089$ per kWh zonder alle toeslagen, dus eigenlijk 0,21$ per kWh, oh wacht dat is helemaal niet zo goedkoop ik betaalde in NL 0,21¤ :(

Vandaag 2 sollicitatiegesprekken gehad, salaris viel me tegen en zeker dat ze hier geen reiskosten vergoeden, een parking permit is 21$ per dag en met de bus doe je er 1,5 uur over, naja morgen nog een gesprek gelukkig.
21$ per dag voor parkeerkosten??? :N :N Sjongejonge....wat een idioten...vandaag een paardestal afmaken. Dat is een project wat me al heel wat grijze haren heeft gekost qua ongeloof en ellende. Die canadezen kennen echt niet logisch nadenken en plannen. Ongelofelijk wat een chaos.
Tja zouden die Amerikanen dan toch gelijk hebben dat Canada het achtelijke broertje in het noorden is? ;) ;) ;)
pi_133682007
Wanneer ik iemand vertel dat ik wel in BC wil werken zeggen ze allemaal "Bring Cash" :) .
pi_133700739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef Roof_rack het volgende:
Wanneer ik iemand vertel dat ik wel in BC wil werken zeggen ze allemaal "Bring Cash" :) .
Klopt.
Wil je hier een hus kopen breng dan minmaal 450.000 mee en dat is dan Fraser Valley.
Richting Vancouver gaat het naar de 700.000 en hoger.
Vanochtend op de radio mensen gehoord over de stijgende kosten en velen twijfelden of ze wel in Vancouver/BC zouden blijven.
Maar laten we eerlijk zijn: houten huizen van 450.000 is toch bezopen?
pi_133701218
Interessante website:

http://www.greaterfool.ca/

In vandaags blog:

The average house price in Vancouver in 2003 was $329,447. The median family income was $57,926. Today the median income is $68,970, and the average house costs $922,600.

Het is een beste bubbel aan het worden die huizenverkoop. Goedkoop veel lenen, 30 jaar afbetalen en maar hopen dat de rente niet omhoog gaat.
pi_133712666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 06:22 schreef Roof_rack het volgende:
Interessante website:

http://www.greaterfool.ca/

In vandaags blog:

The average house price in Vancouver in 2003 was $329,447. The median family income was $57,926. Today the median income is $68,970, and the average house costs $922,600.

Het is een beste bubbel aan het worden die huizenverkoop. Goedkoop veel lenen, 30 jaar afbetalen en maar hopen dat de rente niet omhoog gaat.
Ja dat is het Chinezen effect.
De rijke zakenlui kochten alles wat los en vast zat en hebben de komplete markt verziekt.
En nu doet de BC government er nog even een schepje bovenop met de 25% electra verhoging. :(
De scholen hebben (alweer) alarm geslagen dat zij de rekeningen absoluut niet kunnen betalen. Dus die gaan bij de lokale overheid aankloppen die dan weer aankloppen bij....roffel roffel...ONS!!! Hoera!!
E zo ga je honderden dollars meer betalen.
Geen wonder dat het hier vergeven is van de fundraisers. :Y
  donderdag 28 november 2013 @ 19:15:36 #223
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133717829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 02:39 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk zijn: houten huizen een stukje grond van 450.000 is toch bezopen?
Het is erg hip in Kits/Point Grey onder projectontwikkelaars om twee naast elkaar liggende plots op te kopen (dus echt met een figuurlijk koffertje met 2-3 M$ aan de deur komen), alles tegen de vlakte te gooien en er drie huizen op te bouwen. Je ziet het overal, en het verkoopt binnen een dag of twee voor 150% van het originele aankoopbedrag.

De verhouding tussen de grondprijs en de prijs van de paar plankjes en het beetje beton is volledig zoek, en de City vindt het natuurlijk prima want duurdere huizenprijzen is meer tax revenue.
pi_133717943
Wat vinden jullie van een startsalaris van 45k? Dat heb ik aangeboden gekregen als software ontwikkelaar bij bedrijf met ~100 man (full-time dienst, niet contracting).

Ik krijg er zelf een wrang gevoel bij omdat ik overal op internet zie dat de startsalarissen tegen de 60k liggen, voel me beetje de uitgeknepen immigrant.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:30:00 #225
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133718342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef rogier21 het volgende:
Wat vinden jullie van een startsalaris van 45k? Dat heb ik aangeboden gekregen als software ontwikkelaar bij bedrijf met ~100 man (full-time dienst, niet contracting).

Ik krijg er zelf een wrang gevoel bij omdat ik overal op internet zie dat de startsalarissen tegen de 60k liggen, voel me beetje de uitgeknepen immigrant.
45k is geen vetpot denk ik, ik zit daar zelf 5k onder (als postdoctoraal onderzoeker ben je hier "Trainee", met bijhorend salaris, LOL) en als dat onze enige inkomstenbron zou zijn was ik hier niet gebleven denk ik. Maar het hangt ook van je thuissituatie af en waar je woont. Verder maakt het contract nogal wat uit, heb je extra vakantiedagen, ontslagbescherming (heb ik niet, ik kan morgen de deur gewezen worden), hoe veel stijg je per jaar etc., etc.

Ik zou me overigens niet blind staren op salarisindicaties die je op internet vindt, als je op Nederlandse sites zoekt naar gemiddelde salarissen in bepaalde branches liggen die ook allemaal enkele honderen ¤ hoger per maand dan wat je in de praktijk ziet.
pi_133718561
Dat is waar ja, maar ik heb een ander gesprek gehad die iemand zochten en boden 80k! Die positie heb ik niet kunnen krijgen omdat de vacature intern werd ingevuld, maar dat is toch een heel ander salaris.

Ik heb 2 weken vakantie, verder geen extra benefits, uiteraard jaarlijks verhoging maar ik ben toch volgend jaar weg. Liever dan ook een contract position.

Probleem is dat ik software ontwikkelaar was in NL en daar verdiende ik ¤36k (51k CAD) bruto als starter een aantal jaar geleden, nu kan ik weer met een startsalaris verder gaan.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:55:29 #227
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133719376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:35 schreef rogier21 het volgende:

verder geen extra benefits

Hier zou ik ook wel zwaar aan tillen, ik heb in elk geval aanvullende healthcare en dental. Dat scheelt toch een beste bak geld per jaar.

Zoals ik zeg, 45k is denk ik geen vetpot, en bedenk dat die poppetjes die bij bouwplaatsen een bordje omhoog houden om "het verkeer te regelen" dan meer verdienen dan jij (maar da's een union job ;))
Ik heb gemerkt dat ik in Vancouver minimaal zo'n 4000 netto per maand nodig heb om een beetje comfortabel te kunnen leven. Da's wel met een studerende vrouw (collegegeld), een relatief duur huurhuis en een kind fulltime in childcare, maar als het echt veel minder dan dat werd zou ik mijn opties gaan heroverwegen.
pi_133719535
Maar wat heb je aan die benefits, ze willen wel benefits geven zoals healthcare en dental. We gaan max 1x per jaar naar de tandarts en hebben beide nooit gaatjes, we hebben geen kinderen en volgens mij biedt Alberta healthcare de belangrijkste dingen.

Dan heb ik liever een leaseauto of reiskostenvergoeding.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:23:39 #229
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133720560
BC's provincial healthcare is behoorlijk uitgekleed als ik het vergelijk met b.v. Nederland. Hangt verder inderdaad wel van je situatie af hoe veel je er aan hebt, wij gaan met z'n drieën elk half jaar naar de tandarts, vrouw heeft lenzen/bril en is aan de pil. Da's toch al snel ruim $1000-1500 per jaar, en dan is er nog niets bijzonders (we hebben gelukkig ook nooit wat). Ik merk dat bijvoorbeeld geneesmiddelen hier schreeuwend duur zijn en daar zit een behoorlijk eigen risico op (inkomensafhankelijk). Tandartshandelingen zijn ook erg duur als er een keer echt wat gedaan moet worden. Plus, mochten er meer kinderen in de planning zitten is het helemaal de moeite waard merk ik aan collega's.

Maar gewoon 10k extra salaris krijgen of een leaseauto levert natuurlijk uiteindelijk meer op. Ik zou aan een auto of reiskostenvergoeding minder hebben omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon. Ik ken trouwens ook niemand buiten management die echt goede benefits krijgt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van je branche.
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:38:37 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133733140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef rogier21 het volgende:

Tja voor Alberta is dat treurig weinig. :N
Kan er niets anders van zeggen.
Ik ben een handyman/carpenter en verdien al ruim 41K zonder enige diploma.
Kan elk moment eruit gedonderd worden, geen betaalde vakantiedagen, geen verzekering, niets nakkes nada.
Maar wat doe je er aan.
Ik denk dat je alleen maar kan dromen van dit start salaris in NL bijvoorbeeld.
Ga niet op het internet af of wat "ze" zeggen.
De hele boel hier liegt en bedriegt alles wat los en vast zit. :Y
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:42:40 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133733172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef GoCanucksGo het volgende:
BC's provincial healthcare is behoorlijk uitgekleed als ik het vergelijk met b.v. Nederland. Hangt verder inderdaad wel van je situatie af hoe veel je er aan hebt, wij gaan met z'n drieën elk half jaar naar de tandarts, vrouw heeft lenzen/bril en is aan de pil. Da's toch al snel ruim $1000-1500 per jaar, en dan is er nog niets bijzonders (we hebben gelukkig ook nooit wat). Ik merk dat bijvoorbeeld geneesmiddelen hier schreeuwend duur zijn en daar zit een behoorlijk eigen risico op (inkomensafhankelijk). Tandartshandelingen zijn ook erg duur als er een keer echt wat gedaan moet worden. Plus, mochten er meer kinderen in de planning zitten is het helemaal de moeite waard merk ik aan collega's.

Maar gewoon 10k extra salaris krijgen of een leaseauto levert natuurlijk uiteindelijk meer op. Ik zou aan een auto of reiskostenvergoeding minder hebben omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon. Ik ken trouwens ook niemand buiten management die echt goede benefits krijgt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van je branche.
Tandartsen duur? Nee toch zeker? :X :X :X
Ik ben al voor de tweede keer het "feestvarken"
Mijn zoon heeft nu een beugel en extender. Kosten 5800 dollar!!
Hiervoor mijn dochter. Eveneens 5800 dollar!!
Krijg 2000 vergoed van de verzekering voor elk kind. De rest is uit het eigen zakkie.

Vergelijkbare beugel in NL: 2200 euro!! o|O
Ik weet niet wat de NL ziektekostenverzekering vergoed. Denk zo'n 50%
pi_133744913
Ik heb het even in de gaten gehouden maar nee Black Friday geeft je bijna geen echte korting, en is het waar om ervoor elkaars ogen uit te steken? :P

Snap de hele heisa eromheen niet, je kan ook online bestellen tegenwoordig bij elke winkel, ook de BF aanbiedingen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:25:45 #233
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133745904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:50 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb het even in de gaten gehouden maar nee Black Friday geeft je bijna geen echte korting, en is het waar om ervoor elkaars ogen uit te steken? :P

Snap de hele heisa eromheen niet, je kan ook online bestellen tegenwoordig bij elke winkel, ook de BF aanbiedingen.
Hier is het niet zo slecht.
Soms 40-50% korting.
Maar de USA heeft enorme deals in onze ogen. Daar is het al goedkoper en nu is het supergoedkoop voor de Canadezen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:29:31 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133746025
Ach en DIT spreekt voor zich zelf.

http://business.financial(...)market-in-the-world/
pi_133747475
Ik ga zo wel naar walmart. Ze hebben een koptelefoon voor -50% en laat ik er nou net een nodig hebben :). Ben benieuwd of het zo'n gekte is.

*edit* Zo spannend was het gelukkig niet :p . Wel wat drukte en een hoop mensen met hele grote tv's en personeel dat volgens mij de ergste dag van het jaar meemaakten lol.

Binnenkort een telefonisch interview met een bosbouwtechnisch adviesbureau dat werkt vanuit spruce grove en slave lake. Hoop dat het wat wordt. Zou ideaal zijn want dan heb ik naast een leuke baan ook meteen de mogelijkheid om de PR aanvraag de deur uit te doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Roof_rack op 29-11-2013 21:11:38 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:31:46 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133767302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef Roof_rack het volgende:
Ik ga zo wel naar walmart. Ze hebben een koptelefoon voor -50% en laat ik er nou net een nodig hebben :). Ben benieuwd of het zo'n gekte is.

*edit* Zo spannend was het gelukkig niet :p . Wel wat drukte en een hoop mensen met hele grote tv's en personeel dat volgens mij de ergste dag van het jaar meemaakten lol.

Binnenkort een telefonisch interview met een bosbouwtechnisch adviesbureau dat werkt vanuit spruce grove en slave lake. Hoop dat het wat wordt. Zou ideaal zijn want dan heb ik naast een leuke baan ook meteen de mogelijkheid om de PR aanvraag de deur uit te doen.
Spruce grove?
Daar heb ik nog gekeken om naar toe te gaan.. :)
Toch niet door gegaan want de huizen zijn achterlijk duur en je zit op een koud punt bovenin AB.
Mij niet gezien. :N
pi_133867245
Interview ging goed. Wel een beetje apart zo via de telefoon, doe het liever persoonlijk. Het is werken in een kamp (9 op/5 af), dus hoef er niet voor te verhuizen. Gaat het door begin ik wel onderop de ladder, maar daar ben ik tevreden mee. Voldoende mogelijkheden tot groei en ze hebben al 2 britten in dienst genomen waardoor ze wat ervaring met LMO's e.d. hebben. Ze hebben hun ook gesponsord voor PR.

http://www.bushmen.ca/forestry.html

Volgende week hoor ik of ze interesse hebben of niet. Nog even wachten dus :) .
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:11:10 #238
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133880624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 07:45 schreef Roof_rack het volgende:
Interview ging goed. Wel een beetje apart zo via de telefoon, doe het liever persoonlijk. Het is werken in een kamp (9 op/5 af), dus hoef er niet voor te verhuizen. Gaat het door begin ik wel onderop de ladder, maar daar ben ik tevreden mee. Voldoende mogelijkheden tot groei en ze hebben al 2 britten in dienst genomen waardoor ze wat ervaring met LMO's e.d. hebben. Ze hebben hun ook gesponsord voor PR.

http://www.bushmen.ca/forestry.html

Volgende week hoor ik of ze interesse hebben of niet. Nog even wachten dus :) .
Hier, het goede voorbeeld. :)
pi_133880912
Haha, nee zagen wordt het niet. Veel inventariseren :) .

http://www5.hrsdc.gc.ca/N(...)arch.aspx?val65=2223

Hopelijk gaat het door. Het is iig de perfecte startpositie in mijn situatie.
pi_134009153
Wist dat Canada koud was, maar het is nu toch wel heul koud:
quote:
Tonight, 6 December
A few clouds. Wind up to 15 km/h. Low minus 29. Extreme wind chill minus 40 overnight.
Vochtigheid is ook zo laag dat ik de kamer bijna niet meer op 50% kan krijgen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:49:51 #241
369821 BenD
in Canada
pi_134018130
Bedankt voor de info mensen! Ik ga een afspraak (via www.dutchhelp.com) maken met het consulaat in Edmonton, en dan gaat 2-3 weken duren.

Hier is het momenteel -33 met een gevoelstemperatuur van -46, koudste dag tot nu toe!
pi_134021588
Op het werk hebben ze nergens een stopcontact voor personeel. Vroeg er gisteren naar en hoe mensen het dan doen als het echt koud is en je auto niet start, maar echt een definitief antwoord kreeg ik niet. Ik moet wel gewoon op komen dagen, dus het lijkt mij dat ze dan ook iets moeten regelen. Wil gerust met de taxi komen als ze dat vergoeden :p . Gelukkig start mijn auto wel (met enige moeite), maar het is natuurlijk niet zo lekker voor je motor.

Hoe doen jullie dat?
pi_134022231
Verwarmde garage en met de bus naar werk :P

Daarnaast kan een benzinemotor best wel wat hebben hoor, anders een lang verlengsnoer uitleggen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:39:46 #244
369821 BenD
in Canada
pi_134022454
Ondergronds parkeren thuis en op het werk een stopcontact!
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:19:04 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134030997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:57 schreef Roof_rack het volgende:
Op het werk hebben ze nergens een stopcontact voor personeel. Vroeg er gisteren naar en hoe mensen het dan doen als het echt koud is en je auto niet start, maar echt een definitief antwoord kreeg ik niet. Ik moet wel gewoon op komen dagen, dus het lijkt mij dat ze dan ook iets moeten regelen. Wil gerust met de taxi komen als ze dat vergoeden :p . Gelukkig start mijn auto wel (met enige moeite), maar het is natuurlijk niet zo lekker voor je motor.

Hoe doen jullie dat?
Ik heb een blockheater.
Maar als je nu echt denkt dat je Canadese baas iets gaat vergoeden ben je wel erg naief....
  woensdag 11 december 2013 @ 16:50:54 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134154803
Afijn geen blockheater meer nodig.
Loopt hier op naar +6.
pi_134157328
Netjes, hier nogsteeds in de - maar het wordt ook warmer.

Gisteren zaten m'n ouders te klagen dat er weer een ongeluk gebeurd was door het slechte weer, kom ik weer: 2.500 auto ongelukken in de laatste 10 dagen in Calgary :D

Er is trouwens hier al 25cm sneeuw gevallen terwijl het maandelijks gemiddelde 17cm is!

Weet niet hoe ze bij jullie schuiven maar hier wordt bijna niet gestrooid en geschoven.
pi_134175286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef rogier21 het volgende:
Weet niet hoe ze bij jullie schuiven maar hier wordt bijna niet gestrooid en geschoven.
Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.

En ja de baas vergoed niets tot heel weining als je geluk hebt, maar als het echt slecht weer is mag je wel gewoon betaald thuis blijven, zeker als je buiten de stad woont. Naja, bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb in ieder geval.
pi_134192220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:29 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.

En ja de baas vergoed niets tot heel weining als je geluk hebt, maar als het echt slecht weer is mag je wel gewoon betaald thuis blijven, zeker als je buiten de stad woont. Naja, bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb in ieder geval.
Ik heb gisteren met mijn baas gekletst en krijg nu wat extra geld voor benzine omdat ik mijn prive auto als company car gebruik, vol met gereedschap en ik rij naar klanten.
Hij was "vergeten" om mij die vergoeding te geven welke geheel aftrekbaar is van de belasting...ja ja....
Afijn ik weet niet hoe lang ik zal werken voor mijn bedrijf want ik heb konstant problemen met het zoontje van de baas, een 25 jarig overvet mannetje, die geen zak uitvoert en meer in de weg loopt. Knettergek word ik van die gast. Te dom om eigenlijk voor een ander te werken, dus pappa neemt 'm maar onder zijn hoede.

Kerst zodirekt 1,5 week vrij, en dan bedoel ik ECHT vrij want ik krijg geen cent betaald dus moet ik weer ergens geld vandaag zien te halen voor de hypotheek.
En dan nog wrang lachend roepen: merry christmas.
Steek dat maar in je reet.....

Wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk land toch..... :r :r :r
pi_134194892
Jeetje jouw situatie blijft bar en boos he!! Waren die onbetaalde dagen niet ver van tevoren aangekondigt? Ben je in loondienst of contract? Toen ik onder contract stond bij een bedrijf deden ze dat bij mij ook ja, geen doorbetaalde vakantie maar nog wel een karig bedrag aan vakantiegeld.

Hoe gaat het verder met de orientatie om terug naar NL te verhuizen DUTCHKO? Nog steeds plannen om met log homes bezig te gaan?

Ik ga volgende week weer eventjes terug voor 2 weekjes, kerst met de hele familie! Ik kan de +10 temperaturen wel gebruiken na weken van constante kou. Dan neem ik maar eventjes het druilerige, donkere en depressieve winter weer voor lief haha.
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:02:03 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134228018
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef jeroen1976 het volgende:
Jeetje jouw situatie blijft bar en boos he!! Waren die onbetaalde dagen niet ver van tevoren aangekondigt? Ben je in loondienst of contract? Toen ik onder contract stond bij een bedrijf deden ze dat bij mij ook ja, geen doorbetaalde vakantie maar nog wel een karig bedrag aan vakantiegeld.

Hoe gaat het verder met de orientatie om terug naar NL te verhuizen DUTCHKO? Nog steeds plannen om met log homes bezig te gaan?

Ik ga volgende week weer eventjes terug voor 2 weekjes, kerst met de hele familie! Ik kan de +10 temperaturen wel gebruiken na weken van constante kou. Dan neem ik maar eventjes het druilerige, donkere en depressieve winter weer voor lief haha.
Ik ga volgend jaar hopelijk een 10-tal dagen terug en dan snel bekijken of ik wat kan opstarten.
Tja vakantiegeld zit per twee weken "ingebakken" in mijn salaris.
Geen contract, dat stelt toch geen reet voor hier.
Heb gisteren van 0900 tot 00.30 snachts gewerkt (en vandaag weer) om wat goed te maken van mijn verloren dagen.

Weet je, een heleboel mensen op fora bejubelen Canada maar dat zijn meestal jongeren alleen of met zijn tweeen. De gezinnen die hoera roepen zijn vaak gesettled en hebben hun schaapjes op het droge.
En ik zou ook lachen als ik 20 jaar in Canada was want ik had mijn huis 2 tot 3 x over de kop zien gaan.
Maar qua onderzoek zijn de groepen die er het slechtse aan toe zijn immigranten en bejaarde weduwen.
In BC leeft 1 op de 5 van de kinderen in armoede. De voedselbank heeft weer veel meer geld nodig want de aanvragen zijn enorm gestegen.
De scholen zijn in paniek hier vanwege de 28% verhoging van de electra wat ze niet kunnen betalen, dus wie denk je dat dat gaat doen??
En dan zit je in een land wat in de G7 zit en bloedrijk is vanwege haar olie en gas???
Nee dank U, ik krijg er een naar en bitter gevoel bij.
Canada is geen sociaal land, verre van dat. Canada is een kopie van de USA, een koud kapitalistisch graai land.....
pi_134264067
Tja elk jaar is het het zelfde liedje hier.....layoffs of 2 weken kerst vakantie en nee ik krijg ook niet doorbetaald omdat ik in de constructie zit. Maar wij hebben ervan geleerd en zetten geld opzij en voordat je het vraagt. Ik woon in Leduc AB en ben een steigerbouwer en leven is hier niet verkeerd je moet erna maken....sommige zinnen zijn misschien verkeerd maar komt omdat ik langzaam mijn Nederlands aan het verleren ben.
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:06:27 #253
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134264761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:42 schreef Dutch_Can het volgende:
Tja elk jaar is het het zelfde liedje hier.....layoffs of 2 weken kerst vakantie en nee ik krijg ook niet doorbetaald omdat ik in de constructie zit. Maar wij hebben ervan geleerd en zetten geld opzij en voordat je het vraagt. Ik woon in Leduc AB en ben een steigerbouwer en leven is hier niet verkeerd je moet erna maken....sommige zinnen zijn misschien verkeerd maar komt omdat ik langzaam mijn Nederlands aan het verleren ben.
Daar heb ik een ander idee over dan.
Geld opzij zetten? Wat is dat? Dat gaat gewoon niet. Alles is bloed duur hier.
pi_134279934
Het is maar hoe je het bekijkt en mijn vrouw werkt ook dus is het voor ons makkelijker.En Nederland is ook niet goedkoop.
  zondag 15 december 2013 @ 18:06:56 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134298139
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 01:03 schreef Dutch_Can het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt en mijn vrouw werkt ook dus is het voor ons makkelijker.En Nederland is ook niet goedkoop.
Mijn vrouw werkt ook en nog halen we bijna de eindstreep niet.
Als je 20 jaar terug naar Canada bent gegeaan en een huis hebt gekocht voor 120.000 dan lach je je nu rot want je huis is opeens 360.000 waard.
Ja dan is het maar hoe je het bekijkt.
Als je nu uit het vliegtuig komt val je in de prijzen en dan bedoel ik huizen van 350.000 tot 1 miljoen. (vancouver)
Canada is gewoon BEZOPEN duur en ja....Nederland is goedkoper. Dat heb ik al uitgezocht. Ik kan nu zelfs in een stad een huis kopen voor 120.000 euro met 4 slaapkamers.
In Canada heb je daar een varkensstal voor. (letterlijk en figuurlijk)
Maar het zal mijn tijd wel duren.
  maandag 16 december 2013 @ 04:45:50 #256
369821 BenD
in Canada
pi_134317771
Ik denk dat het ook veel uitmaakt waar je precies zit in Canada (en Nederland). Hoe groter de stad hoe meer je gaat betalen natuurlijk. Hier in Saskatchewan is het nog wel te doen, alhoewel ik heb gelezen dat het hier nu ook al een stuk duurder is geworden dan 5 jaar terug. Ik denk dat het vooral locatie, locatie, locatie is..
Mag ik vragen waar in Nederland je zo'n huis hebt gezien? Want ik neem aan dat dit niet in de randstad is of dan moeten het hokjes van slaapkamers zijn...
pi_134317869
Je kan ook niet een hutje ergens aan de Duitse grens vergelijk met BC, dat heb ik wel gemerkt, maar een 4 slaapkamerhuis in Nederland voor 120k? Dat moet dan wel echt ver weg zijn van alles, vrienden hebben pas een apartement gekocht aan de rand van Gouda dat was al 250k voor 100m2.

Mensen denken dat in de vlakte en in de bossen wonen juist goedkoop is in Canada maar dat is het juist niet, mensen willen graag ver van alles wonen en die huizen zijn ook duur.

Ik moet zeggen dat het ons nu wel mee begint te vallen, voedsel e.d. is duur maar voorderest bijna geen kosten, telefoon gebruiken we amper, paar tientjes aan internet en electriciteit is stuk goedkoper.

Ik kan wel goed merken dat de inkomstenbelasting goed lager is, zeker als tweeverdiener houd je veel over van je bruto salaris.
pi_134326240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Nou dit is tenminste goed nieuws voor Canada en de EU.

http://www.ctvnews.ca/pol(...)nder-wraps-1.1502438

ps. heeft iemand nog goede tips om goedkoop naar Nederland te vliegen?
Ik wil eind Maart volgend jaar een 2 weekjes naar NL en de KLM is ong. 1200 dollar.
Nog andere suggesties misschien?
Rijkelijk laat maar: Jet Airways van Toronto naar Brussel was afgelopen zomer relatief goedkoop. Gebruik Skyscanner naar Brussel, Amsterdam en Düsseldorf is mijn advies.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 13:38:54 ]
  maandag 16 december 2013 @ 16:15:04 #259
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134331999
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 04:45 schreef BenD het volgende:
Ik denk dat het ook veel uitmaakt waar je precies zit in Canada (en Nederland). Hoe groter de stad hoe meer je gaat betalen natuurlijk. Hier in Saskatchewan is het nog wel te doen, alhoewel ik heb gelezen dat het hier nu ook al een stuk duurder is geworden dan 5 jaar terug. Ik denk dat het vooral locatie, locatie, locatie is..
Mag ik vragen waar in Nederland je zo'n huis hebt gezien? Want ik neem aan dat dit niet in de randstad is of dan moeten het hokjes van slaapkamers zijn...
Er zijn er tientallen tot honderden te koop mensen.
Goed zoeken via Funda en je komt de beste koopjes tegen.
Moet je wel twee rechterhanden hebben maar dat moet je hier ook.
Ik richt mij op het gebied tussen arnhem en nijmegen en daar zijn zat van deze huizen te vinden. Steenbouw, 4 slaapkamers, CV in een woonconcentratie.
Dus je kan zelfs je boodschappen op de fiets doen.
Kenissen van mij wonen rondom Edmonton, zo'n 60 km ervandaan. Hun reiskosten zijn angstaanjagend. Hun huis is oud maar wel met 8 acres grond, maar toch nog zo'n 280.000 aankoopkosten.
Andere kenissen hebben een his geocht in Winnipeg, gloednieuw, voor 290.000. Hebben 1 kind. Gezamelijk inkomen 42 dollar per uur. Ze halen het net aan tot het einde van de maand.
Wij hebben 240.000 hypotheek maar 40.000 schuld vanwege slecht werk vinden. 3 kinderen en een inkomen van 36 dollar per uur. We halen het ook net aan.
Op vakantie kunnen we niet, nieuwe kleren alleen voor de kinderen, ff naar europa voor de familie is er dus niet bij (heb 2 begraffenissen "gemist", een van mijn zuster en recent mijn vader omdat ik geen geld had voor een ticket en geen vrij kan nemen, dat kost te veel) en ik moet er niet aan denken als nu mijn auto het zou begeven.
Wij zitten rondom Chilliwack maar ik vind het een zooitje hillbillies hier...moet er niet aan denken als mijn dochter met zo'n getatoueerde droplul thuis zou komen.
Als toetje hebben we juist ontdekt dat hier het DE hoofdstad van de teenage zwangerschappen is. (en ook de meeste kerken in canada...toeval???)

Heb ff vergleken met nederland.
Nederland goedkoopste cellphone abbonament: 5 euro. Hier 40
Tv internet en telefoon bundel. 125 per maand Nederland 50.
Hier auto per maand 190. (dat is BC dus) Nederland 60. (dan reken ik geen wegenbelasting)
Huis minimaal 350.000 Nederand 120 tot 150.000
Vliegtuig vancouver -edmonton 300 dollar. Amsterdam-Madrid 90 euro
Job in nederland krijg je 20 vrij dagen doorbetaald, baaldagen, tandarts, dokter begrafeniss vrije dagen Canada: ????? wat is dat?

En dat huis dat hakt er enorm in op je maandelijkse lasten. In BC gaat er 1 kompleet inkomen op aan hypotheek/huur.
En dat is totaal idioot. :(

Ik weet ook wel dat er verschillen zijn in baan en huizen prijzen maar ik denk ook ff aan de toekomst van mijn kids en ik weet nu al dat ze veroordeelt worden tot hun leven lang zwoegen met zijn tweeen (vooropgesteld dat ze samen gaan wonen) alleen al om het feit dat de huizen idioot duur zijn.
En dat wil ik ze niet aan doen. :N

ps. als ik met mijn vrouw alleen was geweest was ik in Bulgarije gebleven. Een paradijs als je met zijn tweeen werkt. een hel met kinderen. Snappie? :)
  maandag 16 december 2013 @ 16:33:39 #260
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134332715
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 06:23 schreef rogier21 het volgende:
Je kan ook niet een hutje ergens aan de Duitse grens vergelijk met BC, dat heb ik wel gemerkt, maar een 4 slaapkamerhuis in Nederland voor 120k? Dat moet dan wel echt ver weg zijn van alles, vrienden hebben pas een apartement gekocht aan de rand van Gouda dat was al 250k voor 100m2.

Mensen denken dat in de vlakte en in de bossen wonen juist goedkoop is in Canada maar dat is het juist niet, mensen willen graag ver van alles wonen en die huizen zijn ook duur.

Ik moet zeggen dat het ons nu wel mee begint te vallen, voedsel e.d. is duur maar voorderest bijna geen kosten, telefoon gebruiken we amper, paar tientjes aan internet en electriciteit is stuk goedkoper.

Ik kan wel goed merken dat de inkomstenbelasting goed lager is, zeker als tweeverdiener houd je veel over van je bruto salaris.
Als tweeverdiener zonder kinderen red je het ook in NL Rogier. :)

Ach ik kan gewoon niet aan de Canadezen wennen.
Er zit werkelijk geen enkele intelligentie in en dat eeuwige gelul over hockey komt me mijlenver mijn strot uit.
Probeer je een gesprek op te starten over politiek of wereldnieuws dan staan ze je dom aan te staren en gaan direkt weer over op hun eeuwige hockey.....wat een armoede.... :r
pi_134721448
VROLIJKE KERST EN IEDEREEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR GEWENST!! :)
pi_134755098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
VROLIJKE KERST EN IEDEREEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR GEWENST!! :)
Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:34:05 #263
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134792383
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:38 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!
Dank je wel. Ik hoop dat iedereen het goed zal gaan.
pi_134798911
Fijne dagen allemaal :) . Heb eindelijk al mijn ijsvis spullen bij elkaar gesprokkeld, dus komend jaar kijken of het wel zo leuk is als het vanaf de kant lijkt lol. Helaas niks meer gehoord van mijn interview. Ook in 2014 solliciteren we lekker door!

Wat wel apart is dat ze na dat gesprek op jobbank.gc.ca een advertentie hebben gezet met alle vereisten voor de aanvraag van een LMO. Wie weet, misschien wordt het nog wat.
pi_134862430
Wie van Canadezen hier wonen in ON? Ik ben aan het kijken naar een plekje in Oakville, Calgary is mij toch te ver van de bewoonde wereld. Mijn baan kan ik remoten, vind de baas prima, dus dat is voorlopig geen probleem.
  maandag 30 december 2013 @ 16:11:37 #266
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134879048
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Wie van Canadezen hier wonen in ON? Ik ben aan het kijken naar een plekje in Oakville, Calgary is mij toch te ver van de bewoonde wereld. Mijn baan kan ik remoten, vind de baas prima, dus dat is voorlopig geen probleem.
En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is? :)
Dus je hebt een job gevonden? Gefeliciteerd!
pi_134890973
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is? :)
Dus je hebt een job gevonden? Gefeliciteerd!
Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.

En thanks :) Ik heb mezelf in December even goed op de markt gezet en had gelukkig binnen 2 dagen een goede baan gevonden, goed betaald, dichtbij werk en een goede positie.
  maandag 30 december 2013 @ 20:24:47 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134891969
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.

En thanks :) Ik heb mezelf in December even goed op de markt gezet en had gelukkig binnen 2 dagen een goede baan gevonden, goed betaald, dichtbij werk en een goede positie.
Grappig ik wil juist de drukte weer opzoeken.
Ik kwijn hier weg van ellende. :)
Ben nu mijn kinderen Nederlands aan het loren.
Mijn vrouw heeft nog twijfels betreffende het werk in Nederland maar ze is wat dat betreft behoorlijk om en begint steeds meer de ongezonde levenswijze en mentaliteit van de Canadezen te zien.
We willen eigenlijk allebei niet dat onze kinderen met deze mentaliteit opgroeien.
Daar kan je over discussieren uiteraard maar in mijn ogen zijn de Canadezen net als de Amerikanen: niet sociaal, wereldvreemd, te vet, eenkennig in sport (alleen maar hockey), geen interessante cultuur en achterbaks.
Maar dat is mijn mening. :Y
pi_134902094
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Daar kan je over discussieren uiteraard maar in mijn ogen zijn de Canadezen net als de Amerikanen: niet sociaal, wereldvreemd, te vet, eenkennig in sport (alleen maar hockey), geen interessante cultuur en achterbaks.
Maar dat is mijn mening. :Y
Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippen :P

Ik ben eerlijk gezegd bang dat het je vies gaat tegenvallen in Nederland, het is in mijn ogen erg verpauperd de laatste paar jaren, zeker de huizen- en banenmarkt.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:23:54 #270
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134929810
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippen :P

Ik ben eerlijk gezegd bang dat het je vies gaat tegenvallen in Nederland, het is in mijn ogen erg verpauperd de laatste paar jaren, zeker de huizen- en banenmarkt.
Misschien heb je wel gelijk maar hier word ik gierend gek.
We hebben het er over gehad om naar Toronto te gaan maar we hebben geen Toronto geld. Laten we eerlijk zijn: op een beetje lokatie kan je rekenen op 450.000 tot meer Dollars. Wij zijn met z'n vijven dus heb 4 slaapkamers nodig.
Dat valt nooit op te brengen. En ik krijg het nooit voor elkaar om hier een rustige ouwe dag te vieren. Dat staat mijn hypotheek en schuld niet toe.
Tja wat moet je dan?
Beter dan maar terug naar Nederland, cash een huis kopen en proberen het beste er van te maken.
pi_134937725
Hoeveel brengt je huis nu op dan? Want het probleem in Nederland is dat je geen geld gaat krijgen van de bank, tenzij je een goedbetaalde baan hebt met een vast contract, maarja dat krijg je amper meer direct.

Ik zag een artikel dat prijzen in BC voor huizen het hoogst zijn maar de propertytax het laagst is :P Je moet het dan wel vergelijken met een huis kopen in de randstad ipv het platteland. Ga je verder uit Toronto dan heb je, vergeleken met Alberta!, meer schappelijke prijzen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:14:54 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134954540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:00 schreef rogier21 het volgende:
Hoeveel brengt je huis nu op dan? Want het probleem in Nederland is dat je geen geld gaat krijgen van de bank, tenzij je een goedbetaalde baan hebt met een vast contract, maarja dat krijg je amper meer direct.

Ik zag een artikel dat prijzen in BC voor huizen het hoogst zijn maar de propertytax het laagst is :P Je moet het dan wel vergelijken met een huis kopen in de randstad ipv het platteland. Ga je verder uit Toronto dan heb je, vergeleken met Alberta!, meer schappelijke prijzen.
Ik kan een huis cash kopen in Nederland.
Dus GEEN hypotheek of huur.
Dat scheelt dus een kompleet salaris.
GEEN 2 auto's meer.
Voorbeeld. Omgeving Nijmegen (Wijchen) huis voor 120.000 euro, 3 tot 4 slaapkamers. Centrum nNijmegen op 7 km afstand. Openbaar vervoer, dichtbij Duitsland, Universiteitsstad, ziekenhuizen etc etc. ISK onderwijs voor mijn kinderen. (Nadruk op Nederlands leren - 2 jaar stoomcursus)

Mijn plan is om ZZP'er te worden voor een redelijk bedrag. (15 tot 20 euro per uur bruto)
Dan zou ik het makkelijk moeten redden.

Huis buiten Toronto (60km) komt nog steeds neer op 280.000 tot 300.000 dollar.
Betaal je 10% aan dan val je nog steeds in de prijzen met een hypotheek van zo'n 1500 dollar.
En dan komt je verzekering er nog eens boven op. Maar dan moet je wel ff je reistijden gaan optellen, de files EN je benzine van 2 auto's plus verzekering.
Huren hetzelfde. Wil je minder betalen dan kom je in de redneck/natives zone en dat wil je absoluut niet. Dat hebben wij ervaren. Tussen Marokkanen is het nog beter wonen dan tussen Canadese rednecks.

Ach property tax. Ik betaal nu ong. 1600 per jaar. Word direkt achter gehouden van mijn hypotheek.
In Alberta is het 2600. Dat is 80 dollar per maand meer. Daar lig ik niet wakker van.
pi_135010941
Mijn eerste keer ijsvissen en laat ik toch wat vangen :D . Was gewoon ergens gaan zitten waar wat meer tenten stonden. Jammer genoeg is het een Bull Trout. Heel lekker, maar je moet hem terug gooien. Ben heel blij met mijn tent en walmart hengel! Zeker voor herhaling vatbaar. Volgende keer enkel wat warmere kleren.

Ik was een beetje enthousiast in het filmpje, dus er vielen een aantal scheldwoorden :p.

pi_135011920
Ziet er goed uit! Ik zag in Alberta ook veel tentjes staan op het ijs, snapte eerst niet wat het was maar nu valt het kwartje :P

Ik ben vandaag naar Golden, BC gereden om onze rijbewijzen in te ruilen, dat is prima gegaan en over 2 weken heb ik hopelijk een BC license, om ze daarna weer voor een AB license in te ruilen :P

Ik vond BC wel tegenvallen, slechte wegen, onduidelijke bewegwijzering en benzine die bijna 25ct duurder is! Is dat overal zo? :P
pi_135012102
Dat was wel een mooi ritje zo naar Golden denk. Sneeuw en bergen maakt het landschap altijd een stukje mooier. BC is wel een wereld apart ja :p . Hoe heb je het gedaan met je postadres in BC?
pi_135013312
Ik heb vrienden in BC die toevallig volgende maand hiernaartoe komen en ze direct mee kunnen nemen.

Ritje was wel apart ja, Calgary langs HWY1 ligt weinig sneeuw (het sneeuwt hier dan ook vrij weinig), ongeveer na Kananaskis begint het toch wel wat witter te worden en na Banff is het helemaal wit. Alleen de weg uit Alberta richting BC waar de snelweg een soort niemandsland wordt was wel spannend, heb geen winterbandjes, wel een 4x4 dus af en toe beetje glibberen. :D

Enige wat ik niet wist is dat ze ook wat theoretische vragen stellen, alleen heb ik geen kennis van de regels in BC, en die zijn soms anders dan in Alberta (knipperende groene lichten?!).
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:40:58 #277
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_135072004
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:34 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb vrienden in BC die toevallig volgende maand hiernaartoe komen en ze direct mee kunnen nemen.

Ritje was wel apart ja, Calgary langs HWY1 ligt weinig sneeuw (het sneeuwt hier dan ook vrij weinig), ongeveer na Kananaskis begint het toch wel wat witter te worden en na Banff is het helemaal wit. Alleen de weg uit Alberta richting BC waar de snelweg een soort niemandsland wordt was wel spannend, heb geen winterbandjes, wel een 4x4 dus af en toe beetje glibberen. :D

Enige wat ik niet wist is dat ze ook wat theoretische vragen stellen, alleen heb ik geen kennis van de regels in BC, en die zijn soms anders dan in Alberta (knipperende groene lichten?!).
Je woont in Alberta en heb GEEN winterbanden????? _O- _O_
pi_135072732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je woont in Alberta en heb GEEN winterbanden????? _O- _O_
Meeste mensen hebben hier geen winterbanden, all seasons zijn voldoende :P Geloof zelf ook niet echt in de heilige kracht van winterbanden, het sneeuwt hier minder dan je denkt, en na een paar dagen zijn de straten weer schoon genoeg om normaal op te kunnen rijden. Als je de bergen ingaat en op onverharde wegen gaat rijden kan je wel winterbandjes eronder hangen.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:24:18 #279
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_135108636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:58 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben hier geen winterbanden, all seasons zijn voldoende :P Geloof zelf ook niet echt in de heilige kracht van winterbanden, het sneeuwt hier minder dan je denkt, en na een paar dagen zijn de straten weer schoon genoeg om normaal op te kunnen rijden. Als je de bergen ingaat en op onverharde wegen gaat rijden kan je wel winterbandjes eronder hangen.
Ik heb absoluut winterbanden en merk wel degelijk verschil met all seasons. Dat is ook het probleem hier dat veel mensen all seasons kopen en denken dat ze er mee rond kunnen tuffen. Die zie je alle kanten op gaan. :)
Grappig om te zien, minder als ze tegen je auto aan botsen.
Ik dacht dat in Alberta winterbanden VERPLICHT was vanaf October/November?
pi_135170183
Moet nou mijn rijbewijs laten vertalen, omdat er op de achterkant bij de datum dat je je rijbewijs kreeg "vanaf" staat en geen "from". Betaal je je blauw in Nederland mag je hier ook nog eens even aftikken :p .
pi_135177597
Heb je geen internationaal rijbewijs? Anders gewoon lekker naar een andere registry rijden en het daar opnieuw proberen.
pi_135178022
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef Roof_rack het volgende:
Moet nou mijn rijbewijs laten vertalen, omdat er op de achterkant bij de datum dat je je rijbewijs kreeg "vanaf" staat en geen "from". Betaal je je blauw in Nederland mag je hier ook nog eens even aftikken :p .
Shit is dat ja, heb ik ook gehad, en strikt de regels volgen, Google translate wilden ze niet aan. Je kunt ook ergens in Nederland een bewijs aanvragen dat je je rijbewijs vanaf een bepaalde datum hebt gehad. Ben alleen vergeten welke instantie. Gemeente?
pi_135178038
Ja, ik zei al kan ik er niet gewoon een bladzijde uit het woordenboek bij doen lol. Maar je moet altijd heel vriendelijk bij die vrouwen blijven, want anders wordt je meteen niet/tot weinig geholpen. Wel apart hoor, het is echt enkel om dat ene woordje en die vrouwen van het register stonden erop dat ik het liet vertalen. Heb een Nederlandse vrouw in Calgary gevonden die het voor $30 vertaald.

http://www.proz.com/translator/10941

Helaas kan je je internationale rijbewijs maar voor 3 maanden gebruiken. Daarnaast willen ze ook nog eens mijn Nederlandse rijbewijs innemen! Schijnbaar mag je in AB geen 2 rijbewijzen in bezit hebben. Ik had minder moeite met het verkrijgen van een werkvergunning :D .
pi_135220443
Maar hoe wissel jij je rijbewijs in dan? Nederland heeft toch geen overeenkomst met Aberta? Wat ik begreep is dat je je theorie moet gaan halen, je rijbewijs inleveren en dan mag je gaan afrijden. Je hebt dus een periode geen rijbewijs.

Mijn NL rijbewijs is vanuit BC ook opgestuurd naar het centrale rijbewijzenhuis ergens in Canada, er komt dan een aantekening bij de RDW dat ze hem hebben. Als je ooit weer een NL rijbewijs wilt aanvragen zullen ze je om je Canadese rijbewijs vragen.
pi_135221290
Theorie en dan na 10 dagen kan je afrijden idd. Volgens mij hangt het er van af hoe lang je je rijbewijs al hebt. Ze nemen hem sowieso in.

Google zegt dat je in elk geval wel met je Canadese rijbewijs in Nederland mag rijden. Dat maakt vakanties in elk geval wat makkelijker. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgen dat een Engelse/Australier (die aan de verkeerde kant van de weg rijdt!) wel gewoon zijn rijbewijs kan inwisselen en een Nederlander (waar men volgens mij het meeste rijles van de wereld krijgt) dat niet kan lol.
pi_135223715
Om het nog gekker te maken, je Nederlandse rijbewijs kan je in Australie gewoon laten zien om een Australisch rijbewijs te krijgen. En dat Australische rijbewijs kun je dus weer direct zonder examen inwisselen voor een Canadees.

In BC had ik de pech dat ik net voordat ze besloten dat je je NL rijbewijs mocht omwisselen zonder examen te doen het BC rijbewijs moest aanvragen. Aan de andere kant wel geluk dat op de een of andere manier ik nooit m'n NL rijbewijs heb hoeven inleveren. Foutje in het systeem denk ik.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:05:55 #287
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_135277342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:59 schreef Plopr het volgende:
Om het nog gekker te maken, je Nederlandse rijbewijs kan je in Australie gewoon laten zien om een Australisch rijbewijs te krijgen. En dat Australische rijbewijs kun je dus weer direct zonder examen inwisselen voor een Canadees.

In BC had ik de pech dat ik net voordat ze besloten dat je je NL rijbewijs mocht omwisselen zonder examen te doen het BC rijbewijs moest aanvragen. Aan de andere kant wel geluk dat op de een of andere manier ik nooit m'n NL rijbewijs heb hoeven inleveren. Foutje in het systeem denk ik.
Er is een nieuwe regel in Nederland dat vanaf een bepaalde datum je VERLOPEN rijbewijs geen problemen meer oplevert, je krijgt gewoon een nieuwe. Maar ik heb al een Canadees groot rijbewijs dus omwisselen nederlands rijbewijs heeft geen zin voor mij OF ik moet nu direkt motor willen rijden want dat NL bewijs heb ik ook nog. :Y
pi_135345466
Hier zijn de rijbewijzen al binnen, heeft 6 dagen geduurd, beter dan m'n PR card :P
pi_135540447
Weet iemand of je een 'visitor visa' nodig hebt als je een weekje langer in Canada wilt blijven nadat je visum afloopt? Ik heb momenteel een Young Professional visum en ik ga op bezoek bij familie rond Toronto op weg naar huis (nu in Vancouver). Normaal heb je geloof ik geen visitor visa nodig als je uit Nederland komt, maar is de situatie anders wanneer je hier al 2 jaar zit?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_135547760
Hoe bedoel je zit er al 2 jaar? Je NL passport visum is 3 maanden geldig, daarna moet je het land uit. Naar mijn weten zijn er geen andere visums dan studeren/werken/wonen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 01:47:34 #291
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_135548396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef Piepje het volgende:
Weet iemand of je een 'visitor visa' nodig hebt als je een weekje langer in Canada wilt blijven nadat je visum afloopt? Ik heb momenteel een Young Professional visum en ik ga op bezoek bij familie rond Toronto op weg naar huis (nu in Vancouver). Normaal heb je geloof ik geen visitor visa nodig als je uit Nederland komt, maar is de situatie anders wanneer je hier al 2 jaar zit?
Ik zou persoonlijk niet langer blijven dan de einddatum op je permit. Bij mijn work permit staat er ook expliciet op "must leave Canada by...". Je wordt waarschijnlijk niet gepakt, maar als je Canada uiteindelijk wel verlaat zou het me niet verbazen als er een vlaggetje bij je naam komt en je problemen krijgt mocht je ooit terug willen.

Je kunt online wel een verlenging als visitor aanvragen (CIC) maar dat kon wel eens geld kosten. Je zou ook vlak voor je naar Toronto vertrekt even naar Bellingham kunnen rijden en als je terug komt uitleggen dat je als visitor het land in wil.
pi_135549214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 01:47 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk niet langer blijven dan de einddatum op je permit. Bij mijn work permit staat er ook expliciet op "must leave Canada by...". Je wordt waarschijnlijk niet gepakt, maar als je Canada uiteindelijk wel verlaat zou het me niet verbazen als er een vlaggetje bij je naam komt en je problemen krijgt mocht je ooit terug willen.

Je kunt online wel een verlenging als visitor aanvragen (CIC) maar dat kon wel eens geld kosten. Je zou ook vlak voor je naar Toronto vertrekt even naar Bellingham kunnen rijden en als je terug komt uitleggen dat je als visitor het land in wil.
Bedankt voor je reactie! Veel vrienden van mij hier zaten vorig jaar in dezelfde situatie en hebben visitor visas voor 3-4 maanden aangevraagd. Ik neem aan dat een week op een visitor visa dan toch moet kunnen? Ik weet dat je er online voor moet betalen, maar ik ben bang dat dat toch simpeler zal zijn dan naar de grens te gaan (geen auto, en ik blijf werken tot zo'n beetje de laatste dag dus ook niet veel tijd).
  donderdag 16 januari 2014 @ 04:24:22 #293
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_135549592
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 03:10 schreef Piepje het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Veel vrienden van mij hier zaten vorig jaar in dezelfde situatie en hebben visitor visas voor 3-4 maanden aangevraagd. Ik neem aan dat een week op een visitor visa dan toch moet kunnen? Ik weet dat je er online voor moet betalen, maar ik ben bang dat dat toch simpeler zal zijn dan naar de grens te gaan (geen auto, en ik blijf werken tot zo'n beetje de laatste dag dus ook niet veel tijd).
Een weekje langer blijven zou geen enkel probleem moeten zijn als Nederlander, zolang je je papierwerk maar op orde hebt. Ik zou wel even gaan rondvragen (bij je vrienden die het vorig jaar gedaan hebben) hoe je dat het snelst doet, als je online via de CIC aanvraagt is de aangegeven wachttijd best wel lang (40 dagen) en dat lijkt me niet helemaal nodig als je normaal gewoon naar binnen kunt voor drie maanden.
pi_135560637
Tegen mij hebben ze (CIC) een keer gezegd dat ik, omdat ik al een jaar op een werkvisum hier zat, ik er dan niet nog eens 3 maanden als toerist bij kon plakken. Ik zat namelijk al meer dan 3 maanden in dat kalenderjaar in het land, dus ze zeiden dat het niet kon. Ik zou ze gewoon even bellen voor de zekerheid.
pi_135569187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:37 schreef BenD het volgende:
Tegen mij hebben ze (CIC) een keer gezegd dat ik, omdat ik al een jaar op een werkvisum hier zat, ik er dan niet nog eens 3 maanden als toerist bij kon plakken. Ik zat namelijk al meer dan 3 maanden in dat kalenderjaar in het land, dus ze zeiden dat het niet kon. Ik zou ze gewoon even bellen voor de zekerheid.
ok, bedankt!
pi_135665837
Vandaag voor het eerst geski't in Kananaskis! En aangezien het maar een uur rijden is heb je geen gezeur met overnachtingen e.d. Lange pistes en een wachtrij van max 10 minuten voor de drukste lift. Dat was wel andere koek in Oostenrijk waar je soms wel een uur moest wachten voor een lift!

Toch wel jammer dat het duur is, een seasonpass is al ruim 800$ per persoon.
pi_135820149
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 03:07 schreef rogier21 het volgende:
een seasonpass is al ruim 800$ per persoon.
Is dat duurder dan in de Alpen? Ik heb nog nooit geskied dus geen idee wat de gemiddelde prijs is. De dichtsbijzijnde ski gelegenheid hier kost $325/jaar, maar dat is meer van het kaliber Ardennen qua pistes.
pi_135825028
Alpen zijn vrij vergelijkbaar. Ik ben gisteren in Baff geweest wat wel weer wat duurder is maar wel vet om te skiien. Misschien volgende week naar Lake Louise, het weer is super laatste paar dagen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:32:06 #299
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_135854950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:02 schreef rogier21 het volgende:
Alpen zijn vrij vergelijkbaar. Ik ben gisteren in Baff geweest wat wel weer wat duurder is maar wel vet om te skiien. Misschien volgende week naar Lake Louise, het weer is super laatste paar dagen.
Hier is het weer zonnig en tussen de 10+ en 13+.
Lekker om buiten te werken. Ben nu bezig met een komplete Mitsubishi showroom om te bouwen en de gevel te bekleden.
pi_135865308
Lekker hoor! Heb weer zin in het voorjaar, maar aangezien het hier vanmorgen 40 graden kouder was dan bij jou zal dat nog wel eventjes uitblijven haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')