Helaas snap je niet dat het topic geplaatst is in het verkeerde subforum en zo de reactie van motorbloempje uitlokt..quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:17 schreef thijnS het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze waardevolle reactie, graag back to topic
Je post in Culinesse a gogoquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:17 schreef thijnS het volgende:
[..]
Dankjewel voor deze waardevolle reactie, graag back to topic
Aan de gemeente? Daar heb je een aardige erfpacht voor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:19 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk zo'n 800-1000 euro per maand.
ik had het over allesquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Aan de gemeente? Daar heb je een aardige erfpacht voor.
Snik.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:30 schreef thijnS het volgende:
Bedankt, als student hoef ik toch niks aan de belasting afdragen?
En dan doe je het zuinig aan met electra en gas. Dan heb je nog rioolheffing, afvalheffing...quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:45 schreef thijnS het volgende:
[..]
Dankjewel, dit zijn echt flinke kosten voor een student
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:45 schreef thijnS het volgende:
[..]
Dankjewel, dit zijn echt flinke kosten voor een student
Het huisje is 55-60m2, dus als er een TV en computer staat, passen de boodschappen er niet meer in.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Per maand
Boodschappen 250
Zorgverzekering 120
Electra en gas 90
Telefoon 40
Internet, tv enz. 45
Gemeentebelasting 13
Waterschap 10
Waterleidingbedr. 6
Woonverz. En W.A. verz. 8
Grofweg 580 euro. Dan moet je nog kleding, leuke dingen doen, hypotheek / huur betalen.
Bij een koophuis o.a. opstal erbij. Sparen enz. enz.
1200¤ ben je snel kwijt.
Volgens mij ben jij de flauwerd hierzo met je "grappige" topicquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:21 schreef thijnS het volgende:
[..]
Kerel, kom jij zo je avond door? Echt flauw. Volgens mij heb jij geen gevoel voor oppervlaktes want een starterswoning is vaak voor bijv. 2 pers. 45 m2. Ik gooi er nog is 15 m2 langs, dus wat zou het probleem moeten zijn. Dankjewel. Meer info zie een paar reacties terug van mij, daar heb ik nog meer beschreven.
Jackie Treehorn nogmaals bedankt
Vooral omdat het bestemmingsplan aangepast moet worden en de gemeente dit soort gronden uitgeeft, is het niet zo eenvoudig als een lapje grond kopen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:51 schreef thijnS het volgende:
[..]
Nouja, ik ben niet zo 1,2,3 even bij de gemeente langs gegaan omdat dit slechts een 'wens' van mij is en niet echt dat wat ik morge ga doen. Ben nu even een plaatje van de maandelijkse kosten aan het maken zodat ik weet of het reeel is voormij.
Over de grond, ja daar heb ik naar gekeken, ik heb een plak grond van 520m2 (170000 euro) in ons dorp opgezocht en hier 80 m2 dus 26153 euro gevonden. (ik snap dat dit ook fictief is en dat ik niet zo 1,2,3 een deel kan kopen en bebouwen.
Ligt aan je sector. De kansen zijn iets beter dan pak em beet rechten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wil niet lullig doen, maar hoe groot is de kans dat je als bouwkundige op dit moment vlot een baan hebt en daadwerkelijk misschien kan gaan nadenken over grote uitgaven?
Kerel wat wil je hier nu mee bereiken? Je zit je eigen tijd te verspillen & irriteerd mij hier gigantisch mee. Zeg iets nuttigs of zeg niksquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
rekenen is niet je sterkste kant?
Ik wilde de aannemer al bellen voor een woning van 180m2 met die prijzenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je hebt het schijnbaar over een bungalow, want geen bovenverdieping.
je vergeet de dikte van de muren in je oppervlak
en jou sommetje komt een 0 tekort
60*3*350= 63000
mooie bouwkundige ben jij
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:06 schreef thijnS het volgende:
Beste mensen,
Ik ben als net tigger aan het dromen over mijn eigen huisje.
Doe zelf een bouwkunde opleiding en zit er zo gezegt niet krap bij.
Nu wil ik eigenlijk graag op mezelf gaan wonen in mijn geboortedorp.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat huur of koop ontzettend dure opties zijn hier.
Echter ben ik een beetje met cijfers gaan spelen en ben erachter gekomen dat het bouwen helemaal niet zo duur is als het lijkt.
Ik heb het dus over een vrijstaande nieuwe woning van 55/60 m2.
De bouw/koopprijs ben ik achter, maar nu is de vraag wat betaal je vervolgens per maand en/of per jaar?
Dan heb ik het over gas, water & licht, maar ook over aan gemeente enz?
Ik heb hier 0 verstand van dus graag u hulp!
gas, water en licht 100 euro per maandquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:06 schreef thijnS het volgende:
Beste mensen,
Ik ben als net tigger aan het dromen over mijn eigen huisje.
Doe zelf een bouwkunde opleiding en zit er zo gezegt niet krap bij.
Nu wil ik eigenlijk graag op mezelf gaan wonen in mijn geboortedorp.
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat huur of koop ontzettend dure opties zijn hier.
Echter ben ik een beetje met cijfers gaan spelen en ben erachter gekomen dat het bouwen helemaal niet zo duur is als het lijkt.
Ik heb het dus over een vrijstaande nieuwe woning van 55/60 m2.
De bouw/koopprijs ben ik achter, maar nu is de vraag wat betaal je vervolgens per maand en/of per jaar?
Dan heb ik het over gas, water & licht, maar ook over aan gemeente enz?
Ik heb hier 0 verstand van dus graag u hulp!
ik ben redelijk sociaal, maar met al jou kort door de bocht geredeneer en "ik ben bouwkundige" maak je niet veel indruk en kan ik je niet echt serieus nemenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef thijnS het volgende:
[..]
kerel klopt hier heb ik hem even te snel opgeschreven. had gister idd. er ook een tonnetje uit. Prijs 350 is idd aan de hoge kant. Maar vrijstaande bungalow kom je op 317,- uit +/-. Echter wil ik het bungalowtje op senioren. Ik heb het dus iets hoger gepakt om er een seniorenwoning van te maken en er dus o.a. de muren enzo in mee te rekenen.
Misschien ben ik naar jou zinnen geen 'bouwkundige', maar jou kunnen we ook niet echt sociaal sterk noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |