ENGELAND!!!
quote:in real life
Op maandag 02 september 2002 09:14 schreef Reintje het volgende:
WTF is een IRL naam?
quote:maar dit is toch real life?
Op maandag 02 september 2002 09:16 schreef DarkElf het volgende:[..]
in real life
quote:nou uit welkland komt de naam 'wouswous' dan?
Op maandag 02 september 2002 09:21 schreef wouswous het volgende:[..]
maar dit is toch real life?
of zie ik dat dan weer verkeerd?
ik vind dat daarbuiten (brrrr) maar een een onwerkelijke wereld en dit is real life!
ow.. WAAAAACHT!!!
De naam Stan komt ook veel voor in de USA, ik ben een yank!
quote:DAT zou dan weer wel belgie zijn...
Op maandag 02 september 2002 09:22 schreef Stranger het volgende:[..]
nou uit welkland komt de naam 'wouswous' dan?
quote:of marokko.. misschien waren de toetsenbord instellingen van de computer verneukt toen ze de naam couscous wilden invoeren in het geboorteregister
Op maandag 02 september 2002 09:23 schreef SomeDude het volgende:[..]
DAT zou dan weer wel belgie zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door madmatt op 02-09-2002 09:26]
quote:Eikel?! OMG OMG ROFLLOLOLOLOLMAOLOLROFLLLOL!!!!!!!!!!!11
Op maandag 02 september 2002 09:25 schreef madmatt het volgende:
couscous is grieks eikel
quote:Nee het is Noord-Afrikaans sukkeltje.
Op maandag 02 september 2002 09:25 schreef madmatt het volgende:
couscous is grieks eikel
quote:of couscous grieks is?
Op maandag 02 september 2002 09:28 schreef veldmuis het volgende:
waar kun je dat opzoeken?
quote:HEY MAN!!! I AIN'T NO GAY HOMOSEXUAL!!!!!
Op maandag 02 september 2002 09:27 schreef SomeDude het volgende:[..]
Eikel?! OMG OMG ROFLLOLOLOLOLMAOLOLROFLLLOL!!!!!!!!!!!11
I'M BISEXUAL, that way, if I cannot find a girl I can allways check out some boys
quote:nee
Op maandag 02 september 2002 09:28 schreef Stranger het volgende:[..]
of couscous grieks is?
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:28 schreef madmatt het volgende:[..]
HEY MAN!!! I AIN'T NO GAY HOMOSEXUAL!!!!!
I'M BISEXUAL, that way, if I cannot find a girl I can allways check out some boys
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:27 schreef ullie het volgende:[..]
Nee het is Noord-Afrikaans sukkeltje.
quote:
Couscous in meestal tarwegries, dat in kant en klare zakjes verkrijgbaar is in Griekse winkels en speciaalzaken. De eenvoudige couscous wordt niet met vlees en groenten bereid omdat deze couscous samen met de tajine, de stoofpot van vlees en groenten, gegeten wordt.
quote:A staple of North African cuisine, couscous is granular SEMOLINA. Cooked, it may be served with milk as porridge, with a dressing as a salad or sweetened and mixed with fruits for dessert. Packaged precooked couscous is available in Middle Eastern markets and large supermarkets. The name couscous also refers to the famous Maghreb dish in which semolina or cracked WHEAT is steamed in the perforated top part of a special pot called a couscoussière , while chunks of meat (usually lamb or chicken), various vegetables, chickpeas and raisins simmer in the bottom part. In lieu of a couscoussière , a colander set over a large pot will do. The cooked semolina is heaped onto a platter, with the meats and vegetables placed on top. All diners use chunks of bread to scoop the couscous from this central platter. Couscous varies from country to country Moroccans include saffron, Algerians like to add tomatoes and Tunisians spice theirs up with the hot-pepper-based HARISSA SAUCE.
Op maandag 02 september 2002 09:34 schreef madmatt het volgende:[..]
[..]
quote:laten we maar zeggen dat ze de hele tijd met bootjes tussen griekenland en marokko in zaten te eten aan de couscous
Op maandag 02 september 2002 09:36 schreef ullie het volgende:[..]
A staple of North African cuisine, couscous is granular SEMOLINA. Cooked, it may be served with milk as porridge, with a dressing as a salad or sweetened and mixed with fruits for dessert. Packaged precooked couscous is available in Middle Eastern markets and large supermarkets. The name couscous also refers to the famous Maghreb dish in which semolina or cracked WHEAT is steamed in the perforated top part of a special pot called a couscoussière , while chunks of meat (usually lamb or chicken), various vegetables, chickpeas and raisins simmer in the bottom part. In lieu of a couscoussière , a colander set over a large pot will do. The cooked semolina is heaped onto a platter, with the meats and vegetables placed on top. All diners use chunks of bread to scoop the couscous from this central platter. Couscous varies from country to country Moroccans include saffron, Algerians like to add tomatoes and Tunisians spice theirs up with the hot-pepper-based HARISSA SAUCE.
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:38 schreef madmatt het volgende:[..]
laten we maar zeggen dat ze de hele tijd met bootjes tussen griekenland en marokko in zaten te eten aan de couscous
quote:Christine le Duc?
Op maandag 02 september 2002 09:38 schreef milagro het volgende:
Frankrijk en mijn achternaam ook
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:32 schreef SomeDude het volgende:[..]
Ontopic:
Mijn naam was dacht ik Frans..
laten we er nu maar over ophouden!!!!!
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:40 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Ontopic:
Mijn naam was dacht ik Frans..
quote:mag ik vragen waar dit nu weer op slaat????
Op maandag 02 september 2002 09:44 schreef SomeDude het volgende:[..]
hallo open dan je eigen topic!!!
quote:Dus je zit hier met je echte naam op het Forum?
Op maandag 02 september 2002 09:21 schreef wouswous het volgende:[..]
maar dit is toch real life?
of zie ik dat dan weer verkeerd?
ik vind dat daarbuiten (brrrr) maar een een onwerkelijke wereld en dit is real life!
WousWous?
Waar komt die naam dan vandaan?? ![]()
quote:Servé?
Op maandag 02 september 2002 09:40 schreef jotheman het volgende:
Limboland
NL dus (volgens mij)
quote:Mag het nu weer ontopic pls?
Op maandag 02 september 2002 09:44 schreef SomeDude het volgende:[..]
quote:ok.. net gedaan...
Op maandag 02 september 2002 09:45 schreef madmatt het volgende:[..]
mag ik vragen waar dit nu weer op slaat????
ow enneh,
<idioten uitleg mode>
Ik begin met plaatjes, om dingen duidelijk te maken, na 3 plaatjes begint hij d'r ook mee.. oftewel, hij doet me na.
Een clone is een perfecte kopie van iemand, een perfect "na-aapsel" dus, IK BEN GEKLOOND!!
</idioten uitleg mode>
Hopelijk hoef ik dat niet te vaak uit te leggen.. want dan gaat d'r grap er vanaf!!
quote:Dank u
Op maandag 02 september 2002 09:45 schreef madmatt het volgende:[..]
mag ik vragen waar dit nu weer op slaat????
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:49 schreef DuchessX het volgende:[..]
Mag het nu weer ontopic pls?
We hebben nu wel weer genoeg plaatjes gezien
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:40 schreef Halinalle het volgende:[..]
Christine le Duc?
Nee, het lijkt er niet op zelfs ![]()
Mijn naam is veeeeeeel mooier
quote:...maar niet in MIJN topic jah
Op maandag 02 september 2002 09:50 schreef SomeDude het volgende:<blaat>
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:50 schreef SomeDude het volgende:[..]
Zo was het wel weer genog hoor. Je bent erg vervelend.
quote:LoL, nee
Op maandag 02 september 2002 09:48 schreef DuchessX het volgende:[..]
Servé?
quote:Leuke naam!
Op maandag 02 september 2002 09:53 schreef jotheman het volgende:[..]
LoL, nee
Jop dus (ya met 'n P en geen Y anders was 't Franse yoghurt...)
quote:En ik wilde jou (jij ja, kloon!) duidelijk maken dat je daarmee op moet houden..
Op maandag 02 september 2002 09:50 schreef SomeDude het volgende:[..]
ok.. net gedaan...
ow enneh,
<idioten uitleg mode>
Ik begin met plaatjes, om dingen duidelijk te maken, na 3 plaatjes begint hij d'r ook mee.. oftewel, hij doet me na.
Een clone is een perfecte kopie van iemand, een perfect "na-aapsel" dus, IK BEN GEKLOOND!!
</idioten uitleg mode>Hopelijk hoef ik dat niet te vaak uit te leggen.. want dan gaat d'r grap er vanaf!!
Iemand iets duidelijk maken kan ook wel zonder die troep en bovendien ben je niet eens origineel bezig.
En ga nu maar weer lekker verder puberen zonder iedereen lastig te vallen met je platjes.
quote:YOGHURTDRINK!!!
Op maandag 02 september 2002 09:53 schreef jotheman het volgende:[..]
LoL, nee
Jop dus (ya met 'n P en geen Y anders was 't Franse yoghurt...)
En die was toevallig HEEEEL lekker!!
Vooral de chocolade was m'n favoriet!!
Dus.. DON'T MESS WITH YOP!
quote:Liev, thx
Op maandag 02 september 2002 09:54 schreef DuchessX het volgende:[..]
Leuke naam!
Maar het is afgeleid van Engels en/of Duits denk ik...
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:56 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
En ik wilde jou (jij ja, kloon!) duidelijk maken dat je daarmee op moet houden..
Iemand iets duidelijk maken kan ook wel zonder die troep en bovendien ben je niet eens origineel bezig.
En ga nu maar weer lekker verder puberen zonder iedereen lastig te vallen met je platjes.
quote:
Op maandag 02 september 2002 10:05 schreef LazySod het volgende:
Pascal.. uit Frankrijk neem ik aan. Boeit me niet zo.. Weet alleen dat ik het een kut naam vind. Ik haat dual-gender namen.
^^^Pascal^^^
quote:*Sproeit koffie door de neus*
[plaatje]
^^^Pascal^^^
Ai!!! Nee.. Gelukkig niet zo erg. Wel natuurlijk blond (donkerblond nu)
Vergelijk mezelf liever met Blaise Pascal, ben nu eenmaal van het semi-nerd type.
Dat bedoel ik dus.
quote:Idem vermoed ik. (Erik)
Op maandag 02 september 2002 14:10 schreef Steve-O het volgende:
ergens uit scandinavie
quote:Idem (Niels).
Op maandag 02 september 2002 14:11 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Idem vermoed ik. (Erik)
quote:Mmm, hier komen de Fok!-vikingen.
Op maandag 02 september 2002 14:14 schreef ToBe het volgende:[..]
Idem (Niels).
quote:Kan kloppen, maar de vraagstelling uit welk land kan je ook opvatten in ruime zin: Jeroen is de evolutie van de naam Hiëronymos, die Grieks is: Hieros=geheiligd, onoma=naam.
Op maandag 02 september 2002 13:37 schreef Scoff het volgende:
Typisch Hollandse naam.. al ooit een Engelsman "Jeroen" horen proberen te zeggenDat bedoel ik dus.
========================
[eigen bijdrage]
Victor is een degelijke oud-Romeinsche naam uit het latijn.
hey, kijk, nog een indier
quote:Indische
Op maandag 02 september 2002 15:24 schreef Piro het volgende:
India.
hey, kijk, nog een indier
( De naam Usha betekent 'dageraad' btw )
[Dit bericht is gewijzigd door the_black op 02-09-2002 22:21]
You tell me....
quote:Uit engeland volgens mij (Catherine)
Op maandag 02 september 2002 20:15 schreef sunbloem het volgende:
Nahja het plaatsje Katherine ligt in Australie, ergens in het noorden. Waar het verder vandaan komt weet ik niet
quote:je m'appelle JeanPaul et il est la France
Op maandag 02 september 2002 20:17 schreef pierce het volgende:
je m'appelle JeanPaul et il est la France
français of au france
quote:zou best is mogelijk kunnen zijn
Op maandag 02 september 2002 20:17 schreef MrWilliams het volgende:[..]
Uit engeland volgens mij (Catherine)
MAAR:
Lorraine is ook frans (uitspraak Lorrèn) en is ook een franse taart (quiche Lorraine) en franse streek (Lotharingen op zijn frans is Lorraine)
quote:Ja die verdomde vertaalmachines op internet ook
Op maandag 02 september 2002 20:35 schreef Marc_mga het volgende:[..]
français of au france
quote:helaas.. want het is minstens: "je m'apelle JeanPaul et cette nom est français"
Op maandag 02 september 2002 20:35 schreef Marc_mga het volgende:[..]
français of au france
quote:Prèsque parfait, mon vieux. Il s'appelle JeanPaul, un nom qui vient du Latin Johannes Paulus, ce qui à son tour est dérivé de la combinaison Latino-juive Jochanaan-Paulus ou petit Jochanaan: Le petit baptiste.
Op maandag 02 september 2002 20:42 schreef MrWilliams het volgende:[..]
helaas.. want het is minstens: "je m'apelle JeanPaul et cette nom est français"
Om te beginnen zie hierboven
quote:Grieks-Hebreeuws...
Op maandag 02 september 2002 21:28 schreef Barb het volgende:
De ene helft is Frans, de andere weet ik niet, ik vermoed Pools (Barbara-Eva)
Barbara (Gr.) de buitenlandse.
Eva (Heb.) de levende.
[Dit bericht is gewijzigd door FouteMensenStaff op 02-09-2002 21:50]
"JOHN/JEAN m English, Biblical
Pronounced: JAWN
English form of Johannes, which was the Latin form of the Greek name Ioannes, itself derived from the Hebrew name Yochanan meaning "YAHWEH is gracious". This name owes its consistent popularity to two New Testament characters, both highly revered as saints. The first was John the Baptist, the forerunner of Jesus Christ who was beheaded by Herod Antipas. The second was the apostle John who was also supposedly the author of the fourth Gospel and Revelation. The name has been borne by 23 popes, as well as kings of England, Hungary, Poland, Portugal and France. It was also borne by the poet John Milton and the philosopher John Locke.
"
"PAUL m English, French, German, Romanian, Biblical
Pronounced: PAWL
From the Roman family name Paulus, which meant "small" or "humble" in Latin. Saint Paul was an important leader of the early Christian church, his story told in Acts in the New Testament. He was originally named Saul, but changed his name after converting to Christianity. Most of the epistles in the New Testament were authored by him. This was also the name of six popes. Famous bearers of this name in the art world include Paul Cezanne and Paul Gauguin, both 19th-century impressionist painters from France. "
quote:Mijn dank
Op maandag 02 september 2002 21:38 schreef heijx het volgende:
Grieks-Hebreeuws...Barbara (Gr.) de buitenlandse.
Eva (Heb.) de levende.
Maar ik heb altijd begrepen dat Barbara "vreemd, vreemdeling" betekent. Dat buitenlandse kan overigens wel kloppen, ben in het buitenland verwekt
quote:jazeker, mag je tot aan je dood je naam spellen en verbeteren voor iedereen...
Op maandag 02 september 2002 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn naam komt uit Nederland. Maar een Ppolse naam lijkt me minstens zo gaaf moet ik zeggen
Geslacht:
m
verklaring:
Fri. naam. De naam is via Iese uit Ese ontstaan. Als bijbelse naam is Jesse de vorm in de Vulgaat van Isaï.
Kuiper
verklaring:
Beroepsnaam voor een vaten- en tonnenmaker.
naamsvermeldingen en literatuurreferenties:
Coppekine den cupere, Dordrecht 1285-86 [Stadsrek. Dordrecht 1283-87, p 39].
Jan de Cupere, ovl. 1488, glazenmaker te Brugge [Memorielijst beeldenmakers-zadelaars Brugge 1475-1494, p 301].
Wylm Kuper, Roden 1546 [Schattingslijst Roden 1546, p 31].
Pieter Leinsz Cuyper, bewoner en eigenaar van het huis 'Den Vliegenden Draeck' te Middelburg 1576 [Kohier 100ste penning Middelburg 1576, p 12].
Adriaen Cornelissen Cuyper, lidmaat Arnemuiden 1584 [Lidmatenlijst Arnemuiden, p 2].
Johan Kueper, Zutphen 1578, timmerman = Johan Kuiper, 1588 = Johan Kupper, 1607 [Galema-2000, deel 1, p 79].
Schalck Jacopsz Kuijper's weduwe, "laet haer oud soontie langhs het landt gaen kuijpen omme met eeren aen de kost te geraecken" (Ridderkerk 1680) [Es, van der-1988, p 64].
Voorouder van een familie Kuiper is Jelte Klazen (ca. 1750-1808), kuiper te Holwierde, gem. Delfzijl [T. Kuiper, Verleden en heden. In gesprekken met de Groninger Kuiper-familie 1874-1992, Leek 1992].
In Grouw nam in 1811 de kuiper Edzert Ruurds de familienaam Kuiper aan [Hoekema-1975, p 272].
Arjen Kornelis (1763-1820), kuiper te St. Nicolaasga nam in 1811 de naam Kuiper aan. Zijn broer Jan Kornelis (1768-1827), die eveneens kuiper was, gaf er een Latijns tintje aan. Hij nam te Idskenhuizen de naam Kuperus aan [J.A. Kuperus, 'Aanname (1811) en verspreiding (1947) van de naam Kuperus', in: De Vrije Fries. Jaarboek van het Fries Genootschap van Geschied-, Oudheid- en Taalkunde en de Fryske Akademy 67 (1987), p 133].
(Bron: Meertens Instituut)
Mijn voorouders van mijn vaders kant komen uit het noorden van Drenthe. Ik denk dus dat ik een afstammeling ben van Wylm Kuiper uit Roden.
[Dit bericht is gewijzigd door jesse79 op 03-09-2002 22:16]
quote:Kijk dat heb ik nou altijd al willen weten
[b]Op dinsdag 03 september 2002 22:08 schreef jesse79 het volgende:
<knip>
Niet zo vreemd als je moeder Mary Ann Elisabeth heet...
verklaring:
Griekse afkomst: Charis `bevalligheid, gratie': vgl. Chariklia en Gratia. De Chariten (Aglaya, Euphrosyne en Thalia) waren de Gri. godinnen der schoonheid en bevalligheid, metgezellinnen van Aphrodite. Het woord charis kreeg ook speciaal chr. betekenis: in het N.T. komt het voor met de betekenissen `genade, welgevallen van God, genadegave'
Die Y moet je dan denkbeeldig dr maar ff bij verzinnen.
Oh en mn achternaam: Uw gevraagde zoekactie heeft geen resultaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Charys op 05-09-2002 13:37]
quote:en dan mag je zelf raden wat Gopal betekent, als je indier bent moet ie vast wel bekend zijn
Op maandag 02 september 2002 20:08 schreef the_black het volgende:[..]
Indische
( De naam Usha betekent 'dageraad' btw )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |