abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:54:40 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_122674394
Ben ook heel erg benieuwd naar Spring Breakers! (al was het maar voor Disney girls gone wild).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:53:38 #277
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_122676207
quote:
19s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 21:15 schreef BrandX het volgende:


vanavond Pandorum (2009) - IMDb gezien.

Ik zag er wat tegenop om hem te kijken, maar omdat hij toch een 6,8 scoort op imdb ben ik toch maar eens gaan kijken. En ik moet zeggen dat hij me positief verrast heeft. Waar ik bang was voor een niemandalletje was hij nog goed te doen!

Lastig om te vertellen waar het over gaat zonder te spoileren, maar ga mijn best doen:
Het is een sci-fi. Op een ruimteschip worden twee crewleden wakker uit een hibernation (hoe noem je dit in NL :o) en weten niet meer hoe ze op het schip zijn gekomen en wat hun missie is. Oftewel: ze zijn volledig gedesorienteerd en hebben geen idee wat er aan de hand is.

Want, behalve hun twee, is het schip verlaten er is verder helemaal niemand, en er is nauwelijks energie. Ze besluiten dat één op onderzoek gaat en de machine kamer gaat zoeken om die opnieuw op te starten, terwijil de ander hem via de monitor zal begeleiden.

En dan gaat de ellende pas echt lekker losbarsten en wordt de sci-fi een thriller met veel actie en lichte horrorelementen. Deze zijn niet storend, ik hou helemaal niet van horror namelijk. Er zijn een paar leuke plottwists waardoor je je continue blijft afvragen wat is er in godsnaam aan de hand en wat is er in godsnaam gebeurt? Terwijl de film door gaat kom je daar samen met de twee crewleden achter en dat is best goed gebracht. Ook het einde is tof gevonden.

Al met al heb ik mij prima vermaakt met de film. Heel hoogdravend? Nee. En soms is het ook best voorspelbaar, maar niet altijd. En een erg leuke en verrassende rol van Dennis Quaid trouwens!

imdb: 6,8
ik: 7,5
Had deze ook gezien een tijd geleden. Ben het helemaal met je eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_122676370
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:49 schreef MDDHP het volgende:
El secreto de sus ojos (2009) - IMDb

Op het einde van de twintigste eeuw is Benjamin Esposito een gepensioneerde man die zijn leven heeft doorgebracht als een strafrechterlijke onderzoeker. Hij besluit een roman te schrijven gebaseerd op een oude zaak uit 1974, waarin een mooie vrouw op brutale wijze werd verkracht en vermoord.

Hoewel de film ruimt 2 uur duurt weet-ie moeiteloos de aandacht vast te houden. Verwacht geen actie of immens opgebouwde spanning, maar de film blijft tot het einde de moeite waard, gewoonweg omdat je wilt weten hoe het zit.
Dikke 8

[ afbeelding ]
Holy shit, wat een einde _O_ .

Thanks!
  Boks-Chick zaterdag 9 februari 2013 @ 15:11:08 #279
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_122676788
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:49 schreef MDDHP het volgende:
El secreto de sus ojos (2009) - IMDb

Op het einde van de twintigste eeuw is Benjamin Esposito een gepensioneerde man die zijn leven heeft doorgebracht als een strafrechterlijke onderzoeker. Hij besluit een roman te schrijven gebaseerd op een oude zaak uit 1974, waarin een mooie vrouw op brutale wijze werd verkracht en vermoord.

Hoewel de film ruimt 2 uur duurt weet-ie moeiteloos de aandacht vast te houden. Verwacht geen actie of immens opgebouwde spanning, maar de film blijft tot het einde de moeite waard, gewoonweg omdat je wilt weten hoe het zit.
Dikke 8

[ afbeelding ]
Ik heb deze in het filmhuis in den haag gezien, meegenomen door een vriendin. Ik verwachtte vooral een saai gebeuren, maar wat een heerlijke film! Film boeit inderdaad de hele rit, geen moment verveelt, en toffe ontknoping.
lolwut
pi_122677833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:54 schreef speknek het volgende:
Ben ook heel erg benieuwd naar Spring Breakers! (al was het maar voor Disney girls gone wild).
dat ook ja. :P
pi_122680475
Warrior



Top 250 #154
8,2

Twee broers strijden om de MMA titel. Eén van hen is een natuurkundeleraar met vrouw en kind die zijn hypotheek niet meer kan betalen. Voor hem is het prijzengeld van belang.
De ander is een ex-marinier die teruggaat naar zijn geboortestad en naar zijn vader. Die vroeger een kwade alcoholist was en niet goed voor zijn twee zoons heeft gezorgd. De relatie tussen hem en zijn zoons is niet goed. Tussen de twee broers ook niet omdat de oudste broer weg is gegaan van huis en de andere broer en zijn moeder heeft achtergelaten. Toch vraagt de één aan zijn vader om hem te trainen voor het gevecht..

Bij deze film had ik verwacht dat of het verhaal heel goed was uitgewerkt of de trainingen en de gevechten.
Geen van beide is waar. Het verhaal zit heel simpel in elkaar met weinig diepgang en zie je van te voren al aankomen. Dit had enorm veel beter gekund, bijvoorbeeld de relatie tussen vader zoons en onderling tussen de zoons. Er had meer pit, kwaad en wraak in gekund.
Dan de trainingen gevechten en de weg naar de top. Deze is simpelweg matig, weinig spanning, en de gevechten zijn kort en niet echt boeiend. Terwijl ik normaliter wel van vechtfilms hou.

Al met al was het geen onaardige film maar die 8,2 is het zeker niet waard. Bij mij blijft de teller hangen op een 7,0.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
pi_122680914
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:12 schreef Bozepiemel het volgende:
Warrior

[ afbeelding ]

Top 250 #154
8,2

Twee broers strijden om de MMA titel. Eén van hen is een natuurkundeleraar met vrouw en kind die zijn hypotheek niet meer kan betalen. Voor hem is het prijzengeld van belang.
De ander is een ex-marinier die teruggaat naar zijn geboortestad en naar zijn vader. Die vroeger een kwade alcoholist was en niet goed voor zijn twee zoons heeft gezorgd. De relatie tussen hem en zijn zoons is niet goed. Tussen de twee broers ook niet omdat de oudste broer weg is gegaan van huis en de andere broer en zijn moeder heeft achtergelaten. Toch vraagt de één aan zijn vader om hem te trainen voor het gevecht..

Bij deze film had ik verwacht dat of het verhaal heel goed was uitgewerkt of de trainingen en de gevechten.
Geen van beide is waar. Het verhaal zit heel simpel in elkaar met weinig diepgang en zie je van te voren al aankomen. Dit had enorm veel beter gekund, bijvoorbeeld de relatie tussen vader zoons en onderling tussen de zoons. Er had meer pit, kwaad en wraak in gekund.
Dan de trainingen gevechten en de weg naar de top. Deze is simpelweg matig, weinig spanning, en de gevechten zijn kort en niet echt boeiend. Terwijl ik normaliter wel van vechtfilms hou.

Al met al was het geen onaardige film maar die 8,2 is het zeker niet waard. Bij mij blijft de teller hangen op een 7,0.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
ik had precies het zelfde gevoel, en zou hem ook max een 7 geven..
pi_122682090
Battleship

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Wat is er niet mis met deze film... het verhaal is flinterdun, het plot is niet bestaand, het acteerwerk is van het niveau Onderweg naar Morgen, de aliens die de ene keer wel en de andere keer niet iedereen uitmoorden, de wapens van de aliens en als kers op de taart de manier hoe ze met het uiteindelijke Battleship varen... Nou ja er wordt wel veel in geknald en de alien schepen zien er erg cool uit. De feitelijke Battleship scene is wel redelijk debiel.
IMDB 6
Ik 3 voor de moeite.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_122683039
Of Mice and Men (1992)

Twee vrienden, de slimme George en de simpele, maar sterke Lennie, reizen tijdens de depressie van de jaren '20 door het Amerikaanse platteland, dromend van een beter leven. Ze krijgen ergens werk, maar raken in de problemen als Lennie in een incident met een meisje verwikkeld raakt. Verfilming van John Steinbecks gelijknamige korte roman uit 1937.

Hoge cijfers overal maar de film is behoorlijk tegen gevallen. Tegen het saaie toe. Mijn cijfer net een 6

[ Bericht 1% gewijzigd door davo1979 op 09-02-2013 21:54:01 ]
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:01:05 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_122691169
Vanavond een begin gemaakt met de James Bond blu-ray box:

Dr. No
De allereerste Bond film is wel heel duidelijk een product van zijn tijd. Het blijft een leuke actie film maar het is duidelijk dat de tand des tijds hier flink aan heeft geknaagd, zowel film- als verhaal technisch. Dat laatste is typisch Bond, met alle inmiddels bekende ingrediënten, maar het ontbeert wel enige vorm van tempo waardoor de aandacht soms dreigt te verslappen.
Sean Connery is nog steeds mijn favoriete James Bond en dit is natuurlijk de film die weg vrij maakte voor een hele franchise maar het is niet de beste film uit de reeks.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  zaterdag 9 februari 2013 @ 22:02:58 #286
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_122691257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:41 schreef davo1979 het volgende:
Of Mice and Men (1992)

Twee vrienden, de slimme George en de simpele, maar sterke Lennie, reizen tijdens de depressie van de jaren '20 door het Amerikaanse platteland, dromend van een beter leven. Ze krijgen ergens werk, maar raken in de problemen als Lennie in een incident met een meisje verwikkeld raakt. Verfilming van John Steinbecks gelijknamige korte roman uit 1937.

Hoge cijfers overal maar de film is behoorlijk tegen gevallen. Tegen het saaie toe. Mijn cijfer net een 6
Elke film met Sherilyn Fenn is automatisch een meesterwerk!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:39:04 #287
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_122696176
Fort Apache (1948) - IMDb
Henry Fonda is de zeer strikte nieuw aangestelde bevelhebber van Fort Apache. Tegelijkertijd met zijn aankomst arriveert ook de jonge luitenant O'Rourke (John Agar). Tussen deze jongeman en dochterlief, die met pappa is meegereisd, bloeit al snel wat op. Het is ook onmogelijk om niet als een blok te vallen voor Shirley Temple in de deze film.
John Wayne heeft een voor zijn doen kleine rol in deze Ford western. Maar zoals altijd is hij wel degene die het moreel juiste doet.
Als John Wayne vredesonderhandelingen heeft gedaan met het Apache opperhoofd, blijkt Fonda eigenlijk andere plannen te hebben. Het was een list om de Apache terug in hun reservaat gevangen te zetten. Ondanks de protesten tegen het verraad en waarschuwingen dat zijn actie regelrechte zelfmoord is van Wayne, zet Fonda toch door. Het verraste me dat de film de ambitieuze koppigheid van Fonda helemaal doorvoert tot de verschrikkelijke consequenties die het heeft. Dit tilt deze al zeer degelijke en vermakelijke film naar een hoger plan. Dat de film geen partij kiest tussen de Amerikanen en indianen is ook lovenswaardig.
Op het eind stipt de film zelfs ook nog even de tegengesteldheid tussen de echte harde trieste realiteit en de heldenepos die bekend wordt aan.
Ward Bond en Victor McLaglen zijn natuurlijk ook van de partij als vader en oom van de jonge luitenant. McLaglen en kornuiten zorgen voor de komische noot in de film.
De eerste en verreweg de beste van Ford's calvarie trilogie
cijfer: 7.8
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:39:29 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_122696197
The Master (2012) - IMDb
Al meer en eerder is er het nodige over geschreven.
Heb deze film vooral met wat bovenmatige interesse bekeken vanwege (stief)zoon die zelf in sekte is geraakt. Alle details daaromheen kloppen ook in deze film.
Geweldige rollen trouwens van de 2 hoofdpersonen Joaquin Phoenix en Philip Seymour Hoffman.

IMDb: 7,6
Ik: 7,3
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 februari 2013 @ 00:04:01 #289
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122697110
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 18:41 schreef davo1979 het volgende:
Twee vrienden, de slimme George en de simpele, maar sterke Lennie, reizen tijdens de depressie van de jaren '20 door het Amerikaanse platteland, dromend van een beter leven.
Het is eigenlijk de bedoeling dat je zelf een review schrijft, en niet iets overneemt. Je komt met één nietszeggend zinnetje. En dat over een film die door velen toch echt als een eigenzinnige en benoemswaardige film wordt gezien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:12 schreef Bozepiemel het volgende:
Warrior

[ afbeelding ]

Top 250 #154
8,2

Dan de trainingen gevechten en de weg naar de top. Deze is simpelweg matig, weinig spanning, en de gevechten zijn kort en niet echt boeiend. Terwijl ik normaliter wel van vechtfilms hou.

Al met al was het geen onaardige film maar die 8,2 is het zeker niet waard. Bij mij blijft de teller hangen op een 7,0.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Maar als ik het goed begrijp uit je verhaal is het dus geen vechtfilm? Dus derhalve kun je het niet meten aan jouw ideeën over vechtfilms? Hoe dan ook, ik zal de film een dezer dagen even kijken. Hij staat al een tijdje op mijn mediaspeler en ik had geen zin om hem te kijken, grappig genoeg omdat ik er eenzelfde idee over had als wat het gezien jouw verhaal blijkt te zijn. Ik wist echter niet dat hij op iMDB een 8 scoort.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_122697228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:39 schreef golfer het volgende:
The Master (2012) - IMDb
Al meer en eerder is er het nodige over geschreven.
Heb deze film vooral met wat bovenmatige interesse bekeken vanwege (stief)zoon die zelf in sekte is geraakt. Alle details daaromheen kloppen ook in deze film.
Geweldige rollen trouwens van de 2 hoofdpersonen Joaquin Phoenix en Philip Seymour Hoffman.

IMDb: 7,6
Ik: 7,3
Vond je de filmniet een beetje saai en traag??
pi_122697275


TAKE ME HOME TONIGHT

Hoewel ik niet erg heb moeten lachen, slechts enkele keren echt moest lachen... is het toch zeker een hele leuke film om te zien! maar het is meer een ''goodfeeling'' film dan een komedie!
De film begint leuk en vlot, en houd de vaart er goed in... Ik heb de hele film met een lekker gevoel gekeken en me er geen seconde mee verveeld.
De acteurs doen het prima, en hoewel het op sommige punten iets voorspelbaar word stoort dat helemaal niet.
Tis gewooneen film die prima is voor een avondje vermaak, en die je nadat ie afgelopen is met een lekker gevoel uitzet.
7
  zondag 10 februari 2013 @ 01:13:10 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_122699566
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:06 schreef casper019 het volgende:

Vond je de filmniet een beetje saai en traag??
Hle sfeer pastte goed in het tijdsbeeld van de jarebn 50. (Aan)kleding, omgeving en dus ook de traagheid van die tijd.
Het tegenwoordige snelle en steeds van camera-positie veranderen ontbrak gelukkig om het sfeertje uit die tijd te reconstrueren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 februari 2013 @ 02:14:19 #293
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_122701264
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Elke film met Sherilyn Fenn is automatisch een meesterwerk!
Het is maar hoe je het bekijkt. In die optiek ben ik het niet oneens met je.
Zij was o.a de reden waarom ik naar Twin Peaks keek. ;)
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 10 februari 2013 @ 02:27:38 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122701564
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:07 schreef casper019 het volgende:

TAKE ME HOME TONIGHT

Dat plaatje! 6 megapixels op een forum, m'n laptop wordt er gewoon traag van, tijdens het scrollen.
  zondag 10 februari 2013 @ 02:29:17 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122701593
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:14 schreef Price het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. In die optiek ben ik het niet oneens met je.
Zij was o.a de reden waarom ik naar Twin Peaks keek. ;)
Je vond het wel interessant dat ze met haar tong een knoop in een kersensteeltje kon leggen?
pi_122703353
The Ring



Re-make van het Japanse Ringu uit 1998, deze film uit 2002 gaat over een journaliste (Naomi Watts) die een videoband nader onderzoekt, want deze videoband heeft de lugubere bijwerking dat iedereen die deze band ziet binnen een week doodgaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet de beste horrorfilm die ik gezien heb, maar ik heb me toch wel kostelijk vermaakt.

Als je een avondje toch niks beters te doen hebt dan de aap te vlooien ga The Ring kijken, de kans dat je daarna een telefoontje krijgt en binnen 7 dagen doodgaat is te verwaarlozen :P

imdb cijfer : 7.1
mijn cijfer : 7
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 10 februari 2013 @ 16:11:36 #297
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_122716237
Premium Rush (2012, David Koepp)

Degelijk actiefilmpje, dat het toch vooral moet hebben van de trip langs enkele bekende punten door New York. Verder is het niet heel bijzonder en is de bad guy haast een karikatuur van zichzelf, en dat terwijl Michael Shannon een prima acteur is. Het meest storend was echter de kritiek die kennelijk verplicht geuit moest worden: het kwam vanuit het niets en past totaal niet binnen de context van het eenvoudige verhaaltje. Dankzij de bekende punten in de stad, een enkel geslaagd grapje Joseph Gordon Levitt die ogenschijnlijk eenvoudig toch weer het lichtpunt van de film is, dan toch een hele kleine voldoende.

Trois Couleurs

Vol verwachting begon ik aan deze trilogie. Hoewel het absoluut een sterke trilogie is, ben ik er niet zo razend enthousiast over als anderen. Hierbij moet ik wel zeggen dat iedere film naarmate ik erover nadenk aan kracht wint. Zonder diep in te gaan op iedere film, wordt een zeer behoorlijke thematiek aangesneden. Dit gebeurt naar gelang de driekleur van Frankrijk en de symboliek die hieraan verbonden is: vrijheid, gelijkheid en broederschap. Iedere film draagt één van deze thema’s als centraal thema, maar vergeet de andere daarbij niet.

Een persoonlijke snaar werd hierbij niet altijd geraakt. Ik kon me er soms moeilijk mee relateren, met name bij Blanc voelde het geheel zo nu en dan toch wat afstandelijk aan. Wellicht bij gebrek aan een krachtige hoofdrol, wat bij Bleu en Rouge veel meer het geval is. Wel vullen de films elkaar goed aan: Bleu is bij tijd en wijlen bombastische tour de force van actrice Binoche en componist Preisner, Blanc zet daar een veel kleiner en licht portret tegenover terwijl Rouge eigenlijk het beste van beide combineert.

Persoonlijk deed Bleu mij het meeste, maar alle drie de kleuren groeien naarmate er wat tijd overheen gaat. Alle films kunnen leunen op sterke acteurs, goede muziek en een relatief eenvoudige maar erg mooie cinematografie. Kleine details geven iedere film een eigen karakters, maar toch kun je ze niet afzonderlijk van elkaar zien. Zeer zeker een aanrader, maar nog niet de onbetwiste topper die vele anderen er wel in zien. Maar wellicht kan een herkijk daar verandering in aanbrengen.

Trois Couleurs: Bleu
Trois Couleurs: Blanc
Trois Couleurs: Rouge
pi_122717808
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:11 schreef vinnypassy het volgende:
Premium Rush (2012, David Koepp) [ afbeelding ]

Degelijk actiefilmpje, dat het toch vooral moet hebben van de trip langs enkele bekende punten door New York. Verder is het niet heel bijzonder en is de bad guy haast een karikatuur van zichzelf, en dat terwijl Michael Shannon een prima acteur is. Het meest storend was echter de kritiek die kennelijk verplicht geuit moest worden: het kwam vanuit het niets en past totaal niet binnen de context van het eenvoudige verhaaltje. Dankzij de bekende punten in de stad, een enkel geslaagd grapje Joseph Gordon Levitt die ogenschijnlijk eenvoudig toch weer het lichtpunt van de film is, dan toch een hele kleine voldoende.

gisteren ook gezien. Was wel vermakelijk inderdaad, maar niet bijzonder. Vond het vooral wat druk overal.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_122717945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 17:12 schreef Bozepiemel het volgende:
Warrior

[ afbeelding ]

Top 250 #154
8,2

Twee broers strijden om de MMA titel. Eén van hen is een natuurkundeleraar met vrouw en kind die zijn hypotheek niet meer kan betalen. Voor hem is het prijzengeld van belang.
De ander is een ex-marinier die teruggaat naar zijn geboortestad en naar zijn vader. Die vroeger een kwade alcoholist was en niet goed voor zijn twee zoons heeft gezorgd. De relatie tussen hem en zijn zoons is niet goed. Tussen de twee broers ook niet omdat de oudste broer weg is gegaan van huis en de andere broer en zijn moeder heeft achtergelaten. Toch vraagt de één aan zijn vader om hem te trainen voor het gevecht..

Bij deze film had ik verwacht dat of het verhaal heel goed was uitgewerkt of de trainingen en de gevechten.
Geen van beide is waar. Het verhaal zit heel simpel in elkaar met weinig diepgang en zie je van te voren al aankomen. Dit had enorm veel beter gekund, bijvoorbeeld de relatie tussen vader zoons en onderling tussen de zoons. Er had meer pit, kwaad en wraak in gekund.
Dan de trainingen gevechten en de weg naar de top. Deze is simpelweg matig, weinig spanning, en de gevechten zijn kort en niet echt boeiend. Terwijl ik normaliter wel van vechtfilms hou.

Al met al was het geen onaardige film maar die 8,2 is het zeker niet waard. Bij mij blijft de teller hangen op een 7,0.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb meer moeten huilen bij deze film dan bij bambi :@

En Tom Hardy O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 10 februari 2013 @ 16:45:31 #300
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_122718072
Die Abenteuer des Prinzen Achmed (1926)


Een animatiefilm uit de jaren 20 in een wel heel bijzondere stijl :Y. Met silhouetten figuren wordt een soort van poppenspel uitgevoerd. Het lijkt een beetje op die stijl die je ziet in Indonesië, alleen dan zonder touwtjes. Voor ruim een uur amuseert deze animatiestijl best en vond ik het ook wel mooi uitpakken. De filmtitel verklapt het eigenlijk al: in verschillende akten worden klassieke avonturen met prins Achmed verteld. Zo komt er onder andere Aladdin en een wonderlamp in voor. Al met al heel oke om zo iets compleet anders te zien.

All the King's Men (1949)
Gemiddelde dramafilm over een charismatische politicus die het tot gouverneur schopt van een staat. Maar na zo'n 'rise' begint het gedonder natuurlijk. De beste man misbruikt ook zijn macht! Acteerwerk was best sterk van iedereen en het begin was nog redelijk interessant. Maar op den duur bleef het maar droog en een schitterende climax of einde bleef uit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')