http://www.vastelaovendin(...)al-zwaar-mishandeld/quote:De Roermonds prins Frans I van carnavalsvereniging Bacchus is vrijdagnacht het ziekenhuis ingeslagen, zo meldt de Telegraaf. Hij werd zwaar mishandeld, nadat hij, samen met een vriend, een groep mannen aansprak op hun gedrag.
Prins Frans (48) at samen met zijn adjudant Remco, die in het dagelijks leven politieagent is, een frietje op het Stationsplein, toen een groep van zo’n 8 ‘Hollandse’ jongens zich vervelend begon te gedragen. Er werd onder meer tegen een rolluik aangetrapt, vertelt voorzitter Bart Tobben van Bacchus aan dichtbij.nl.
Toen Prins Frans en Remco hier een opmerking over maakten, keerde de groep zich tegen hen. Frans belandde uiteindelijk op de grond en kreeg daar nog enkele rake trappen tegen zijn hoofd. Ook Remco liep klappen op. Prins Frans werd naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de Telegraaf is een 21-jarige man gearresteerd. Met de twee slachtoffers gaat het inmiddels naar omstandigheden goed.
quote:
Wat?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als het aan premier Mark Rutte ligt, geven de provincies in de Randstad niet nog eens miljoenen euro’s steun aan het noodlijdende Drenthe. “De Drenthenaren moeten nu zelf laten zien dat ze tot het uiterste willen gaan om onderdeel van Nederland te blijven,” zei hij gisteren in een debat bij Nieuwsuur.
Volwassen mannen die zich verkleden als een halve pipo, wat is het verschil?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:37 schreef Metalfreak het volgende:
Het was geen prins, maar een bacchus, wezenlijk verschil...![]()
Niet dat dat wat uitmaakt voor de gebeurtenis, maar ik word gek van de media die dat allemaal maar blind overnemen...
En hoeveel vroeger was dat dan wel niet ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Je leest hier op FOK! zo vaak: "Had er dan iets van gezegd, in plaats van op je zolderkamertje een KLB-topic te openen."
Ja, en het dan zeker riskeren het ziekenhuis in getrapt te worden.
De maatschappij is echt verpest. Vroeger kon je nog mensen aanspreken op hun asociale gedrag zonder dat je bang hoefde te zijn halfdood getrapt te worden.
20 jaar geleden of zo? De hoeveelheid zinloos geweld neemt elk jaar toe.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En hoeveel vroeger was dat dan wel niet ?
Roep je gewoon maar wat ofzo ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
20 jaar geleden of zo? De hoeveelheid zinloos geweld neemt elk jaar toe.
Het gaat over roermond, daar ben ik in mijn jeugd opgegroeid, de uitgaansstraat was daar de veldstraat elke weekend was het 25 jaar geleden al raak daar, en dan belde de uitbaters de politie die altijd pas na minimaal 30 minuten arriveerden omdat ze wisten dat dan de groepen vechtenden wel uit elkaar waren en het gepeupel zich niet tegen de politie zou keren.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:41 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En hoeveel vroeger was dat dan wel niet ?
We wachten in spanning op een bron.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Welke profeet hangen Hollandse jongens aan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat krijg je als je al wuivend de profeet beledigd.
O ja?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:42 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Alaaf.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Welke profeet hangen Hollandse jongens aan?
Dat is een voorbarige conclusie.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb het opgezocht: de hoeveelheid zinloos geweld líjkt toe te nemen
Er kan net zo goed daadwerkelijk 10x zoveel geweld plaatsvinden op basis van bovenstaande.quote:doordat er vaker aangifte wordt gedaan en de daders vaker worden gestraft.
Wat fijn dat je dit wil delen maar helaas niet de cijfers of je zoekcriteria deelt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb het opgezocht: de hoeveelheid zinloos geweld líjkt toe te nemen doordat er vaker aangifte wordt gedaan en de daders vaker worden gestraft.
Ik ken dat alleen altijd van de verhalen, ben er jaaaaaaaaaaaaren op stap geweest en nog nooit met geweld in aanraking gekomen. Helaas is er daar nu niets meer over voor de jeugd van 16/17. Overigens was de politie daar, toen ik er uitging, gewoon wekelijks continu aanwezig op het stationsplein. Dat is inmiddels ook al een aantal jaren niet meer zo, de verruiming van de sluitingstijden heeft wat dat betreft veel goeds gedaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het gaat over roermond, daar ben ik in mijn jeugd opgegroeid, de uitgaansstraat was daar de veldstraat elke weekend was het 25 jaar geleden al raak daar, en dan belde de uitbaters de politie die altijd pas na minimaal 30 minuten arriveerden omdat ze wisten dat dan de groepen vechtenden wel uit elkaar waren en het gepeupel zich niet tegen de politie zou keren.
Ik heb het over de 1985 tot 1990 dat ik er ging stappen, en echt wel wekelijks rollende groepen mensen die uit de moriaan of the joy kwamen rollen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:08 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ken dat alleen altijd van de verhalen, ben er jaaaaaaaaaaaaren op stap geweest en nog nooit met geweld in aanraking gekomen. Helaas is er daar nu niets meer over voor de jeugd van 16/17. Overigens was de politie daar, toen ik er uitging, gewoon wekelijks continu aanwezig op het stationsplein. Dat is inmiddels ook al een aantal jaren niet meer zo, de verruiming van de sluitingstijden heeft wat dat betreft veel goeds gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |