abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121904612
Nieuws in het kader van wat de neuk heb ik nou aan mijn laars hangen ;

Dronken achter het stuur, dat mag natuurlijk niet. Maar daar denken ze in Ierland toch anders over. In de provincie Kerry is het vanaf nu toegestaan om na drie pullen bier de auto te pakken. Dat is niet alleen prettig voor de bierverkoop; de nieuwe regels zouden ook zelfmoorden kunnen voorkomen.

In 2011 werd een strengere alcoholwet ingevoerd, waardoor de Ieren geen pint bier (een halve liter) meer mochten drinken als ze moesten rijden. Maar dat levert een probleem op. Bewoners van het platteland wonen zo ver weg van de kroegen, dat ze met de auto moeten komen. De provincie Kerry vreest dat mensen nu thuis blijven om te drinken, waardoor ze in een depressie kunnen raken en zelfmoord kunnen plegen.

"Hun enige uitweg is de fles whisky die ze mee naar huis nemen", zegt de wethouder en kroegbaas Healy-Rae. "Mensen op het platteland rijden op kleine weggetjes en hebben nog nooit iemand doodgereden." Daarom stelde hij voor de regels te versoepelen, zodat eenzame plattelandsmensen ook weer naar de kroeg kunnen om een biertje te drinken.

Onzin

Noel Brett, het hoofd van de Road Safety Authority in Ierland, is niet blij met de versoepeling. Hij zegt dat juist op het platteland de meeste doden en gewonden vallen bij auto-ongelukken.

Het gemeenteraadslid Gillian Wharton-Slattery wil niks te maken hebben met de nieuwe regels. "Depressie leidt tot zelfmoord. Het heeft niets te maken met de mogelijkheid om bij een pub te komen."

(Bron ; nos.nl)

Ik vind Ierland een geweldig land met ontzettend vriendelijke mensen, maar dit is een beetje erg belachelijk en onverantwoord :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121904697
Goed nieuws, daar woon ik half :D

Trouwens, dit is de bron: http://nos.nl/op3/artikel(...)nken-autorijden.html

Kerry _O_

[ Bericht 29% gewijzigd door AnimeFan op 22-01-2013 20:41:05 ]
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:39:55 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121905041
Het enorme alcoholgebruik van die Ieren is iets wat mij enorm tegenstaat aan die mensen... Hun leven lijkt te draaien om drank.
censuur :O
pi_121905174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Het enorme alcoholgebruik van die Ieren is iets wat mij enorm tegenstaat aan die mensen... Hun leven lijkt te draaien om drank.
Het kan ook erg gezellig zijn, vooral in Temple Bar (Dublin) maar dit is zo iets onzinnigs.
pi_121905675
Goede maatregel _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121905724
Hopelijk is het verkeer nog wel veilig trouwens, we gaan het zien :P
pi_121905850
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:51 schreef bijdehand het volgende:
Goede maatregel _O_
totdat iemand in je familie omkomt door een verkeersongeluk vanwege een dronke bestuurder
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:54:00 #8
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_121905856
Twee tot drie Lagerbier achterover slaan en dan toch mogen rijden, vrij apart wel.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_121906034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:53 schreef TLC het volgende:

[..]

totdat iemand in je familie omkomt door een verkeersongeluk vanwege een dronke bestuurder
Hier is alles te fietsen, dus is het anders om te rijden met alcohol achter het stuur.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121906115
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hier is alles te fietsen, dus is het anders om te rijden met alcohol achter het stuur.
dus dronken op je fiets zitten is veilig bedoel je ? apart, maar zo leer ik elke keer wat nieuws
pi_121906415
Ik vind er wel wat voor te zeggen eigenlijk. Anders wordt het wel lastig om dat stukje Ierse cultuur en dat deel van het sociale leven daar in stand te houden. Probleem en oplossing hebben ook met elkaar te maken, als het allemaal verlaten landweggetjes zijn kan er ook niet zo heel veel gebeuren.

Stel dan een maximumsnelheid in van 40 of zo, en dat je dan met de waarschuwingslichten moet rijden. Dan zal er wel eens iemand in de sloot belanden of een kabouter of troll aanrijden, maar dat is niet zo erg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121906530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind er wel wat voor te zeggen eigenlijk. Anders wordt het wel lastig om dat stukje Ierse cultuur en dat deel van het sociale leven daar in stand te houden. Probleem en oplossing hebben ook met elkaar te maken, als het allemaal verlaten landweggetjes zijn kan er ook niet zo heel veel gebeuren.

Stel dan een maximumsnelheid in van 40 of zo, en dat je dan met de waarschuwingslichten moet rijden. Dan zal er wel eens iemand in de sloot belanden of een kabouter of troll aanrijden, maar dat is niet zo erg.
Idd, bovendien is deze wet alleen geldig voor oudjes die geïsoleerd wonen.
Het is me nu niet duidelijk hoe ze dit in de praktijk controleren, maar er is niet zoveel mis mee op zich.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:04:53 #13
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121906617
Geniaal _O-
pi_121907251
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:57 schreef TLC het volgende:

[..]

dus dronken op je fiets zitten is veilig bedoel je ? apart, maar zo leer ik elke keer wat nieuws
Ja dat is heel veilig. Iig voor andere mensen
  dinsdag 22 januari 2013 @ 21:36:43 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121908883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:52 schreef AnimeFan het volgende:
Hopelijk is het verkeer nog wel veilig trouwens, we gaan het zien :P
In elke haarspeldbocht staan borden voor de maximumsnelheid: 100...

http://www.rsa.ie/RSA/Roa(...)ries-on-Irish-roads/ :
quote:
The number of Irish road deaths fell to 186 in 2011, the lowest level on record, down 26 from 2010. The Government’s road safety target of achieving no more than 252 deaths per annum by the end of 2012 was achieved three years ahead of schedule
Nu snap ik het: ze zitten onder het target voor aantal slachtoffers per jaar.
censuur :O
pi_121910346
Ander land andere regels. :P
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')