abonnement Unibet Coolblue
pi_121978372
Mijn ex stuurt mij sinds enkele maanden erg vervelende berichten per mail en sms. Zijn berichten bestaan voornamelijk uit gescheld, kwetsende dingen over mij persoonlijk en sindskort ook foto' s van zijn nieuwe vriendin, die uiteraard veel leuker en knapper is dan ik. Soms zit er tussendoor ook een "positieve" boodschap, dat hij van me houdt en me mist et cetera. Ik vraag me ten eerste af waarom hij dit doet als hij me zo haat en een nieuwe vriendin heeft en ten tweede hoe ik ervanaf kom.

Heb al verschillende 'tactieken' uitgeprobeerd, zoals heel koeltjes reageren, begripvol (omdat ik zijn woede begrijp) of helemaal niet maar het houdt niet op. Blokkeren is helaas (nog) niet mogelijk. Ik gooi de berichten zoveel mogelijk ongeopend weg maar soms smst hij dan met een ander nummer of belt hij anoniem op mijn werk.

Heb al informatie ingewonnen bij de politie maar ook een aangifte weinig kans maken. Hij heeft 1 x gezegd dat hij mij zou slaan als hij mij met mijn nieuwe vriend zou tegenkomen (en die jongen dan ook) maar ik werd daar zo naar van dat ik die sms meteen verwijderde. Dom, achteraf.

What to do?
pi_121978502
Hij is wss gestoord en vindt jou nog steeds leuk, zijn nieuwe vriendin is om jou jaloers te maken :P

Waarom is blokkeren niet mogelijk nu?
En gewoon negeren, al belt hij anoniem, en je hebt het perongeluk opgenomen, meteen ophangen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:44:50 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_121978513
Borderline zeker? Die paupers veroorzaken 99% van de relatieproblemen op FOK.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_121978602
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Hij is wss gestoord en vindt jou nog steeds leuk, zijn nieuwe vriendin is om jou jaloers te maken :P

Waarom is blokkeren niet mogelijk nu?
En gewoon negeren, al belt hij anoniem, en je hebt het perongeluk opgenomen, meteen ophangen.
Op mijn telefoon kun je geen nummers blokkeren. Via mijn provider kan het wel, al geprobeerd maar dat kon nog niet. Het moet eerst een bepaalde tijd duren, je moet alle smsjes kunnen aantonen (heb heel stom de meeste verwijderd).

Dankjewel voor jouw reactie!
pi_121978619
Aangifte doen bij de politie wegens bedreiging, laster etc.
Als ze even langs zijn geweest voor een gesprekje dimt hij waarschijnlijk wel in ^O^
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:48:02 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121978654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:41 schreef kloon89 het volgende:
Heb al informatie ingewonnen bij de politie maar ook een aangifte weinig kans maken.
Wel degelijk aangifte doen. Dat zorgt er namelijk voor dat jij sterker staat als het verder gaat, je hebt dan bewijs daarvoor. Niet in de verhaaltjes van de politie trappen, die worden afgerekend op oplossings-cijfers, er is een steeds sterkere trend om aangiftes te ontmoedigen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121978662
quote:
2s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Hij is wss gestoord en vindt jou nog steeds leuk, zijn nieuwe vriendin is om jou jaloers te maken :P

Waarom is blokkeren niet mogelijk nu?
En gewoon negeren, al belt hij anoniem, en je hebt het perongeluk opgenomen, meteen ophangen.
Sorry maar bedreigingen aangaande fysiek geweld en andere kwetsende teksten hoef je niet zomaar te accepteren laat staan negeren.
Wie denkt hij dat hij is? :{
pi_121978673
Alles bewaren wat ie stuurt zodat je een sterk dossier bij de politie kan indienen voor een eventuele aangifte.
pi_121978674
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:47 schreef kloon89 het volgende:

[..]

Op mijn telefoon kun je geen nummers blokkeren. Via mijn provider kan het wel, al geprobeerd maar dat kon nog niet. Het moet eerst een bepaalde tijd duren, je moet alle smsjes kunnen aantonen (heb heel stom de meeste verwijderd).

Dankjewel voor jouw reactie!
wat voor phone heb je?
pi_121978683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:47 schreef kloon89 het volgende:

[..]

Op mijn telefoon kun je geen nummers blokkeren. Via mijn provider kan het wel, al geprobeerd maar dat kon nog niet. Het moet eerst een bepaalde tijd duren, je moet alle smsjes kunnen aantonen (heb heel stom de meeste verwijderd).

Dankjewel voor jouw reactie!
Dat is jammer.
Kan je geen nieuwe nummer nemen?

En woont hij dichtbij jou in de buurt?
Dan is het pas echt eng, dat hij je komt opzoeken ofzo :{
pi_121978701
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:47 schreef Aldo-MC het volgende:
Aangifte doen bij de politie wegens bedreiging, laster etc.
Als ze even langs zijn geweest voor een gesprekje dimt hij waarschijnlijk wel in ^O^
Dankjewel, ze konden helaas nog niets doen. Ik had wel aantoonbare berichtjes waarin hij zei dat ik harde klappen verdien, maar dat was volgens de politie nog niet bedreigend genoeg. In ieder geval juridisch, om stappen te kunnen ondernemen.
pi_121978704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:47 schreef Aldo-MC het volgende:
Aangifte doen bij de politie wegens bedreiging, laster etc.
Als ze even langs zijn geweest voor een gesprekje dimt hij waarschijnlijk wel in ^O^
Lees de OP anders even, politie gaf haar weinig kans.
pi_121978757
Dat ie zo tegen je doet heb je waarschijnlijk aan jezelf te danken.
Als alles goed afgesloten was had je dit niet.
pi_121978787
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:48 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Sorry maar bedreigingen aangaande fysiek geweld en andere kwetsende teksten hoef je niet zomaar te accepteren laat staan negeren.
Wie denkt hij dat hij is? :{
Dat moet je aan hem vragen.

En als ts nu geen bewijs heeft voor de politie, wat moet ze dan doen? Terug dreigen zeker? :')
Gewoon sms'jes sparen, en dan naar de politie. Met negeren bedoel ik niet terug sms'en.
pi_121978830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:48 schreef redboyke het volgende:

[..]

wat voor phone heb je?
Blackberry. Heb inmiddels wel geblokkeerd dat ik geen smsjes kan krijgen van niet-contactpersonen, maar dan gaat ie verder met andere nummers via whatsapp.
pi_121978839
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:47 schreef Aldo-MC het volgende:
Aangifte doen bij de politie wegens bedreiging, laster etc.
Als ze even langs zijn geweest voor een gesprekje dimt hij waarschijnlijk wel in ^O^
En dat kan ook zomaar ^O^
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:52:20 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_121978845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef kloon89 het volgende:

[..]

Blackberry. Heb inmiddels wel geblokkeerd dat ik geen smsjes kan krijgen van niet-contactpersonen, maar dan gaat ie verder met andere nummers via whatsapp.
Verwijder die nummers dan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_121978859
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:49 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Lees de OP anders even, politie gaf haar weinig kans.
Politie die niets doet tegen bedreigingen? Laster?
Zeker via een sms lijken dit me toch wel zaken waar juridisch iets aan gedaan kan worden.

Zou sowieso zijn nummer onder "NIET OPNEMEN" in je foon zetten, en eventuele privénummers niet opnemen.
Als hij belt op een ander nummer zodra je zijn stem hoort ophangen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:52:52 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121978867
quote:
99s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:49 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Lees de OP anders even, politie gaf haar weinig kans.
Maar je moet de politie niet zomaar geloven.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121978873
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef Knofl00k het volgende:
Dat ie zo tegen je doet heb je waarschijnlijk aan jezelf te danken.
Als alles goed afgesloten was had je dit niet.
Zoals ik al zei, snap ik zijn woede. Heb ook al meerdere malen mijn excuses aangeboden. Maar dan nog hoef je iemand niet te bedreigen en uit te schelden.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:54:06 #21
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_121978920
Ik heb bij een geval van stalking ook weleens eerst een wijkagent gevraagd langs te gaan. Dat is iets laagdrempeliger omdat je daar geen aangifte voor hoeft te doen maar kan wel een signaal afgeven dat je het meent.

In mijn geval hielp het niet. het was sowieso te laat. Maar wie weet.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_121978931
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:50 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dat moet je aan hem vragen.

En als ts nu geen bewijs heeft voor de politie, wat moet ze dan doen? Terug dreigen zeker? :')
Gewoon sms'jes sparen, en dan naar de politie. Met negeren bedoel ik niet terug sms'en.
Ze heeft een sms waarin hij haar en haar eventuele nieuwe vriend letterlijk bedreigd. :)
pi_121979016
Aangifte lukt misschien niet maar je kan wel melding maken bij de politie. Is bij mij ook eens gebeurd. Toen hebben ze hem vereerd met een bezoekje en is het daarna opgehouden. Dat lukt misschien niet altijd maar wel het proberen waard. En idd alles bewaren.
pi_121979065
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ze heeft een sms waarin hij haar en haar eventuele nieuwe vriend letterlijk bedreigd. :)
Of je leest de OP even goed door, want dan lees je namelijk dat ze de sms heeft verwijderd omdat ze daar helemaal naar van werd.

:*
pi_121979077
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:56 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Aangifte lukt misschien niet maar je kan wel melding maken bij de politie. Is bij mij ook eens gebeurd. Toen hebben ze hem vereerd met een bezoekje en is het daarna opgehouden. Dat lukt misschien niet altijd maar wel het proberen waard. En idd alles bewaren.
Ik ga het dan maar weer proberen bij de politie. Dankjewel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')