abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133718561
Dat is waar ja, maar ik heb een ander gesprek gehad die iemand zochten en boden 80k! Die positie heb ik niet kunnen krijgen omdat de vacature intern werd ingevuld, maar dat is toch een heel ander salaris.

Ik heb 2 weken vakantie, verder geen extra benefits, uiteraard jaarlijks verhoging maar ik ben toch volgend jaar weg. Liever dan ook een contract position.

Probleem is dat ik software ontwikkelaar was in NL en daar verdiende ik ¤36k (51k CAD) bruto als starter een aantal jaar geleden, nu kan ik weer met een startsalaris verder gaan.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:55:29 #227
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133719376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:35 schreef rogier21 het volgende:

verder geen extra benefits

Hier zou ik ook wel zwaar aan tillen, ik heb in elk geval aanvullende healthcare en dental. Dat scheelt toch een beste bak geld per jaar.

Zoals ik zeg, 45k is denk ik geen vetpot, en bedenk dat die poppetjes die bij bouwplaatsen een bordje omhoog houden om "het verkeer te regelen" dan meer verdienen dan jij (maar da's een union job ;))
Ik heb gemerkt dat ik in Vancouver minimaal zo'n 4000 netto per maand nodig heb om een beetje comfortabel te kunnen leven. Da's wel met een studerende vrouw (collegegeld), een relatief duur huurhuis en een kind fulltime in childcare, maar als het echt veel minder dan dat werd zou ik mijn opties gaan heroverwegen.
pi_133719535
Maar wat heb je aan die benefits, ze willen wel benefits geven zoals healthcare en dental. We gaan max 1x per jaar naar de tandarts en hebben beide nooit gaatjes, we hebben geen kinderen en volgens mij biedt Alberta healthcare de belangrijkste dingen.

Dan heb ik liever een leaseauto of reiskostenvergoeding.
  donderdag 28 november 2013 @ 20:23:39 #229
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_133720560
BC's provincial healthcare is behoorlijk uitgekleed als ik het vergelijk met b.v. Nederland. Hangt verder inderdaad wel van je situatie af hoe veel je er aan hebt, wij gaan met z'n drieën elk half jaar naar de tandarts, vrouw heeft lenzen/bril en is aan de pil. Da's toch al snel ruim $1000-1500 per jaar, en dan is er nog niets bijzonders (we hebben gelukkig ook nooit wat). Ik merk dat bijvoorbeeld geneesmiddelen hier schreeuwend duur zijn en daar zit een behoorlijk eigen risico op (inkomensafhankelijk). Tandartshandelingen zijn ook erg duur als er een keer echt wat gedaan moet worden. Plus, mochten er meer kinderen in de planning zitten is het helemaal de moeite waard merk ik aan collega's.

Maar gewoon 10k extra salaris krijgen of een leaseauto levert natuurlijk uiteindelijk meer op. Ik zou aan een auto of reiskostenvergoeding minder hebben omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon. Ik ken trouwens ook niemand buiten management die echt goede benefits krijgt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van je branche.
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:38:37 #230
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133733140
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef rogier21 het volgende:
Wat vinden jullie van een startsalaris van 45k? Dat heb ik aangeboden gekregen als software ontwikkelaar bij bedrijf met ~100 man (full-time dienst, niet contracting).

Ik krijg er zelf een wrang gevoel bij omdat ik overal op internet zie dat de startsalarissen tegen de 60k liggen, voel me beetje de uitgeknepen immigrant.
Tja voor Alberta is dat treurig weinig. :N
Kan er niets anders van zeggen.
Ik ben een handyman/carpenter en verdien al ruim 41K zonder enige diploma.
Kan elk moment eruit gedonderd worden, geen betaalde vakantiedagen, geen verzekering, niets nakkes nada.
Maar wat doe je er aan.
Ik denk dat je alleen maar kan dromen van dit start salaris in NL bijvoorbeeld.
Ga niet op het internet af of wat "ze" zeggen.
De hele boel hier liegt en bedriegt alles wat los en vast zit. :Y
  vrijdag 29 november 2013 @ 01:42:40 #231
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133733172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef GoCanucksGo het volgende:
BC's provincial healthcare is behoorlijk uitgekleed als ik het vergelijk met b.v. Nederland. Hangt verder inderdaad wel van je situatie af hoe veel je er aan hebt, wij gaan met z'n drieën elk half jaar naar de tandarts, vrouw heeft lenzen/bril en is aan de pil. Da's toch al snel ruim $1000-1500 per jaar, en dan is er nog niets bijzonders (we hebben gelukkig ook nooit wat). Ik merk dat bijvoorbeeld geneesmiddelen hier schreeuwend duur zijn en daar zit een behoorlijk eigen risico op (inkomensafhankelijk). Tandartshandelingen zijn ook erg duur als er een keer echt wat gedaan moet worden. Plus, mochten er meer kinderen in de planning zitten is het helemaal de moeite waard merk ik aan collega's.

Maar gewoon 10k extra salaris krijgen of een leaseauto levert natuurlijk uiteindelijk meer op. Ik zou aan een auto of reiskostenvergoeding minder hebben omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon. Ik ken trouwens ook niemand buiten management die echt goede benefits krijgt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van je branche.
Tandartsen duur? Nee toch zeker? :X :X :X
Ik ben al voor de tweede keer het "feestvarken"
Mijn zoon heeft nu een beugel en extender. Kosten 5800 dollar!!
Hiervoor mijn dochter. Eveneens 5800 dollar!!
Krijg 2000 vergoed van de verzekering voor elk kind. De rest is uit het eigen zakkie.

Vergelijkbare beugel in NL: 2200 euro!! o|O
Ik weet niet wat de NL ziektekostenverzekering vergoed. Denk zo'n 50%
pi_133744913
Ik heb het even in de gaten gehouden maar nee Black Friday geeft je bijna geen echte korting, en is het waar om ervoor elkaars ogen uit te steken? :P

Snap de hele heisa eromheen niet, je kan ook online bestellen tegenwoordig bij elke winkel, ook de BF aanbiedingen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:25:45 #233
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133745904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:50 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb het even in de gaten gehouden maar nee Black Friday geeft je bijna geen echte korting, en is het waar om ervoor elkaars ogen uit te steken? :P

Snap de hele heisa eromheen niet, je kan ook online bestellen tegenwoordig bij elke winkel, ook de BF aanbiedingen.
Hier is het niet zo slecht.
Soms 40-50% korting.
Maar de USA heeft enorme deals in onze ogen. Daar is het al goedkoper en nu is het supergoedkoop voor de Canadezen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:29:31 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133746025
Ach en DIT spreekt voor zich zelf.

http://business.financial(...)market-in-the-world/
pi_133747475
Ik ga zo wel naar walmart. Ze hebben een koptelefoon voor -50% en laat ik er nou net een nodig hebben :). Ben benieuwd of het zo'n gekte is.

*edit* Zo spannend was het gelukkig niet :p . Wel wat drukte en een hoop mensen met hele grote tv's en personeel dat volgens mij de ergste dag van het jaar meemaakten lol.

Binnenkort een telefonisch interview met een bosbouwtechnisch adviesbureau dat werkt vanuit spruce grove en slave lake. Hoop dat het wat wordt. Zou ideaal zijn want dan heb ik naast een leuke baan ook meteen de mogelijkheid om de PR aanvraag de deur uit te doen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Roof_rack op 29-11-2013 21:11:38 ]
  zaterdag 30 november 2013 @ 02:31:46 #236
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133767302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef Roof_rack het volgende:
Ik ga zo wel naar walmart. Ze hebben een koptelefoon voor -50% en laat ik er nou net een nodig hebben :). Ben benieuwd of het zo'n gekte is.

*edit* Zo spannend was het gelukkig niet :p . Wel wat drukte en een hoop mensen met hele grote tv's en personeel dat volgens mij de ergste dag van het jaar meemaakten lol.

Binnenkort een telefonisch interview met een bosbouwtechnisch adviesbureau dat werkt vanuit spruce grove en slave lake. Hoop dat het wat wordt. Zou ideaal zijn want dan heb ik naast een leuke baan ook meteen de mogelijkheid om de PR aanvraag de deur uit te doen.
Spruce grove?
Daar heb ik nog gekeken om naar toe te gaan.. :)
Toch niet door gegaan want de huizen zijn achterlijk duur en je zit op een koud punt bovenin AB.
Mij niet gezien. :N
pi_133867245
Interview ging goed. Wel een beetje apart zo via de telefoon, doe het liever persoonlijk. Het is werken in een kamp (9 op/5 af), dus hoef er niet voor te verhuizen. Gaat het door begin ik wel onderop de ladder, maar daar ben ik tevreden mee. Voldoende mogelijkheden tot groei en ze hebben al 2 britten in dienst genomen waardoor ze wat ervaring met LMO's e.d. hebben. Ze hebben hun ook gesponsord voor PR.

http://www.bushmen.ca/forestry.html

Volgende week hoor ik of ze interesse hebben of niet. Nog even wachten dus :) .
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:11:10 #238
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_133880624
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 07:45 schreef Roof_rack het volgende:
Interview ging goed. Wel een beetje apart zo via de telefoon, doe het liever persoonlijk. Het is werken in een kamp (9 op/5 af), dus hoef er niet voor te verhuizen. Gaat het door begin ik wel onderop de ladder, maar daar ben ik tevreden mee. Voldoende mogelijkheden tot groei en ze hebben al 2 britten in dienst genomen waardoor ze wat ervaring met LMO's e.d. hebben. Ze hebben hun ook gesponsord voor PR.

http://www.bushmen.ca/forestry.html

Volgende week hoor ik of ze interesse hebben of niet. Nog even wachten dus :) .
Hier, het goede voorbeeld. :)
pi_133880912
Haha, nee zagen wordt het niet. Veel inventariseren :) .

http://www5.hrsdc.gc.ca/N(...)arch.aspx?val65=2223

Hopelijk gaat het door. Het is iig de perfecte startpositie in mijn situatie.
pi_134009153
Wist dat Canada koud was, maar het is nu toch wel heul koud:
quote:
Tonight, 6 December
A few clouds. Wind up to 15 km/h. Low minus 29. Extreme wind chill minus 40 overnight.
Vochtigheid is ook zo laag dat ik de kamer bijna niet meer op 50% kan krijgen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 15:49:51 #241
369821 BenD
in Canada
pi_134018130
Bedankt voor de info mensen! Ik ga een afspraak (via www.dutchhelp.com) maken met het consulaat in Edmonton, en dan gaat 2-3 weken duren.

Hier is het momenteel -33 met een gevoelstemperatuur van -46, koudste dag tot nu toe!
pi_134021588
Op het werk hebben ze nergens een stopcontact voor personeel. Vroeg er gisteren naar en hoe mensen het dan doen als het echt koud is en je auto niet start, maar echt een definitief antwoord kreeg ik niet. Ik moet wel gewoon op komen dagen, dus het lijkt mij dat ze dan ook iets moeten regelen. Wil gerust met de taxi komen als ze dat vergoeden :p . Gelukkig start mijn auto wel (met enige moeite), maar het is natuurlijk niet zo lekker voor je motor.

Hoe doen jullie dat?
pi_134022231
Verwarmde garage en met de bus naar werk :P

Daarnaast kan een benzinemotor best wel wat hebben hoor, anders een lang verlengsnoer uitleggen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 18:39:46 #244
369821 BenD
in Canada
pi_134022454
Ondergronds parkeren thuis en op het werk een stopcontact!
  zaterdag 7 december 2013 @ 22:19:04 #245
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134030997
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:57 schreef Roof_rack het volgende:
Op het werk hebben ze nergens een stopcontact voor personeel. Vroeg er gisteren naar en hoe mensen het dan doen als het echt koud is en je auto niet start, maar echt een definitief antwoord kreeg ik niet. Ik moet wel gewoon op komen dagen, dus het lijkt mij dat ze dan ook iets moeten regelen. Wil gerust met de taxi komen als ze dat vergoeden :p . Gelukkig start mijn auto wel (met enige moeite), maar het is natuurlijk niet zo lekker voor je motor.

Hoe doen jullie dat?
Ik heb een blockheater.
Maar als je nu echt denkt dat je Canadese baas iets gaat vergoeden ben je wel erg naief....
  woensdag 11 december 2013 @ 16:50:54 #246
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_134154803
Afijn geen blockheater meer nodig.
Loopt hier op naar +6.
pi_134157328
Netjes, hier nogsteeds in de - maar het wordt ook warmer.

Gisteren zaten m'n ouders te klagen dat er weer een ongeluk gebeurd was door het slechte weer, kom ik weer: 2.500 auto ongelukken in de laatste 10 dagen in Calgary :D

Er is trouwens hier al 25cm sneeuw gevallen terwijl het maandelijks gemiddelde 17cm is!

Weet niet hoe ze bij jullie schuiven maar hier wordt bijna niet gestrooid en geschoven.
pi_134175286
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef rogier21 het volgende:
Weet niet hoe ze bij jullie schuiven maar hier wordt bijna niet gestrooid en geschoven.
Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.

En ja de baas vergoed niets tot heel weining als je geluk hebt, maar als het echt slecht weer is mag je wel gewoon betaald thuis blijven, zeker als je buiten de stad woont. Naja, bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb in ieder geval.
pi_134192220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 23:29 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.

En ja de baas vergoed niets tot heel weining als je geluk hebt, maar als het echt slecht weer is mag je wel gewoon betaald thuis blijven, zeker als je buiten de stad woont. Naja, bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb in ieder geval.
Ik heb gisteren met mijn baas gekletst en krijg nu wat extra geld voor benzine omdat ik mijn prive auto als company car gebruik, vol met gereedschap en ik rij naar klanten.
Hij was "vergeten" om mij die vergoeding te geven welke geheel aftrekbaar is van de belasting...ja ja....
Afijn ik weet niet hoe lang ik zal werken voor mijn bedrijf want ik heb konstant problemen met het zoontje van de baas, een 25 jarig overvet mannetje, die geen zak uitvoert en meer in de weg loopt. Knettergek word ik van die gast. Te dom om eigenlijk voor een ander te werken, dus pappa neemt 'm maar onder zijn hoede.

Kerst zodirekt 1,5 week vrij, en dan bedoel ik ECHT vrij want ik krijg geen cent betaald dus moet ik weer ergens geld vandaag zien te halen voor de hypotheek.
En dan nog wrang lachend roepen: merry christmas.
Steek dat maar in je reet.....

Wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk land toch..... :r :r :r
pi_134194892
Jeetje jouw situatie blijft bar en boos he!! Waren die onbetaalde dagen niet ver van tevoren aangekondigt? Ben je in loondienst of contract? Toen ik onder contract stond bij een bedrijf deden ze dat bij mij ook ja, geen doorbetaalde vakantie maar nog wel een karig bedrag aan vakantiegeld.

Hoe gaat het verder met de orientatie om terug naar NL te verhuizen DUTCHKO? Nog steeds plannen om met log homes bezig te gaan?

Ik ga volgende week weer eventjes terug voor 2 weekjes, kerst met de hele familie! Ik kan de +10 temperaturen wel gebruiken na weken van constante kou. Dan neem ik maar eventjes het druilerige, donkere en depressieve winter weer voor lief haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')