Waarom is kopen geen optie maar bouwen wel?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef thijnS het volgende:
Nou, even nog waarom dit topic, schijnt nl niet helemaal duidelijk te zijn.
Ik woon dus in een gemiddeld dorp in brabant. Ik wil graag op mezelf gaan wonen, maar heb al mijn hobbies, werk en vrienden in eigen dorp, dus wil er niet weg.
Huren is echt te duur, het gaat om veel te grote woningen. Kopen is nu ook geen optie.Wat blijft erover? Bouwen.
Zelf heb ik een goede basis bouwkunde opleiding achter de rug. Dit wil niet zeggen dat ik het zelf kan bouwen of volledig zelfstandig kan uittekenen, maar wel dat ik de basis kan & connecties heb.
Nu wil ik vergelijken of het zelf bouwen uiteindelijk iets gaat opleveren in verhouding tot de dure huurwoningen.
En mensen ik WEET dat het nooit zo goedkoop zou zijn als bij mijn ouders blijven wonen en ja tuurlijk zal ik flink moeten lenen. Maar ik wil graag op mezelf wonen, ondanks de financiele kosten en de uren die het meer gaat kosten, wil ik het wel graag.
Zelfde studie als jij deed, richting vastgoedquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:33 schreef thijnS het volgende:
GSbrdr, mag ik vragen wat je beroep is of wat voor opleiding je doet?
heb je al uitgezocht wie jouw flink wil gaan lenen? Je ouders?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef thijnS het volgende:
Nou, even nog waarom dit topic, schijnt nl niet helemaal duidelijk te zijn.
Ik woon dus in een gemiddeld dorp in brabant. Ik wil graag op mezelf gaan wonen, maar heb al mijn hobbies, werk en vrienden in eigen dorp, dus wil er niet weg.
Huren is echt te duur, het gaat om veel te grote woningen. Kopen is nu ook geen optie.Wat blijft erover? Bouwen.
Zelf heb ik een goede basis bouwkunde opleiding achter de rug. Dit wil niet zeggen dat ik het zelf kan bouwen of volledig zelfstandig kan uittekenen, maar wel dat ik de basis kan & connecties heb.
Nu wil ik vergelijken of het zelf bouwen uiteindelijk iets gaat opleveren in verhouding tot de dure huurwoningen.
En mensen ik WEET dat het nooit zo goedkoop zou zijn als bij mijn ouders blijven wonen en ja tuurlijk zal ik flink moeten lenen. Maar ik wil graag op mezelf wonen, ondanks de financiele kosten en de uren die het meer gaat kosten, wil ik het wel graag.
Mwah, ik woon met vrouw en 2 kinderen op 55 m2...quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Het huisje is 55-60m2, dus als er een TV en computer staat, passen de boodschappen er niet meer in.
Ondertussen zijn alle reacties van TS leegquote:
Gelukkig zijn enkele posts gequote om toch nog een idee te hebben van de waanbeelden (/gebrek aan realisme) van TS.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat waren ze ook al toen de OP teruggezet werd...
Nee, daarom wil-ie het huis uit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Krijg je thuis wel alles wat je wil?
Nee, hij zit er warmpjes bij maar huren (of kopen) bij hem in het dorp is te duur....quote:
Ik betwijfel of het een student is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hilarisch om te zien dit.
Als dat de doorsneehouding is van de student van tegenwoordig, gaan we een interssante toekomst tegemoet
Waarschijnlijk HBO doorgestroomd van MBO na een mavo-diploma, want zelfs het simpele vervoegen van een werkwoord is te moeilijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het een student is.
Alleen MBO is natuurlijk ook mogelijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk HBO doorgestroomd van MBO na een mavo-diploma, want zelfs het simpele vervoegen van een werkwoord is te moeilijk.
Ja, beetje naïef dat ik daar niet aan dacht bij iemand die zichzelf student noemde, maar MBO bouwkunde bestaat idd...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen MBO is natuurlijk ook mogelijk.
Daar geloof ik niks van, die zijn veel praktischer (als in begrijpen dat 55m2 over het algemeen te klein is voor een vrijstaande woning).quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, beetje naïef dat ik daar niet aan dacht bij iemand die zichzelf student noemde, maar MBO bouwkunde bestaat idd...
Met wat praktijkervaring wel, maar zo'n eersteklasser heeft amper besef van hoeveel 55m² is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Daar geloof ik niks van, die zijn veel praktischer (als in begrijpen dat 55m2 over het algemeen te klein is voor een vrijstaande woning).
Ik vraag me af op wat voor huis je dit baseert? Gas en electra maar 90 euro? Terwijl het een vrijstaande woning is? Volgens mij ga je meer kwijt zijn aan het verwarmen van een vrijstaande keet dan aan een appartement midden in een flat.... We weten natuurlijk niet wat voor fantastische ketel en isolatie meneertje bouwkunde bedacht heeft met zn budget van 6000 euro om een heel huis van te bouwenquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Per maand
Boodschappen 250
Zorgverzekering 120
Electra en gas 90
Telefoon 40
Internet, tv enz. 45
Gemeentebelasting 13
Waterschap 10
Waterleidingbedr. 6
Woonverz. En W.A. verz. 8
Grofweg 580 euro. Dan moet je nog kleding, leuke dingen doen, hypotheek / huur betalen.
Bij een koophuis o.a. opstal erbij. Sparen enz. enz.
1200¤ ben je snel kwijt.
Ach, er zijn genoeg studenten/ouders geweest die een ton uitgaven om een kamertje van 15 m2 te kopen...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:26 schreef Leandra het volgende:
Met wat praktijkervaring wel, maar zo'n eersteklasser heeft amper besef van hoeveel 55m² is.
Er is wel een verschil tussen Leidseplein en een Brabants boerendorpquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach, er zijn genoeg studenten/ouders geweest die een ton uitgaven om een kamertje van 15 m2 te kopen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |