abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:02:03 #251
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134228018
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef jeroen1976 het volgende:
Jeetje jouw situatie blijft bar en boos he!! Waren die onbetaalde dagen niet ver van tevoren aangekondigt? Ben je in loondienst of contract? Toen ik onder contract stond bij een bedrijf deden ze dat bij mij ook ja, geen doorbetaalde vakantie maar nog wel een karig bedrag aan vakantiegeld.

Hoe gaat het verder met de orientatie om terug naar NL te verhuizen DUTCHKO? Nog steeds plannen om met log homes bezig te gaan?

Ik ga volgende week weer eventjes terug voor 2 weekjes, kerst met de hele familie! Ik kan de +10 temperaturen wel gebruiken na weken van constante kou. Dan neem ik maar eventjes het druilerige, donkere en depressieve winter weer voor lief haha.
Ik ga volgend jaar hopelijk een 10-tal dagen terug en dan snel bekijken of ik wat kan opstarten.
Tja vakantiegeld zit per twee weken "ingebakken" in mijn salaris.
Geen contract, dat stelt toch geen reet voor hier.
Heb gisteren van 0900 tot 00.30 snachts gewerkt (en vandaag weer) om wat goed te maken van mijn verloren dagen.

Weet je, een heleboel mensen op fora bejubelen Canada maar dat zijn meestal jongeren alleen of met zijn tweeen. De gezinnen die hoera roepen zijn vaak gesettled en hebben hun schaapjes op het droge.
En ik zou ook lachen als ik 20 jaar in Canada was want ik had mijn huis 2 tot 3 x over de kop zien gaan.
Maar qua onderzoek zijn de groepen die er het slechtse aan toe zijn immigranten en bejaarde weduwen.
In BC leeft 1 op de 5 van de kinderen in armoede. De voedselbank heeft weer veel meer geld nodig want de aanvragen zijn enorm gestegen.
De scholen zijn in paniek hier vanwege de 28% verhoging van de electra wat ze niet kunnen betalen, dus wie denk je dat dat gaat doen??
En dan zit je in een land wat in de G7 zit en bloedrijk is vanwege haar olie en gas???
Nee dank U, ik krijg er een naar en bitter gevoel bij.
Canada is geen sociaal land, verre van dat. Canada is een kopie van de USA, een koud kapitalistisch graai land.....
pi_134264067
Tja elk jaar is het het zelfde liedje hier.....layoffs of 2 weken kerst vakantie en nee ik krijg ook niet doorbetaald omdat ik in de constructie zit. Maar wij hebben ervan geleerd en zetten geld opzij en voordat je het vraagt. Ik woon in Leduc AB en ben een steigerbouwer en leven is hier niet verkeerd je moet erna maken....sommige zinnen zijn misschien verkeerd maar komt omdat ik langzaam mijn Nederlands aan het verleren ben.
  zaterdag 14 december 2013 @ 18:06:27 #253
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134264761
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 17:42 schreef Dutch_Can het volgende:
Tja elk jaar is het het zelfde liedje hier.....layoffs of 2 weken kerst vakantie en nee ik krijg ook niet doorbetaald omdat ik in de constructie zit. Maar wij hebben ervan geleerd en zetten geld opzij en voordat je het vraagt. Ik woon in Leduc AB en ben een steigerbouwer en leven is hier niet verkeerd je moet erna maken....sommige zinnen zijn misschien verkeerd maar komt omdat ik langzaam mijn Nederlands aan het verleren ben.
Daar heb ik een ander idee over dan.
Geld opzij zetten? Wat is dat? Dat gaat gewoon niet. Alles is bloed duur hier.
pi_134279934
Het is maar hoe je het bekijkt en mijn vrouw werkt ook dus is het voor ons makkelijker.En Nederland is ook niet goedkoop.
  zondag 15 december 2013 @ 18:06:56 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134298139
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 01:03 schreef Dutch_Can het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt en mijn vrouw werkt ook dus is het voor ons makkelijker.En Nederland is ook niet goedkoop.
Mijn vrouw werkt ook en nog halen we bijna de eindstreep niet.
Als je 20 jaar terug naar Canada bent gegeaan en een huis hebt gekocht voor 120.000 dan lach je je nu rot want je huis is opeens 360.000 waard.
Ja dan is het maar hoe je het bekijkt.
Als je nu uit het vliegtuig komt val je in de prijzen en dan bedoel ik huizen van 350.000 tot 1 miljoen. (vancouver)
Canada is gewoon BEZOPEN duur en ja....Nederland is goedkoper. Dat heb ik al uitgezocht. Ik kan nu zelfs in een stad een huis kopen voor 120.000 euro met 4 slaapkamers.
In Canada heb je daar een varkensstal voor. (letterlijk en figuurlijk)
Maar het zal mijn tijd wel duren.
  maandag 16 december 2013 @ 04:45:50 #256
369821 BenD
in Canada
pi_134317771
Ik denk dat het ook veel uitmaakt waar je precies zit in Canada (en Nederland). Hoe groter de stad hoe meer je gaat betalen natuurlijk. Hier in Saskatchewan is het nog wel te doen, alhoewel ik heb gelezen dat het hier nu ook al een stuk duurder is geworden dan 5 jaar terug. Ik denk dat het vooral locatie, locatie, locatie is..
Mag ik vragen waar in Nederland je zo'n huis hebt gezien? Want ik neem aan dat dit niet in de randstad is of dan moeten het hokjes van slaapkamers zijn...
pi_134317869
Je kan ook niet een hutje ergens aan de Duitse grens vergelijk met BC, dat heb ik wel gemerkt, maar een 4 slaapkamerhuis in Nederland voor 120k? Dat moet dan wel echt ver weg zijn van alles, vrienden hebben pas een apartement gekocht aan de rand van Gouda dat was al 250k voor 100m2.

Mensen denken dat in de vlakte en in de bossen wonen juist goedkoop is in Canada maar dat is het juist niet, mensen willen graag ver van alles wonen en die huizen zijn ook duur.

Ik moet zeggen dat het ons nu wel mee begint te vallen, voedsel e.d. is duur maar voorderest bijna geen kosten, telefoon gebruiken we amper, paar tientjes aan internet en electriciteit is stuk goedkoper.

Ik kan wel goed merken dat de inkomstenbelasting goed lager is, zeker als tweeverdiener houd je veel over van je bruto salaris.
pi_134326240
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Nou dit is tenminste goed nieuws voor Canada en de EU.

http://www.ctvnews.ca/pol(...)nder-wraps-1.1502438

ps. heeft iemand nog goede tips om goedkoop naar Nederland te vliegen?
Ik wil eind Maart volgend jaar een 2 weekjes naar NL en de KLM is ong. 1200 dollar.
Nog andere suggesties misschien?
Rijkelijk laat maar: Jet Airways van Toronto naar Brussel was afgelopen zomer relatief goedkoop. Gebruik Skyscanner naar Brussel, Amsterdam en Düsseldorf is mijn advies.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 13:38:54 ]
  maandag 16 december 2013 @ 16:15:04 #259
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134331999
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 04:45 schreef BenD het volgende:
Ik denk dat het ook veel uitmaakt waar je precies zit in Canada (en Nederland). Hoe groter de stad hoe meer je gaat betalen natuurlijk. Hier in Saskatchewan is het nog wel te doen, alhoewel ik heb gelezen dat het hier nu ook al een stuk duurder is geworden dan 5 jaar terug. Ik denk dat het vooral locatie, locatie, locatie is..
Mag ik vragen waar in Nederland je zo'n huis hebt gezien? Want ik neem aan dat dit niet in de randstad is of dan moeten het hokjes van slaapkamers zijn...
Er zijn er tientallen tot honderden te koop mensen.
Goed zoeken via Funda en je komt de beste koopjes tegen.
Moet je wel twee rechterhanden hebben maar dat moet je hier ook.
Ik richt mij op het gebied tussen arnhem en nijmegen en daar zijn zat van deze huizen te vinden. Steenbouw, 4 slaapkamers, CV in een woonconcentratie.
Dus je kan zelfs je boodschappen op de fiets doen.
Kenissen van mij wonen rondom Edmonton, zo'n 60 km ervandaan. Hun reiskosten zijn angstaanjagend. Hun huis is oud maar wel met 8 acres grond, maar toch nog zo'n 280.000 aankoopkosten.
Andere kenissen hebben een his geocht in Winnipeg, gloednieuw, voor 290.000. Hebben 1 kind. Gezamelijk inkomen 42 dollar per uur. Ze halen het net aan tot het einde van de maand.
Wij hebben 240.000 hypotheek maar 40.000 schuld vanwege slecht werk vinden. 3 kinderen en een inkomen van 36 dollar per uur. We halen het ook net aan.
Op vakantie kunnen we niet, nieuwe kleren alleen voor de kinderen, ff naar europa voor de familie is er dus niet bij (heb 2 begraffenissen "gemist", een van mijn zuster en recent mijn vader omdat ik geen geld had voor een ticket en geen vrij kan nemen, dat kost te veel) en ik moet er niet aan denken als nu mijn auto het zou begeven.
Wij zitten rondom Chilliwack maar ik vind het een zooitje hillbillies hier...moet er niet aan denken als mijn dochter met zo'n getatoueerde droplul thuis zou komen.
Als toetje hebben we juist ontdekt dat hier het DE hoofdstad van de teenage zwangerschappen is. (en ook de meeste kerken in canada...toeval???)

Heb ff vergleken met nederland.
Nederland goedkoopste cellphone abbonament: 5 euro. Hier 40
Tv internet en telefoon bundel. 125 per maand Nederland 50.
Hier auto per maand 190. (dat is BC dus) Nederland 60. (dan reken ik geen wegenbelasting)
Huis minimaal 350.000 Nederand 120 tot 150.000
Vliegtuig vancouver -edmonton 300 dollar. Amsterdam-Madrid 90 euro
Job in nederland krijg je 20 vrij dagen doorbetaald, baaldagen, tandarts, dokter begrafeniss vrije dagen Canada: ????? wat is dat?

En dat huis dat hakt er enorm in op je maandelijkse lasten. In BC gaat er 1 kompleet inkomen op aan hypotheek/huur.
En dat is totaal idioot. :(

Ik weet ook wel dat er verschillen zijn in baan en huizen prijzen maar ik denk ook ff aan de toekomst van mijn kids en ik weet nu al dat ze veroordeelt worden tot hun leven lang zwoegen met zijn tweeen (vooropgesteld dat ze samen gaan wonen) alleen al om het feit dat de huizen idioot duur zijn.
En dat wil ik ze niet aan doen. :N

ps. als ik met mijn vrouw alleen was geweest was ik in Bulgarije gebleven. Een paradijs als je met zijn tweeen werkt. een hel met kinderen. Snappie? :)
  maandag 16 december 2013 @ 16:33:39 #260
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134332715
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 06:23 schreef rogier21 het volgende:
Je kan ook niet een hutje ergens aan de Duitse grens vergelijk met BC, dat heb ik wel gemerkt, maar een 4 slaapkamerhuis in Nederland voor 120k? Dat moet dan wel echt ver weg zijn van alles, vrienden hebben pas een apartement gekocht aan de rand van Gouda dat was al 250k voor 100m2.

Mensen denken dat in de vlakte en in de bossen wonen juist goedkoop is in Canada maar dat is het juist niet, mensen willen graag ver van alles wonen en die huizen zijn ook duur.

Ik moet zeggen dat het ons nu wel mee begint te vallen, voedsel e.d. is duur maar voorderest bijna geen kosten, telefoon gebruiken we amper, paar tientjes aan internet en electriciteit is stuk goedkoper.

Ik kan wel goed merken dat de inkomstenbelasting goed lager is, zeker als tweeverdiener houd je veel over van je bruto salaris.
Als tweeverdiener zonder kinderen red je het ook in NL Rogier. :)

Ach ik kan gewoon niet aan de Canadezen wennen.
Er zit werkelijk geen enkele intelligentie in en dat eeuwige gelul over hockey komt me mijlenver mijn strot uit.
Probeer je een gesprek op te starten over politiek of wereldnieuws dan staan ze je dom aan te staren en gaan direkt weer over op hun eeuwige hockey.....wat een armoede.... :r
pi_134721448
VROLIJKE KERST EN IEDEREEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR GEWENST!! :)
pi_134755098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
VROLIJKE KERST EN IEDEREEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR GEWENST!! :)
Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!
  zaterdag 28 december 2013 @ 17:34:05 #263
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134792383
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:38 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!
Dank je wel. Ik hoop dat iedereen het goed zal gaan.
pi_134798911
Fijne dagen allemaal :) . Heb eindelijk al mijn ijsvis spullen bij elkaar gesprokkeld, dus komend jaar kijken of het wel zo leuk is als het vanaf de kant lijkt lol. Helaas niks meer gehoord van mijn interview. Ook in 2014 solliciteren we lekker door!

Wat wel apart is dat ze na dat gesprek op jobbank.gc.ca een advertentie hebben gezet met alle vereisten voor de aanvraag van een LMO. Wie weet, misschien wordt het nog wat.
pi_134862430
Wie van Canadezen hier wonen in ON? Ik ben aan het kijken naar een plekje in Oakville, Calgary is mij toch te ver van de bewoonde wereld. Mijn baan kan ik remoten, vind de baas prima, dus dat is voorlopig geen probleem.
  maandag 30 december 2013 @ 16:11:37 #266
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134879048
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Wie van Canadezen hier wonen in ON? Ik ben aan het kijken naar een plekje in Oakville, Calgary is mij toch te ver van de bewoonde wereld. Mijn baan kan ik remoten, vind de baas prima, dus dat is voorlopig geen probleem.
En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is? :)
Dus je hebt een job gevonden? Gefeliciteerd!
pi_134890973
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is? :)
Dus je hebt een job gevonden? Gefeliciteerd!
Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.

En thanks :) Ik heb mezelf in December even goed op de markt gezet en had gelukkig binnen 2 dagen een goede baan gevonden, goed betaald, dichtbij werk en een goede positie.
  maandag 30 december 2013 @ 20:24:47 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134891969
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.

En thanks :) Ik heb mezelf in December even goed op de markt gezet en had gelukkig binnen 2 dagen een goede baan gevonden, goed betaald, dichtbij werk en een goede positie.
Grappig ik wil juist de drukte weer opzoeken.
Ik kwijn hier weg van ellende. :)
Ben nu mijn kinderen Nederlands aan het loren.
Mijn vrouw heeft nog twijfels betreffende het werk in Nederland maar ze is wat dat betreft behoorlijk om en begint steeds meer de ongezonde levenswijze en mentaliteit van de Canadezen te zien.
We willen eigenlijk allebei niet dat onze kinderen met deze mentaliteit opgroeien.
Daar kan je over discussieren uiteraard maar in mijn ogen zijn de Canadezen net als de Amerikanen: niet sociaal, wereldvreemd, te vet, eenkennig in sport (alleen maar hockey), geen interessante cultuur en achterbaks.
Maar dat is mijn mening. :Y
pi_134902094
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Daar kan je over discussieren uiteraard maar in mijn ogen zijn de Canadezen net als de Amerikanen: niet sociaal, wereldvreemd, te vet, eenkennig in sport (alleen maar hockey), geen interessante cultuur en achterbaks.
Maar dat is mijn mening. :Y
Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippen :P

Ik ben eerlijk gezegd bang dat het je vies gaat tegenvallen in Nederland, het is in mijn ogen erg verpauperd de laatste paar jaren, zeker de huizen- en banenmarkt.
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:23:54 #270
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134929810
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef rogier21 het volgende:

[..]

Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippen :P

Ik ben eerlijk gezegd bang dat het je vies gaat tegenvallen in Nederland, het is in mijn ogen erg verpauperd de laatste paar jaren, zeker de huizen- en banenmarkt.
Misschien heb je wel gelijk maar hier word ik gierend gek.
We hebben het er over gehad om naar Toronto te gaan maar we hebben geen Toronto geld. Laten we eerlijk zijn: op een beetje lokatie kan je rekenen op 450.000 tot meer Dollars. Wij zijn met z'n vijven dus heb 4 slaapkamers nodig.
Dat valt nooit op te brengen. En ik krijg het nooit voor elkaar om hier een rustige ouwe dag te vieren. Dat staat mijn hypotheek en schuld niet toe.
Tja wat moet je dan?
Beter dan maar terug naar Nederland, cash een huis kopen en proberen het beste er van te maken.
pi_134937725
Hoeveel brengt je huis nu op dan? Want het probleem in Nederland is dat je geen geld gaat krijgen van de bank, tenzij je een goedbetaalde baan hebt met een vast contract, maarja dat krijg je amper meer direct.

Ik zag een artikel dat prijzen in BC voor huizen het hoogst zijn maar de propertytax het laagst is :P Je moet het dan wel vergelijken met een huis kopen in de randstad ipv het platteland. Ga je verder uit Toronto dan heb je, vergeleken met Alberta!, meer schappelijke prijzen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:14:54 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134954540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 20:00 schreef rogier21 het volgende:
Hoeveel brengt je huis nu op dan? Want het probleem in Nederland is dat je geen geld gaat krijgen van de bank, tenzij je een goedbetaalde baan hebt met een vast contract, maarja dat krijg je amper meer direct.

Ik zag een artikel dat prijzen in BC voor huizen het hoogst zijn maar de propertytax het laagst is :P Je moet het dan wel vergelijken met een huis kopen in de randstad ipv het platteland. Ga je verder uit Toronto dan heb je, vergeleken met Alberta!, meer schappelijke prijzen.
Ik kan een huis cash kopen in Nederland.
Dus GEEN hypotheek of huur.
Dat scheelt dus een kompleet salaris.
GEEN 2 auto's meer.
Voorbeeld. Omgeving Nijmegen (Wijchen) huis voor 120.000 euro, 3 tot 4 slaapkamers. Centrum nNijmegen op 7 km afstand. Openbaar vervoer, dichtbij Duitsland, Universiteitsstad, ziekenhuizen etc etc. ISK onderwijs voor mijn kinderen. (Nadruk op Nederlands leren - 2 jaar stoomcursus)

Mijn plan is om ZZP'er te worden voor een redelijk bedrag. (15 tot 20 euro per uur bruto)
Dan zou ik het makkelijk moeten redden.

Huis buiten Toronto (60km) komt nog steeds neer op 280.000 tot 300.000 dollar.
Betaal je 10% aan dan val je nog steeds in de prijzen met een hypotheek van zo'n 1500 dollar.
En dan komt je verzekering er nog eens boven op. Maar dan moet je wel ff je reistijden gaan optellen, de files EN je benzine van 2 auto's plus verzekering.
Huren hetzelfde. Wil je minder betalen dan kom je in de redneck/natives zone en dat wil je absoluut niet. Dat hebben wij ervaren. Tussen Marokkanen is het nog beter wonen dan tussen Canadese rednecks.

Ach property tax. Ik betaal nu ong. 1600 per jaar. Word direkt achter gehouden van mijn hypotheek.
In Alberta is het 2600. Dat is 80 dollar per maand meer. Daar lig ik niet wakker van.
pi_135010941
Mijn eerste keer ijsvissen en laat ik toch wat vangen :D . Was gewoon ergens gaan zitten waar wat meer tenten stonden. Jammer genoeg is het een Bull Trout. Heel lekker, maar je moet hem terug gooien. Ben heel blij met mijn tent en walmart hengel! Zeker voor herhaling vatbaar. Volgende keer enkel wat warmere kleren.

Ik was een beetje enthousiast in het filmpje, dus er vielen een aantal scheldwoorden :p.

pi_135011920
Ziet er goed uit! Ik zag in Alberta ook veel tentjes staan op het ijs, snapte eerst niet wat het was maar nu valt het kwartje :P

Ik ben vandaag naar Golden, BC gereden om onze rijbewijzen in te ruilen, dat is prima gegaan en over 2 weken heb ik hopelijk een BC license, om ze daarna weer voor een AB license in te ruilen :P

Ik vond BC wel tegenvallen, slechte wegen, onduidelijke bewegwijzering en benzine die bijna 25ct duurder is! Is dat overal zo? :P
pi_135012102
Dat was wel een mooi ritje zo naar Golden denk. Sneeuw en bergen maakt het landschap altijd een stukje mooier. BC is wel een wereld apart ja :p . Hoe heb je het gedaan met je postadres in BC?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')