quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:54 schreef QM84 het volgende:
Mensen van adel zijn over het algemeen erg ongeduldig.
mwoah, ik denk dat het ook gewoon stereotype inkoppertjes zijn. Volgens mij staat dat los van hoe mensen er echt over denken. Als je iemand uit <insert land waarvan mensen als dom gezien worden> bent werd daar wel weer een grapje over gemaakt, zonder dat mensen denken dat je echt iets in je kop mankeert.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:01 schreef jobschuiltje het volgende:
hahah van de mensen die het weten, krijg ik namelijk altijd dat soort reacties... maar ben gewoon benieuwd hoe, mensen die niet van adel zijn over adelllijke mensen denken
Als je het niet op je paspoort hebt staan hoe weten die mensen achter je het dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
Dat vind ik dan wel weer enorm belachelijk!quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:18 schreef Skv het volgende:
Maatje van me is baron. Maar die doet er ook niet veel mee (behalve wat extra stufi krijgen uit een of ander adelfonds).
Wat is dan de waarde van zo'n titel?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:27 schreef Ryon het volgende:
De titel alleen is tegenwoordig niet meer zo spannend, vanwege een wirwar aan allerlei huwelijke is deze doorgesijpeld door de hele samenleving heen. Sommige mensen hechten daar waarde aan, andere laten de titel inderdaad verwijderen van hun paspoort. Als ridder in een vinexwijk wonen is ook een beetje euh.. treurig.
Een groot deel van de adel is vanuit sociologisch oogpunt wel nog heel erg interessant en ik heb het rode boekje dan ook gewoon thuis liggen. Binnen bepaalde kringen wordt er zelfs heel veel waarde gehecht aan een titel, een veelal niet geheel onterecht.
Dit trouwens, het viel mij pas op toen je het zei maar er klopt idd geen snars vanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |