Ik ga volgend jaar hopelijk een 10-tal dagen terug en dan snel bekijken of ik wat kan opstarten.quote:Op donderdag 12 december 2013 17:33 schreef jeroen1976 het volgende:
Jeetje jouw situatie blijft bar en boos he!! Waren die onbetaalde dagen niet ver van tevoren aangekondigt? Ben je in loondienst of contract? Toen ik onder contract stond bij een bedrijf deden ze dat bij mij ook ja, geen doorbetaalde vakantie maar nog wel een karig bedrag aan vakantiegeld.
Hoe gaat het verder met de orientatie om terug naar NL te verhuizen DUTCHKO? Nog steeds plannen om met log homes bezig te gaan?
Ik ga volgende week weer eventjes terug voor 2 weekjes, kerst met de hele familie! Ik kan de +10 temperaturen wel gebruiken na weken van constante kou. Dan neem ik maar eventjes het druilerige, donkere en depressieve winter weer voor lief haha.
Daar heb ik een ander idee over dan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 17:42 schreef Dutch_Can het volgende:
Tja elk jaar is het het zelfde liedje hier.....layoffs of 2 weken kerst vakantie en nee ik krijg ook niet doorbetaald omdat ik in de constructie zit. Maar wij hebben ervan geleerd en zetten geld opzij en voordat je het vraagt. Ik woon in Leduc AB en ben een steigerbouwer en leven is hier niet verkeerd je moet erna maken....sommige zinnen zijn misschien verkeerd maar komt omdat ik langzaam mijn Nederlands aan het verleren ben.
Mijn vrouw werkt ook en nog halen we bijna de eindstreep niet.quote:Op zondag 15 december 2013 01:03 schreef Dutch_Can het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt en mijn vrouw werkt ook dus is het voor ons makkelijker.En Nederland is ook niet goedkoop.
Rijkelijk laat maar: Jet Airways van Toronto naar Brussel was afgelopen zomer relatief goedkoop. Gebruik Skyscanner naar Brussel, Amsterdam en Düsseldorf is mijn advies.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
Nou dit is tenminste goed nieuws voor Canada en de EU.
http://www.ctvnews.ca/pol(...)nder-wraps-1.1502438
ps. heeft iemand nog goede tips om goedkoop naar Nederland te vliegen?
Ik wil eind Maart volgend jaar een 2 weekjes naar NL en de KLM is ong. 1200 dollar.
Nog andere suggesties misschien?
Er zijn er tientallen tot honderden te koop mensen.quote:Op maandag 16 december 2013 04:45 schreef BenD het volgende:
Ik denk dat het ook veel uitmaakt waar je precies zit in Canada (en Nederland). Hoe groter de stad hoe meer je gaat betalen natuurlijk. Hier in Saskatchewan is het nog wel te doen, alhoewel ik heb gelezen dat het hier nu ook al een stuk duurder is geworden dan 5 jaar terug. Ik denk dat het vooral locatie, locatie, locatie is..
Mag ik vragen waar in Nederland je zo'n huis hebt gezien? Want ik neem aan dat dit niet in de randstad is of dan moeten het hokjes van slaapkamers zijn...
Als tweeverdiener zonder kinderen red je het ook in NL Rogier.quote:Op maandag 16 december 2013 06:23 schreef rogier21 het volgende:
Je kan ook niet een hutje ergens aan de Duitse grens vergelijk met BC, dat heb ik wel gemerkt, maar een 4 slaapkamerhuis in Nederland voor 120k? Dat moet dan wel echt ver weg zijn van alles, vrienden hebben pas een apartement gekocht aan de rand van Gouda dat was al 250k voor 100m2.
Mensen denken dat in de vlakte en in de bossen wonen juist goedkoop is in Canada maar dat is het juist niet, mensen willen graag ver van alles wonen en die huizen zijn ook duur.
Ik moet zeggen dat het ons nu wel mee begint te vallen, voedsel e.d. is duur maar voorderest bijna geen kosten, telefoon gebruiken we amper, paar tientjes aan internet en electriciteit is stuk goedkoper.
Ik kan wel goed merken dat de inkomstenbelasting goed lager is, zeker als tweeverdiener houd je veel over van je bruto salaris.
Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!quote:Op donderdag 26 december 2013 17:56 schreef DUTCHKO het volgende:
VROLIJKE KERST EN IEDEREEN EEN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR GEWENST!!![]()
Dank je wel. Ik hoop dat iedereen het goed zal gaan.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:38 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Jij ook DUTCHKO, dat je je geluk weer in Nederland vindt!
En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is?quote:Op maandag 30 december 2013 02:38 schreef rogier21 het volgende:
Wie van Canadezen hier wonen in ON? Ik ben aan het kijken naar een plekje in Oakville, Calgary is mij toch te ver van de bewoonde wereld. Mijn baan kan ik remoten, vind de baas prima, dus dat is voorlopig geen probleem.
Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.quote:Op maandag 30 december 2013 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En jij denkt dat Oakville de bewoonde wereld is?![]()
Dus je hebt een job gevonden? Gefeliciteerd!
Grappig ik wil juist de drukte weer opzoeken.quote:Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Ik ben na een aantal maanden behoorlijk tot rust gekomen, het leven is gewoon zoveel makkelijker en easier dan het was in Nederland. Ik heb zelf aan boord van schepen gewerkt in de jaren hiervoor en dat beviel prima, maar dat drukke Nederland begonnen we wel wat zat te worden. Ik mis genoeg dingen maar als ik zie hoe de economie de grond wordt ingeboord en de arrogantie en het egoisme steeds erger wordt in mijn ogen heb ik nog even geen zin om terug te gaan.
En thanksIk heb mezelf in December even goed op de markt gezet en had gelukkig binnen 2 dagen een goede baan gevonden, goed betaald, dichtbij werk en een goede positie.
Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippenquote:Op maandag 30 december 2013 20:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Daar kan je over discussieren uiteraard maar in mijn ogen zijn de Canadezen net als de Amerikanen: niet sociaal, wereldvreemd, te vet, eenkennig in sport (alleen maar hockey), geen interessante cultuur en achterbaks.
Maar dat is mijn mening.
Misschien heb je wel gelijk maar hier word ik gierend gek.quote:Op maandag 30 december 2013 23:05 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Pfoe, ben je wel eens in Alberta geweest? In de tijd dat ik hier geweest ben heb ik 3-4 té dikke mensen gezien. De mensen die ik ken zeiken net zo hard op Amerikanen als de Europeanen. Dikke mensen heb je net zo goed ook in Nederland, net als de ongezonde eters. Ik heb toch liever het Alberta vlees dan de AH kiloknallerplofkippen
Ik ben eerlijk gezegd bang dat het je vies gaat tegenvallen in Nederland, het is in mijn ogen erg verpauperd de laatste paar jaren, zeker de huizen- en banenmarkt.
Ik kan een huis cash kopen in Nederland.quote:Op dinsdag 31 december 2013 20:00 schreef rogier21 het volgende:
Hoeveel brengt je huis nu op dan? Want het probleem in Nederland is dat je geen geld gaat krijgen van de bank, tenzij je een goedbetaalde baan hebt met een vast contract, maarja dat krijg je amper meer direct.
Ik zag een artikel dat prijzen in BC voor huizen het hoogst zijn maar de propertytax het laagst isJe moet het dan wel vergelijken met een huis kopen in de randstad ipv het platteland. Ga je verder uit Toronto dan heb je, vergeleken met Alberta!, meer schappelijke prijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |