abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121926447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:56 schreef Devion het volgende:

Werk is hetzelfde, het is vaak niet uitdagend en de meeste problemen die je tegenkomt heb je zo opgelost. Wat werk wel leuk kan maken is positieve feedback waardoor jezelf belangrijk voelt. Bijv: Als IT'er een klant helpt met een probleem waar ze al jaren mee zitten. Het probleem mag misschien niet uitdagend zijn, maar de klant is wel zeer tevreden en dit geeft je een fijn gevoel.(Ruk voorbeeld, maar gaat om idee)
Daarom zit ik dan ook met het idee te spelen om heel eenvoudig werk te gaan doen en de voldoening uit niet intellectuele dingen te gaan halen.

Ik kan hersendodend werk beter hebben dan werk wat wel met het hoofd is, maar wat me niet interesseert. Havo vond ik erger dan vmbo (heb ze allebei gedaan). Je bent wel aan het leren, maar het is het allemaal net niet.

Dan liever met mijn handen bezig, en voldoening halen uit tevreden klanten, of denken 'zo da's ook weer schoon'
  woensdag 23 januari 2013 @ 10:05:23 #52
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_121926461
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 09:56 schreef Devion het volgende:
Heel eerlijk gezegd, heb je gewoon een slechte werkmentaliteit en ben je niet realistisch.

Je gaat hoogstwaarschijnlijk geen 1 studie vinden die je blijft boeien, tenzij je wetenschapper wordt. De bedoeling van een studie is nou juist dat je de vakken onder de knie krijgt. Als je dat in een snellere tempo doet dan in het tempo waarin het wordt aangeboden, ga je vervelen.

Werk is hetzelfde, het is vaak niet uitdagend en de meeste problemen die je tegenkomt heb je zo opgelost. Wat werk wel leuk kan maken is positieve feedback waardoor jezelf belangrijk voelt. Bijv: Als IT'er een klant helpt met een probleem waar ze al jaren mee zitten. Het probleem mag misschien niet uitdagend zijn, maar de klant is wel zeer tevreden en dit geeft je een fijn gevoel.(Ruk voorbeeld, maar gaat om idee)
Slechte werkmentaliteit toedichten is wel erg vooroordelend hoor. Elk mens is gewoon anders en heeft andere stimuli nodig. De één kan prima de hele dag archiveren, de ander wordt dan gillend gek. Dat is niet vreemd of raar of slecht. Je moet gewoon jezelf leren kennen. Wat geeft energie en wat niet? Hoe beter je jezelf kent, hoe beter je weet wat past en niet en hoe beter je je kan verkopen naar functies die je wel liggen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_121928331
Wauw, heeeel herkenbaar dit. Voor m'n studie loop ik nu een half jaar stage (nog 1,5 week en dan ben ik thank god klaar) bij echt een super leuk bedrijf, heb het prima naar m'n zin, dit is ook echt wat ik later wil gaan doen, maar een half jaar.. :N Echt té lang, ben er inmiddels zo klaar mee..

Zelfde geldt voor m'n bijbaantje, heb zaterdag ontslag genomen omdat het echt kut werk is, met kut collega's en het verdient ook nog een slecht, maar ik kan gewoon echt niet zo lang hetzelfde doen.

Ik kan je niet echt advies geven omdat ik eigenlijk precies hetzelfde heb, maar wat ik doe is proberen om zo veel mogelijk afwisseling te zoeken, ook in werk en andere dingen die je doet. Het is voor mij heel erg die routine die je hebt, dat je daar doorheen moet, misschien heb jij dat ook zo?
pi_121928696
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:06 schreef dailyrose het volgende:
.

Ik kan je niet echt advies geven omdat ik eigenlijk precies hetzelfde heb, maar wat ik doe is proberen om zo veel mogelijk afwisseling te zoeken, ook in werk en andere dingen die je doet. Het is voor mij heel erg die routine die je hebt, dat je daar doorheen moet, misschien heb jij dat ook zo?
Het is niet zozeer routine in de dingen die ik doe. Ik ben een zeer geroutineerd persoon, zo iemand die elke dag precies 2 koppen koffie drinkt, precies om 4 uur een soepje doet, enz enz. Dus dat vind ik niet zo erg.

De routine in denken gaat me tegen staan. Het zoveelste essay over een X gerelateerd onderwerp, het voelt nu een beetje aan als een kunstje. Ik probeer afwisseling te zoeken door in mij afstuderen dus iets heel anders te doen.. :)
pi_122107924
Ik herken je verhaal wel TS, al slaat bij mij de verveling ook toe in mijn privé leven. Ik raak mensen beu, ze worden dan te voorspelbaar. Situaties worden voorspelbaar, die ontloop ik dan ook liever. Het is niet echt iets wat je ziet aankomen; ik heb dan soort het gevoel dat er een soort onrust op me valt die niet meer weggaat tot ik in een nieuwe uitdaging kan springen.

Sinds ik werk is het anders. Ik heb psychologie gestudeerd (of me eigenlijk door alle theorie heen geworsteld en een diploma gehaald) en werk nu in de GGZ, tweedelijn. Vrij complexe problematiek dus. Juist dat maakt elke dag een nieuwe uitdaging; geen dag is hetzelfde, geen client is hetzelfde. Ik werk nu 2 jaar (bijna) maar heb me nog geen dag verveeld. Dat is het geluk met dit vakgebied.

Prive is het daardoor ook wel rustiger. Ik werk hard, kan daar mijn "ei" in kwijt en thuis kan ik nu rustig naast mijn vriend op de bank ploffen en daar tevreden mee zijn, terwijl ik daar 3 jaar terug de rust nooit voor kon vinden.
pi_122137799
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 12:52 schreef silliegirl het volgende:
Ik herken je verhaal wel TS, al slaat bij mij de verveling ook toe in mijn privé leven. Ik raak mensen beu, ze worden dan te voorspelbaar. Situaties worden voorspelbaar, die ontloop ik dan ook liever. Het is niet echt iets wat je ziet aankomen; ik heb dan soort het gevoel dat er een soort onrust op me valt die niet meer weggaat tot ik in een nieuwe uitdaging kan springen.

Sinds ik werk is het anders. Ik heb psychologie gestudeerd (of me eigenlijk door alle theorie heen geworsteld en een diploma gehaald) en werk nu in de GGZ, tweedelijn. Vrij complexe problematiek dus. Juist dat maakt elke dag een nieuwe uitdaging; geen dag is hetzelfde, geen client is hetzelfde. Ik werk nu 2 jaar (bijna) maar heb me nog geen dag verveeld. Dat is het geluk met dit vakgebied.

Mooi dat je uitdagend werk heb gevonden!

Ik denk dat je best bevoorrecht bent op dat gebied. Vaak, is werk zoals al eerder hier werd gezegd, geen uitdaging. Ik weet nog dat ik bij een makelaar was en dacht 'heeft ie gestudeerd, verkoopt ie dag in dag uit huizen.. saai! ' En dat is dan nog een 'goede' baan. Dus, prijs jezelf gelukkig met het feit dat geen case voor jou hetzelfde is :)

De onrust herken ik ook.

Al moet ik zeggen dat sinds dit weekend het weer iets beter gaat. Ik heb weer een mini uitdaging gevonden: Deze week al mijn openstaande vakken afronden zodat ik eens kan afstuderen! Er komt dan inderdaad een soort 'rust' over me, als ik weet dat het volgende week qua studie weer spannend wordt (haal ik ik het of haal ik het niet, ik moet ervoor knokken, en dat maakt het interessant.. :) )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')