Hier zou ik ook wel zwaar aan tillen, ik heb in elk geval aanvullende healthcare en dental. Dat scheelt toch een beste bak geld per jaar.quote:
Tja voor Alberta is dat treurig weinig.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef rogier21 het volgende:
Wat vinden jullie van een startsalaris van 45k? Dat heb ik aangeboden gekregen als software ontwikkelaar bij bedrijf met ~100 man (full-time dienst, niet contracting).
Ik krijg er zelf een wrang gevoel bij omdat ik overal op internet zie dat de startsalarissen tegen de 60k liggen, voel me beetje de uitgeknepen immigrant.
Tandartsen duur? Nee toch zeker?quote:Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef GoCanucksGo het volgende:
BC's provincial healthcare is behoorlijk uitgekleed als ik het vergelijk met b.v. Nederland. Hangt verder inderdaad wel van je situatie af hoe veel je er aan hebt, wij gaan met z'n drieën elk half jaar naar de tandarts, vrouw heeft lenzen/bril en is aan de pil. Da's toch al snel ruim $1000-1500 per jaar, en dan is er nog niets bijzonders (we hebben gelukkig ook nooit wat). Ik merk dat bijvoorbeeld geneesmiddelen hier schreeuwend duur zijn en daar zit een behoorlijk eigen risico op (inkomensafhankelijk). Tandartshandelingen zijn ook erg duur als er een keer echt wat gedaan moet worden. Plus, mochten er meer kinderen in de planning zitten is het helemaal de moeite waard merk ik aan collega's.
Maar gewoon 10k extra salaris krijgen of een leaseauto levert natuurlijk uiteindelijk meer op. Ik zou aan een auto of reiskostenvergoeding minder hebben omdat ik op fietsafstand van mijn werk woon. Ik ken trouwens ook niemand buiten management die echt goede benefits krijgt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van je branche.
Hier is het niet zo slecht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:50 schreef rogier21 het volgende:
Ik heb het even in de gaten gehouden maar nee Black Friday geeft je bijna geen echte korting, en is het waar om ervoor elkaars ogen uit te steken?
Snap de hele heisa eromheen niet, je kan ook online bestellen tegenwoordig bij elke winkel, ook de BF aanbiedingen.
Spruce grove?quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef Roof_rack het volgende:
Ik ga zo wel naar walmart. Ze hebben een koptelefoon voor -50% en laat ik er nou net een nodig hebben. Ben benieuwd of het zo'n gekte is.
*edit* Zo spannend was het gelukkig niet :p . Wel wat drukte en een hoop mensen met hele grote tv's en personeel dat volgens mij de ergste dag van het jaar meemaakten lol.
Binnenkort een telefonisch interview met een bosbouwtechnisch adviesbureau dat werkt vanuit spruce grove en slave lake. Hoop dat het wat wordt. Zou ideaal zijn want dan heb ik naast een leuke baan ook meteen de mogelijkheid om de PR aanvraag de deur uit te doen.
Hier, het goede voorbeeld.quote:Op dinsdag 3 december 2013 07:45 schreef Roof_rack het volgende:
Interview ging goed. Wel een beetje apart zo via de telefoon, doe het liever persoonlijk. Het is werken in een kamp (9 op/5 af), dus hoef er niet voor te verhuizen. Gaat het door begin ik wel onderop de ladder, maar daar ben ik tevreden mee. Voldoende mogelijkheden tot groei en ze hebben al 2 britten in dienst genomen waardoor ze wat ervaring met LMO's e.d. hebben. Ze hebben hun ook gesponsord voor PR.
http://www.bushmen.ca/forestry.html
Volgende week hoor ik of ze interesse hebben of niet. Nog even wachten dus.
Vochtigheid is ook zo laag dat ik de kamer bijna niet meer op 50% kan krijgen.quote:Tonight, 6 December
A few clouds. Wind up to 15 km/h. Low minus 29. Extreme wind chill minus 40 overnight.
Ik heb een blockheater.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:57 schreef Roof_rack het volgende:
Op het werk hebben ze nergens een stopcontact voor personeel. Vroeg er gisteren naar en hoe mensen het dan doen als het echt koud is en je auto niet start, maar echt een definitief antwoord kreeg ik niet. Ik moet wel gewoon op komen dagen, dus het lijkt mij dat ze dan ook iets moeten regelen. Wil gerust met de taxi komen als ze dat vergoeden :p . Gelukkig start mijn auto wel (met enige moeite), maar het is natuurlijk niet zo lekker voor je motor.
Hoe doen jullie dat?
Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.quote:Op woensdag 11 december 2013 18:13 schreef rogier21 het volgende:
Weet niet hoe ze bij jullie schuiven maar hier wordt bijna niet gestrooid en geschoven.
Ik heb gisteren met mijn baas gekletst en krijg nu wat extra geld voor benzine omdat ik mijn prive auto als company car gebruik, vol met gereedschap en ik rij naar klanten.quote:Op woensdag 11 december 2013 23:29 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Gestrooid met zout wordt hier sowieso bijna gedaan niet om het gewoon te koud is om enig effect te hebben. De sneeuwschuivers zijn hier redelijk goed, na zware sneeuwval zijn de hoofdwegen en de drukkere secundaire wegen meestal binnen de dag schoon.
En ja de baas vergoed niets tot heel weining als je geluk hebt, maar als het echt slecht weer is mag je wel gewoon betaald thuis blijven, zeker als je buiten de stad woont. Naja, bij de bedrijven waar ik voor gewerkt heb in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |