abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121940676
hoi allemaal!

Ik ben van adel, en ik draag de titel graaf, nou woon ik niet in een kasteel mijn ouders werken allebei gewoon, en draag ik mijn titel niet. Ik heb heb bv. ook niet op me paspoort staan.

Maar wat ik graag wil weten is hoe mensen deze tijd denken over de adel van nu?
pi_121940856
anyone?
pi_121940929
Mensen van adel zijn over het algemeen erg ongeduldig.
dat dus.
pi_121940939
quote:
3s.gif Op woensdag 23 januari 2013 15:54 schreef QM84 het volgende:
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_121940968
pi_121941209
Stond je in de tussentijd ook met zo'n belletje te rinkelen? :P
pi_121941275
hahah van de mensen die het weten, krijg ik namelijk altijd dat soort reacties... maar ben gewoon benieuwd hoe, mensen die niet van adel zijn over adelllijke mensen denken
pi_121941378
Mijn beste vriend is van (Britse) adel en een goede vriendin van mij is van adel, opzich leuk dat je een titel hebt maar daar houdt het ook wel op. hoewel mensen toch bereid zijn een stapje harder te lopen als je een titel laat vallen
-XOXO-
pi_121941447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:01 schreef jobschuiltje het volgende:
hahah van de mensen die het weten, krijg ik namelijk altijd dat soort reacties... maar ben gewoon benieuwd hoe, mensen die niet van adel zijn over adelllijke mensen denken
mwoah, ik denk dat het ook gewoon stereotype inkoppertjes zijn. Volgens mij staat dat los van hoe mensen er echt over denken. Als je iemand uit <insert land waarvan mensen als dom gezien worden> bent werd daar wel weer een grapje over gemaakt, zonder dat mensen denken dat je echt iets in je kop mankeert.
pi_121941525
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:15:53 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_121941937
Het zal de meeste mensen een worst wezen, en het hoogstens als een gimmick zien; altijd interessant om eens te horen hoe je het zelf beleeft.

Natuurlijk staan er sommigen klaar om direct een lading vooroordelen te spuien.

Aan de andere kant, als je er nog een beetje leuke opleiding aan toevoegt, heb je zeker een streepje voor bepaalde functies bij met name de grotere bedrijven, met name als het gaat om contacten leggen in het buitenland.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_121941958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
nou idd! bij de gemeente, als ik een nieuw paspoort moet, zie je die mensen achter de balie altijd met een "verbaasd" gezicht kijken... en restaurant bespreek ik natuurlijk ook met mijn titel... en dat recensies op hun site zetten dat graaf M. v. N. bij hun gegeten heeft.. XD
Als je het niet op je paspoort hebt staan hoe weten die mensen achter je het dan?
-XOXO-
pi_121942037
Maatje van me is baron. Maar die doet er ook niet veel mee (behalve wat extra stufi krijgen uit een of ander adelfonds). ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 januari 2013 @ 16:27:52 #14
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121942525
De titel alleen is tegenwoordig niet meer zo spannend, vanwege een wirwar aan allerlei huwelijke is deze doorgesijpeld door de hele samenleving heen. Sommige mensen hechten daar waarde aan, andere laten de titel inderdaad verwijderen van hun paspoort. Als ridder in een vinexwijk wonen is ook een beetje euh.. treurig.

Een groot deel van de adel is vanuit sociologisch oogpunt wel nog heel erg interessant en ik heb het rode boekje dan ook gewoon thuis liggen. Binnen bepaalde kringen wordt er zelfs heel veel waarde gehecht aan een titel, een veelal niet geheel onterecht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:03:16 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_121944093
Ik heb in principe niks tegen de persoon die zo'n titel heeft, maar de titel zelf en het concept 'adeldom' vind ik verwerpelijk anachronismes.
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:27:54 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_121945095
Ik ken een kereltje die er nogal trots op was. Titel in z'n paspoort laten zien en zo.
pi_122015531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:07 schreef jobschuiltje het volgende:
Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_122016306
Lijkt mij wel leuk zo'n titel! Ook al zou die geerfd zijn is het toch een leuk stukje geschiedenis.
pi_122018113
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:18 schreef Skv het volgende:
Maatje van me is baron. Maar die doet er ook niet veel mee (behalve wat extra stufi krijgen uit een of ander adelfonds). ;)
Dat vind ik dan wel weer enorm belachelijk!

TS krijg je ook uitnodigingen voor adelijke feestjes?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 05:12:57 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_122018136
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 08:02:12 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_122018667
't Heeft niet meer de toegevoegde waarde die het in eerdere tijden had.
Maar 't geeft wel vaak de mooiste achternamen :Y
Vind ik nog mooier dan die titel of dat predicaat.
(Un)masking for the greater good.
pi_122018779
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 16:27 schreef Ryon het volgende:
De titel alleen is tegenwoordig niet meer zo spannend, vanwege een wirwar aan allerlei huwelijke is deze doorgesijpeld door de hele samenleving heen. Sommige mensen hechten daar waarde aan, andere laten de titel inderdaad verwijderen van hun paspoort. Als ridder in een vinexwijk wonen is ook een beetje euh.. treurig.

Een groot deel van de adel is vanuit sociologisch oogpunt wel nog heel erg interessant en ik heb het rode boekje dan ook gewoon thuis liggen. Binnen bepaalde kringen wordt er zelfs heel veel waarde gehecht aan een titel, een veelal niet geheel onterecht.
Wat is dan de waarde van zo'n titel?
pi_122023635
Ik loop geen tandje harder voor iemand die toevallig graaf is.
En mocht diegeen het nodig vinden wat druk uit te oefenen "Omdat hij wel graaf/baron/weetikhetwatalnietmeer is" doe ik het zelfs nog wat rustiger aan.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_122024406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 00:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Van adel zijn, dit gebruiken, en dan niet weten wat de volgorde is mbt het gebruik van de titel?
Dit trouwens, het viel mij pas op toen je het zei maar er klopt idd geen snars van
-XOXO-
pi_122039509
Het is maar een titel die je erft.
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')